Auteur Topic: Wat wil je gaan studeren/studeer je?  (gelezen 10484 keer)

Offline Lenthe

Re: Wat wil je gaan studeren/studeer je?
« Reactie #240 Gepost op: januari 18, 2012, 18:17:58 »
Haha, ik wil je niet bang maken, maar de mensen die ik ken die geneeskunde doen (nadat ze een jaar bmw hadden gedaan) zeggen dat geneeskunde makkelijker is. Het is best een zware studie, dat wel. Maar ik zelf vind het heel leuk, dus dan is het goed te doen. En ik ben best wel een nerd, maar er zijn genoeg mensen van mijn studie die er veel minder tijd dan ik in stoppen en het alsnog allemaal wel redden.

Offline unattainable.

« Reactie #241 Gepost op: januari 18, 2012, 18:20:07 »
hmmm, het lijkt me ook best leuk om directiesecretaresse te worden. alleen ik heb helemaal geen economie/m&o whatever.
maarja, gezondheid en leven is nog steeds nummer 1. als ik mijn vakken daar goed kies, kan ik alsnog de management kant op.
vouloir c'est pouvoir

Offline Willes

« Reactie #242 Gepost op: januari 18, 2012, 18:24:17 »
Haha, ik wil je niet bang maken, maar de mensen die ik ken die geneeskunde doen (nadat ze een jaar bmw hadden gedaan) zeggen dat geneeskunde makkelijker is. Het is best een zware studie, dat wel. Maar ik zelf vind het heel leuk, dus dan is het goed te doen. En ik ben best wel een nerd, maar er zijn genoeg mensen van mijn studie die er veel minder tijd dan ik in stoppen en het alsnog allemaal wel redden.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat jij dat in Utrecht deed, wat toevallig zou zijn, want mijn zus doet ook BMW in utrecht.

Offline Lenthe

« Reactie #243 Gepost op: januari 18, 2012, 18:29:54 »
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat jij dat in Utrecht deed, wat toevallig zou zijn, want mijn zus doet ook BMW in utrecht.
Jaa, klopt! Welk jaar zit ze?

Offline Willes

« Reactie #244 Gepost op: januari 18, 2012, 18:31:52 »
Nu dr eerste geloof ik. Ze heeft eerst twee jaar diergeneeskunde gedaan en is toen geswitched. Maar ze zit nu ook in die commissie die de Uit organiseert, dus nu heeft ze d'r studie weer op pauze gezet.

Offline Lenthe

« Reactie #245 Gepost op: januari 18, 2012, 18:35:00 »
Oh, wat grappig! Ik heb d'r stiekem even gefb't via jou, maar ik herken d'r niet. We hebben wel drie mutual friends (waarvan er twee mentor waren van haar jaar en eentje ook diergeneeskunde heeft gedaan en nu een paar vakken bij bmw volgt).

Offline June

« Reactie #246 Gepost op: januari 18, 2012, 18:37:34 »
haha farren volgens mij heb jij iedereen op facebook of niet? : p

Offline Nathaliee.

« Reactie #247 Gepost op: januari 18, 2012, 18:38:36 »
Oei, haha. Maar ik denk ook wel dat ik dat kan, ik doe nu ook wel een zware richting en het lukt allemaal wel, ik wil gewoon mijn sociaal leven niet in gedrang brengen of hoe je dat ook zegt haha ;D Maar het lijkt me allemaal heel interessant, dus ik ben het aan het overwegen. Jij zei in dat andere topic ook dat anders was in Nederland en in België, wat voor verschil bedoel je dan?

Offline Lenthe

« Reactie #248 Gepost op: januari 18, 2012, 18:39:55 »
haha farren volgens mij heb jij iedereen op facebook of niet? : p
Haha, nee hoor, ik kwam bij Willemijn via de MH facebook :D

Oei, haha. Maar ik denk ook wel dat ik dat kan, ik doe nu ook wel een zware richting en het lukt allemaal wel, ik wil gewoon mijn sociaal leven niet in gedrang brengen of hoe je dat ook zegt haha ;D Maar het lijkt me allemaal heel interessant, dus ik ben het aan het overwegen. Jij zei in dat andere topic ook dat anders was in Nederland en in België, wat voor verschil bedoel je dan?
Jaa, dat is wat ik heb gehoord. Ik weet zelf het verschil ook niet precies. Maar ik ken een meisje dat expres naar België is gegaan om daar bmw te studeren, omdat ze daar na het eerste jaar dan kan doorstromen naar geneeskunde ofzo (het eerste jaar van beide studies schijnt te overlappen?). En zij zei ook dat het daar anders was dan hier. Als je wilt, wil ik het d'r nog wel eens vragen hoe het precies zit? (:
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2012, 18:52:10 door TWLOHA. »

Offline Nathaliee.

« Reactie #249 Gepost op: januari 18, 2012, 18:45:51 »
Jaa, dat is wat ik heb gehoord. Ik weet zelf het verschil ook niet precies. Maar ik ken een meisje dat expres naar België is gegaan om daar bmw te studeren, omdat ze daar na het eerste jaar dan kan doorstromen naar geneeskunde ofzo (het eerste jaar van beide studies schijnt te overlappen?). En zij zei ook dat het daar anders was dan hier. Als je wilt, wil ik het d'r nog wel eens vragen hoe het precies zit? (:
Ohja als je dat zou willen doen, dat zou heel vriendelijk zijn :)

Offline Chimaera.

« Reactie #250 Gepost op: januari 20, 2012, 10:03:48 »
Ohja jij deed biomedische hé? Is dat moeilijk? ;D Ik las net op wikipedia dat dat dezelfde moeilijkheidsgraad had als geneeskunde, dus nu stel ik mij zoiets onmogelijks voor haha ;D
Maar jij was toch vet slim. Moeilijkste school van België enzo.
Ik herinnerde me nog zoiets omdat je jezelf te goed vond voor psychologie.

Offline Nathaliee.

« Reactie #251 Gepost op: januari 21, 2012, 00:23:34 »
Maar jij was toch vet slim. Moeilijkste school van België enzo.
Ik herinnerde me nog zoiets omdat je jezelf te goed vond voor psychologie.
Ik vind me niet te goed voor psychologie, ik wil gewoon iets moeilijkers. Maar ik heb daar niks tegen, je moet dingen niet altijd zo persoonlijk opvatten.

Offline Lissa

« Reactie #252 Gepost op: januari 21, 2012, 14:26:22 »
Als je iets moeilijkers wilt dan psychologie kom je toch écht bij biomedische wetenschappen of geneeskunde terecht vrees ik voor je.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Nathaliee.

« Reactie #253 Gepost op: januari 22, 2012, 00:08:18 »
Als je iets moeilijkers wilt dan psychologie kom je toch écht bij biomedische wetenschappen of geneeskunde terecht vrees ik voor je.
Hoe bedoel je?

Offline Willes

« Reactie #254 Gepost op: januari 22, 2012, 11:10:27 »
Oh, wat grappig! Ik heb d'r stiekem even gefb't via jou, maar ik herken d'r niet. We hebben wel drie mutual friends (waarvan er twee mentor waren van haar jaar en eentje ook diergeneeskunde heeft gedaan en nu een paar vakken bij bmw volgt).
Wat grappig! Het was verder een beetje besides the point maar bedacht het me opeens, haha.

Offline Lissa

« Reactie #255 Gepost op: januari 22, 2012, 11:25:12 »
Hoe bedoel je?
Omdat universitaire psychologie gewoon moeilijk is en als jij nóg moeilijker wilt moet je toch echt goed gaan zoeken.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline unattainable.

« Reactie #256 Gepost op: januari 22, 2012, 11:38:53 »
maar volgensmij was belgische psychologie anders (makkelijker?) dan in nederland, dat kwam toch voorbij in dit topic als ik het me goed herinner?
maarja ik hou me weer afzijdig van dit onderwerp want ik weet er niets van.
vouloir c'est pouvoir

Offline Suspicious

« Reactie #257 Gepost op: januari 22, 2012, 12:20:58 »
En makkelijk en moeilijk is ook maar een relatief iets. Ik denk dat ik geneeskunde makkelijker zou vinden dan leren voor timmervrouw. En dat is geen overdreven voorbeeld.

@topic. Iets medisch. Maar ik heb nog geen idee wat, geneeskunde, farmacie, bmw, psychobiologie, ik weet het niet. Het lijkt me allemaal interessant.
Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Offline unattainable.

« Reactie #258 Gepost op: januari 22, 2012, 12:37:30 »
en ik ga 11 februari naar de open dag van gezondheid en leven + gezondheidswetenschappen.
als ik gezondheid en leven dan nog steeds leuker vindt, zal dat het waarschijnlijk wel worden. al lijkt office management me ook wel leuk.
vouloir c'est pouvoir

Offline Linda

« Reactie #259 Gepost op: januari 29, 2012, 13:54:51 »
Ik heb Pedagogisch werker gestudeerd. Toen Maatschappelijk werk en dienstverlening gedaan. Voor later zit ik er aan te denken om opvoedkunde en kinderpsychologie te gaan studeren :'D
:gif_0337: