Auteur Topic: Hamsters/ratten/muizen/cavia's topic.  (gelezen 1750 keer)

Offline xMusiclove.

Hamsters/ratten/muizen/cavia's topic.
« Gepost op: maart 27, 2009, 19:52:42 »
Het leek me wel een leuk idee, een topic om over hamsters, ratten en muizen te praten, omdat het gewoon leuke beestjes zijn (:
Als het geen goed idee is laat het topic dan maar zakken/verwijderen ofzo :')
« Laatst bewerkt op: maart 28, 2009, 14:21:03 door xMusiclove. »

Offline Lori.

Re: Hamsters/ratten/muizen topic.
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2009, 19:54:43 »
leuk ideee ;D
The steps we take on the way to free our minds
And lives have changed by the way we free our minds
And being with you was the moment I opened my eyes

Offline xMusiclove.

« Reactie #2 Gepost op: maart 27, 2009, 20:01:47 »
Dacht al wel dat jij het leuk zou vinden, aangezien jij zo gek bent op ratjes ;D

Nou ik zal even mijn hamsterverhaal doen :p
Ik heb 1 russische dwerghamster, die is blauw wildkleur. Ze is heel erg hyper, beetje adhd achtig soms, maar wel heel schattig.
Zondag krijg ik nog een hamster! Die is gewoon wildkleur. Iemand had 3 rusjes in een klein hokje op marktplaats staan, iemand op het hamsterforum heeft ze overgenomen en zocht nieuwe baasjes. En nu ben ik de gelukkige die Mini krijgt, zondag ga ik haar ophalen. Heb er zo'n zin in! (:

Offline Joy

« Reactie #3 Gepost op: maart 27, 2009, 22:35:46 »
het is wel een leuk idee

ik had 2 muisjes
voor de informatie mijn nickname was eerst: LOVExJOY

Offline Chimaera.

« Reactie #4 Gepost op: maart 27, 2009, 22:40:00 »
ik heb 4 ratjes gehad.. eerst 2 samen, maar dat waren bitches. ze heetten knabbel en babbel.
daarna één, die heette stitch. die was lievvv. <3 en daarna kwam Muis. die was ook lief. het liefst. die beet iedereen behalve mij, want mij vond ze lief. <3

Offline xMusiclove.

« Reactie #5 Gepost op: maart 27, 2009, 23:49:13 »
Wat een leuke naam, Stitch! Waarom waren die eerste 2 bitches eigenlijk? :p

Bluh net hoorde ik ineens van TJOINK. Ohnee Cappy! Was blijkbaar bovenaan aan de tralies gaan hangen en toen tussen de 2 verdiepingen door op de begane grond gevallen ofzo. Snel opgepakt, ging ze bijten ): Zal wel door de angst komen ofzo dan. Maar heb dr maar snel terug gezet :')

Offline Dannie.x3

« Reactie #6 Gepost op: maart 28, 2009, 11:06:20 »
Hamsters zijn tof <3
Ik heb in totaal heel veel hamsters gehad.
Toen ik klein was hadden ik en mijn broer er twee.
Een vrouwtje (wit) en een mannetje (grijs).
Ik weet niet meer hoe die heette maar volgensmij was het iets van witje en pluisje ofzo.
Maar die beesten hadden echt nestje na nestje na nestje.
Ik kan me er niet super veel meer van herinneren maar we hebben zeker 20 nestjes van hun gehad.
Maar op een dag zijn ze weggelopen.
Nu ik daar even over na denk kan dat eigelijk ook een smoesje zijn van mijn ouders, misschien waren ze wel dood ofzo mja ik was toen ook nog maar klein :'D
Vorig jaar kocht mijn broer een nieuw hamstertje, robke een Roborovski-dwerghamster.
Maar die was al na twee dagen van de tafel gesprongen.
We hadden toen een nieuwe Roborovski gekocht, die heette kareltje maar die is gewoon aan ouderdom gestorven.
Dit is kareltje:

You can complain because roses have thorns,
Or you can rejoice because thorns have roses.

Offline Nail_Polish

« Reactie #7 Gepost op: maart 28, 2009, 13:09:00 »
Mogen cavia's er ook bij *-*
Music is like the air I breathe and like the blood pulsing through my veins. It's something I can't live without.
- Billy Joe Armstrong.

Offline xMusiclove.

« Reactie #8 Gepost op: maart 28, 2009, 14:20:43 »
Jahoor cavia's is ook goed! Zal het even in de topictitel zetten :p

@Dannie: Awh wat een lieve foto! Deed ie zelf die pindadoppen open maken? Cappy lukte dat niet dus had ik er zelf 1 voor hem open gemaakt :') Maar was die ene dood gegaan doordat ie van de tafel sprong dan? Cappy valt ook heel soms van de tafel, maar hij leeft nogsteeds xD

Offline Chimaera.

Re: Hamsters/ratten/muizen/cavia's topic.
« Reactie #9 Gepost op: maart 28, 2009, 20:11:05 »
Wat een leuke naam, Stitch! Waarom waren die eerste 2 bitches eigenlijk? :p
Nou, die waren dus alleen maar met elkaar bezig, vechten enzo. Dat heb je, als je er 2 hebt. Denk ik. En ze beten. Iedereen. Mij ook. Niet tof. ;(

Offline Lori.

« Reactie #10 Gepost op: maart 28, 2009, 20:14:03 »
Jahoor cavia's is ook goed! Zal het even in de topictitel zetten :p

@Dannie: Awh wat een lieve foto! Deed ie zelf die pindadoppen open maken? Cappy lukte dat niet dus had ik er zelf 1 voor hem open gemaakt :') Maar was die ene dood gegaan doordat ie van de tafel sprong dan? Cappy valt ook heel soms van de tafel, maar hij leeft nogsteeds xD
haha, mijn oude hamstertje is zelfs een keer van de trap gevallen :')
dat beest heeft erna nog twee jaar geleeft. ;x

Offline mirage.

« Reactie #11 Gepost op: maart 28, 2009, 23:06:26 »
Ik heb volgensmij 4 of 5 hamsters gehad vroeger :]
De oudste die leefde was Teuntje <3. Die is 2 jaar geworden.

Offline Nail_Polish

« Reactie #12 Gepost op: maart 30, 2009, 17:06:01 »
Mijn cavia is echt<333 hij heet snoopie, 3.5 jaar en hijs n mannetje
Toen we um net hadden had die altijd elke dag s'avonds zn gekke 5 minuten, ging die door zn kooi heen rennen en springen. Nu doet die dat niet meer. alleen soms nog wel. dan gaat die zo zn huisje verslepen en erop springen enzo. we hebben um ook zindelijk gemaakt, hij plast niet meer op schoot, hij gaat zachtjes in je kleren bijten zodat je weet dat hij terug wil<3333 ik houvan um
Music is like the air I breathe and like the blood pulsing through my veins. It's something I can't live without.
- Billy Joe Armstrong.

Offline xMusiclove.

« Reactie #13 Gepost op: maart 30, 2009, 17:22:14 »
Awh wat schattig. Toen wij nog cavia's hadden gingen die ALTIJD op je schoot plassen. Dus die pakte ik uiteindelijk niet meer op :p Maar ze waren van m'n tante, maar toen hadden wij er 2 gekregen. Uiteindelijk zijn ze terug gegaan, daar hadden ze een hok in de schuur en dan konden ze ook naar buiten lopen, zat zo'n ren aan zegmaar. Veel leuker voor ze.
Eigenlijk zijn cavia's best schattig, mja mijn cavia ervaringen zijn niet zo schattig :') Echt handig dat ie gaat knabbelen als ie terug wil!

Gisteren nadat ik met Roos had geshopt in Leiden ging ik Mini ophalen! Ze is echt schattig (: Wel iets dikker dan mijn andere rusje. Vraag me af of dat rusje dan te licht is ofzo, maar we hebben niet echt een goede weegschaal waarop ik dr kan wegen :p

Offline STEPHH.

« Reactie #14 Gepost op: maart 30, 2009, 17:30:21 »
mijn (inmiddels 3e) hamster heet little, en dit is de allerpoepigste tot nu toe, omdat deze eindelijk helemaal tam is.
mijn vorige 2 hamster heette pluisje & pluisje (origineeeel.), de 1e is 1 jaar geworden, om de een of andere reden, en de 2e is 2 jaar geworden.
little is nu 1 jaar.
het waren/zijn alle3 russische dwerghamsters.

the little!
het is echt een drollie. <333333333
sunshine cannot bleach the snow, nor time unmake what poets know

Offline xMusiclove.

« Reactie #15 Gepost op: maart 30, 2009, 17:32:42 »
Hihi leuk, ik ben echt fan van rusjes! <333

Offline STEPHH.

« Reactie #16 Gepost op: maart 30, 2009, 17:34:27 »
me²²²²²²²²²²²²²²²²²². (L)
sunshine cannot bleach the snow, nor time unmake what poets know

Offline Nail_Polish

« Reactie #17 Gepost op: maart 31, 2009, 15:55:53 »
Ik heb nog een paar foto's van mn cavia<33 de eerste 2 zijn door doorzichtige van de kooi genomen, dus ze zijn wazig.

- Billy Joe Armstrong.

Offline Lori.

« Reactie #18 Gepost op: maart 31, 2009, 18:07:22 »
Oké, hier komt mijn hamster / ratten verhaal ;p

Toen ik zeven of acht jaar was, kreeg m’n nicht een nestje ratjes.
M’n pa en ik kozen er eentje uit: Snuffie.
Snuffie was gek met de kater die wij toentertijd hadden: Doerak.
Snuffie is 1,5 geworden.

Snuffie en ik ^^

Toen ik 10 was, overleed Doerak, en ik was er kapot van. Het beestje was altijd bij me geweest. Hij was al 6 toen ik geboren werd. M’n vader had geen zin in een nieuwe kat, maar wou best nog een ratje voor me kopen. Helaas wisten we toen niemand met een nestje, en hebben we het beestje in de winkel gehaald. Ik merkte wel verschil, Snuffie was veel tammer. Het beestje heette Vlerkie. Ik vond Vlekkie zo standaard, en vond dat het Vlerkie moest worden.. En een vlerk.. dat was het ook. :’)
Vlerkie is maar 1 jaar geworden.

Ik ging over op de hamsters, omdat ik toen nog bij m’n moeder woonde, en die als de dood is voor ratten. Eerst had ik Speedy, een lief diertje, die 2 jaar is geworden. Daarna Jamie, die overleed 5 dagen voordat ie 2 werd..
Na een aantal jaar wou ik weer een beestje. Ik probeerde wéér m’n moeder over te halen voor ratjes, maar ze wou het echt niet.. Goed, dan maar weer een hamstertje. Officieel heette hij Vincent, maar ik noemde ‘m meestal Vinsie. Vincent is ook 2 geworden.

Toen Vinsie nog geen jaar was, verhuisde ik naar m’n vader. Het beestje ging natuurlijk mee. In de zomer paste ik op op twee ratjes van een vriendin. Ze ging op vakantie. Meteen kwam m’n liefde voor ratjes weer naar boven, en bij papa ook. In die tijd leerde ik ook Jorden kennen, die ook gek was op ratjes, en er vroeger ook een paar heeft gehad. Nadat de oppasratjes weg waren, wouden we zelf ook wel ratjes hebben. We hebben er nog even goed over nagedacht, maar we wouden het na een maand nog steeds heel graag. Ik keek op internet, en zag dat een meisje uit de buurt een nestje had, ze waren geboren op 28 september 2007, en zouden op 2 november het nest mogen verlaten. Ik mailde haar, en ze zou 2 vrouwtjes voor ons apart houden.
Op 2 november mochten we ze ophalen.
Dat waren Duppie en Druppie. ^^

Duppie

Druppie. (ze is nu ziek, daarom ligt ze zo.. maar de foto blijft schattig ^^)

Een jaar later, op 13 november 2008, vroeg een oud collegaatje van m’n moeder aan me of ik nog plek had voor twee ratjes. Ze vond ze geweldig, maar ze had er te weinig tijd voor, en ze had net een kitten. Ik vond het prima. Ik kreeg de beestjes + hok en toebehoren allemaal gratis. Dat waren Puck en Muis.

Puck

Muis

Twee februari dit jaar werden we door de vader van Jorden gebeld, hij had een ratje gevonden vlak bij z’n appartement. Het was een jong vrouwtje, en ze was onderkoelt. Ze was wel vreselijk tam. Hij heeft haar helemaal warm gehouden, en langzaam kwam ze bij. De dag erna hebben we haar opgehaald. Dat was Jessie.

Offline Athena

« Reactie #19 Gepost op: maart 31, 2009, 18:09:34 »
Ik had 3 ratten, en 2 daarvan zijn doodgegaan door een gezwel. En ik had een cavia; Sjaak.
En een konijn <3.