Oké, hier komt mijn hamster / ratten verhaal ;p
Toen ik zeven of acht jaar was, kreeg m’n nicht een nestje ratjes.
M’n pa en ik kozen er eentje uit: Snuffie.
Snuffie was gek met de kater die wij toentertijd hadden: Doerak.
Snuffie is 1,5 geworden.

Snuffie en ik ^^
Toen ik 10 was, overleed Doerak, en ik was er kapot van. Het beestje was altijd bij me geweest. Hij was al 6 toen ik geboren werd. M’n vader had geen zin in een nieuwe kat, maar wou best nog een ratje voor me kopen. Helaas wisten we toen niemand met een nestje, en hebben we het beestje in de winkel gehaald. Ik merkte wel verschil, Snuffie was veel tammer. Het beestje heette Vlerkie. Ik vond Vlekkie zo standaard, en vond dat het Vlerkie moest worden.. En een vlerk.. dat was het ook. :’)
Vlerkie is maar 1 jaar geworden.
Ik ging over op de hamsters, omdat ik toen nog bij m’n moeder woonde, en die als de dood is voor ratten. Eerst had ik Speedy, een lief diertje, die 2 jaar is geworden. Daarna Jamie, die overleed 5 dagen voordat ie 2 werd..
Na een aantal jaar wou ik weer een beestje. Ik probeerde wéér m’n moeder over te halen voor ratjes, maar ze wou het echt niet.. Goed, dan maar weer een hamstertje. Officieel heette hij Vincent, maar ik noemde ‘m meestal Vinsie. Vincent is ook 2 geworden.

Toen Vinsie nog geen jaar was, verhuisde ik naar m’n vader. Het beestje ging natuurlijk mee. In de zomer paste ik op op twee ratjes van een vriendin. Ze ging op vakantie. Meteen kwam m’n liefde voor ratjes weer naar boven, en bij papa ook. In die tijd leerde ik ook Jorden kennen, die ook gek was op ratjes, en er vroeger ook een paar heeft gehad. Nadat de oppasratjes weg waren, wouden we zelf ook wel ratjes hebben. We hebben er nog even goed over nagedacht, maar we wouden het na een maand nog steeds heel graag. Ik keek op internet, en zag dat een meisje uit de buurt een nestje had, ze waren geboren op 28 september 2007, en zouden op 2 november het nest mogen verlaten. Ik mailde haar, en ze zou 2 vrouwtjes voor ons apart houden.
Op 2 november mochten we ze ophalen.
Dat waren Duppie en Druppie. ^^

Duppie

Druppie. (ze is nu ziek, daarom ligt ze zo.. maar de foto blijft schattig ^^)
Een jaar later, op 13 november 2008, vroeg een oud collegaatje van m’n moeder aan me of ik nog plek had voor twee ratjes. Ze vond ze geweldig, maar ze had er te weinig tijd voor, en ze had net een kitten. Ik vond het prima. Ik kreeg de beestjes + hok en toebehoren allemaal gratis. Dat waren Puck en Muis.

Puck

Muis
Twee februari dit jaar werden we door de vader van Jorden gebeld, hij had een ratje gevonden vlak bij z’n appartement. Het was een jong vrouwtje, en ze was onderkoelt. Ze was wel vreselijk tam. Hij heeft haar helemaal warm gehouden, en langzaam kwam ze bij. De dag erna hebben we haar opgehaald. Dat was Jessie.