oh.. ik dacht dat het vet eng was met vieze dingen die je moest drinken en dat je hem dan helemaal uit tript. maar.. ik lees nu dit
Goa is gewoon de oude benaming voor Psychedelic Trance, een underground stroming in de Dance scene. Mensen die van Goa houden willen de Hippie tijd herbeleven, dus seks, drugs en......goa Dat verklaard ook de kledingstijl van deze mensen
Dit soort feesten kenmerken zich door de verwijzingen naar de hippie cultuur, de indiaanse cultuur (goa is de plaats waar dit ooit is begonnen), blacklight en fluorescerende kleuren en videowalls. De lichtshows van dit soort feesten zijn ongekend mooi en vooral bedoeld om alle zintuigen te prikkelen en zo volledig in trance te raken. Je kunt er vaak ook mediteren. De feesten zijn altijd low budget, maar dat past bij de hippie belevenis.
Mijn muzieksoort is het niet. Het is toch een bepaald slag mensen dat deze feesten bezoekt, al staan ze wel heel erg open tegenover buitenstaanders. Je kunt ze denk ik het beste omschrijven als het hippie, geitenwollensokken, milieuactivisten en krakers type. De meeste zijn redelijk vrij van remmingen en laten zich ongegeneerd volledig gaan. Aangezien het nooit erg druk is op dit soort feesten, betekend dit dat je midden in een redelijk lege ruimte volledig uit je dak moet durven gaan....niet mijn ding dus.
Op veel trance festivals is wel een Goa zaal te vinden. Dance Valley en Mysterieland hebben al jaren een Goa tent.
en opeens lijkt het me best wel tof.
tot op zekere hoogte.