Auteur Topic: Eigen plekje  (gelezen 2229 keer)

Offline Fee

Eigen plekje
« Gepost op: mei 10, 2009, 21:27:05 »
Hooi,

Zijn er hier mensen die op zichzelf wonen (op kamers e.d.)?
Ik ga waarschijnlijk van de zomer verhuizen en dan voor het eerst op kamers. Ik vind het heel spannend maar ook heel leuk. Allemaal nieuwe spulletjes kopen en zo en echt voor jezelf gaan zorgen.
Het lijkt me wel raar om m'n moeder en broertje niet meer elke dag te zien of te spreken. En om alleen te eten, dat lijkt me ook apart.
Aan de andere kant, je hebt helemaal je eigen verantwoordelijkheid. Als ik al mijn vrije dagen tot 12:00 in bed wil blijven is er niemand die erover valt. Ik kan zelf beslissen wat ik eet en zelf en alleen beslissen wat ik op tv wil zien en als ik tot 3:00 door wil leren voor een tentamen is er ook niemand die daarover zeurt.

Maar goed, ben dus benieuwd of er nog meer mensen zijn die op kamers wonen en wat ze daarvan vinden?  (a)

Liefs!

Offline Fee

Re: Eigen plekje
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2009, 18:40:37 »
Jeetje, woont er helemaal NIEMAND op kamers???

Ik heb vrijdag gehoord dat ik zaterdag 23 mei de sleutels krijg en de planning is dan dat ik daar vanaf 2 juni slaap! Ik ga in het begin nog wel alle weekenden naar huis maar als het goed bevalt blijf ik gewoon daar!  ;) Aangezien m'n moeder ook veel werkt in het weekend.

Spannend, spannend, spannend!

Offline Zebraaa

« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2009, 19:00:12 »
Ik woon op kamers maar ik vind het niet zo leuk. Zit bij een vrouw in huis. Ik heb best wel heimwee enzo. Vind mezelf er eigenlijk ook nog te jong en afhankelijk voor. Ga volgend jaar naar een andere stad, hoop dat het daar leuker wordt.

Offline Phantom

« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2009, 19:02:13 »
ik woon niet op kamers, maar ga het wel zo snel mogelijk doen als ik 18 ben ofzp
het lijkt me echt heel leuk. ik ben iemand die het liefst zelfstandig en op zichzelf is, dus dat zit dan wel goed
succes met je kamer!

a.k.a juliaelise

Offline Chimaera.

« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2009, 14:05:19 »
Ik woon niet op kamers, nog geen behoefte aan. Ik woon namelijk heel dichtbij de stad waar ik studeer, en 'n aantal vrienden van mij zitten wel op kamers, dus als ik uitga daar kan ik meestal wel bij iemand slapen. Maar nu vind ik het nog wel lekker zo, bij m'n ouders, misschien dat ik over 'n halfjaartje ofzo iets ga zoeken in Leiden, in 'n studentenhuis of een anti-kraakwoning ofzo.. Ik zie nog wel. (:

Offline Kimmetje

« Reactie #5 Gepost op: mei 23, 2009, 17:51:11 »
ik woon ook niet op kamers. ken ook bijna niemand die op kamers woont.
Ik woon voorlopig wle goed thuis.
♥Groetjes♥

Offline Micha

« Reactie #6 Gepost op: mei 23, 2009, 17:53:15 »
Ik woon voorlopig nog thuis, maar ik ga studeren in Rotterdam, dan blijf ik tot mijn 18/19e thuis en daarna wil ik wel op kamers in Rotterdam. (want het is toch wel redelijk ver reizen).

Offline TheScarletDevil

« Reactie #7 Gepost op: mei 24, 2009, 12:09:12 »
Ik blijf ook thuis. Ik vind mezelf nog te jong en ik kan niet zo goed voor mezelf zorgen. Ken niet koken(eten die ik toch in de magnetron of oven) , ben ook veels te lui om wat in huis te doen(schoonmaken, was doen, opruimen enzo) en ik wordt er waarschijnlijk blut van. Trouwens, mijn volgende opleiding is in Den Haag dus het is niet zo ver weg als je de auto of de bromfiets neemt.
Ik ga denk wel op kamers als ik rond de 19 ben ofzo.

Offline Pavignon.

« Reactie #8 Gepost op: mei 24, 2009, 12:24:01 »
Ik ga volgend jaar ook.

Dan begnit mijn eerste half jaar aan school met stage, en willen we naar amerika met zn 4e. En als dat niet lukt gaan we een half jaar in hilversum of amsterdam zitten. En als zelfs dat niet lukt stop ik met mn opleiding en ga ik naar n filmopleiding in Hilversum, waardoor ik dus toch daar ga wonen. Ja, ik heb er best wel kei zin in. eigenlijk. :'D.

Offline Cerise

« Reactie #9 Gepost op: juli 27, 2009, 13:12:36 »
Weinig mensen dan die op zichzelf wonen hier. :)
Ik woon sinds dit jaar iig samen met mijn vriend in een eigen appartementje. Heerlijk!

Offline Sarah.

« Reactie #10 Gepost op: juli 27, 2009, 13:26:22 »
Ik blijf zolang mogelijk thuis wonen.
Heb een hele goede band met mijn ouders, en ik voel me goed waar ik woon, en ik hoef geen huur of zoiets te betalen, en ik ga toch hier in de buurt studeren.

En volgens mij kan ik niet echt goed voor mezelf zorgen.
There's so many wars we fought
There's so many things we're not
But with what we have
I promise you that we're marchin' on

<3

Offline Zebraaa

« Reactie #11 Gepost op: juli 27, 2009, 13:26:36 »
Ik woon op kamers maar ik vind het niet zo leuk. Zit bij een vrouw in huis. Ik heb best wel heimwee enzo. Vind mezelf er eigenlijk ook nog te jong en afhankelijk voor. Ga volgend jaar naar een andere stad, hoop dat het daar leuker wordt.
Ik woon inmiddels weer thuis en dat blijft voorlopig ook zo gok ik...

Offline SandyMauryMichiel

« Reactie #12 Gepost op: juli 27, 2009, 13:28:50 »
ik woon nu nog 1 week op kamers en daarna ga ik in een normaal huis wonen me tmijn vriend.

mij beviel de kamer waar we 1 maandje in hebben gezeten prima! maar ben toch blij als ik over 1 week mijn eige huis in kan.
1 tip zoek een goeie kamer.
www.kamernet.nl is een tip.

succes

Offline Sakura

« Reactie #13 Gepost op: juli 27, 2009, 13:32:13 »
Ik hoop als ik 18 ben, dat ik dan kan gaan studeren in Amsterdam en dan wil ik zeker wel op kamers. alleen het is ook raar om dan zolang niet thuis te zijn.

you can better be strange and different than boring and basic.

Offline BUfsel

« Reactie #14 Gepost op: september 20, 2009, 11:42:29 »
woon al 1,5 jaar op mezelf ^^
R (L) V

Offline QueenOfHearts_4

« Reactie #15 Gepost op: september 21, 2009, 10:21:02 »
Na m'n opleiding (of die van m'n vriend) willen we gaan samen wonen. Over 2 tot 3 jaar dus. Aangezien we dan beiden gaan studeren.

"I really think that everyone should have watercolors, magnetic poetry,
 and a harmonica."

Offline HEARTBEAT.

« Reactie #16 Gepost op: september 21, 2009, 20:02:20 »
ik zou zooooo graag op kamers willen. maar denk niet dat t er in zit. m'n ouders kunnen het niet voor me betalen en m'n vader wil ook niet dat ik zo'n studiefinanciering neem ofzo. dus dan maar op een neer van breda naar tilburg. is nog te doen. maar liever was ik in amsterdam ofzo gaan studeren xP
now all you hear is songs about boys
wanting to hook up with you, and all
the beatles wanted to do was hold your hand.

Offline Nina

« Reactie #17 Gepost op: december 17, 2009, 09:14:31 »
ik zou zooooo graag op kamers willen. maar denk niet dat t er in zit. m'n ouders kunnen het niet voor me betalen en m'n vader wil ook niet dat ik zo'n studiefinanciering neem ofzo. dus dan maar op een neer van breda naar tilburg. is nog te doen. maar liever was ik in amsterdam ofzo gaan studeren xP
Maar studiefinanciering kun je toch gewoon aanvragen, als je binnen een bepaalde tijd je diploma haalt dan hoef je dat toch ook niet terug te betalen ofzo.
Dus hoezo zou je dat niet mogen.
I think the actual moment of growing up happens when you stop wanting to be grown up and start wishing you were a kid again.

Offline mariekjens.

« Reactie #18 Gepost op: januari 08, 2010, 18:34:55 »

Studiefinanciering heb je gewoon recht op als je 18 bent. Als je dat niet aanvraagt krijg je ook geen OVjaarkaart en kun je dus niet gratis reizen. En je kunt toch geld gaan lenen? Als je je studie afgemaakt hebt kun je dat geld wel snel terug verdienen. En als je bij IBgroep leent betaal je maar weinig rente omdat het voor je studie is, en je hebt 10 jaar om het terug te betalen.

Offline Suzanne~

« Reactie #19 Gepost op: januari 09, 2010, 18:26:14 »
ik wil ook supergraag op mezelf wonen! Heerlijk zelf bepalen wat ik doe en wanneer(A)
Lekker samen met m'n vriend =)
Moet hierna nog 1 jaar naar school en dan lekker werken! =D
190607<3Thebestdayofmylife!