Auteur Topic: als je mocht stemmen...  (gelezen 934 keer)

Offline euphoria

als je mocht stemmen...
« Gepost op: juni 09, 2009, 16:14:28 »
ja zoals je hier boven ziet, de meeste hier op mh zijn nog geen 18.
maar mensen zoals ik die het best intressant vinden om daar over
te praten kunnen hier hun mening kwijt. voor welke partij gaat joun
voorkeur en waarom..

ik vind dat de sp goeie argumenten heeft, mijn ouders stemmen ook
allebij links en ik lees altijd wel het foldertje wat we krijgen van de sp
ook zijn er dingen waar ik het niet mee eens ben maar verder vind ik
het een goeie partij evenals groenlinks.

Offline Neles.

Re: als je mocht stemmen...
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2009, 17:35:44 »
Ik ben wel al 18 en ik ga de volgende keer stemmen op Pvv.
Niet noodzakelijk omdat zij vanalles over allochtonen zeggen, vooral omdat ze iets durven te zeggen.
Ze zijn niet zomaar over koetjes en kalfjes aan het praten zoals de rest van de partijen.
Het is een nieuwe partij met goede standpunten en ze willen Nederland beter maken met geld wat naar onnodige dingen gaat. Zoals bijvoorbeeld die nieuwe JSF- vliegtuigen, we kopen ze voor weet ik hoeveel miljoen per stuk terwijl we al tientallen jaren niet meer in oorlog zijn geweest en voor een vredesmissie heb ik geen state of the art
straaljagers nodig. En zo zijn er nog meer dingen waaruit blijkt dat de pvv niet met de wapenwedloop van het moderne westen meegaat. Europa doet Amerika maar na, maar als je nagaat zie je dat zij bijna in een constante staat van oorlog zijn.

En over die allochtonen ;

Ik vind het goed dat wij mensen die in levensgevaar zijn opnemen in onze maatschappij, maar ze 'horen' hier niet.
Laat ze een goed vak leren waar ze in land van herkomst wat aan hebben na de oorlog of wat er ook gaande is en stuur ze dan terug zo sla je 2 vliegen in 1 klap, je helpt ze door ze hier op te nemen in NL dan stuur je ze terug waardoor ze daar de economie kunnen opbouwen en dat scheelt weer miljoenen aan 3e wereldhulp wat dan weer gebruikt kan worden om onze economie te stimuleren. Ik snap eigenlijk niet waarom niemand dat hier inzit, Wilders is op de goede weg maar hij wilt ze terugsturen vanuit een ander standpunt.

Als iemand het met me eens is over bovenstaande dan hoor ik dat graag.

Offline Micha

« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2009, 17:37:31 »
Ik zou op Groenlinks stemmen.
Ik ben het met veel dingen van hun eens.
Dus ja, Groenlinks wordt het dan.

Offline lauraaa

« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2009, 17:40:29 »
hmmm ik weet het niet precies,
SP heeft veel goede dingen maar D66 ook.
alleen is SP dan links & D66 wat meer rechts.
tja weet het nog niet dus

Offline Nicotine

« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2009, 22:32:48 »
Geen idee.
Ik verdiep mij er niet echt in.

Offline euphoria

« Reactie #5 Gepost op: juni 09, 2009, 23:54:36 »
...
Het is een nieuwe partij met goede standpunten en ze willen Nederland beter maken met geld wat naar onnodige dingen gaat. Zoals bijvoorbeeld die nieuwe JSF- vliegtuigen, we kopen ze voor weet ik hoeveel miljoen per stuk terwijl we al tientallen jaren niet meer in oorlog zijn geweest en voor een vredesmissie heb ik geen state of the art
straaljagers nodig. En zo zijn er nog meer dingen waaruit blijkt dat de pvv niet met de wapenwedloop van het moderne westen meegaat. Europa doet Amerika maar na, maar als je nagaat zie je dat zij bijna in een constante staat van oorlog zijn.
...

inderdaad, hier ben ik het helemaal mee eens! ik vind ook dat er teveel geld uit gaat naar zulke onnodige dingen.
het is inderdaad waardeloos hoe hier met geld word om gegaan mja dat tot daar aan toe. wel erger ik me dood
aan wilders, iedereen mag zeggen wat die wilt daar is niks mis mee maar hij laat mensen niet in zn waarden, het
kan op een heel andere en subtielere manier. ik begrijp best dat er mensen zijn die zig aan buitenlanders ergeren,
maar om het op zn manier te uiten met een film en sommige kreten die hij uitkraamt komt hij bij mij niet veel verder
dan een zielig persoon. ik heb wel respect voor zijn mening en sommige dingen waar hij mee komt zijn ook heus niet
zo slecht maar hij blijft maar door draaien over die moslimcultuur etc.

Offline Neles.

« Reactie #6 Gepost op: juni 10, 2009, 13:34:13 »
Ja, dat is waar. maar die hele film stelt geen fluit voor, was allemaal opfokkerij.
Hij zegt teminste wat en hij wilt dingen ook drastisch veranderen en als hij de goede dingen erbij houdt dan krijgt hij toch mijn stem.

Offline QueenOfHearts_4

« Reactie #7 Gepost op: juni 10, 2009, 13:40:02 »
Ik vond die film echt helemaal niet zo erg, hoor. Ik snap het drama niet.

Anyways, ik zou links stemmen.

"I really think that everyone should have watercolors, magnetic poetry,
 and a harmonica."

Offline euphoria

« Reactie #8 Gepost op: juni 11, 2009, 20:19:42 »
nee ik zeg ook niet dat die film veel voorsteld,
maar het gaat er om dat mensen zo ver gaan om zulke films
te maken over een andere culteer. als die nou al die
dingen zou veranderen zou die ooit misschien ook mijn
stem krijgen.

Offline Neeltje

« Reactie #9 Gepost op: juni 11, 2009, 20:21:21 »
Geen idee.
Ik verdiep mij er niet echt in.

Offline Nathaliee.

« Reactie #10 Gepost op: juni 11, 2009, 20:28:32 »
I really don't care.

Maar ik zou gewoon op CD&V gaan stemmen omdat mijn nonkel daarbij zit.
Maar dat kennen jullie wss niet, dat is belgie :')

Offline Princesz

« Reactie #11 Gepost op: juni 12, 2009, 18:55:05 »
Ja, dat is waar. maar die hele film stelt geen fluit voor, was allemaal opfokkerij.
Hij zegt teminste wat en hij wilt dingen ook drastisch veranderen en als hij de goede dingen erbij houdt dan krijgt hij toch mijn stem.
Ik vond die film echt helemaal niet zo erg, hoor. Ik snap het drama niet.

Anyways, ik zou links stemmen.

het stelt nixx voor ??
Dat is jullie mening omdat het niet jullie geloof is ,,
Ons heeft het zo erg geraakt omdat het gewooon egt
mateloos belachelijk is om zo iets te doen schandalig egt waar.

...
...

inderdaad, hier ben ik het helemaal mee eens! ik vind ook dat er teveel geld uit gaat naar zulke onnodige dingen.
het is inderdaad waardeloos hoe hier met geld word om gegaan mja dat tot daar aan toe. wel erger ik me dood
aan wilders, iedereen mag zeggen wat die wilt daar is niks mis mee maar hij laat mensen niet in zn waarden, het
kan op een heel andere en subtielere manier. ik begrijp best dat er mensen zijn die zig aan buitenlanders ergeren,
maar om het op zn manier te uiten met een film en sommige kreten die hij uitkraamt komt hij bij mij niet veel verder
dan een zielig persoon. ik heb wel respect voor zijn mening en sommige dingen waar hij mee komt zijn ook heus niet
zo slecht maar hij blijft maar door draaien over die moslimcultuur etc.

en ben het met jou eens xD
Respectt <3 !
i miss youu <3 i need you <3 i lovee y0uu <3

Offline Hensen

« Reactie #12 Gepost op: juni 12, 2009, 18:55:36 »
Ik zou op de SP stemmen,
heeft ongeveer de zelfde stellingen die ik belangrijk vind.

Kijk op www.stemwijzer.nl, lkkr handig;D
<33

Offline unattainable.

« Reactie #13 Gepost op: juni 12, 2009, 22:51:42 »
Ik ben wel al 18 en ik ga de volgende keer stemmen op Pvv.
Niet noodzakelijk omdat zij vanalles over allochtonen zeggen, vooral omdat ze iets durven te zeggen.
Ze zijn niet zomaar over koetjes en kalfjes aan het praten zoals de rest van de partijen.

En over die allochtonen ;

Ik vind het goed dat wij mensen die in levensgevaar zijn opnemen in onze maatschappij, maar ze 'horen' hier niet.
Laat ze een goed vak leren waar ze in land van herkomst wat aan hebben na de oorlog of wat er ook gaande is en stuur ze dan terug zo sla je 2 vliegen in 1 klap, je helpt ze door ze hier op te nemen in NL dan stuur je ze terug waardoor ze daar de economie kunnen opbouwen en dat scheelt weer miljoenen aan 3e wereldhulp wat dan weer gebruikt kan worden om onze economie te stimuleren. Ik snap eigenlijk niet waarom niemand dat hier inzit, Wilders is op de goede weg maar hij wilt ze terugsturen vanuit een ander standpunt.

Als iemand het met me eens is over bovenstaande dan hoor ik dat graag.
ik ben het hier totaal mee eens, ja.
vouloir c'est pouvoir

Offline HEARTBEAT.

« Reactie #14 Gepost op: juni 13, 2009, 12:24:30 »
het stelt nixx voor ??
Dat is jullie mening omdat het niet jullie geloof is ,,
Ons heeft het zo erg geraakt omdat het gewooon egt
mateloos belachelijk is om zo iets te doen schandalig egt waar.

en ben het met jou eens xD
Respectt <3 !
Zeg alsjeblieft niet 'ons', want ik ken best wel wat turken en die zeiden allemaal dat ze het lachwekkend vonden en dat ze niet eens de moeite doen om zich er druk over te maken.

En ik zou rechts stemmen. Maar niet PVV, waarschijnlijk VVD ofzo.
now all you hear is songs about boys
wanting to hook up with you, and all
the beatles wanted to do was hold your hand.

Offline Em.

« Reactie #15 Gepost op: juni 13, 2009, 12:42:01 »
Ik heb de stemwijzer eens ingevuld bij gebrek aan beter, GroenLinks kwam bij mij bovenaan, en daar zou ik ook op stemmen, denk ik.

Pvv kwam bij mij helemaal onderaan. Schijnbaar erger ik me niet alleen aan Wilders, maar ben ik het ook nog volslagen oneens met die partij. Ik vind dat ieder mens hetzelfde recht heeft op een goed leven, en dat ’t niet afhankelijk moet zijn van een geboorteplaats.

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom iemand zijn partij ‘van de vrijheid’ noemt, en dan de Koran wil gaan verbieden. Oké, dat zal dan wel een fout geweest zijn, en hij zal er ook wel niet meer -officieel- achter staan. Dan nog had hij dat nooit moeten zeggen. Vind ik. Ook al volg ik de politiek niet echt.
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Princesz

« Reactie #16 Gepost op: juni 13, 2009, 18:13:40 »
Zeg alsjeblieft niet 'ons', want ik ken best wel wat turken en die zeiden allemaal dat ze het lachwekkend vonden en dat ze niet eens de moeite doen om zich er druk over te maken.

En ik zou rechts stemmen. Maar niet PVV, waarschijnlijk VVD ofzo.
je weet niet wie ik als ons bedoel dus wees gewoon still ;)
en ons is die gene wie het wel raakt..
v0orr wie het wel pijnlijk was om het te zien!

Offline Micha

« Reactie #17 Gepost op: juni 13, 2009, 18:22:15 »
Wat ik eerder las in dit topic dat iemand (Neles volgens mij) zou stemmen op de PVV omdat zij er iets van durven te zeggen vind ik de meest achterlijke reden die er is.
Dus als een partij (heb het nu niet over de PVV) waar je niet achter staat, MAAR ze zeggen wat spannende dingen zoals de PVV nu doet, dan ga je daar maar op stemmen?
Heel veel mensen hebben om die reden gestemd, en dat vind ik dom.

Offline HEARTBEAT.

« Reactie #18 Gepost op: juni 13, 2009, 18:27:48 »
je weet niet wie ik als ons bedoel dus wees gewoon still ;)
en ons is die gene wie het wel raakt..
v0orr wie het wel pijnlijk was om het te zien!

Je zegt dat is jullie mening omdat het niet jullie geloof is, maar het raakt ons wel. Lijkt me logisch dat je met ons dan bedoeld jij en álle andere mensen wiens geloof het wel is. Zeg dan gewoon dat het voor sommige mensen wel pijnlijk was. En dat begrijp ik ook best hoor, ik denk dat ik het ook niet leuk zou hebben gevonden.
now all you hear is songs about boys
wanting to hook up with you, and all
the beatles wanted to do was hold your hand.

Offline Princesz

« Reactie #19 Gepost op: juni 14, 2009, 14:39:04 »
Je zegt dat is jullie mening omdat het niet jullie geloof is, maar het raakt ons wel. Lijkt me logisch dat je met ons dan bedoeld jij en álle andere mensen wiens geloof het wel is. Zeg dan gewoon dat het voor sommige mensen wel pijnlijk was. En dat begrijp ik ook best hoor, ik denk dat ik het ook niet leuk zou hebben gevonden.

okee thnxx dat je het snaptt ;)