Auteur Topic: Hoofddoeken.  (gelezen 1439 keer)

Offline Sanne

Hoofddoeken.
« Gepost op: september 03, 2009, 17:01:09 »
Wat vinden jullie ervan?
Persoonlijk snap ik het verband geloven-hoofddoek niet helemaal. Tenminste, ik weet wel waarom moslims hoofddoeken dragen, omdat ze hun schoonheid niet aan een man mogen tonen maar alleen aan hun eigen man. Maar waarom hoort dat bij een geloof? Ik hoor ook wel van dat je het bedekt voor god. Maar waarom zou je iets moeten bedekken, een mens is toch ook zo dat er haar op zijn hoofd groeit? Nouja in 't kort; ik vind 't dus eigenlijk nergens voor nodig. Nu jullie mening (:
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Lori.

Re: Hoofddoeken.
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2009, 17:06:32 »
ik vind t zo raar dat je bij de meeste t haar wel ziet. ;s

anyway. ik vind t ook onzin : )
The steps we take on the way to free our minds
And lives have changed by the way we free our minds
And being with you was the moment I opened my eyes

Offline Becca.

« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2009, 17:09:51 »
Het ligt per persoon anders waarom ze een hoofddoek dragen.
Sowieso is het in verschillende landen verschillend, welke reden vrouwen hun hoofddoek dragen.
Dit kan gaan van de uitleg, de vrouw is net een diamant, zo mooi, en als je een diamant hebt stop je die toch ook veilig weg? tot dat alles van een vrouw seksueel is en dus niet getoond mag worden tot dat vrouwen geloven dat Allah zelf het hen vroeg en hij alleen weet waarom.
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Zebraaa

« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2009, 17:50:49 »
Ik zou er zelf nooit één dragen maar ik heb er totaal geen moeite mee als mensen dat wel doen. Ik zit nu voor t eerst in m'n leven bij een paar moslims in de klas en het 'staat' hun wel goed, ze mogen dat ding lekker ophouden hoor, als ze dat willen. Al helemaal als ze vinden omdat dat vanuit hun geloof moet. Of het wel of niet ergens voor nodig is kun je over twisten. Veel mensen vinden waarschijnlijk van niet, maar moslims zelf van wel, anders zouden ze vast niet zo'n ding dragen...

Offline unattainable.

« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2009, 18:49:12 »
ik zit nu in de klas bij een meisje met een hoofddoek. heel leuk lief meisje, doet ook veel voor haar geloof. ze gymt ook altijd met lange kleding aan, kleed zich niet om waar wij bij zijn.
en daar kan ik wel inkomen. geen probleem.
maar er zijn nu 2 nieuwe meisjes op school met een hoofddoek, maar zij hebben altijd doorschijnende aan, of hun haar hangt er gewoon voor. en dan heb ik wel zoiets van; waarom draag je dan eigenlijk nog een hoofddoek...?

maarja dats mijn mening.
als zij een hoofddoek willen dragen vind ik het goed. ;p
vouloir c'est pouvoir

Offline Joy

« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2009, 19:20:12 »
ik heb geen problemen met een hoofddoek
als het vrijwillig gedragen word dan!!
het is toch het meisje eigen keuze of ze het draagt of niet en ik vind niet dat je een meisje kan dwingen dit te dragen
persoonlijk zou ik het niet dragen
voor de informatie mijn nickname was eerst: LOVExJOY

Offline angiee.

« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2009, 21:38:47 »
draag het lekker in je eigen land. :')

ik vind het z'n bullshit.
"When we do the best we can, we never know what miracle is brought in our life, OR in the life of another."

Offline June

« Reactie #7 Gepost op: september 04, 2009, 00:23:13 »

Sorry ik vind dit wat je zegt juist bullshit, but héy, its your opinion. ;)

Ik vind het best dat ze het dragen, in mijn familie draagt niemand het, behalve mijn oma. Ik heb er echt geen problemen mee (:
Ik stoor me er niet aan, ik bedoel mensen zeuren toch ook niet om petjes of whatever ;p
een boerka vind ik een ander verhaal. maar daar gaat deze topic niet over dusja.
Ik laat die mensen gewoon een hoofddoek dragen, ik zit er niet mee.

Offline Nina

« Reactie #8 Gepost op: september 04, 2009, 19:52:44 »

Jezus, wat een kutreactie. Sorry dat ik het zeg hoor, maar waarom moeten ze het in hun 'eigen' land dragen?
Ik ben toch net zo nederlands als jij?
Dus als ik een hoofddoek besluit te dragen ga jij zeggen dat jij mijn mening, mijn geloof en mijn normen en waarden bullshit vind en dat ik terugmoet gaan naar mijn eigen land? Wat sneu.

Ik vind dat je mensen niet kunt beoordelen op het feit dat ze een hoofddoek dragen, sommige dragen het om zich te bedekken, zoals Becca al zij, in de islam wordt een vrouw als zeer waardevol gezien.
Er zijn ook vrouwen die een hoofddoek dragen omdat ze hun haar gewoon persoonlijk vinden, en ze voelen zich daar lekker in. Die vrouwen zullen zich zielsongelukkig voelen zonder hoofddoek, waarom? Omdat ze hem willen dragen.

Ik mag zelf kiezen of ik een hoofddoek wil dragen of niet, ik doe het niet, puur om praktische redenen. Dat betekend niet dat mijn antwoord over 10 jaar nogsteeds 'nee' zal zijn. Ik bewonder vrouwen die het wel doen, deze vrouwen voelen zich trots met een hoofddoek om.
I think the actual moment of growing up happens when you stop wanting to be grown up and start wishing you were a kid again.

Offline Princesz

« Reactie #9 Gepost op: september 04, 2009, 21:20:33 »

"haha ik snap de grap niet "

Maar Luister mensen ik heb een hoofddoek gedragen het was verplicht van m'n moeder.
na omstandigheden ben ik met m'n broer broertje en zusje weggelopen naar m'n pa .
Hij vindt dat je het it je hart moet dragen, en hij zegt je draagt het tog voor nix als je
het met verplichting doet. Dingen voor het geloof moet je uit je hart doen. Daarom heb
ik mijn hoofddoek afgedaan. Als nog wil ik later m'n hoofddoek dragen & ook goed ..

Modebewust maar ook bedekt .

xx Saraa
i miss youu <3 i need you <3 i lovee y0uu <3

Offline angiee.

« Reactie #10 Gepost op: september 04, 2009, 22:37:07 »
Jezus, wat een kutreactie. Sorry dat ik het zeg hoor, maar waarom moeten ze het in hun 'eigen' land dragen?
Ik ben toch net zo nederlands als jij?
Dus als ik een hoofddoek besluit te dragen ga jij zeggen dat jij mijn mening, mijn geloof en mijn normen en waarden bullshit vind en dat ik terugmoet gaan naar mijn eigen land? Wat sneu.

Ik vind dat je mensen niet kunt beoordelen op het feit dat ze een hoofddoek dragen, sommige dragen het om zich te bedekken, zoals Becca al zij, in de islam wordt een vrouw als zeer waardevol gezien.
Er zijn ook vrouwen die een hoofddoek dragen omdat ze hun haar gewoon persoonlijk vinden, en ze voelen zich daar lekker in. Die vrouwen zullen zich zielsongelukkig voelen zonder hoofddoek, waarom? Omdat ze hem willen dragen.

Ik mag zelf kiezen of ik een hoofddoek wil dragen of niet, ik doe het niet, puur om praktische redenen. Dat betekend niet dat mijn antwoord over 10 jaar nogsteeds 'nee' zal zijn. Ik bewonder vrouwen die het wel doen, deze vrouwen voelen zich trots met een hoofddoek om.

i don't care,
ze mogen zelf lekker weten, alleen als ik hun land ben moet ik me gaan aanpassen en ons land doen ze dat niet.
zelfde geld met pet moet af in de klas en hoofddoek mag opblijven dat vind ik gewoon niet eerlijk.
"When we do the best we can, we never know what miracle is brought in our life, OR in the life of another."

Offline NATHALIE

« Reactie #11 Gepost op: september 05, 2009, 00:31:35 »
Van mij mogen ze gerust een hoofddoek op hebben of niet. I don't care
Alleen ik vind het ook wel onzin, en ik snap het verband inderdaad niet.
Maar dat heb ik wel met meer gevallen bij de moslims.
En nee, dat wil niet zeggen dat ik het niet accepteer. :') Iedereen moet doen en laten wat ie wilt.
Just because it didn't last forever, doesn't mean it wasn't worth it.

Offline Nina

« Reactie #12 Gepost op: september 05, 2009, 14:02:28 »
i don't care,
ze mogen zelf lekker weten, alleen als ik hun land ben moet ik me gaan aanpassen en ons land doen ze dat niet.

Uit onderzoek blijkt zelfs dat moslims zich wél aanpassen, er is gewoon een kleine groep die dat neit doet.
En wat bedoel je nou met 'ze moeten zich aanpassen?'

Als jij vind dat geen hoofddoek dragen, je aanpassen aan de nederlandse cultuur noemt,
ga jij dan in marokko wel een hoofddoek dragen.
Wat een bullshit.
I think the actual moment of growing up happens when you stop wanting to be grown up and start wishing you were a kid again.

Offline STEPHH.

« Reactie #13 Gepost op: september 05, 2009, 14:28:53 »
ik weet niet. ik heb er niet echt een mening over. dat is bijzonder voor een nederlander, ergens geen mening over hebben :'D. ik zou het alleen zelf heel erg vinden als ik er één moest dragen.
sunshine cannot bleach the snow, nor time unmake what poets know

Offline mirage.

« Reactie #14 Gepost op: september 05, 2009, 14:38:39 »
zelfde geld met pet moet af in de klas en hoofddoek mag opblijven dat vind ik gewoon niet eerlijk.

Hou er wel rekening mee dat het hoofddoek iets met geloven te maken heeft en een pet niet ;].

Offline Becca.

« Reactie #15 Gepost op: september 05, 2009, 19:21:13 »

Hou er wel rekening mee dat het hoofddoek iets met geloven te maken heeft en een pet niet ;].
daarbij komt nog dat het bij dat pet om het principe gaat dat je ogen te zien moeten zijn, de pet, als je voorover buigt of whatever, bedekt je ogen, dit mag dan niet. (ik zelf vind het onzin, maar dit is het uigangspunt van de regel) en bij een hoofddoek is dit niet het geval. Maar het is al reden genoeg om een hoofddoek toe te staan vanwege het vrijheid van godsdienst. Er zijn genoeg vrouwen die alleen maar rokken dragen vanwege hun geloof. Dit wordt alleen niet als storend opgemerkt omdat het minder opvalt. Wat maakt het nu uit of je iemands haar nu wel of niet ziet? Waarom zou jij je daaraan storen? Ik vind sommige meiden er heel leuk uit zien met hoofddoek juist. Een burka is weer een heel anders geval, maar een hoofddoek niet in de klas op mogen vind ik persoonlijk een beetje belachelijk. Bij een pet is het grootste probleem bij het afzetten dat je haar misschien niet zit.
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Kayleigh.

« Reactie #16 Gepost op: september 06, 2009, 13:34:59 »
Van mij mogen ze gerust een hoofddoek op hebben of niet. I don't care
Alleen ik vind het ook wel onzin, en ik snap het verband inderdaad niet.
Maar dat heb ik wel met meer gevallen bij de moslims.
En nee, dat wil niet zeggen dat ik het niet accepteer. :') Iedereen moet doen en laten wat ie wilt.
Gooi je hart over de hindernis en je paard volgt vanzelf.

Offline CHANINE.

« Reactie #17 Gepost op: september 06, 2009, 22:17:46 »
Hmm, ik vind het een beetje scheef, de regelingen over hoofddoeken.(Hoe doen ze dat

Het lijkt mij maar een lastige beperking zo'n hoofddoek, je hoort een stuk minder, en je word er op aangekeken, overigens lijkt het me ook verschrikkelijk heet.

Overigens schijn je veel respect te krijgen van andere mensen.

Mijn mening: ik vind het totaal overbodig, en soms komt het zelfs bedreigend over omdat sommigen je zo vals aankijken als je langsloopt.(ja ok, de hoofddoek zegt hier niets over, maar het lijkt soms alsof je te min voor hen bent) Over het algemeen ben ik voor de regel iedereen is gelijk. Maar uit pure godsdienstige redenen vind ik dat je het volste recht hebt om hem te dragen.

Niet omdat je gemeenschap hem opdringt.
People hate me, But I really don't care, they just make me famous.

Offline Iris

« Reactie #18 Gepost op: september 06, 2009, 23:01:53 »

Ik snap niet waarom je zoiets antwoord. Het is de serieuze praathoek, en jij plaatst hier dan zo'n lullige opmerking die sommige mensen hier misschien wel kwetst. Dat je het bullshit vind, oke. Jou mening. Maar zeg dan ook waarom je het bullshit vind, en zet hier niet alleen een rot opmerking neer zonder uitleg.

@Topic: Ik vind dat iedereen zich mag kleden zoals hij/zij wilt, dus als je een hoofddoek wil dragen, mijn best, ik zit er niet mee.

Offline Jenny.

« Reactie #19 Gepost op: september 06, 2009, 23:51:01 »
tsja ik kan me niet aan hoofddoeken storen.

Waar ik me wel aan stoor, zijn hoe sommige mensen zich gedragen van bepaalde culturen.
En ja ik zeg express sommige, omdat nederlanders ook niet allemaal het zelfde zijn.

Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)