Auteur Topic: Hoofddoeken.  (gelezen 1439 keer)

Offline angiee.

Re: Hoofddoeken.
« Reactie #20 Gepost op: september 07, 2009, 22:04:22 »
Ik snap niet waarom je zoiets antwoord. Het is de serieuze praathoek, en jij plaatst hier dan zo'n lullige opmerking die sommige mensen hier misschien wel kwetst. Dat je het bullshit vind, oke. Jou mening. Maar zeg dan ook waarom je het bullshit vind, en zet hier niet alleen een rot opmerking neer zonder uitleg.

@Topic: Ik vind dat iedereen zich mag kleden zoals hij/zij wilt, dus als je een hoofddoek wil dragen, mijn best, ik zit er niet mee.
ik mag me mening geven toch?
nou ik geef me mening.
"When we do the best we can, we never know what miracle is brought in our life, OR in the life of another."

Offline QueenOfHearts_4

« Reactie #21 Gepost op: september 07, 2009, 22:46:02 »
ik mag me mening geven toch?
nou ik geef me mening.

Vrijheid van meningsuiting geld totdat je iemand kwetst. (Juridische opleiding dus twijfel d'r maar niet aan.)

Overigens weet ik niet wat ik met hoofddoeken moet. Wat ik er van moet vinden. Ik moet altijd giechelen als ik iemand voorbij zie lopen. Er is nu een nieuw meisje in mijn klas, en die heeft ook een hoofddoek, en het ziet er echt apart uit, vergeleken met alle andere Turkse meisjes.

Maar hey. Ik laat ze in hun waarde. Zij willen dat dus zij doen dat maar. Ik zou het alleen zelf nooit doen, that's it.

"I really think that everyone should have watercolors, magnetic poetry,
 and a harmonica."

Offline Nina

« Reactie #22 Gepost op: september 08, 2009, 19:25:12 »
Het lijkt mij maar een lastige beperking zo'n hoofddoek, je hoort een stuk minder, en je word er op aangekeken, overigens lijkt het me ook verschrikkelijk heet.

Je hoort er echt niet minder door, de stof is hartstikke dun, ze lopen niet met een 'arrafat'sjaal om hun nek...
En het is helemaal niet heet, eerder juist verkoelend.
Als je in de woestijn zou lopen draag je ook iets om je hoofd, het verkoelt juist...

En dat je erop aan wordt gekeken maken de mensen die een hoofddoek dragen niets uit. Het zou toch zwak zijn als je geen hoofddoek zou willen dragen, enkel en alleen omdat ze dan worden aangekeken.
I think the actual moment of growing up happens when you stop wanting to be grown up and start wishing you were a kid again.

Offline unattainable.

« Reactie #23 Gepost op: september 08, 2009, 19:31:20 »
kvind het wel grappig dat sommige meisjes oorbellen aan de buitenkant van hun hoofddoek dragen, haha ;p.
vouloir c'est pouvoir

Offline June

« Reactie #24 Gepost op: september 08, 2009, 20:08:18 »
kvind het wel grappig dat sommige meisjes oorbellen aan de buitenkant van hun hoofddoek dragen, haha ;p.
hoe krijgen ze dat voor elkaar? oren zitten er toch ook in, o wacht nee soms niet.

Offline unattainable.

« Reactie #25 Gepost op: september 08, 2009, 21:33:18 »
hoe krijgen ze dat voor elkaar? oren zitten er toch ook in, o wacht nee soms niet.
misschien steekt ze hem eerst door de hoofddoek, en dan door der oor...
en dan de hoofddoek vastmaken.
of misschien prikt ze hem op een willekeurige plek vlak naast der oor.
nja, zulke dingen weet ik niet :'D
vouloir c'est pouvoir

Offline Micha

« Reactie #26 Gepost op: september 08, 2009, 21:36:03 »
ik geef er eigenlijk niet om.
als zij dat willen dragen moeten ze dat vooral doen.
ik vind het niet mooi in ieder geval. maar daar gaat het ook niet om geloof ik.

Offline ELIESpunt

« Reactie #27 Gepost op: september 28, 2009, 15:29:10 »
het is misschien radicaal maar ik vind hier in Nederland dragen we geen hoofddoeken etc. dus wil je hier wonen geen hoofddoek... voor de rest vind ik dat je mag geloven wat je wil en zo vaak mag bidden als je zelf wil.

Offline Nina

« Reactie #28 Gepost op: september 28, 2009, 15:50:50 »
het is misschien radicaal maar ik vind hier in Nederland dragen we geen hoofddoeken etc. dus wil je hier wonen geen hoofddoek... voor de rest vind ik dat je mag geloven wat je wil en zo vaak mag bidden als je zelf wil.
Heb je het topic al gelezen?
En trouwens, vroeger in nederland droegen mensen ook hoofddoekjes, en oudere vrouwen doen het vaak nogsteeds.
Moeten die hun hoofddoeken maar af doen?
Moeten de joden hun keppeltjes wegsmijten?
Nah.
I think the actual moment of growing up happens when you stop wanting to be grown up and start wishing you were a kid again.

Offline Emergency

« Reactie #29 Gepost op: oktober 13, 2009, 18:39:49 »
Ik vind dat ze dat zelf moeten weten, áls ze het maar vrijwillig doen.
Ik vond het soms ook best wel leuk een meisje op mijn school
heeft een hele mooie print erop <33
All along i believed i would find you.

Offline mxlady

« Reactie #30 Gepost op: oktober 13, 2009, 22:47:00 »
moeten ze lekker zelf weten ik heb lang en mooi haar en dat mogen ze zien
(f)vivat, crescat floreat (F)
http://www.meidenhoekje.nl/index.php/topic,48218.0.htmlklik op de link voor mijn vervolg verhaal xD

Offline Becca.

« Reactie #31 Gepost op: oktober 14, 2009, 19:06:18 »
moeten ze lekker zelf weten ik heb lang en mooi haar en dat mogen ze zien
ben jij moslima dan?
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline June

« Reactie #32 Gepost op: oktober 15, 2009, 10:25:09 »
Citaat
Waar ik me wel aan stoor, zijn hoe sommige mensen zich gedragen van bepaalde culturen.
En ja ik zeg express sommige, omdat nederlanders ook niet allemaal het zelfde zijn.
maar daar gaat dit topic  niet over :').

Offline MleentJee

« Reactie #33 Gepost op: oktober 18, 2009, 22:17:02 »
het maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit,
als hun denken dat dat moet voor hun geloof, so be it!