een hele goede vriendin van mij is aan de drugs, ik wil dat ze er af blijft maar dat wil ze niet. ik wil haar helpen maar we krijgen steeds erger ruzie erom. Ik mag het tegen niemand zeggen anders is onze vriendschap voorbij. Ik wil haar helpen maar weet neit hoe (sniff)
Het gaat erom, hoeveel drugs gebruikt zij? en hoe gaat zij (en jij) er mee om?
Kijk af en toe een jointje kan helemaal geen kwaad, je raakt daaraan echt niet snel zwaar verslaafd aan.
Als zij het verder zelf prima kan betalen en in een veilige situatie gebruikt is er niets mis mee.
Als echte vriendinnen zullen jullie elkaar wel in jullie waarden moeten laten. En dat betekend in dit geval;
-Jij bemoeid je niet met haar drugsgebruik als ze dat niet wil, zolang zij niet in gevaar is.
-Zij moet je niet lastig vallen met haar drugsgebruik, en zeker niet gebruiken.
Dat houd in:
Vertellen dat je het niet fijn vind als zij bij jou in de buurd drugs gebruikt, of stoned is.
Vertellen dat jij verder ook niet als smoesje gebruikt wil worden, zodat zij drugs kan gebruiken. (het slaapverhaal)
Als zij een echte vriendin is, zou zij hier ^^ rekening mee moeten houden, en zouden jullie dus niet meer hoeven te ruzieën.
Doet ze dat niet, dan kun jij jezelf afvragen of het wel echt zo'n goede vriendin van jou is, want ze respecteerd dan jou mening niet echt.