Auteur Topic: Onsterfelijk  (gelezen 2130 keer)

Offline TheScarletDevil

Onsterfelijk
« Gepost op: september 26, 2009, 21:54:41 »
Nou, ik las zo via msn/hotmail page een artikel over dat de mensheid na 20 jaar onsterfelijk kan worden.
Link: http://nieuws.nl.msn.com/opmerkelijk/article.aspx?cp-documentid=149888451

Wat vinden jullie ervan?

Ik vind het eigenlijk tegen moeder natuur. Iedereen moet gewoon sterven. Het klinkt raar zoals ik het schrijf maar het is zo.
Ik leef nu hoe ik ben en daar ben ik blij mee, ookal ben ik bang voor de dood, maar ik moet toch op een dag weg.
Als er werkelijk onsterfelijkheid bestaat, zou dat vele problemen veroorzaken. Zoals de plekken op Aarde. Het is er al druk bevolkt en eigenlijk nemen we alle ruimte in beslag, ook die van dieren. De dieren zouden uitsterven, geen plek om te leven, alleen maar achter tralies of in iemands huis, maar niet in het wild. Ook kan dat voor grotere c02 problemen zorgen. Er is al op het nieuws geweest dat we een kleine ijstijd kunnen meemaken, maar zou dat werkelijk helpen? Zou dat al die co2 problemen doen vervaren?
En volgens het artikel moet er dan veel gerommeld worden in het lichaam om je onsterfelijk te maken en dat is gewoon fout! We kunnen toch niet zo leven met al die dingen in je lichaam? Dat is toch tegen de mens? Er mag heus wel een nier missen of een iemand anders hart zitten, maar dat er zoveel wordt gerommeld voor onsterfelijkheid, is gewoon tegen de mens.
En doodgaan is het teken dat je leeft. We leven dit leven nu en zien het volgende in de dood, maar als je onsterfelijk bent, zul je dit leven eeuwig leven, maar is dat echt wat we willen? We houden of haten ons leven en dat is bij ieder anders, maar toch worden we daar echt gelukkig van? Ik word pas gelukkig als ik lekker goed geslapen heb, dan dat ik vooreeuwig hetzelfde moet beleven en meemaken.

Het is voor mij heel moeilijk om uit te leggen, maar toch ookal ben ik er bang voor, dood is de volgende stap die we allemaal moeten meemaken en daarvoor staat de onsterfelijkheid in de weg. Misschien komt het wel na 20 jaar of helemaal niet, maar toch laat het me denken over het leven.

Offline Micha

Re: Onsterfelijk
« Reactie #1 Gepost op: september 26, 2009, 21:55:47 »
iedereen moet een keer doodgaan.
onsterfelijkheid is niet natuurlijk.
de dood is natuurlijk.
dus dan ga ik liever voor doodgaan uiteindelijk.
ik wil niet onsterfelijk zijn.

Offline TheScarletDevil

« Reactie #2 Gepost op: september 26, 2009, 22:04:07 »
Het leven is mooi en lelijk. Daar plukken we de vruchten van.
We zijn begonnen en dat moet afgemaakt worden.
En ookal ben ik niet gelovig, God laat ook merken dat doodgaan een fase voor ons is.
En dat we die met open armen moeten begroeten.
De onsterfelijkheid laat ons meer zien van wat er om ons heen gebeurt.
Ik gruwel ervan, omdat ik misschien al mijn geliefde kwijtraken, mijn beste vrienden, mijn kennissen.
En dat ik dan alleen achterblijf, dat ik ze uitzwaai en dan is er gewoon niks in het leven.
Ik ga liever dood met iedereen, want dan weet ik dat ik nooit alleen hoef te zijn en dat misschien daar verder een groter geluk te vinden is.
Ik wil niemand vergeten, maar als ik doodga, hoef ik me daar geen zorgen meer om te maken, dat ligt in de handen van de dood.

Het klinkt cheesy en al, normaal spreek ik niet zo, maar zo denk ik erover. Ik huil nu diep van binnen(Heb geen tranen) maar dan van geluk. Want ik merk nu hoe blij ik ben met mijn leven en dat als ik sterf dan blij sterf. Onsterfelijkheid stelt dingen open dat je misschien ongelukkig maakt en wat dan? Dan is al het geluk dat je eerst had verdwenen en dan wensde je dat je stierf, maar dat kan niet. Je moet die pijn vooreeuwig met je dragen en dat is meer pijnlijker dan de dood.

Offline Sanne

« Reactie #3 Gepost op: september 26, 2009, 22:05:13 »
Ik vind het slecht. Want kijk, ik geloof best dat het ooit gaat kunnen, misschien niet over 30 jaar maar dan wel over 100 jaar. Maar dat kan gewoon niet want dan krijg je een enorm overbevolking probleem. En als ze dan besluiten het niet te gebruiken omdat het niet kan en mensen liggen op sterven willen ze dat je dat toe gaat passen. Tenminste heus niet in elk geval, maar je gaat wel denken ze hoeft helemaal niet te sterven. Dus ik ben er gewoon tegen. Het lijkt me ook niet leuk meer, je 1000e verjaardag vieren :') tsjah dat is gewoon vreemd en onnatuurlijk. Ik vind dat ze de techniek vooral moeten gebruiken om kinderen en jonge mensen te laten leven, maar iedereen die oud is gaat dood hoe erg afscheid nemen ook is.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Neeltje

« Reactie #4 Gepost op: september 26, 2009, 22:09:30 »
er zou ook geen enkeling zijn, die uiteindelijk geen eind aan zijn leven zou maken.

Offline TheScarletDevil

« Reactie #5 Gepost op: september 26, 2009, 22:11:59 »
tsjah dat is gewoon vreemd en onnatuurlijk. Ik vind dat ze de techniek vooral moeten gebruiken om kinderen en jonge mensen te laten leven, maar iedereen die oud is gaat dood hoe erg afscheid nemen ook is.

Dat vind ik juist ook slecht. Dan krijgen ze allemaal dingen in hun lichaam gepropt en dan dragen ze die voor altijd. Ik zou dat echt niet leuk vinden met het idee dat ik hierdoor niet sterf. Ik zou die techniek helemaal niet gebruiken. Iedereen sterft. Ook de zieke die het niet verdienen om te sterven. Want ookal is het gemeen, dat ze de dood meemaken is het bewijs dat ze leven(dezelfde zin over en over again xD) Ze zouden alsnog dezelfde pijn kunnen voelen, wie zou het nou leuk vinden om vooreeuwig dezelfde pijn te voelen, terwijl als je doodgaat er vanaf bent en misschien een leukere toekomst na de dood vind. Ookal vind je het erg voor je familie enzo, maar toch willen ze je de pijn besparen door je verder te laten leven.

Offline Sayuri

« Reactie #6 Gepost op: september 26, 2009, 22:49:08 »
Ik vind het stom.

Offline Sanne

« Reactie #7 Gepost op: september 26, 2009, 23:01:55 »
Dat vind ik juist ook slecht. Dan krijgen ze allemaal dingen in hun lichaam gepropt en dan dragen ze die voor altijd. Ik zou dat echt niet leuk vinden met het idee dat ik hierdoor niet sterf. Ik zou die techniek helemaal niet gebruiken. Iedereen sterft. Ook de zieke die het niet verdienen om te sterven. Want ookal is het gemeen, dat ze de dood meemaken is het bewijs dat ze leven(dezelfde zin over en over again xD) Ze zouden alsnog dezelfde pijn kunnen voelen, wie zou het nou leuk vinden om vooreeuwig dezelfde pijn te voelen, terwijl als je doodgaat er vanaf bent en misschien een leukere toekomst na de dood vind. Ookal vind je het erg voor je familie enzo, maar toch willen ze je de pijn besparen door je verder te laten leven.

Maar stel, jij kreeg op jonge leeftijd kanker. Zou je dan geen chemo willen? Chemo is natuurlijk enorme rotzooi, alleen al dat je haar uitvalt bewijst hoe hardnekkig het is, maar het kan wel je leven redden.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline NATHALIE

« Reactie #8 Gepost op: september 26, 2009, 23:24:19 »
Ik vind het slecht.
Iedereen moet inderdaad dood. ook al ben ik zelf ook bang voor de dood. Maar het is de natuur. Er komen steeds weer nieuwe mensen op aarde. en dan raakt het overbewolkt. En op een gegeven moment wil je het ook niet meer neem ik aan.

Maar wat Sanne zegt, ben ik het eens.
Ik vind bij ziektes, dat dat wel moet kunnen. Alleen niet een eeuwig leven, maar dat ze gewoon oud kunnen worden enzo.
Want vroeg sterven is wel vreselijk.
Just because it didn't last forever, doesn't mean it wasn't worth it.

Offline Jolien.

« Reactie #9 Gepost op: september 27, 2009, 11:48:15 »
slecht,
je word oud je zit der als een kamerplant bij omdat je niets meer kan
en de wereld word overbevolkt.

Offline Joy

« Reactie #10 Gepost op: september 27, 2009, 12:28:06 »
vreselijk
we horen niet eewig te leven
we zijn dan geen mensen meer want we kunnen niet sterven
de planeet raakt overbevolkt
en er zullen dan ruzies/ oorloggen komen over wie waar leeft omdat er geen ruimte meer is
voor de informatie mijn nickname was eerst: LOVExJOY

Offline Lin

« Reactie #11 Gepost op: september 27, 2009, 13:18:34 »
Dan raakt de aarde echt overvol. Dan moeten we mensen van de aardkloot afgooien. Nee, doe mij maar gewoon dat iedereen eens doodgaat, ookal is dat niet leuk.

Offline iKimm.

« Reactie #12 Gepost op: september 27, 2009, 21:20:37 »
Ik hoop dat hij geen gelijk heeft.. Eeuwig leven moet sucken.. Je kan er dan wel zelf voor kiezen of je die operaties ondergaat maar op een bepaalt moment heb je er toch genoeg van?
En stel dat er 1 of andere dictator aan de macht komt, dan kan die altijd aan de macht blijven want hij blijft leven. (nu mss even overdreven maar dat kwam als eerste in me op.)
She was a photograph just ripped in half
A smile inside a frown
And the light, the answer right
Inside her coming down

Offline Destiny.

« Reactie #13 Gepost op: september 27, 2009, 21:26:24 »
je moet het ook economisch zien,
de wereld is al overbevolkt.
Als we onsterfelijk worden, kan de wereld het ook niet meer aan.
maar net zoals de anderen zeggen, onsterfelijkheid is niet natuurlijk, de dood dan weer wel.
Soms is loslaten de enige & beste optie.
(L)
Also known as Liz.x

Offline Charlotte.

« Reactie #14 Gepost op: september 27, 2009, 22:28:35 »
Dat kan ook een ongelooflijk gevaar inhouden, inderdaad m.b.t. dictators en terroristen.
En ik wíl, op een dag, sterven
you don't know how hearts burn for love that cannot live but never dies.

Offline QueenOfHearts_4

« Reactie #15 Gepost op: september 27, 2009, 22:58:06 »
Er was eens een koning machtig en groot,
Die had slechts één vijand en dat was de dood.
Waarom moest de dood toch zijn leven bederven,
Waarom was ie zo bang, zo bang om te sterven.
De koning ontbood toen al zijn geleerden,
Die te paard en per koets aan het hof arriveerden.
Môge geleerden, zei de koning beleefd,
Ik zit met een vraag waar niemand antwoord op heeft.

De jongste geleerde een ijdele snaak,
Riep: vraagt u maar sire, vraagt u maar raak!
Wilt u soms weten hoeveel sterren er zijn,
Of hoe zwaar al het zand weegt van de grote woestijn?
Of hoe de belasting massaal wordt ontdoken?
Of hoe... maar toen werd hij abrupt onderbroken.
Wel nee, zei de koning een tikje afwezig,
Waarom gaan we dood? kijk dat houdt mij bezig.
Niet één der geleerden had zo'n vraag verwacht,
Al sla je me dood! zei de jongste heel zacht.
De oudste geleerde nam toen het woord
En zei: sire sommige mensen worden vermoord.
Anderen komen per ongeluk om,
Maar de meesten sterven van ouderdom.
De koning zei kribbig: Ja dat wist ik allang,
Maar: wat is de dood? Waarom ben ik zo bang?
De knapste geleerde zei: mag ik soms even?
Misschien moet u, sire, met de dood leren leven.
De koning sprong op, zijn woede was groot
En hij schreeuwde: ik eis een antwoord! Wat is de dood?
Toen sprak een geleerde met veel fantasie,
Zal ik eens vertellen sire, hoe ik dat nu zie?

De dood komt je halen, de dood raakt je aan,
Dus de dood moet in levende lijve bestaan!
We moeten hem vangen, dan zijn we eraf,
Leve het leven! Weg met het graf!
Ach de dood, zei de knapste, is niet te verslaan.
Want als je hem beetpakt, dan ga je eraan.

Toen kreeg de koning een schitterend plan:
Hij zei: ik ken een stokoude, doodzieke man.
Hij heeft schat ik nog maar een uurtje te gaan,
Dus de dood komt hem halen, de dood komt eraan.
We bouwen een glazen kooi om zijn bed
En de deur wordt uitnodigend opengezet.
Is de dood eenmaal binnen, opweg naar z'n prooi,
Dan sluiten we snel de deur van de kooi.

Aldus werd besloten, men ging aan de slag.
En de dood werd gevangen, nog diezelfde dag.
Somber en treurig zat hij achter het glas,
Alsof hij een levend museumstuk was.
Nog nooit was het volk zo gelukkig geweest,
Jaren en jaren vierde men feest.

Maar op den duur ging het feesten vervelen
En ging men gevaarlijke spelletjes spelen.
Men sprong van torens, in diepe ravijnen.
Men stoeide met leeuwen en met wilde zwijnen.
Men dronk liters en liters vergiftigde wijn,
En voerde wat oorlog gewoon voor de gein.
En niemand ging dood, geen mens ging verloren,
Maar er werden wel steeds meer babies geboren.
Het werd alsmaar drukker, men kreeg het benauwd,
Er werden zelfs mensen de zee ingedouwd.
En honderd jaar later was de lol er vanaf
En ging men weer verlangen naar de rust van het graf.

De koning dacht: goed ik ben niet meer bang,
Maar ik vind alles zo saai en ik regeer al zo lang.
Opnieuw riep hij toen de geleerden bijeen
En zei: wat een ellende! Waar moet dat heen?
De knapste geleerde, inmiddels zo'n drie eeuwen oud,
Zei: bevreid toch de dood! Want zo gaat het fout.
Maar de jongste geleerde zei: Jaha, wie laat hem los,
Wie de deur opendoet is als eerste de klos!
De koning stond op en zei theatraal:
Laat mij het maar doen. Gegroet allemaal!
Mijn angst voor de dood is nu wel genezen,
Ik heb geloof ik meer van het eeuwige leven te vrezen!
Hij schreed naar de kooi, machtig en groot
En stierf in de armen van de gretige dood.
Leve de dood! riep het volk dolgelukkig.
En ze leefden nog lang en stierven gelukkig.

"I really think that everyone should have watercolors, magnetic poetry,
 and a harmonica."

Offline TheScarletDevil

« Reactie #16 Gepost op: september 28, 2009, 06:57:30 »
Dat was een geweldige gedicht QueenOfHearts!
Waar heb je dat gevonden? Via de Bijbel?

Ik hoop werkelijk dat onsterfelijkheid nooit zal bestaan. Het is iets slechts dat ons leven kan verpesten.
We hebben trouwens lang te leven en sommige kort, maar dat is het leven, ookal is dat heel gemeen.

Maar stel, jij kreeg op jonge leeftijd kanker. Zou je dan geen chemo willen? Chemo is natuurlijk enorme rotzooi, alleen al dat je haar uitvalt bewijst hoe hardnekkig het is, maar het kan wel je leven redden.

Dat is weer wat anders dan onsterfelijkheid. Chemo is een rotzooi om mee om te gaan, maar als het je leven kan redden, dat is natuurlijk erg fijn voor jezelf omdat je weer een toekomst hebt. Onsterfelijkheid kan wel je leven redden, maar dan heb je opeens na al die jaren chemo iets te doen in het leven. Maar wat dan? Sommigen kunnen daar zo lang in verstrikt raken dat ze niet een weten of ze wel een toekomst kunnen hebben. Andere juist weer niet, maar is onsterfelijkheid daarvoor de oplossing?

Offline QueenOfHearts_4

« Reactie #17 Gepost op: september 28, 2009, 08:52:12 »
Dat was een geweldige gedicht QueenOfHearts!
Waar heb je dat gevonden? Via de Bijbel?

Ballade van de Dood van 't Klein Orkest.

"I really think that everyone should have watercolors, magnetic poetry,
 and a harmonica."

Offline Joy

« Reactie #18 Gepost op: september 28, 2009, 10:26:46 »
Ik hoop dat hij geen gelijk heeft.. Eeuwig leven moet sucken.. Je kan er dan wel zelf voor kiezen of je die operaties ondergaat maar op een bepaalt moment heb je er toch genoeg van?
En stel dat er 1 of andere dictator aan de macht komt, dan kan die altijd aan de macht blijven want hij blijft leven. (nu mss even overdreven maar dat kwam als eerste in me op.)
ja dat dacht ik eerst ook maar ik had het niet opgeschreven
voor de informatie mijn nickname was eerst: LOVExJOY

Offline HEARTBEAT.

« Reactie #19 Gepost op: september 28, 2009, 13:37:33 »
Dat is zegmaar best gevaarlijk. Je krijgt last van overbevolking wat heel veel nare gevolgen heeft. Er komen gevaarlijke mensen op de wereld die elkaar proberen uit te moorden wat dan weer niet lukt, je krijgt dictators die nooit meer weggaan, mensen weten van gekheid niet meer wat ze moeten doen etc.
Daarbij, het feit dat je doodgaat geeft juist zin aan je leven.
now all you hear is songs about boys
wanting to hook up with you, and all
the beatles wanted to do was hold your hand.