Poll

ben je het met de stelling eens of oneens?

eens
oneens
twijfel
snap de stelling niet

Auteur Topic: Stelling: homoseksualiteit is onnatuurlijk.  (gelezen 3856 keer)

Offline Bloempje.

Stelling: homoseksualiteit is onnatuurlijk.
« Gepost op: september 27, 2009, 14:46:35 »
Deze stelling gebruik ik bij een discussie in de klas. Ik wil graag de resultaten van de klas met dat van jullie vergelijken.

Graag stemmen op de pol, en in een reactie een argument geven. Op elkaar ingaan mag natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: september 27, 2009, 14:49:36 door Bloempje. »

Offline Athena

Re: Stelling: homoseksualiteit is onnatuurlijk.
« Reactie #1 Gepost op: september 27, 2009, 14:52:09 »
Oneens. Je bent zoals je bent. Elk mens is gelijk of hij/zij nou op mannen, op vrouwen of op allebei valt.

Offline Bloempje.

« Reactie #2 Gepost op: september 27, 2009, 14:56:05 »
Oneens. Je bent zoals je bent. Elk mens is gelijk of hij/zij nou op mannen, op vrouwen of op allebei valt.
Maar het gaat niet zozeer over gelijkheid, maar of het dus wel of niet onder 'natuurlijk' kan worden gerekend.

Offline Roy

« Reactie #3 Gepost op: september 27, 2009, 14:58:12 »
kijk dat iedereen een eigen wil heeft, dat is waar,
maar ''natuurlijk'' is het niet
want als je 2 jongens bij elkaar zou zetten (bij de natuur) dan zal je nooit voort kunnen planten

even als 2 vrouwen

Dus het is ''onnatuurlijk''
maar het is de forming van eigen gedachten (die de mens kan maken en uiten)
dus ''aangeleerd gedrag door anderen''

Offline SUKI.

« Reactie #4 Gepost op: september 27, 2009, 15:00:07 »
Eens. Ik heb niets tegen homoseksualiteit en ik geloof dat je valt op wie je valt en het maakt me allemaal niets uit.

Maar ik denk dat homoseksualiteit wel in eerste instantie tegen de natuur in gaat. Als iedereen homoseksueel was, zouden we uitsterven (goed IVF en zo, maar ik praat nu even als je je voortplant op de 'natuurlijke' manier, zonder bemoeienis van de medische wereld).

Eerst wou ik ook 'oneens' zeggen, maar toen dacht ik na. En als de stelling is: 'Homoseksualiteit is onnatuurlijk' dan zeg ik in eerste instantie 'eens'.

Offline Athena

« Reactie #5 Gepost op: september 27, 2009, 15:07:40 »
Maar het gaat niet zozeer over gelijkheid, maar of het dus wel of niet onder 'natuurlijk' kan worden gerekend.

Oh op die manier. Dan begreep ik het even verkeerd.
Maar dan ben ik het wel eens met Roy en Suki. Behalve dan dat Roy zegt dat het "aangeleerd gedrag" is, want dat denk ik niet. Ik denk dat het aangeboren is. Het had toch ook iets te maken met chromosomen ofzo? Of zit ik nou helemaal verkeerd.
Ik ga het even opzoeken. xD

Offline Joy

« Reactie #6 Gepost op: september 27, 2009, 17:52:23 »
ze hebben liever iemand van hun eigen geslacht
het is een klein foute van de natuur maar het is niet erg
gewoon iets net zoals mensen die sneller boos worden de een word sneller boos dan de andere en dat is toch ook niet onnatuurlijk
voor de informatie mijn nickname was eerst: LOVExJOY

Offline Sarah

« Reactie #7 Gepost op: september 27, 2009, 19:03:52 »
Eens. Ik heb niets tegen homoseksualiteit en ik geloof dat je valt op wie je valt en het maakt me allemaal niets uit.

Maar ik denk dat homoseksualiteit wel in eerste instantie tegen de natuur in gaat. Als iedereen homoseksueel was, zouden we uitsterven (goed IVF en zo, maar ik praat nu even als je je voortplant op de 'natuurlijke' manier, zonder bemoeienis van de medische wereld).

Eerst wou ik ook 'oneens' zeggen, maar toen dacht ik na. En als de stelling is: 'Homoseksualiteit is onnatuurlijk' dan zeg ik in eerste instantie 'eens'.
+1.
Joie de Vivre.

Offline Sanne

« Reactie #8 Gepost op: september 27, 2009, 19:05:06 »
Ik heb niets tegen homo's, maar ik ben het wel eens met de stelling. Wat de andere zeggen eigenlijk; je moet jezelf voortplanten, en met homo's gaat dat niet.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Bloempje.

« Reactie #9 Gepost op: september 27, 2009, 21:11:28 »
Wel jammer dat er 9 stemmen op oneens staan, maar daar bijna geen reactie's bij horen?

Offline iKimm.

« Reactie #10 Gepost op: september 27, 2009, 21:15:28 »
Ik ben het oneens met die stelling.

Homoseksualiteit kan natuurlijk een aangeleerd gedrag zijn bij mensen dus dat klopt. Maar het kan ook niet aangeleerd zijn. Want als we even naar de dierenwereld kijken komen we daar ook dieren tegen die zich steeds aangetrokken voelen tot mannetjes (en deze dieren zijn niet gecastreerd). Dus eigenlijk gaat het over aantrekkingskracht. Aantrekkingskracht is iets wat in je zit. Dus dat is natuurlijk.
En als het bij dieren (wilde dieren ook!) zo is, dan is het volgens mij ook zo bij mensen.
She was a photograph just ripped in half
A smile inside a frown
And the light, the answer right
Inside her coming down

Offline Nina

« Reactie #11 Gepost op: september 28, 2009, 15:46:33 »
Ai.
Dit is eigenlijk een moeilijker onderwerp dan je op het eerste gezicht zou denken.

Zoals Roy (en bijna alle anderen) al duidelijk had(den) gemaakt kun je je niet voortplanten als je 2 mannetjes hebt, hierom zou dit tegen 'de wetten van de natuur' ingaan.

Anderen beweren dat de stelling fout is, "Het is immers geen aangeleerd gedrag, het is aangeboren".

Dus de vraag die we eigenlijk stellen is: "Is homoseksualiteit aangeboren, ja/nee"

Als het niet aangeboren is is mijn mening: Het is onnatuurlijk, het is aangeleerd en draagt in principe (eigenlijk helemaal niet) bij aan onze evolutie en aan de voortplanting (hooguit dat deze in aantal vermindert wordt, maar zeker niet verbeterd) Is het hierom Fout? of Slecht? Nee. Die mensen voelen zich daar beter bij, jij hebt er persoonlijk toch geen last van?

Als het wél is aangeboren is mijn mening: Ja, in mijn ogen is het dan natuurlijk.
Waarom? Omdat ( Zoals LOVExJOY al zei: Het is een 'foutje')
En iedereen die biologie heeft(gehad) weet dat deze foutjes bijdragen aan de evolutie en dat deze foutjes volkomen natuurlijkzijn.

Vind je niet dat die 'foutjes' natuurlijk zijn? Dan moet je maar tegen een gehandicapte zeggen dat gehandicapt zijn onnatuurlijk is (endaarbij eigenlijk ook hijzelf (of zijn gedrag)).

I think the actual moment of growing up happens when you stop wanting to be grown up and start wishing you were a kid again.

Offline AUTUMN

« Reactie #12 Gepost op: september 28, 2009, 16:08:54 »

inderdaad. en we zijn immers ingesteld om ons ook voort te kunnen planten, en twee mensen van hetzelfde geslacht kunnen dat niet, nee.

Offline Micha

« Reactie #13 Gepost op: september 28, 2009, 20:53:49 »
er is ook gewoon geen goed antwoord op te vinden.
je kan niet bewijzen hoe het nou echt zit.

ik zelf vind het onnatuurlijk.
MAAR.
daarmee bedoel ik dus alleen als in; in de natuur zou het eigenlijk niet moeten kunnen (terwijl het dus wel gebeurd, dus zou het weer wel iets natuurlijks moeten zijn) omdat het leven alleen draait om voortplanten.

Offline Jenny.

« Reactie #14 Gepost op: september 30, 2009, 10:46:07 »
Sorry, ik heb in mijn haast oneens aangeklikt, maar het was eens.

Ja in principe zoals de andere al zeggen, we zijn hier om te voortplanten.
Dat lukt niet met 2 mannetjes, 2 vrouwtjes.
Dus qua dat is het tegen de natuur in ja.

Maar ik heb niks tegen homo's hoor<33
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)

Offline Lori.

« Reactie #15 Gepost op: september 30, 2009, 11:38:45 »
oneens.
The steps we take on the way to free our minds
And lives have changed by the way we free our minds
And being with you was the moment I opened my eyes

Offline QueenOfHearts_4

« Reactie #16 Gepost op: september 30, 2009, 12:01:57 »
Homoseksualiteit is niet onnatuurlijk.
In mijn ogen was het een foutje in de natuur, dus natuurlijk, totdat ik wat op ging zoeken, en wat blijkt: bonobo apen hebben homoseksuele seks.
Dus of alle bonobo apen hebben fouten, of het is gewoon normaal.

Overigens komen bonobo apen evolutionair gezien, behoorlijk dichtbij te mensen. Dus er werd al eerder gesteld dat, hoe hoger je evolutionair gezien komt, hoe groter de kans is dat je ook homoseksueel verdrag vertoont.

Uit onderzoek blijkt overigens ook dat vrouwen die een homoseksuele broer of zus hebben, of een homoseksueel kind hebben gebaard, vruchtbaarder zijn dan andere vrouwen. Dus ook heeft dat evolutionair gezien best voordelen.
« Laatst bewerkt op: september 30, 2009, 12:06:15 door QueenOfHearts_4 »

"I really think that everyone should have watercolors, magnetic poetry,
 and a harmonica."

Offline Suspicious

« Reactie #17 Gepost op: september 30, 2009, 20:32:12 »
Het is iets natuurlijks.
Maar de mens is er niet voor gemaakt.
Dus het is een soort van 'foutje' idd.
Net als mensen soms 6 tenen hebben. Het is iets natuurlijks. Maar het hoort niet.
Dus ik ben oneens met de stelling
Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Offline Micha

« Reactie #18 Gepost op: september 30, 2009, 20:34:05 »
in feite is alles natuurlijk.
want als iets mogelijk is, dan is het dus natuurlijk, want de natuur staat het toe.

het is echt een moeilijke stelling eigenlijk. xD.

Offline Suspicious

« Reactie #19 Gepost op: september 30, 2009, 20:36:20 »
in feite is alles natuurlijk.
want als iets mogelijk is, dan is het dus natuurlijk, want de natuur staat het toe.

het is echt een moeilijke stelling eigenlijk. xD.
Hahahaha, ja, als je zo gaat denken :'D.
Maar homoseksualiteit is niet iets wat door andere mensen ontwikkeld wordt, dat wordt echt door 'de natuur' geregeld.
Life is what happens to you while you’re busy making other plans