Auteur Topic: ontslag :']  (gelezen 697 keer)

Offline Sayuri

ontslag :']
« Gepost op: december 08, 2009, 18:57:00 »
nou, ik werk nu bijna 3 maandjes bij de c1000 achter de kassa. Maar om eerlijk te zijn haat ik het nogal.
Collega's zijn wel tof enzo, maar het werk vind ik gewoon echt verschrikkelijk om te doen. Nu was het de bedoeling dat ik er een jaartje zou werken, alleen wil ik nu eigenlijk gewoon stoppen.
Dus volgens het CAO moet ik dan aan het eind van een maand schriftelijk ontslag nemen.
Maar ik heb dat nog nooit gedaan,  dus weet iemand wat er allemaal in zo'n brief moet?  en aan wie moet ik die brief dan sturen, naar de baas? of gewoon naar mijn afdelingshoofd? of moet ik die gewoon persoonlijk geven?

sorry hoor voor de vele vragen :'] 
maar ik weet hier gewoon echt niks van af :P

Offline Accordemoi

Re: ontslag :']
« Reactie #1 Gepost op: december 08, 2009, 19:18:39 »
Ik zou gewoon naar Boudewijn toestappen en zeggen 'goh, ik wil mijn ontslag indienen'.
:') Verder zoeken hun het toch maar uit dan?
You may say that I am a dreamer,
but I am not the only one.

Offline Micha

« Reactie #2 Gepost op: december 08, 2009, 19:20:27 »
ja, dat deed ik ook.
gezegd dat ik ontslag wou nemen en verder hoefde ik geen brief te schrijven ofzoh.

Offline Athena

« Reactie #3 Gepost op: december 08, 2009, 19:22:06 »
ja, gewoon tegen je leidinggevende zeggen. en dan moet je nog een maand doorweken omdat je niet meer in je proeftijd zit.

Offline Accordemoi

« Reactie #4 Gepost op: december 08, 2009, 19:24:02 »
By the way, waarom zou je meteen ontslag nemen?
Vraag anders of je op een andere afdeling zou mogen, bij de slagerij hebben ze altijd wel mensen nodig, en bij het brood kunnen ze geloof ik ook wel iemand gebruiken. Dat is toch allemaal net iets afwisselender en gezelliger dan aan de kassa te zitten. Want na 3 maanden al ontslag nemen vind ik wel fail :')

Offline Roy

« Reactie #5 Gepost op: december 08, 2009, 19:37:46 »
in die brief moet staan je datum van ontslag nemen

de datum van NU dus

gewoon simpel, houden

er hoeft geen reden bij te staan.

overgens ik weet niet hoelang je er al werkt, maar je heb wss 1 maand opzeg termein

1 hele maand dus let goed op dat je wel DEZE maand de brief aan hun geeft.
dan kan je eind januarie daar stoppen

Offline Sayuri

« Reactie #6 Gepost op: december 08, 2009, 20:02:25 »
By the way, waarom zou je meteen ontslag nemen?
Vraag anders of je op een andere afdeling zou mogen, bij de slagerij hebben ze altijd wel mensen nodig, en bij het brood kunnen ze geloof ik ook wel iemand gebruiken. Dat is toch allemaal net iets afwisselender en gezelliger dan aan de kassa te zitten. Want na 3 maanden al ontslag nemen vind ik wel fail :')

bij de slagerij zoeken ze niemand volgens mij
en sowieso zou ik dat ook niet willen, kvind gewoon dat hele supermarktwerk niks voor mij.
zeker niet fulltime.
en tsja kvind het ook wel beetje lullig dat k na 3 maanden al wil stoppen, maar als ik het nou echt niet leuk vind..

en bedankt iedereen. ^^
kzal nog wel even zien wat ik doe

Offline Accordemoi

« Reactie #7 Gepost op: december 08, 2009, 20:06:58 »
Wat wil je dan fulltime gaan doen zonder opleiding?
Je kunt eigenlijk alleen in een winkel ofzo terecht.
Ja of in de bediening, maar dat doe jij echt niet :')
En krantenwijk?!

Offline Sayuri

« Reactie #8 Gepost op: december 08, 2009, 20:08:42 »
Wat wil je dan fulltime gaan doen zonder opleiding?
Je kunt eigenlijk alleen in een winkel ofzo terecht.

nou gewoon geen werk dan maar he
maar ik ga echt niet een jaar werk doen dat ik haat
en dan ga ik gewoon thuis helpen enzo, aangezien mn ma aan allebei dr polsen ws word geopereerd. dus het is heus niet zo dat ik dan lekker lui niks ga zitten doen hoor :']

Offline Accordemoi

« Reactie #9 Gepost op: december 08, 2009, 20:57:35 »
Misschien moet je maar eens in de eierkoekenfabriek gaan werken :')
Dan zul je weten wat je werk haten is X"DDDD
Echt. Dat is het ergste wat bestaat.

Offline Sanne

« Reactie #10 Gepost op: december 08, 2009, 21:15:22 »
XD Wat een gedoe zeg.
Maakt het wat uit of ze het lang of niet lang volhoud, als het niet bevalt...

Maar heb je je onslag al ingedient?
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Sayuri

« Reactie #11 Gepost op: december 08, 2009, 22:00:49 »
nee, ik zal nog wel eventjes een maandje afwachten en kijken of ik het dan nog steeds zo haat :P
ik vind het ook wel beetje stom om zo snel al te stoppen..

Offline Accordemoi

« Reactie #12 Gepost op: december 08, 2009, 22:24:44 »
XD Wat een gedoe zeg.
Maakt het wat uit of ze het lang of niet lang volhoud, als het niet bevalt...

Maar heb je je onslag al ingedient?
Tsja. Ligt waarschijnlijk aan mij, ik ben zo opgevoed dat je moet werken, ookal vind je het verschrikkelijk. Heb 9 maanden werk tegen mijn zin gedaan, waar ik echt de grootste hekel aan had. Dus wat dit betreft zeik ik gauw op mensen die na een paar maanden kassadraaien zeggen 'ik haat het'. Mja, dat is gewoon mijn instelling en dat is misschien een beetje onterecht op mensen die niet dezelfde werkinstelling hebben.

Offline Sayuri

« Reactie #13 Gepost op: december 08, 2009, 22:28:14 »
Tsja. Ligt waarschijnlijk aan mij, ik ben zo opgevoed dat je moet werken, ookal vind je het verschrikkelijk. Heb 9 maanden werk tegen mijn zin gedaan, waar ik echt de grootste hekel aan had. Dus wat dit betreft zeik ik gauw op mensen die na een paar maanden kassadraaien zeggen 'ik haat het'. Mja, dat is gewoon mijn instelling en dat is misschien een beetje onterecht op mensen die niet dezelfde werkinstelling hebben.
ehm sorry hoor, maar dat werk wat jij deed was geen 40 uur in de week
dus als dat kassadraaien ook maar een paar uur was, zou ik het ws niet eens zo heel erg vinden.
maar zo fulltime is dat echt niet leuk meer

Offline Accordemoi

« Reactie #14 Gepost op: december 08, 2009, 22:42:28 »
ehm sorry hoor, maar dat werk wat jij deed was geen 40 uur in de week
dus als dat kassadraaien ook maar een paar uur was, zou ik het ws niet eens zo heel erg vinden.
maar zo fulltime is dat echt niet leuk meer
Met het schoolwerk erbij wel, en dat doe jij op het moment niet. (en dat haat ik ook)

Offline Sayuri

« Reactie #15 Gepost op: december 08, 2009, 22:43:55 »
Met het schoolwerk erbij wel, en dat doe jij op het moment niet. (en dat haat ik ook)

ja oke das waar

maar ik zou toch veel liever naar school gaan dan werken, eigenlijk

Offline Athena

« Reactie #16 Gepost op: december 08, 2009, 22:44:25 »
als zij wilt stoppen doet ze dat en is dat haar eigen keus. kassa is kut. ik ben ook na een paar maanden al gestopt en ik werkte niet eens fulltime. dus ja, ik snap je wel sayuri.

Offline Accordemoi

« Reactie #17 Gepost op: december 08, 2009, 22:45:13 »
Ja, ik snap best dat ze wil stoppen als ze het kut vindt, maar zou je dan niet beter eerst iets anders zoeken voordat je het opgeeft?

Offline Sanne

« Reactie #18 Gepost op: december 09, 2009, 20:32:01 »
Ik bedoelde meer zovan, ze wilde weten hoe een ontslag moest, niet een dosis commentaar dat ze nu al stopt :P
Nouja. Of ze eerst iets anders wilt hebben, is haar probleem, toch?

Als je school hebt, waarom 'moet' je dan werken? Oke, als je geen school doet, en niet werkt, ben je lui bezig, maarja als je dat leuk vind... Maar dat was toch jou keuze? Je haatte het, maar het was wel je keus om door te gaan. Nouja, ik doe nu kranten, zit er ook altijd tegenop, maarja, het verdient lekker, en het is 1x in de week. Dus ik heb zoiets van 'nou hup het is 1x in de week en dan heb je weer lekker meer geld.' Dat is dan mijn instelling voor mezelf dan XD
heel verhaal
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Accordemoi

« Reactie #19 Gepost op: december 10, 2009, 16:56:52 »
Van mijn ouders 'moet' ik werken. Anders gaan ze tegen me zeiken dat ik lui ben.
Het was niet mijn keuze, als ik een keus had gehad dan was ik ook al eerder daar weg gegaan. Maargoed, bij mij was er geen keuze en ik ben daar hard door geworden. Als mensen nu zeggen 'ik vind mn werk niet zo leuk ik stop er mee' dan denk ik sneller 'stel je niet aan'. Maar nogmaals, dat ligt gewoon aan mijn opvoeding en ik persoonlijk vind het ook niet normaal dat ik meer dan 12 uur per week 'moet' werken buitenom school in mijn examenjaar.