Auteur Topic: Geloof jij in God?  (gelezen 8390 keer)

Offline Sanne

• Levenloze Forummer
  • Geslacht: Vrouw
Geloof jij in God?
« Gepost op: januari 09, 2010, 16:00:06 »
En waarom wel/niet?
Voor mij is het zeker dat hij niet bestaat. Ik geloof gewoon niet in een wezen dat boven alles staat en alles kan zien. Gaat zo lekker, miljoenen mensen tegelijk zien en over ze oordelen. Ja, gelovigen geloven dat hij dat wel kan, want hij staat boven alles, maar ik geloof gewoon niet dat iets of iemand dat zou kunnen. En dat hij de aarde heeft gemaakt. Dat kan gewoon niet in mijn ogen. Waar is hij nu dan en waarom moet je hem bedanken voor eten waar je zelf voor hebt gewerkt betaald en klaargemaakt.
En ik vind mensen die hun hele leven eraan geven eigenlijk best wel... vreemd.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Sarah.

• MHxLOVER
  • <3
Re: Geloof jij in God?
« Reactie #1 Gepost op: januari 09, 2010, 16:13:39 »
Ja.

Hoe zou alles buiten anders gemaakt kunnen zijn? Boem en het was er? Evolutie? Maar wat was er dan in het begín. Hoe kan het dan dat alleen mensen kunnen praten en huizen etc. bouwen. Hoe kan het dat wij dat wel kunnen en dieren niet? En ik heb vaak meegemaakt, en ook gehoord, dat gebeden worden verhoord. Ik geloof ook als je bidt dat God je hoort, en dat Hij je probeert te helpen. 'Je krijgt niet wat je vraagt, maar je krijgt wat je nodig hebt.'
Ik geloof ook dat Jezus voor ons aan het kruis is gestorven.

Ik zit nu wel in een tijd waarin ik heel erg aan het twijfelen ben wat het is, wie ik ben en wat ik wil met geloof enzo. Ik voel me in onze (gereformeerd vrijgemaakte) kerk niet thuis. nee onze kerk is niet zo ernstig gereformeerd dat ze lange rokken en hoeden verplichten enzo.gelukkig.

Ik ben zelf ook niet zo streng christelijk. ik MOET alleen wel mee naar de kerk van mn ouders. en we bidden voor en na het eten.
verder bid ik zelf af en toe.
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2010, 16:15:20 door sarahFIERCE »
There's so many wars we fought
There's so many things we're not
But with what we have
I promise you that we're marchin' on

<3

Offline QueenOfHearts_4

• De oppergod der oppergoden
  • Le temps détruit tout.
« Reactie #2 Gepost op: januari 09, 2010, 17:16:22 »
God is een heel mooi iets dat mensen hoop geeft en een verklaring voor hoe dingen ontstaan.
Prachtig als mensen geloven.

Ik? Nee, no way. Ik geloof 't niet.
Er is vast wel meer tussen hemel en aarde, maar een God, nee, daar geloof ik niet in.
Als het al zo zou zijn, zouden het meerdere goden zijn geweest en niet één.

"I really think that everyone should have watercolors, magnetic poetry,
 and a harmonica."

Offline Zebraaa

• Spammende Forummer
« Reactie #3 Gepost op: januari 09, 2010, 18:34:47 »
Ja.
Ik heb geen zin om nu een heel verhaal te typen want daar ben ik niet voor in de stemming.
Ik twijfel er soms wel aan hoor. De laatste tijd steeds meer. Ik ervaar er zegmaar niet veel van in mijn leven ofzo.
Maar als ik kijk naar hoe klein bijvoorbeeld lieveheersbeestjes zijn, dat kan gewoon niet door toeval ontstaan zijn, zóiets kleins wat toch leeft en een functie heeft, laat staan wij 'grote' mensen, alles functioneert zo perfect (ziektes etc uitgezonderd, ik heb het nu meer over hoe we gebouwd zijn met cellen en bloed enzo)
Verder heb ik ook veel gelezen over schepping/evolutie en over bde's (bijna dood ervaringen) en van wat ik daar over heb gelezen kan ik ook alleen maar concluderen dat er wel een God moet bestaan.
Ik ben wel christelijk opgevoed maar 'k ga niet vaak meer naar de kerk, soms naar m'n eigen kerk (geref.) of naar een evangelische maar ik heb er de laatste tijd nooit zo'n zin in.
Ik bid trouwens niet voor 't eten ofzo, dat vind ik op een of andere manier bullshit. Ik neem de dank voor het eten gewoon mee in m'n dagelijkse (inmiddels wekelijkse, ik kak in) gebed...
Ik ben het trouwens ook niet met alles van de kerk eens, totaal niet.
Ik vind eigk dat onze rustdag net als bij de Joden Sabbat moet zijn, op zaterdag en niet op zondag,
En zo zijn er nog meer dingen. Kerst vieren we op een verkeerde datum. Etc.
Eig'k zoek ik een kerk die het wat dat betreft met me eens is maar dat kan ik niet vinden. Alleen Messiasbelijdende Joodse gemeenten kan ik me erg goed in vinden maar die zijn hier niet in de buurt helaas 0_0
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2010, 18:37:57 door FrozenInside »

Offline PUCK.

• Stalkende Forummer
« Reactie #4 Gepost op: januari 09, 2010, 18:53:00 »
neeen.

ik geloof wel in het 'iets'. het schijnt dat dat ook een 'geloof' is he, het ietsisme is zogezegd het grootste geloof. nouja.
ik weet eigenlijk niet wat ik dan wel geloof. ofzo. ik denk namelijk wel, dat de aarde er gwn patsboem was. met alle dieren en mensen. maar ik geloof wel in reïncarnatie. maar eigenlijk is dat eerder een geruststelling
van mezelf, omdat ik echt niet zou weten wat er anders zou zijn. na de dood. en ik vind het sws raar, dat god of hij of zijn met een hoofdletter moet. nouja, ik weet wel dat dat uit respect moet ofzo. maar ik vind het nogal. ehm. storend.
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2010, 23:45:41 door ikke4ever »

Offline Neeltje

• Dangerous Forummer
« Reactie #5 Gepost op: januari 09, 2010, 21:37:54 »
God is een heel mooi iets dat mensen hoop geeft en een verklaring voor hoe dingen ontstaan.

Er is vast wel meer tussen hemel en aarde, maar een God, nee, daar geloof ik niet in.

exactly.
heel handig om je aan vast te houden.
maar niks voor mij.

Offline unattainable.

• Eeuwig stalkende forummer
  • diva is a female version of a hustler
« Reactie #6 Gepost op: januari 09, 2010, 22:35:56 »

precies, daar ben ik het mee eens.
Iedereen krijgt wat geluk toebedeeld in het leven; de kunst is om het te herkennen als het zo ver is en die kans met beide handen aan te pakken.
Het gaat erom in te zien wanneer het geluk je toelacht, en er je voordeel mee te doen.

Offline Em.

• MHxPOSTER
« Reactie #7 Gepost op: januari 09, 2010, 23:09:24 »
Ik wil best in God geloven. Maar in de kerk/vaticaan, no way. En de bijbel, heel leuk allemaal, maar het had net zo goed fabeltjes-voor-volwassenen kunnen heten, in mijn opinie.

God is geen grijze oude man die boven de wolken zweeft, voor mij, sowieso niet één iemand die licht en duisternis scheidde. Als er als iets is wat ik 'God' zou noemen zou dat 'iets' moeten zijn bovenaan de reïncarnatietrap dat een soort samenvoegsel/club is van meerdere 'etiniteiten' tot een soort heel groot liefde.

En ik vind de oerknal niet minder geloofwaardig dan God schiep hemel en aard. Ja, in een week en dan een paar duizend jaar op je luie reet aankijken hoe het fout gaat? -niet beldigent bedoeld, hoor- Ik wil best geloven dat er een soort 'kracht' is die leven schept, maar de levensvormen, de omhuseltjes, zijn -vind ik- gewoon via eencelligen tot giraffen en mensen geëvolueert. En zoveel 'toeval'? ... het is nooit te beseffen hoe groot en immens het heelal wel niet is. De kans zo klein op leven, maar er zijn ook zo, zo, zo veel planeten en de tijd is oneindig. Dan moet het haast wel een keertje 'toevallig gelukt' zijn met dat leven.

Na ja, uiteindelijk kan ik ook niet meer dan geloven, en dan geloof ik wel in een soort grote liefde, maar niet in een oppermachtig wezen. Ik weet niet of je 'dat' wat ik geloof God zou kunnen noemen. Misschien wel, misschien niet.

Offline Micha

• Bekende forummer
  • ♥micha<3yorick♥
« Reactie #8 Gepost op: januari 10, 2010, 00:47:34 »
Ik geloof niet in God.
Geen verklaring voor eigenlijk hoezo ik er niet in geloof.
Ik houd me gewoon totaal niet bezig met wat er gebeurd als ik doodga, wat er was voordat de wereld er was enzo.
:') Het boeit me totaal niet.

You only live once, so just go fucking nuts!

Online Michelle

• Levenloze Forummer
« Reactie #9 Gepost op: januari 10, 2010, 11:02:38 »
Ik geloof er niet in.
Er zal misschien wel iets kunnen zijn ergens.. maar ik weet niet wat en waarom.
Maar iig god zoals wij het 'kennen' uit verhalen, nee.

Offline Linda.

• Babbelkous
« Reactie #10 Gepost op: januari 10, 2010, 11:44:23 »
Ik geloof niet in God. Maar ik geloof wel dat er iets is, maar dat is niet zo goed uit te leggen.

Offline June

« Reactie #11 Gepost op: januari 10, 2010, 12:02:21 »
Ik geloof wel in God.
Ik ben daarmee opgegroeid, dus ik weet eigenlijk niet waarom ik er in geloof.

Citaat
En ik vind mensen die hun hele leven eraan geven eigenlijk best wel... vreemd.
Ik vind het eerlijk gezegt best wel lullig dat je dat zegt. :)
Bedankt, ik ben dus vreemd.

Online Suspicious

• MHxLOVER
« Reactie #12 Gepost op: januari 10, 2010, 12:09:04 »
Nou, de wereld en het heelal is zo ongelofelijk allemaal, dus ik denk dat er wel een soort 'hogere macht' is. Maar of dat nou een soort van persoonsding is? Dat denk ik niet. Eerlijk gezegd weet ik het wel zeker. Maar wat het wel zou zijn? Geen idee.

Offline Sanne

• Levenloze Forummer
« Reactie #13 Gepost op: januari 10, 2010, 12:15:03 »
Ik geloof wel in God.
Ik ben daarmee opgegroeid, dus ik weet eigenlijk niet waarom ik er in geloof.
Ik vind het eerlijk gezegt best wel lullig dat je dat zegt. :)
Bedankt, ik ben dus vreemd.

Ik denk dat je 't iets heftiger opvat dan ik het bedoel. Want met hun 'hele leven eraan geven' bedoel ik echt de heel heel extreme, zegmaar like mensen die (in welk geloof dan ook) echt een selibitair (schrijf ik het goed?) willen lijden, moslims die echt een boerka dragen, etc. En als ik jou 'vreemd' zou vinden, in mijn ogen kom je op het forum over als een leuk & aardig meisje, dus zo heftig
En trouwens :') In bepaalde opzichten is iedereen wel (een beetje) vreemd, ik zelf ook.(en daar bedoel ik niet mee mee te zeggen dat je vreemd BENT als je een geloof hebt, ik bedoel er meer mee te zeggen dat het in die zin niet meteen iets ontzettends negatiefs is.)
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline June

« Reactie #14 Gepost op: januari 10, 2010, 12:44:36 »
Ik denk dat je 't iets heftiger opvat dan ik het bedoel. Want met hun 'hele leven eraan geven' bedoel ik echt de heel heel extreme, zegmaar like mensen die (in welk geloof dan ook) echt een selibitair (schrijf ik het goed?) willen lijden, moslims die echt een boerka dragen, etc. En als ik jou 'vreemd' zou vinden, in mijn ogen kom je op het forum over als een leuk & aardig meisje, dus zo heftig
En trouwens :') In bepaalde opzichten is iedereen wel (een beetje) vreemd, ik zelf ook.(en daar bedoel ik niet mee mee te zeggen dat je vreemd BENT als je een geloof hebt, ik bedoel er meer mee te zeggen dat het in die zin niet meteen iets ontzettends negatiefs is.)
Oh sorry! Dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen! :) Haha dankje!

Offline Joy

« Reactie #15 Gepost op: januari 10, 2010, 13:37:58 »
ik vind het iets erg moeilijks
want misschien bestaat er wel een god
maar hoe kan ik dat als normaal mens weten?
ik heb nooit een teken gehad ofzoiets dus ik moet er maar van uitgaan dat ie bestaat.
dus ik zeg nee op de vraag omdat ik het niet weet
en ik naar mijn idee meer geloof in de evolutie dan in de schepping van god
voor de informatie mijn nickname was eerst: LOVExJOY

Offline Kimberley_

• n00b
« Reactie #16 Gepost op: januari 10, 2010, 13:45:47 »
Ik geloof wel in iets. Maat niet persé in God.
Maar wel dat er iets bestaat als dat.
You showered me with love

Offline iMarr

• Forum Chick
  • Keep talking shit, make me famous
    • Sleepless Nights
« Reactie #17 Gepost op: januari 10, 2010, 20:34:56 »
Officieel wel,
maarja officieel zou niet officieel zijn, als er geen uitzondering bestond.
En die ben ik [nice to meet you ;$]

Me ouders zijn dus heeeul gelovig en die shit.
ik zelf niet.

IK GELOOF ALLEEN IN MEZELF :D

You know that it would be untrue
You know that I would be a liar
If I was to say to you
Girl, we couldn't get much higher
Come on baby, light my fire
Come on baby, light my fire
Try to set the night on fire

Offline angiee.

• MHxPOSTER
« Reactie #18 Gepost op: januari 10, 2010, 21:48:11 »
Ik geloof niet in God. Maar ik geloof wel dat er iets is, maar dat is niet zo goed uit te leggen.
"When we do the best we can, we never know what miracle is brought in our life, OR in the life of another."

Offline DoosDeluxe

• Blijvertje
  • Ich glaube nicht das das bald endet
« Reactie #19 Gepost op: januari 10, 2010, 23:55:15 »
Nee, ik geloof er niet in.

Er werd wel ooit door een vrouw gezegd dat we allemaal dood moesten gaan voor God om een betere wereld te krijgen, maar dat vind ik wel erg egoo van God dan.

Micha was daar bij x'D btw ik heb die mooie boekies nog :"DD

trouwens ik respecteer wel mensen die er in geloven en die dan geen onzin gaan uit kramen, like die vrouw :"D
BROEM BROEM IK BEN EEN AUTO

02.05.07 <3 TH
18.05.07 <3 TH
08.10.07 <3 TH
14.10.07 <3 TH
04.03.08 <3 TH
14.06.08 <3 TH
21.04.09 <3 PR
23.09.09 <3 ATL
01.10.09 <3 PR
28.10.09 <3 TH