Het is ook lastig om er iets bij voor te stellen, dat heb ik ook nog weleens. Tis een lang verhaal hoe het is 'ontstaan' maar kort gezegd had God de wereld geschapen met de engelen en er was één engel, de engel van de muziek(zegt men), die zélf op Gods troon wilde zitten wat hij ook probeerde. En daarom heeft God hem uit de hemel, op de aarde 'geworpen'. Hij werd daarbij gevolgd door engelen die achter hém stonden, de demonen. Dat is tenminste wat ik er van weet. Het is ingewikkeld :'D. Kan het ook niet goed uitleggen. Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe dit precies in de Bijbel staat, dit is wat anderen me erover verteld hebben.
Er zijn ook veel verschillende visies op (of demonen gewoon dode mensen zijn, of demonen echt mensen kunnen bezitten, of ze uitgedreven kunnen worden, of ze er nu nog zijn of alleen vroeger), ben zelf ook nog wat zoekende hoe ik het precies voor me zie en hoe het in elkaar zit. Want het klinkt nu ik het zo typ best sprookjesachtig zegmaar xP Als een slechte horrorfilm. Er is ook weinig info over te vinden vind ik. Met intypen van 'satan ontstaan' op google rollen er wel een aantal discussies daarover uit.

Ik snap dat van de ziektes enzo ook niet hoor, eerlijk gezegd. Het is heel complex. Ik ken in elk geval veel oprechte goede aardige mensen die té veel narigheid meemaken en de meest erge criminelen leiden een luizenleven... Dat heeft iig niet te maken met de geboden van liefde, althans, ik denk niet dat altijd zo lief mogelijk tegen iedereen zijn en het beste met iedereen voorhebben bijdraagt aan het minder krijgen van ziektes. Dus dat de een wel erge ziektes of omstandigheden krijgt en de andere niet, tsjah... dat is gewoon oneerlijk. Dan heb je een stapje verder wel weer dingen als gebedsgenezing enzo, maar daar sta ik persoonlijk nogal sceptisch tegenover.
We leven ook in een wereld met dingen waar je soms geen grip op hebt. Verkeerde moment op de verkeerde plek en je belandt in een situatie met zinloos geweldig, oorlog, een orkaan, een brand of wat dan ook. Ik had net een heel stuk getypt maar dat is weg en ik weet niet meer precies wat er stond :'D. In elk geval, God kan sommige dingen ook ten goede gebruiken. Nu lijkt dat bij die jongen nu niet het geval, ik hoop van harte voor hem dat dat nog komt. Klinkt misschien heel raar om dat te zeggen maar ik hoorde weleens van mensen die een ziekte hadden gekregen dat ze daarna dichter tot God waren gekomen en zijn gaan beseffen waar het écht om draait in het leven bijvoorbeeld. Waarna ze hun leven ook radicaal omgegooid hebben omdat ze merkten dat ze op de verkeerde weg zaten.
God kan je zoals eerder gezegd in dit topic er ook doorheen helpen. Je kan z'n verhaal bij Hem kwijt en erop vertrouwen dat hij je uit de sh*t helpt en dat is voor SOMMIGE mensen al genoeg om echt uit de sh*t te komen. Ik vind dit wel moeilijke onderwerpen hoor, want ik weet er eigenlijk te weinig van af om er iets zinnigs over te zeggen. Heb me er nog nooit enorm in verdiept en zit ook wel met wat vragen op dit gebied. De boeken/websites e.d. die ik heb gelezen over dit onderwerp blijven heel erg op de oppervlakte hangen (met dingen zoals ik net al zei - God gebruikt dingen ten goede, je kan z'n verhaal bij hem kwijt, we leven in een zondige wereld, satan blabla) maar voor veel mensen zijn die antwoorden niet bevredigend, ik vind ze zelf ook best onzinnig (je schiet er weinig mee op, het draait er een beetje omheen en geeft geen écht antwoord) en zeker voor niet-christenen kan ik me goed voorstellen dat ze denken "bullshiiiit... het lost de problemen niet op"