Auteur Topic: abortus.  (gelezen 18152 keer)

Offline Chocolade-taartje

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Geslacht: Vrouw
  • Mama van Louise <3
Re: abortus.
« Reactie #120 Gepost op: oktober 27, 2014, 19:58:36 »
Ik heb het hele topic nog eens doorgelezen, en ik zag dat ik ook al gereageerd heb.
Daar ben ik het nog steeds volledig mee eens. Ik wil eigenlijk wel reageren op mensen die tegen abortus zijn. Namelijk dat zij de keuze net zo goed als ieder ander mens hebben om geen abortus te plegen. Wat kan het hun nou schelen of iemand anders het wel doet? Dat vind ik zo vreemd. Als het voor hún geen optie is, waarom mag het voor een ander dan ook geen optie zijn?
Weet je, ik heb altijd gewoond met kinderen die gedragsproblemen hebben, en ik weet duizend procent zeker dat er heel veel ongewenst geboren zijn. En dat zie je. Dat voel je ook aan die kinderen. Maar let op, vaak zie je dat die kinderen dan hetzelfde gedrag kopieëren als hun ouders. En ik denk persoonlijk dat daarom iedereen denkt dat mensen het wel een makkelijke uitweg vinden.
Wat het overigens niet is.
Ik zei in mijn reactie van 2010 dat ik een hekel heb aan kinderen en daarom geen goede moeder zou worden. Daar ben ik nu wel op terug gekomen door de jaren heen. Ik heb er geen hekel aan. Ik had een hekel aan alle kinderen die zo vreselijk irritant (en ongewenst) waren.
Ik werk nu regelmatig met kinderen en ik vind het best wel leuk, soms. Maar ik ben wel blij dat mensen ze weer meenemen aan het einde van de dag. Ik zou me nu nog niet voor kunnen stellen hoe het is als je dag en nacht met zo'n kindje bent. Ik denk nu wel dat ik het zou kunnen en ik zou niet meteen vast in mijn hoofd hebben besloten dat ik het zou weghalen. Maar dat is ook gezien mijn situatie nu.
Toch vind ik in veel gevallen (veel meer gevallen dan alleen verkrachting) dat vrouwen het recht hebben om te kiezen of ze wel of niet voor het kindje willen gaan. Bijvoorbeeld als je een oudere vrouw bent en je bijv in de overgang zit. Dan schommelt het sowieso al helemaal in je lijf en ik kan me goed voorstellen dat je geen flauw idee hebt of je wel of niet nog vruchtbaar bent. Daarbij heb je ook gevallen waarbij eigenlijk is vast gesteld dat ze geen kinderen kunnen krijgen en dat dit dan tóch gebeurd, misschien op een latere leeftijd. Ik vind eigenlijk sowieso dat daar een grens aan gesteld moet worden.
Ik vind ook dat mensen die tegen abortus zijn niet moeten zeuren over 'ja, dat is wel makkelijk'. Ja? Dus? Vind je? Volgens mij is een abortus ondergaan helemaal niet makkelijk. Maar oke, ik denk dat ze het dan hebben over, 'dan hoef ik daar geen verantwoording voor te dragen' . Ja, oke. Dat kan ik me voorstellen, maar dat kan ik, omdat ik nooit de makkelijkste weg kies. Maar andere mensen kijken daar misschien wel anders tegen aan.
Ik vind het persoonlijk namelijk ook erg makkelijk om te zeggen dat abortus verboden moet worden. Waarom roepen mensen dat? Ik denk dat er ook veel mensen zijn die vanuit hun geloof daar een verbod op willen hebben. Ja, dat kan, vind ik redelijk logisch. Nou ben ik zelf niet bepaald een gelovig mens, maar ik kan me er best in verplaatsen. Maar hoezo dan he, hoezo hebben mensen die ook gelovig zijn dan tóch seks voor het huwelijk gehad? Bijvoorbeeld he. Hoezo kan dat dan wel? Hoezo dan meteen schreeuwen abortus moet verboden worden? Kijk eens naar jezelf man!
Persoonlijk........vind ik dat er eens wat vaker abortus gepleegd had moeten worden. Kijk eens om je heen man!!! Zie je dan niet hoe de wereld functioneerd op dit moment?
Sommige mensen zouden niet eens kinderen MOGEN krijgen! Ik merk dat ik hier nu zelfs een beetje boos om word. Ik vind dat deze discussie van tafel moet. Voorgoed. Ik bedoel niet dat de discussie hier niet mag voortgezet worden, maar ik bedoel die demonstraties etc. Mensen, blijf thuis! En maak je eens druk om de dingen waar je je druk om moet maken.

Ik ben dus vóór abortus en ik vind het totaal niet zielig voor het embryo of voor wie dan ook. Ik vind het totaal geen makkelijke weg. Ik heb het idee dat mensen zich eens meer moeten verplaatsen in het hoezo en waarom.
Maar ja.
Those who are heartless, once cared too much.

Offline Bubblegum

• De oppergod der oppergoden
  • Geslacht: Vrouw
Re: abortus.
« Reactie #121 Gepost op: januari 31, 2015, 11:57:29 »
Helemaal met je eens. ik heb altijd gezegd als ik verkracht zou worden zou ik het weghalen. en anders hou ik het. vroeger kregen we altijd de opmerking van onze ouders : als je oud genoeg bent voor sex moet je er ook voor de problemen opdragen. nou weet ik dat mijn ouders me zullen steunen als ik onverwacht zwanger zou worden.

er zijn genoeg mensen die niet zwanger kunnen worden, die heel graag een kindje willen. dan zou ik eerder gaan voor adoptie, om de mensen met jou kindje blij te maken.
persoonlijk zou ik het zelf niet kunnen, want er komt heel veel bij kijken.
29-05-2017 forever and always <3