Auteur Topic: abortus.  (gelezen 4133 keer)

Offline Jenny.

Re: abortus.
« Reactie #40 Gepost op: maart 29, 2010, 10:06:47 »
Dat ze strenger moeten zijn, dat valt wel mee. Natuurlijk heb je meiden die 7x per jaar in een abortus kliniek zitten. Ja die zou je dus eigenlijk wel een kindje moeten laten opvoeden. Maar is dat eerlijk tegenover zo´n kleine? Nee, want het kan nooit genoeg liefde krijgen van de ouders. Je kan een abortus afschaffen, maar dan krijg je dus wel kindjes die zwaar ongelukkig zijn. Omdat de ouders het kindje eigenlijk helemaal niet wilde.
Voordat je een abortus "zomaar" even kan doen, krijg je van te voren 5 dagen bedenktijd (als je voorbij je eerste periode bent) + een gesprek op de dag zelf. Ik denk dat de wet zo goed mogelijk hierin zijn best doet. En het ligt tenslotte wel een hoop aan jezelf. Zo las ik hier medicijnen die niet samengaan met de pil. Vaak zitten er bijsluiters bij, twijfel je, kun je altijd nog de condoom erbij gebruiken Of toch even je huisarts een belletje van 3minuten geven.

Weet je, zelfs voor tienerouders (of ja, ook voor alleenstaande tienermama's) heb je allerlei hulpinstanties. Ook voor het geld, zo ben ik er sinds kort achter dat een creche best duur is, maar dat ook de belasting een hoop betaalt. Waardoor die 63 euro in de maand eigenlijk heel erg meevalt. Daarnaast heb je nog het Fiom, die je helpen met allerlei belangrijke zaken, zoals geld en weet ik het allemaal niet. Ze helpen je met het leren van formulieren in te vullen. Het klinkt misschien niet zo geweldig, en je zult denken waarom heb je daar hulp voor nodig. Maar het leert je wel zelfstandig te worden. En dat zul je wel moeten als je eenmaal zwanger bent.

Ik vind gewoon dat het per persoon verschilt, als je besluit dat je een kindje wil. En tenslotte zwanger raakt, vind ik inderdaad het onzin dat sommige dan evengoed besluiten toch maar een abortus te doen omdat ze er niet klaar voor zijn.
Heb je het ongeluk, en gaat het mis. En ben je evengoed te laat voor de MAP. En je twijfelt, maar besluit het te laten weghalen, door in jouw ogen goede redenenen. Ja wie ben ik dan om daar mijn mening over te geven?
Als iemand kan leven met haar besluit, moet je het doen. Ik hoef niet met de gevolgen te leven, en als ze spijt krijgt hoef ik daar ookal niet mee te leven.

Of het moord is of niet, de een vind van wel, de ander vind van niet.
Als het moord is, zou het in alle gevallen moord blijven. Of je nou verkracht bent, of dat het perongeluk is gebeurd. Maakt dan niet uit.
Je laat in alle gevallen het zelfde weg halen, iets wat uiteindelijk een kindje kan worden (als je geen miskraam krijgt natuurlijk)
Het kindje kan er niks aan doen dat het een vader heeft die zijn/haar moeder heeft verkracht. Het ligt aan het meisje zelf of ze ermee wil, en kan leven.
9 van de 10 niet. En ik geef die meiden dan ook geen ongelijk!

Liever een kindje die ouders (of één ouder) krijgt die 100% blij is met het kindje, dan 2 ouders (of één ouder) die het maar even doen, terwijl ze daar eigenlijk geen behoefte en zin in hebben.

Nog even een edit :
Topicstartster, uit ervaring weet ik dat ze wel kunne bewijzen of het kindje van de verkrachter is of niet.
Ten eerste, ze willen DNA na de verkrachting. Die halen ze uit je mond, vagina enzovoorts.
Op de dag dat je een abortus laat doen (als het afkomt uit een verkrachting)
Nemen ze het kindje namelijk in beslag voor onderzoek.
En op die manier kunnen ze er namelijk WEL achter komen of het van die verkrachting komt of niet.
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2010, 10:13:25 door Jenny. »
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)

Offline Vera.

« Reactie #41 Gepost op: maart 29, 2010, 17:52:33 »
Oh, dat wist ik nog niet (:
Ik kijk er nu gedeeltelijk wel anders tegenaan. Ik vind sowieso dat een kind weggehaald mag worden als het geen leven kan hebben. Ik ben er alleen nog steeds tegen wanneer er iemand door zijn eigen fout het kindje laat weghalen.
Be loved but never love. Attatch but never combine. Trip but never fall. To be broken is better than shattered. Tell him of your strength but never of your past. be trustworthy but never trust. Be cracked but never open.

Offline Jenny.

« Reactie #42 Gepost op: maart 29, 2010, 21:39:15 »
klopt, daar ben ik ook tegen.

ik ben er absoluut geen voorstander van, maar ook geen tegenstander.
Er zijn zoveel verschillende situaties enzovoorts:')
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)

Offline Vera.

« Reactie #43 Gepost op: maart 30, 2010, 14:59:33 »
Ik vind gewoon dat mensen tegenwoordig teveel tegen de natuur ingaan.
Tuurlijk, ik zag net ook wel dat er genoeg redenen zijn wanneer abortus wél mag.
bijvoorbeeld als het kindje echt geen leven kan hebben.
Be loved but never love. Attatch but never combine. Trip but never fall. To be broken is better than shattered. Tell him of your strength but never of your past. be trustworthy but never trust. Be cracked but never open.

Offline Em.

« Reactie #44 Gepost op: maart 30, 2010, 16:25:46 »
Ik vind gewoon dat mensen tegenwoordig teveel tegen de natuur ingaan.
Tuurlijk, ik zag net ook wel dat er genoeg redenen zijn wanneer abortus wél mag.
bijvoorbeeld als het kindje echt geen leven kan hebben.

Dus mensen moeten de pil slikken omdat abortus tegen de natuur ingaat? Of bedoel je dat we weer moeten gaan jagen en verzamelen, die kinderen laten komen als we 15 zijn en de kraambedsterfte weer eens lekker opdrijven?

Nee, dat bedoel je vast niet, maar 'tegen de natuur ingaan' vind ik niet helemaal een goede reden, aangezien de pil ook niet aan een boom groeit.
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Nina

« Reactie #45 Gepost op: maart 30, 2010, 16:35:13 »
Dus mensen moeten de pil slikken omdat abortus tegen de natuur ingaat? Of bedoel je dat we weer moeten gaan jagen en verzamelen, die kinderen laten komen als we 15 zijn en de kraambedsterfte weer eens lekker opdrijven?

Nee, dat bedoel je vast niet, maar 'tegen de natuur ingaan' vind ik niet helemaal een goede reden, aangezien de pil ook niet aan een boom groeit.
Of condooms :]

Maar ik denk dat ze ermee bedoelt dat we met onze wetenschap de natuur te veel tarten. En misschien de natuur wat meer zijn gang moeten laten gaan.

Bij mijn tante in de straat woont een vrouw die abortus heeft laten plegen, omdat haar kind een hazenlip had. Dit schijnt veel voor te komen. Dat is toch belachelijk!

Maar dan vind ik persoonlijk abortus een heel klein iets vergeleken met al het andere.
I think the actual moment of growing up happens when you stop wanting to be grown up and start wishing you were a kid again.

Offline QueenOfHearts_4

« Reactie #46 Gepost op: maart 30, 2010, 16:38:56 »
Condooms gaan ook tegen de natuur in, Nina.

"I really think that everyone should have watercolors, magnetic poetry,
 and a harmonica."

Offline Em.

« Reactie #47 Gepost op: maart 30, 2010, 16:41:50 »

Maar ik denk dat ze ermee bedoelt dat we met onze wetenschap de natuur te veel tarten. En misschien de natuur wat meer zijn gang moeten laten gaan.

Bij mijn tante in de straat woont een vrouw die abortus heeft laten plegen, omdat haar kind een hazenlip had. Dit schijnt veel voor te komen. Dat is toch belachelijk!

Maar dan vind ik persoonlijk abortus een heel klein iets vergeleken met al het andere.

Ja, dat is ook belachelijk. Ik vind ook dat ze bij zulke onderzoeken, voor de geboorte, alleen mogen kijken (of tenminste, alleen de ouders inlichten) over érge afwijkingen. Niet over hazelip, niet over kleurenblind (da's niet zo erg, toch?) en dat soort dingen. Om zulke gevallen tegen te gaan, dus. Hoewel je je afvraagt of je geboren wilt worden bij zulke ouders, met een mentaliteit a la 'alles wat niet perfect is, is bij voorbaat niet goed genoeg'. Hoe graag wil je zo'n kindje dan?

Dat is trouwens ook de natuur meer haar gang laten gaan.

@ Brenna: dat bedoelde ze toch ook? Tenminste ik vatte het zo op als 'abortus en pil zijn niet natuurlijk' en dat zij dan zegt 'condooms ook (niet)'.

(...)

Offline Nina

« Reactie #48 Gepost op: maart 30, 2010, 16:42:35 »
Condooms gaan ook tegen de natuur in, Nina.
Ja dat bedoelde ik.
Ik maakte haar zin zegmaar langer;

:]
En daarbij moet ik zeggen, dat men vroeger een dichtgeknoopte schapendarm als condoom gebruikte. Wat al een beetje meer natuurlijk is, tenzij je elke vorm van anticonceptie als onnatuurlijk beschouwt.
Dan meoten we weer terug naar het: 'Voor het zingen de kerk uit gaan'

I think the actual moment of growing up happens when you stop wanting to be grown up and start wishing you were a kid again.

Offline Em.

« Reactie #49 Gepost op: maart 30, 2010, 16:47:14 »
Ja dat bedoelde ik.
Ik maakte haar zin zegmaar langer;

:]
En daarbij moet ik zeggen, dat men vroeger een dichtgeknoopte schapendarm als condoom gebruikte. Wat al een beetje meer natuurlijk is, tenzij je elke vorm van anticonceptie als onnatuurlijk beschouwt.
Dan meoten we weer terug naar het: 'Voor het zingen de kerk uit gaan'

... schapendarm. Ik zie het al voor me. :')

En je kan zelf nog beweren dat 'voor het zingen de kerk uit' niet natuurlijk is. Want een man is gemaakt om klaar te komen ín de vrouw en daarmee kindjes te maken, andere dieren (mens voor het gemak even onder dieren rekenen) gaan ook niet voor het zingen de kerk uit, naar mijn weten.

Maar de kans dat abortus natuurlijk is, is eigenlijk best groot. Spontane abortus is hartstikke natuurlijk, toch?

Al ging het natuurlijk niet over die abortus.

(...)

Offline Pavignon.

« Reactie #50 Gepost op: maart 30, 2010, 17:10:21 »
Tegen de natuur in :') kijk om je heen voor de sake van fack. alsof iemand daar nog om cared. Aan de andere kant kun je je afvragen wanneer iets tegen de natuur in gaat. aangezien álles natuur is.

Offline Nina

« Reactie #51 Gepost op: maart 30, 2010, 17:14:28 »
Tegen de natuur in :') kijk om je heen voor de sake van fack. alsof iemand daar nog om cared. Aan de andere kant kun je je afvragen wanneer iets tegen de natuur in gaat. aangezien álles natuur is.
Nou. dat ligt eraan wat jij bedoelt met de term: 'natuurlijk'.

Want hoe natuurlijk zijn genetisch gemodificeerde tomaten? Of gekloonde schapen? Hoe natuurlijk is een atoombom. Etc. Je kan het op verschillende manieren bekijken.
Maar ik denk dat voordat je ergens zo'n argument ingooit. Je duidelijk moet maken wat jij bedoelt met je woorden en welke visie je hiervoor gebruikt.

Offline Pavignon.

« Reactie #52 Gepost op: maart 30, 2010, 17:16:14 »
alles komt uiteindelijk uit de natuur. vrij simpel.

Offline Nina

« Reactie #53 Gepost op: maart 30, 2010, 17:18:08 »
alles komt uiteindelijk uit de natuur. vrij simpel.
Ja, maar tot hoeverre kun je nog iets als natuurlijk beschouwen?
De natuur staat bekend om het feit dat het alles in evenwicht houd...
Dat is iets wat het grootste deel van de door mens gemaakte producten niets mee te maken heeft.
Dus wat bedoel je precies met natuurlijk?
Alles wat door de natuur gemaakt is? Alles wat met spullen uit de natuur gemaakt is? Alles wat de natuur ook weer kan afbreken? etc. etc.

Offline Pavignon.

« Reactie #54 Gepost op: maart 30, 2010, 17:22:21 »
gewoon álles.
En mensen hebben discussie over wat natuur is en wat niet, omdat iedereen de lat hoger of lager legt. voor sommige mensen is een lamp onnatuurlijk en voor sommige mensen is een lamp gewoon natuurlijk omdat hij er niet zou zijn zonder natuur. het is maar net hoe hoog je de lat legt. aan de ene kant is niets meer natuurlijk. aan de andere kant is álles natuurlijk.

Offline Em.

« Reactie #55 Gepost op: maart 30, 2010, 17:31:46 »
'Nederland legt natuurpark aan: 100 km extra asfalt'

Nee, oké, maar juist omdat het er maar vanaf hangt hoe je natuur bekijkt (is asfalt niet ooit, ooit, een oerbos geweest?) is het mogelijk erover te discussiëren. De afstand naar de maan kun je meten, hoe 'natuurlijk' iets is niet. En zo ook met abortus: wanneer is iets leven? Wie mag erover beslissen? Enzovoort. Dat zijn vragen die niet meetbaar zijn - hartslag is meetbaar, 'leven' niet.

(...)

Offline Pavignon.

« Reactie #56 Gepost op: maart 30, 2010, 17:39:21 »
inderdaad. daarom word er denk ik vaak gekeken naar de meeste stemmen. dat is eigenlijk kijken hoe hoog de lat gemiddeld ligt.

soms staan mensen alleen op zo'n manier achter dingen, dat ze niet willen mee doen met stemmen. die mensen maken dat gemiddelde allemaal minder betrouwbaar. dat is jammer.

Offline Vera.

« Reactie #57 Gepost op: maart 30, 2010, 17:53:56 »
Ik bedoelde eigenlijk het heel simpel gezegd: We moeten niet alles zo snel weglaten halen ect. Ik bedoel; Een gehandicapt iemand kan ook gewoon gelukkig zijn en waarom een kindje doden als het kindje helemaal gezond is? Tuurlijk, dan heb ik 't niet over verslaafde ouders ect.

Offline Pavignon.

« Reactie #58 Gepost op: maart 30, 2010, 17:57:54 »
Ik bedoelde eigenlijk het heel simpel gezegd: We moeten niet alles zo snel weglaten halen ect. Ik bedoel; Een gehandicapt iemand kan ook gewoon gelukkig zijn en waarom een kindje doden als het kindje helemaal gezond is? Tuurlijk, dan heb ik 't niet over verslaafde ouders ect.

gezond is niet per definitie gelukkig. De kans dat het kind gelukkig word na bijvoorbeeld een verkrachtig is way kleiner dan bij een gezin met een vader en moeder en banen en een huisje, wanneer ze het allemaal geplanned hebben

Offline Vera.

« Reactie #59 Gepost op: maart 30, 2010, 18:04:51 »
Klopt, maar ook met een verkrachting zijn er betere maatregelen dan abortus. De MAP pil bijvoorbeeld. Tuurlijk diegene die verkracht is zou hieraan niet gelijk denken, maar dan heb je altijd nog je familie ect. & hierna is zelfs nog een overtijdsbehandeling.