Auteur Topic: Wat vinden jullie er van dat mensen met kanker schelden?  (gelezen 4773 keer)

Offline Chocolade-taartje

Re: Wat vinden jullie er van dat mensen met kanker schelden?
« Reactie #80 Gepost op: mei 03, 2010, 19:41:49 »
._. Oke je mag Dion niet, 't is duidelijk. (For the record: ik val je niet aan)

---

ik mag dion wel.
hij is aardig <3

Offline SUKI.

« Reactie #81 Gepost op: mei 03, 2010, 19:42:46 »
Oké. Mijn fout.

Offline Pavignon.

« Reactie #82 Gepost op: mei 03, 2010, 19:42:59 »
de wereld is zo flexibel (h ).

« Reactie #83 Gepost op: mei 03, 2010, 19:43:56 »
hahaha.
nee ik was gister 'licht geirriteerd'
hè Dion?

Offline Eline.

« Reactie #84 Gepost op: mei 03, 2010, 21:25:08 »
die mensen moeten zelf kanker krijgen.
omg :'))) Ik wist niet dat er serieus mensen zoals jij bestaan.
Iemand kanker toewensen is véél erger dan ermee schelden, als je er mee scheld betekend het nog niet dat je wil dat diegene kanker krijgt.

Offline Philae

« Reactie #85 Gepost op: mei 03, 2010, 21:46:56 »
Ik snap niet waarom iemand daar mee zou schelden maar goed..

Kanker is echt een hele erge ziekte, en ik vind mensen die er mee schelde gewoon diep triest..
Die hebben blijkbaar nog niets meegemaakt in het leven. Zeker geen mensen in de omgeving die kanker hebben, of hebben gehad.

Ik geloof namelijk niet dat je ooit met die ziekte gaat schelden als je iemand kent die het heeft of heeft gehad.
(8) "Counting al the assholes in the room, well i'm definitely not alone" (8)

Because the truth is, I am madly, truly, deeply, passionately in love with you.

Offline Accordemoi

« Reactie #86 Gepost op: mei 03, 2010, 21:48:26 »
ik snap uberhaupt niet waarom mensen mensen uitschelden.
met iets op een volwassen manier te bespreken bereik je meestal meer.
You may say that I am a dreamer,
but I am not the only one.

Offline Rann.

« Reactie #87 Gepost op: mei 03, 2010, 21:53:14 »
Ik snap niet waarom iemand daar mee zou schelden maar goed..

Kanker is echt een hele erge ziekte, en ik vind mensen die er mee schelde gewoon diep triest..
Die hebben blijkbaar nog niets meegemaakt in het leven. Zeker geen mensen in de omgeving die kanker hebben, of hebben gehad.

Ik geloof namelijk niet dat je ooit met die ziekte gaat schelden als je iemand kent die het heeft of heeft gehad.

Ik ken iemand die 't doet, die is zijn ouders kwijt geraakt aan die ziekte. Hij was toen 18 jaar dat ze alle twee gestorven waren. Hij was één bonk frustratie, waardoor alles KANKER was. Nu nog, en hij is 21...  :dizz:
. . . . . . . . . . .

Offline Accordemoi

« Reactie #88 Gepost op: mei 03, 2010, 21:54:05 »
ja maar dat is een manier van het te verwerken denk ik.

Offline Rann.

« Reactie #89 Gepost op: mei 03, 2010, 21:55:16 »
Door iedereen voor kankermongool uit te schelden? Eh nee, sorry. Dat is gewoon GEBREK aan respect.
. . . . . . . . . . .

Offline Accordemoi

« Reactie #90 Gepost op: mei 03, 2010, 21:56:58 »
nja ik kan het ergens wel begrijpen. maargoed ik maak me er ook niet druk over.
als hij daar mee wil schelden doet hij dat toch lekker.
bovendien, het scheldwoord kanker en de ziekte kanker zijn al zo ver van elkaar vervreemd dat het eigenlijk helemaal niet meer uitmaakt dat iemand dat zegt.
er is toch ook geen ophef als er iemant tering of tiefus of kolere zegt.

Offline Rann.

« Reactie #91 Gepost op: mei 03, 2010, 22:00:09 »
Zoals ik al zei; dat vind ik inderdaad hypocriet. Opzich vind ik het niet erg, zie ik het probleem er niet in.

Maar als je tegen iedereen; kankermongool loopt te schreeuwen of sterf aan kanker ga je wel te ver. Dan wens je iemand kanker toe, en dat vind ik ziek.

Ik zie 't woord kanker meer als een scheldwoord.
. . . . . . . . . . .

Offline Philae

« Reactie #92 Gepost op: mei 03, 2010, 22:26:06 »
Ik ken iemand die 't doet, die is zijn ouders kwijt geraakt aan die ziekte. Hij was toen 18 jaar dat ze alle twee gestorven waren. Hij was één bonk frustratie, waardoor alles KANKER was. Nu nog, en hij is 21...  :dizz:

Ja dan snap ik niet zo goed waarom iemand dan daar mee schelt.. Ik ben mijn halve familie er aan verloren, en ik heb heel goed gezien wat die ziekte kan doen met iemand.. Zou daar echt nooit mee schelden..

Maar dat komt waarschijnlijk omdat het woord kanker als scheldwoord een grotere emotionele lading bij mij heeft.

Ik kan me wel voorstellen dat het voor andere mensen minder erg is hoor..  ;)
(8) "Counting al the assholes in the room, well i'm definitely not alone" (8)

Because the truth is, I am madly, truly, deeply, passionately in love with you.

Offline Sanne

« Reactie #93 Gepost op: mei 03, 2010, 22:32:36 »
die mensen moeten zelf kanker krijgen.

Dat vind ik dus pas echt erg.
Zeg eerlijk. Wat is erger? Met kanker schelden, of iemand kanker, dus misschien wel de dood toewensen?
Als jij of iemand anders 'godverdomme' zegt moet een christelijk persoon je zeker ook meteen dood wensen (uuh)

O, 2 jaar geleden, was ik er ook zo fel op tegen, maar nu ben ik wat minder naief. Want ik ging eens bij mezelf na, ik scheld soms met alles wat god verboden heeft, kanker is dan heilig? Nee. Dat slaat nergens op. Dat was hypocriet van mezelf. En ik houd niet van mensen die het 3x per zin zeggen. Dat is irritant. Maar kanker is gewoon het enige scheldwoord wat zo big issue is. Stel. Over 100 jaar is de wetenschap zo ver dat kanker bijna altijd voorkomen word. Dan is het niet meer zo'n issue, net als nu met tering en tyfus.

« Laatst bewerkt op: mei 03, 2010, 22:38:39 door SANNE. »
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

« Reactie #94 Gepost op: mei 03, 2010, 22:55:00 »
ja oke. ik heb misschien wat fel gereageerd. maar ik vind het gewoon echt inderdaad een gebrek aan respect.
kijk, ik wens natuurlijk niemand kanker hoor. maar als iemand met kanker spot, dus scheld, is die gene gewoon een beetje gestoord vind ik. ten eerste is kanker niet eens een scheldwoord maar nogaltijd een ziekte die je niemand toewenst. ik snap niet eens hoe mensen erop komen om met kanker, tyfus en weet ik nog meer allemaal te schelden. wie heeft dat recht?
maar nogmaals. ik wens natuurlijk niemand kanker toe. en degene die met kanker spot wenst het anderen misschien ook niet toe. maar als je zegt 'ah man, krijg de kanker' of weet ik het wat dan ben ik heel direct en zeg gewoon dat diegene het zelf moet krijgen. er is misschien wel een verschil in schelden met kanker en schelden met kanker. de een zegt dat hij kankerveel pijn heeft en een ander zegt dus 'krijg kanker' en ik vind dat een verschil.
conclusie; niemand hoeft te spotten met kanker, en ik hoop dat er ook zo min mogelijk mensen kanker krijgen.

Offline Sanne

« Reactie #95 Gepost op: mei 03, 2010, 23:04:46 »
@ Chocolade-taartje:
Oke, gelukkig dat je dat niet meende dan. Ik scheld er liever niet mee, maar ik ben niet heilig en heb het wel gezegd. Heb ik dan gebrek aan respect? Spot ik er dan mee? Ben ik een beetje gestoord? Nee. Ik denk dat dat voor 99 procent van de mensen geld die met kanker scheld en voor die andere procent zou het vast niet in het woordje 'kanker' zitten wat ze hebben gezegd. Tsjah, recht. Dat is ook een discussie apart. Soms zeg je het gewoon. En als de mens werkelijk kreeg alleen waar hij recht op had en had voor gewerkt zaten veel mensen er een stuk minder warmpjes bij.
Kijk, daar spreek je jezelf tegen. Je hebt meerdere keren gezegd dat je het niemand toewenst, tot de zin 'dan ben ik gewoon heel direct en zeg gewoon dat diegene zelf kanker moet krijgen.' Tsjah. Waar hebben we het dan nog over? En ook al meen je het niet; mensen die met kanker schelden bedoelen er ook niet mee dat kanker niet erg is.
Hoe kan ik een discussie met jou voeren hier over, als je iets veel ergers terug zegt tegen iemand die 'kanker' zegt? Daar heb jij dan toch ook helemaal geen recht toe?
En als 'kanker' zeggen spotten is, is ''gewoon'' zeggen dat diegene kanker moet krijgen helemaal spotten.
Sorry, maar ik vind je mening echt hypocriet. Net toen je zei dat je het niet zo bedoelde, zeg je weer precies hetzelfde.

Offline Rann.

« Reactie #96 Gepost op: mei 03, 2010, 23:09:56 »
@ Chocoladetaartje: Vind je het ook een drama als iemand zegt: loop niet zo te kankeren?.  (uuh)

Vraag ik me gewoon af, ofzo.
. . . . . . . . . . .

« Reactie #97 Gepost op: mei 03, 2010, 23:11:17 »
ik vind het allemaal geen drama. ik zeg het misschien verkeerd.
ik zal het nog even duidelijk zeggen
ik vind niet dat je met kanker hoort te schelden, spotten of het iemand moet toewensen.
en ik wens het zelf ook niemand toe.
punt.

Offline Rann.

« Reactie #98 Gepost op: mei 03, 2010, 23:13:11 »
(uuh) ook zoiets, kankeren is gewoon een nederlands woord als in zeiken.

Vind dit nogal hypocriet.

Aangezien ik heel nederland ook GOTVERDOMME hoor schreeuwen. Net zo slecht.
. . . . . . . . . . .

Offline Sanne

« Reactie #99 Gepost op: mei 03, 2010, 23:19:28 »
He. Ik dacht dat ik een bericht verzonden had. Schijnbaar niet, even opnieuw:

@Chocolade-taartje

Wil je dit dan nog even toelichten:

maar nogmaals. ik wens natuurlijk niemand kanker toe. en degene die met kanker spot wenst het anderen misschien ook niet toe. maar als je zegt 'ah man, krijg de kanker' of weet ik het wat dan ben ik heel direct en zeg gewoon dat diegene het zelf moet krijgen.

En nee, dit is niet om irritant te doen, dit is omdat je jezelf zo erg tegenspreekt in die zin. Want of je het nou meent of niet, je zegt iets ergers dan die persoon die met kanker scheld. En wie zegt dat die het zo meent?