Auteur Topic: Sectorwerkstuk onderwerp 'Op eigen benen'  (gelezen 605 keer)

Offline Zoey.

• Stalkende Forummer
Sectorwerkstuk onderwerp 'Op eigen benen'
« Gepost op: maart 11, 2010, 21:08:10 »
Ik weet niet zeker of dit topic nou bij dit board moet of bij het board 'hulp gevraagd'. Maar ik plaats het maar hier.

Ik moet een sectorwerkstuk maken en mij onderwerp is 'Op eigen benen'. Dat gaat over als je op jezelf gaat wonen.
Ik kom er niet helemaal uit en ik zou graag jullie ervaring tot nu toe willen weten. Mijn deel-vragen zijn:

Verhuizen
Wanneer ben je er klaar voor om op jezelf te gaan wonen?
Wat komt er allemaal bij kijken als je op jezelf gaat wonen?
Wat is de meest voorkomende valkuil?
Wat zijn de mogelijkheden die je hebt als je op jezelf woont?
Is het makkelijk om een goedkope kamer of woning te vinden?
Wat is studiefinanciering en wanneer krijg je die? En geld dat ook nog als je op kamers woont?

Zouden jullie daar misschien wat bij kunnen vertellen? Dat zou me heel erg helpen (:

Alvast bedankt! :'D

Offline .LetsGetLaut

• Global Moderator
  • Babbelkous
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sectorwerkstuk onderwerp 'Op eigen benen'
« Reactie #1 Gepost op: maart 12, 2010, 07:47:35 »
Wanneer ben je er klaar voor om op jezelf te gaan wonen?
Uhm. Ik denk op het moment dat je thuis gewoon 'klaar' ben. Soms móet je uit huis als je bijvoorbeeld ver weg gaat studeren. Ik weet het niet eigenlijk. Op het moment dat je er klaar voor ben.
Wat komt er allemaal bij kijken als je op jezelf gaat wonen?
Veel meer dan de mensen denken. Al je verzekeringen, vaste kosten, maar ook de inrichting van je huis enz. (Ik zou het niet precies weten, woon nog thuis)
Wat is de meest voorkomende valkuil?
Ik denk geld. De meeste mensen schatten het verkeerd in. Het kost veel meer dan je denkt.
Wat zijn de mogelijkheden die je hebt als je op jezelf woont?
Je hebt je eigen vrijheid.
Is het makkelijk om een goedkope kamer of woning te vinden?
Tja, wat is makkelijk... Als student is het nog wel te doen. Maar echte appartementjes of flatjes zijn een stuk duurder.
Wat is studiefinanciering en wanneer krijg je die? En geld dat ook nog als je op kamers woont?
Studiefinanciering krijg je als je een studie doet en boven de 18 bent. Het is een tegemoetkoming en om je studie te betalen. Als je uit huis woont krijg je meer, volgens mij zo'n 320 euro per maand ofzo? Of zeg ik nou iets heel raars?
Second star to the right, and straight on till morning

Offline Zoey.

• Stalkende Forummer
Re: Sectorwerkstuk onderwerp 'Op eigen benen'
« Reactie #2 Gepost op: maart 13, 2010, 13:18:05 »
Dankje voor je reactie (:

Ongeveer wat jij hebt geschreven, staat ook in mijn werkstuk. Maar dan wat uitgebreider. (: