Auteur Topic: Leeftijdsverschillen in relaties  (gelezen 1596 keer)

Offline Sanne

Leeftijdsverschillen in relaties
« Gepost op: mei 28, 2010, 16:15:55 »
Vinden jullie grote leeftijdsverschillen in een relatie acceptabel? Tot hoe ver gaat het?
Want kijk, iemand van 14 en 23 is weer heel anders dan iemand van 30 en iemand van 39.
Ik vind zelf, voor volwassen mensen, met een leeftijdsverschil van +15 jaar, toch wel even een 'ai' moment.
Ze zeggen wel, liefde kennen geen grenzen, maar bijvoorbeeld laatst stond in de stars, 1 of andere 20 jarige gozer en zijn 43 jarige vriendin verwachtte hun eerste kindje. Dat vind ik best wel sick eerlijk gezegd.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Kiki.

Re: Leeftijdsverschillen in relaties
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2010, 16:21:27 »
Vinden jullie grote leeftijdsverschillen in een relatie acceptabel? Tot hoe ver gaat het?
Want kijk, iemand van 14 en 23 is weer heel anders dan iemand van 30 en iemand van 39.
Ik vind zelf, voor volwassen mensen, met een leeftijdsverschil van +15 jaar, toch wel even een 'ai' moment.
Ze zeggen wel, liefde kennen geen grenzen, maar bijvoorbeeld laatst stond in de stars, 1 of andere 20 jarige gozer en zijn 43 jarige vriendin verwachtte hun eerste kindje. Dat vind ik best wel sick eerlijk gezegd.

ja dat is idd sick.
Nou ik ben bijna 17 (ik ben 17 als hij terug komt)
en hij is 22. dat zal ook even een ai moment voor pap en mam worden. want het zal denkelijk mijn vriendje worden ja. (gelukkig zie je het ook niet echt aan hem. Hij is niet zo groot namelijk.) Maar ik vind een jongen van 27 op deze leeftijd nog te veel verschil. 17-27 dan.
nou ik vind dat er vanaf 13 jaar. elk jaar een jaar leeftijdsverschil bij mag komen. Haha.
13-13 14-16 15-18 16-20 17-22 18-24 19-26 20-28 21-30 22-32 en10 jaar is het maximum.
Ja ik vind dat dit als nationale regel moet worden zo van anders mag het niet meer (:
Nee dat is natuurlijk onzin!! maar ik vind deze leeftijden acceptabel in zijn geheel.
Nouja het is misschien een beetje een blah blah verhaal maar ik vind het goed klinken (:

Woorden raakten op, klanken echter niet.

Offline Chimaera.

« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2010, 16:25:48 »
Voor volwassenen vind ik dat het niet zo uitmaakt. Maar als je jonger bent, tja. Dan kan je ook verkeerd beïnvloed worden door iemand die veel ouder is enzo. Op gebied van seks en alcohol en drugs enzo. Niet dat dat altijd gebeurt. Maar het kan. Voor onder de 18 ofzo vind ik 2-3 jaar verschil groot genoeg.

Offline BobTrol

« Reactie #3 Gepost op: mei 28, 2010, 16:28:09 »
ja dat is idd sick.
Nou ik ben bijna 17 (ik ben 17 als hij terug komt)
en hij is 22. dat zal ook even een ai moment voor pap en mam worden. want het zal denkelijk mijn vriendje worden ja. (gelukkig zie je het ook niet echt aan hem. Hij is niet zo groot namelijk.) Maar ik vind een jongen van 27 op deze leeftijd nog te veel verschil. 17-27 dan.
nou ik vind dat er vanaf 13 jaar. elk jaar een jaar leeftijdsverschil bij mag komen. Haha.
13-13 14-16 15-18 16-20 17-22 18-24 19-26 20-28 21-30 22-32 en10 jaar is het maximum.
Ja ik vind dat dit als nationale regel moet worden zo van anders mag het niet meer (:
Nee dat is natuurlijk onzin!! maar ik vind deze leeftijden acceptabel in zijn geheel.
Nouja het is misschien een beetje een blah blah verhaal maar ik vind het goed klinken (:

Dat vind ik wel een goeie! Alleen het zou wel iets meer dan 10 jaar verschil mogen, de grens wel rond 12/13 jaar verschil.

Offline June

« Reactie #4 Gepost op: mei 28, 2010, 16:29:21 »
Natuurlijk kan er een leeftijdsverschil zijn. Maar ik vind het een beetje apart als ik het zo ga bekijken. Bijvoorbeeld dan zou het mijn broer van 20 met een meisje uit mijn broertjes klas zijn, 15. Dat vind ik echt apart maar het gebeurd wel. Zoiezo vind ik, als ik allemaal mensen die ik ken van verschillende leeftijden bij elkaar zet, het apart. Ik vind 2,3 jaar wel te doen. Bij volwassen niet want.. ik weet niet waaorm.

Offline NATHALIE

« Reactie #5 Gepost op: mei 28, 2010, 23:44:20 »
ik zou zelf niet met een gozer van 20 jaar ouder nemen :")
ik wil er denk ik niet meer als 10 jaar tussen hebben,
het liefst 5 jaar.
en dan praat ik over later.
nu wil ik niet meer als 2 of 3 jaar. En jonger misschien een jaar, als hij eerder jarig is als ik in ieder geval.

Ik vind dat iedereen het zelf moet weten, want opzig liefde kent geen grenzen, vind ik wel enigzins gelijkheid in hebben. maar het moet niet overdreven worden. Dus meer als 20 jaar vind ik niet dat er tussen moet zitten.
Mijn mening.
Just because it didn't last forever, doesn't mean it wasn't worth it.

Offline STEPHH.

« Reactie #6 Gepost op: mei 28, 2010, 23:47:25 »
als het allemaal werkt tussen de twee lijkt het me geen probleem.
zelf zou ik niet zo snel iets nemen met iemand die jonger is dan ik, en 5 jaar ouder is dan ook weer iets te veel. tenzij het dus keigoed gaat natuurlijk. maar ik verwacht niet dat dat gaat werken tussen mij en iemand die 5 jaar ouder is.
later daarentegen maken die dingen allemaal nog minder uit.
sunshine cannot bleach the snow, nor time unmake what poets know

Offline angiee.

« Reactie #7 Gepost op: mei 29, 2010, 18:03:02 »
mij boeit het niet kijk ik zou mezelf niet zien met een man van 30 ofzo.
en ik vind 25 al te ver gaan.
maar goed als je gelukkig bent.
"When we do the best we can, we never know what miracle is brought in our life, OR in the life of another."

Offline Nina

« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2010, 07:46:56 »
Mm. Als ze volwassen zijn vind ik het niet zoveel uitmaken,
maar bij mensen onder de 18, ligt het toch echt wel aanjezelf. Hoe 'volwassen' ben je al?
(of natuurlijk, hoe kinderachtig is die ander xD)..
De jongen met wie ik nu soort van iets heb is 20, dan is hij dus 3 jaar ouder dan ik (17).
En dat gaat hartstikke goed, je merkt het leeftijdsverschil ook niet echt, op het feit na dat hij bijvoorbeeld kan autorijden etc.etc. maar dat zou je met een 18jarige ook hebben gehad.

Al met al vind ik het persoonlijk niet kunnen (en daarbij snap ik het ook niet), dat 18 jarige jongens iets willen/krijgen, met 13/14 jarige meisjes (geslachten kunnen ook andersom, maar dat komt minder voor)...
Je kan best wel redelijk 'volwassen' op je 13jarige leeftijd zijn, maar ik ga er niet vanuit dat jij op het gebied van levenservaring en je kijk op het leven/ het punt waarop je staat in het leven, gelijk staat aan een 18/19jarige.
En toch komt het nog best veel voor. Ik kan het me niet voorstellen, dat een jonger die ouder is dan ik (dus 18/19) iets met mijn zusje (14) zou krijgen.  ew.
I think the actual moment of growing up happens when you stop wanting to be grown up and start wishing you were a kid again.

Offline Anika_x

« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2010, 17:17:51 »
Ik ben 15 en mijn ex is 16, dat is wel prima.
Ik vind ook dat er wel een verschil is tussen jonge mensen en volwassenen.

Offline Eline.

« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2010, 17:28:15 »
Ik vind dat het niet om de leeftijd gaat, maar om het niveau waar je op zit. Iemand van 17 kan bijvoorbeeld op hetzelfde niveau zitten als iemand van 23. Maar iemand van 23 kan nauwelijks op hetzelfde niveau zitten als iemand van 60, gewoon omdat ze met heel andere dingen bezig zijn in hun leven. Toen ik 14 was had ik een vriendje van 18, mijn ouders deden daar eerst heel moeilijk over, maar toen ze ons samen hadden gezien vonden ze het geen probleem meer. Omdat je het leeftijdsverschil eigenlijk helemaal niet merkte. Ik kan er niet tegen als mensen het leeftijdsverschil tussen 2 mensen horen, en het gelijk gaan afzeiken, kijk eerst hoe ze samen zijn, misschien maakt dat leeftijdsverschil helemaal niet uit.

Offline Shawtyliciouss

« Reactie #11 Gepost op: augustus 24, 2010, 23:12:37 »
Een jongen van 18, en een vrouw ( meisje ) van 21 hebben een relatie. Wat vinden jullie daarvan?

Offline Jessica.

« Reactie #12 Gepost op: augustus 24, 2010, 23:28:40 »
Ik vind dat leeftijd niks uitmaakt, zolang de oudere de jongere respecteert en geen dingen wil doen die de jongere niet wil, zeg maar.

Ik ben 14 en ik ben verliefd op een 17-jarige jongen die vrij volwassen is, eigenlijk.
Ik heb ook wel eens iets gevoeld voor een 23-jarige... tja. Voor mezelf trek ik de grens toch wel bij 9 jaar. Dus nu tot en met 23, als ik 15 ben tot en met 24 enzovoort.

Offline --maris

« Reactie #13 Gepost op: augustus 25, 2010, 08:42:50 »
Ik weet eigenlijk niet waar die grens bij mij ligt. Mijn ex was 2 jaar ouder en mijn huidige vriend is een paar maanden ouder. Ik heb me ook nog nooit aangetrokken gevoeld tot een oudere man/jongen.
Ik denk 5-7 jaar. Maar dat zeg ik nu, ik heb nog nooit in zo'n situatie gezeten dus dan is het misschien wel anders.
I love the way he smells, how he holds me so close to him, how he kisses me on my forehead, when he gives me his last bite of ice cream, the last sip of his soda. He holds my hand a little tighter in front of other boys and isn't afraid to kiss me in front of his friends. I just love the feeling of knowing he’s falling as hard as I am .

Offline Jenny.

« Reactie #14 Gepost op: augustus 25, 2010, 17:28:42 »
mijn grens is, 1 jaar jonger, of 4 jaar ouder.

En dat was het dan ook wel :')
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)

Offline Micha

« Reactie #15 Gepost op: augustus 25, 2010, 18:07:34 »
Mijn ex was een jaar jonger.
Yorick is een maand jonger.
En een jongen die ik tussendoor leuk vond was 3 jaar ouder :'D.

Bij mij verschilt het gewoon.
Maar ik val het meeste op jonger dan mij kennelijk :'DD.

Offline xTirza

« Reactie #16 Gepost op: augustus 26, 2010, 22:48:54 »
Tussen mijn vriend en mij zit 4 jaar verschil.
Ik vind het zelf helemaal niet erg.
Want jongens van mijn leeftijd op dit moment zijn echt kleuters over het algemeen.
En ik wil wel een serieuze relatie en geen tijdelijke ofzo. Dan zie ik het nut van een relatie namelijk niet als je er geen toekomst in ziet:$ (misschien beetje dom, maar dat is mijn mening)

Tussen mijn ouders zit ook 5,5 jaar en die waren ook al bij elkaar toen mijn moeder 17 was. Dus zij vinden het geen probleem ofzo.

Offline Ien.tjos.

« Reactie #17 Gepost op: september 25, 2010, 12:04:13 »
ik ben 16 en mijn vriend is 21 :'D
ik zou het normaal gezien ook een beetje..afkeuren ofzo. dacht ik altijd. en 21 klinkt ook al wel "oud" maar hij is helemaal niet zo oud als je m kent. Terwijl mijn neef, die is nu net 22, is al veeel ouder in zijn doen. dus het ligt ook een beetje aan de persoon denk ik.
tsja en mijn ouders doen er niet zo moeilijk over, ze kennen m, ze mogen m echt en zelf hebben ze ook wel een groot leeftijdsverschil

Online Willes

« Reactie #18 Gepost op: september 26, 2010, 16:09:28 »
Ik vind dat je in een relatie gelijkwaardig moet zijn. Die gelijkwaardigheid is soms lastig als een van de twee volwassen is, en de ander nog volgens de wet een kind is. Nu verschilt dat natuurlijk per persoon, maar laat ik het maar even overzichtelijk houden. De volwassenen zou zijn zin makkelijker door kunnen drammen dan iemand van dezelfde leeftijd. Daarom vind ik leeftijdsverschillen niet zo'n probleem, hetzij dat beide personen gelijkwaardig aan elkaar zijn.

Offline Eline.

« Reactie #19 Gepost op: september 26, 2010, 18:12:27 »
Het ligt aan het niveau waar iemand op zit. Iemand van 18 kan nog steeds op het niveau zitten van iemand van 15, is met dezelfde dingen bezig, gedraagt zich zo etc. Toen ik 14 was had ik een vriendje van 18 en dat ging prima. Natuurlijk is het raar als iemand van 17 iets met iemand van 30 heeft, want die zitten gewoon niet op hetzelfde niveau, ze zijn allebei met totaal verschillende dingen bezig. Leeftijd zegt niet zoveel, mijn ouders waren er ook tegen toen ze hoorde dat hij 18 was, maar toen ze hem hadden ontmoet hadden ze er geen problemen meer mee.