Auteur Topic: Het grote waarom topic.  (gelezen 1466 keer)

Offline June

Het grote waarom topic.
« Gepost op: mei 31, 2010, 21:51:59 »
Je hoeft geen antwoord te geven hoor. Stel  hier je onzinnige vragen, vragen waar blijkbaar niemand antwoord op weet.

Waarom is sneeuw wit?

Offline Sayuri

Re: Het grote waarom topic.
« Reactie #1 Gepost op: mei 31, 2010, 22:10:25 »
waarom is schuim wit..?

Offline Accordemoi

« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2010, 22:15:11 »
Je hoeft geen antwoord te geven hoor. Stel  hier je onzinnige vragen, vragen waar blijkbaar niemand antwoord op weet.

Waarom is sneeuw wit?
Dat zit zo; sneeuw is bevroren water. Als je een sneeuwvlok goed bekijkt, zie je een soort witte wolk. Dat komt omdat een sneeuwvlok bestaat uit hele kleine flinterdunne naaldjes ijs. Omdat die naaldjes zo klein zijn weegt een sneeuwvlok ook bijna niets.

De sneeuwvlok zelf heeft dus geen kleur. Je ziet hem als wit omdat het ijs het zonlicht weerkaatst. Een normaal ijsklontje is doorschijnend omdat er niet zo veel kanten zijn die het licht weerkaatsen. Als je een ijsklontje in kleine stukjes slaat zijn ze dus weer wel wit. Probeer het maar eens!

Sorry ik kon het niet laten.

maargoed.
onzinnige vraag.
waarom zijn bananen krom.
ja ik weet waarom maargoed.
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2010, 22:16:51 door Accordemoi »
You may say that I am a dreamer,
but I am not the only one.

Offline Kiki.

« Reactie #3 Gepost op: mei 31, 2010, 22:20:17 »
ik wilde er ook al antwoord op geven.

waarom is de lucht blauw. 

edit; (omdat roodlicht een groterefrequentie heeft dan blauw licht. rode lichtstralen zijn lang.. en blauwe lichtstralen zijn kort. Daardoor domineren de blauwe kleine stralen onze lucht. Waardoor wij het als blauw waarnemen. damn ik weet dat ik nu mijn eigen vraag heb beantwoord maar  toch.. Het is tof. Om het antwoord op nuttige vragen te weten)
Woorden raakten op, klanken echter niet.

Offline June

« Reactie #4 Gepost op: mei 31, 2010, 22:23:56 »
Het is tof. Om het antwoord op nuttige vragen te weten)
Soms is het fijn om niet te weten waarom. Gewoon, dat je een vraag kunt stellen.. en dat je nog je hele leven hebt om er antwoord op te vinden. Soms zijn mysteries heel cool, toch? : )

Waarom zijn wij er?

Offline Accordemoi

« Reactie #5 Gepost op: mei 31, 2010, 22:26:49 »
ik vind het eigenlijk altijd wel fijn om een antwoord ergens op te hebben.

Offline June

« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2010, 22:30:04 »
oh ik niet. als je overal antwoord op weet valt er niks meer te ontdekken, maarja even een vraag stellen.
waarom hebben zebra's strepen?

Offline Kiki.

« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2010, 22:30:10 »
waar leef ik voor
wat is mijn betekenis op deze aarde.
wat geeft de aarde betekenis.
waarom zijn we niet gewoon allemaal aardig voor elkaar
waarom zijn sommige mensen gemeen
waarom kan er geen vrede zijn
waarom zijn we niet gewoon allemaal gelijk.
waarom is de educatie van vandaag zo absurt.
wat heeft de mensheid voor nut op de aarde
zou alles niet veel beter af zijn zonder de invloed van de mens.
Waarom bestaan er zo veel gevaren voor juist de meest fragiele mensen en niet voor hen die het aan kunnen.
Kunnen alle mensen dezelfde kleuren zien of verschilt iedereen in zijn zicht
Hoe weet je of alles echt is.
Ben ik deel van alles of is alles deel van mij

damn ik heb al veel te veel levensvragen denk ik.

edit;
Mijn antwoord op mijn eerste vraag:
Waar leef ik voor?

Waar leef ik voor Ik vind sowieso de vraag op zichzelf al een rede waar ik voor leef. Er echt willen achter komen wat ik wil en dat ook waarmaken.
Ik hoop dat ik later een gelukkig gezin krijg met gezonde maar nog veel belangrijker, gelukkige kinderen.
Dat ik gezond blijf en op een normale leeftijd sterf, het liefst sterf ik op een moment dat ik nog geen beperkingen heb gekend en nog van het leven kon genieten.
Ik leef eigenlijk ook wel om te kunnen groeien en leren om uiteindelijk een zo compleet, ontwikkeld,  en  "goed" mogelijk mens te worden.

« Laatst bewerkt op: mei 31, 2010, 22:35:50 door Kikiejx »

Online Zebraaa

« Reactie #8 Gepost op: mei 31, 2010, 22:50:40 »
waarom. ben ik nog wakker?
to be continued...

Offline Mishiru

« Reactie #9 Gepost op: juni 02, 2010, 17:27:27 »
Waarom zijn jongens zo irritant :/
When you're feeling lonely, look up at the moon. Somewhere, someone is staring at the same moon, feeling lonely too.

Offline Sarah.

« Reactie #10 Gepost op: juni 02, 2010, 17:41:48 »
waarom was ík het sterkste zaadje?
het is niet eerlijk :(
There's so many wars we fought
There's so many things we're not
But with what we have
I promise you that we're marchin' on

<3

Offline Surrender

« Reactie #11 Gepost op: juni 02, 2010, 17:50:37 »
Als konijnenpootjes geluk brengen, wat gebeurde er dan met dat konijn?

Offline Mishiru

« Reactie #12 Gepost op: juni 02, 2010, 18:57:24 »
Waarom moet je hoesten.
When you're feeling lonely, look up at the moon. Somewhere, someone is staring at the same moon, feeling lonely too.

Offline angiee.

« Reactie #13 Gepost op: juni 07, 2010, 21:54:23 »
waaaaarom moet je sex hebben
"When we do the best we can, we never know what miracle is brought in our life, OR in the life of another."

Offline Accordemoi

« Reactie #14 Gepost op: juni 08, 2010, 10:31:37 »
waaaaarom moet je sex hebben
omdat het leuk is.

Offline Mishiru

« Reactie #15 Gepost op: juni 08, 2010, 13:31:40 »
Waarom is er jeuk. Hoe ontstaat dat.

Offline Kiki.

« Reactie #16 Gepost op: juni 08, 2010, 13:43:07 »
hmm, ik las je vraag en toen wilde ik er zelf een antwoord op hebben. En google is mijn vriend dus...

ik post het hier gewoon.
tada..
Wat is jeuk?
Wat jeuk (pruritus) precies is, kunnen ook de medici ons niet vertellen. Jeuk wordt omschreven als "een (kriebelend) gevoel in de huid dat aanzet tot krabben".

Hoe ontstaat jeuk en wat zijn de oorzaken?
Ook dit is nog niet helemaal bekend. Wel is het duidelijk dat bepaalde stoffen in ons lichaam aanzet kunnen geven tot jeuk. Dit doen deze stofjes door de receptoren van de zenuwen in ons lichaam te prikkelen, waardoor vervolgens een signaal wordt doorgegeven aan de hersenen. Voorbeelden van dit soort stoffen zijn histamine, serotonine en prostaglandinen, waaarvan histamine het sterkste effect heeft.

Histamine is een stof die door het lichaam wordt vrijgemaakt als reactie op bijvoorbeeld insectenbeten, allergieen en sommige geneesmiddelen. Dit kunnen dan ook oorzaken zijn voor het ontstaan van jeuk. Andere oorzaken zijn:

◦huidaandoeningen zoals psoriasis of eczeem
◦andere aandoeningen of ziektes, vooral van de lever of de nieren
◦schimmel- of parasieteninfecties
◦een droge huid
◦psychische factoren zoals stress, angst of spanning.

Krabben helpt?
Wanneer mensen jeuk hebben, is het eerste wat ze doen, krabben. Hoewel dat lijkt te helpen, is in feite het tegendeel waar. Krabben zorgt er namelijk voor dat de huid beschadigd raakt. Door deze beschadiging van de huid treedt er een reactie op in het lichaam, waarbij stofjes vrijkomen (zoals histamine) die ook weer jeuk veroorzaken. Op die manier wordt de jeuk eigenlijk alleen maar verergert door het krabben.

Offline Zoey.

« Reactie #17 Gepost op: juni 09, 2010, 14:37:38 »
waarom weet ik geen waarom vraag?

Offline DANIEK.

« Reactie #18 Gepost op: juni 21, 2010, 20:54:30 »
Waarom heeft een week 7 & niet 8 dagen?
Huil niet om een jongen, Denk aan je mascara.

before Daniekk.

Offline Marissa.

« Reactie #19 Gepost op: juni 21, 2010, 21:03:38 »
hmm, ik las je vraag en toen wilde ik er zelf een antwoord op hebben. En google is mijn vriend dus...

ik post het hier gewoon.
tada..
Wat is jeuk?
Wat jeuk (pruritus) precies is, kunnen ook de medici ons niet vertellen. Jeuk wordt omschreven als "een (kriebelend) gevoel in de huid dat aanzet tot krabben".

Hoe ontstaat jeuk en wat zijn de oorzaken?
Ook dit is nog niet helemaal bekend. Wel is het duidelijk dat bepaalde stoffen in ons lichaam aanzet kunnen geven tot jeuk. Dit doen deze stofjes door de receptoren van de zenuwen in ons lichaam te prikkelen, waardoor vervolgens een signaal wordt doorgegeven aan de hersenen. Voorbeelden van dit soort stoffen zijn histamine, serotonine en prostaglandinen, waaarvan histamine het sterkste effect heeft.

Histamine is een stof die door het lichaam wordt vrijgemaakt als reactie op bijvoorbeeld insectenbeten, allergieen en sommige geneesmiddelen. Dit kunnen dan ook oorzaken zijn voor het ontstaan van jeuk. Andere oorzaken zijn:

◦huidaandoeningen zoals psoriasis of eczeem
◦andere aandoeningen of ziektes, vooral van de lever of de nieren
◦schimmel- of parasieteninfecties
◦een droge huid
◦psychische factoren zoals stress, angst of spanning.

Krabben helpt?
Wanneer mensen jeuk hebben, is het eerste wat ze doen, krabben. Hoewel dat lijkt te helpen, is in feite het tegendeel waar. Krabben zorgt er namelijk voor dat de huid beschadigd raakt. Door deze beschadiging van de huid treedt er een reactie op in het lichaam, waarbij stofjes vrijkomen (zoals histamine) die ook weer jeuk veroorzaken. Op die manier wordt de jeuk eigenlijk alleen maar verergert door het krabben.

Waarom krijg ik bij het lezen van dit bericht jeuk?