Auteur Topic: Insecten redden voelt goed bij mij.. bij jou? Heb jij al eens iets kleins gered?  (gelezen 804 keer)

Offline xFREIJA

Ik heb een paar keer insecten gered.. klinkt vreemd. maar het voelt goed.

ten eerste een klein babyslakje. Ik haalde hem snel uit het water en hij leefde nog! ik was dolgelukkig! Ik had een leven erbij gered. Ookal weet ik dat insecten niet voelen of weten dat iemand ze red. En ze leven toch niet meer zo lang. Oké, een mier is overdreven

2. Een wesp. Ik ben er als de dood voor, maar ik wist dat ie me niks kon doen nu hij nat was. snel haalde ik hem uit het water en na 10 minuten vloog ie weg. Gelukkig.

3. Nog een wesp. Hij vloog al na 2 minuten weg.

Insecten leven kort, en het heeft geen nut om ze uit water te redden, en ze kunnen je niet dankbaar zijn. Maar dit is mijn motto: Goed doen is goed krijgen. En daar maak ik gebruik van. xxx.

Online Athena

ik haat insecten.
dood die hap.

Offline xFREIJA

ik haat insecten.
dood die hap.

Ik heb er ook geen kijk op, maar ik vind het zielig om ze te zien lijden in dat diepe water, terwijl ik erin aan het zwemmen ben.. Ik  wil in schoon water in mijn zwembadje. En ik wil gwn geen gedachtes hebben zoals: Ja, hij is nu dood terwijl hij door jou misschien nog een dag ofzo kon leven.

Offline Sarah.

Nee, maar als ze nog een beetje leven maak ik ze helemaal dood om ze uit hun lijden te verlossen.

Lief he?
There's so many wars we fought
There's so many things we're not
But with what we have
I promise you that we're marchin' on

<3

Offline Roy

oke roy dierenbeul.
ik steek altijd wespen nesten in de fik tijdens me werk,
we branden ze onder de dakpannen weg als we daar dichtbij aan het werk moeten

met een grote dak brander (vlam van een meter lang) oooh zo floep vleugeltjes er af, en dan krieoellen ze, en dan goed in de fik steken..

mja beter dat dan dat ze me prikken. en weg laten halen kost 1500 euro PER NEST!

Online Zebraaa

Ik heb wel eens mestkevers die ondersteboven lagen te spartelen omgedraaid :'). Meerdere keren (die beesten liggen altijd ondersteboven, vraag me niet waarom :'D)
Ik heb een keer een dode mol in de bosjes gelegd zodat er geen mensen overheen zouden lopen.. xD Maar die was toch al dood, maar toch.
En toen m'n gerbil ziek was ben ik uiteraard met hem naar de dierenarts geweest. Meerdere keren. Ik heb echt alles voor 'em gedaan<3.

Offline xFREIJA

Ik heb wel eens mestkevers die ondersteboven lagen te spartelen omgedraaid :'). Meerdere keren (die beesten liggen altijd ondersteboven, vraag me niet waarom :'D)
Ik heb een keer een dode mol in de bosjes gelegd zodat er geen mensen overheen zouden lopen.. xD Maar die was toch al dood, maar toch.
En toen m'n gerbil ziek was ben ik uiteraard met hem naar de dierenarts geweest. Meerdere keren. Ik heb echt alles voor 'em gedaan<3.

Oké, Roy, dat is nou eens een goed voorbeeld! xD

Offline Micha

Allemaal dood! Al die insecten!
:'D.
Nee, echt, ik haat ze zo erg. Ik heb een wesp in mijn lamp vast laten zitten, mijn lamp aanlaten staan en gewacht tot ie dood gegaan was van de hitte.
Mijn vriend sluit regelmatig wespen op onder een glas (ze zitten echt vaak in mn kamer) en spuit van deo in dat glas en wacht tot ie stikt. XD Nu ik er bij denk, omgod, wat zijn wij erg.
Maarja, ik geef niks om die beesten.

Offline Eline.

Motten, spinnen en kevers breng ik naar buiten. Wespen maak ik dood.

Offline Rann.

Ik breng niks naar buiten, doet mijn vriend wel. :')

I
. . . . . . . . . . .

Offline Chimaera.

Ik hou niet van insecten. En al helemaal niet van spinnen. Dus nee die red ik meestal niet.

Ik hou wel heel veel van kikkers en salamanders. Dus die red ik wel altijd. Als je dat redden kan noemen. Meestal vang ik ze en laat ik ze weer vrij. Dat is niet redden. Maar soms zit de kat achter een kikker aan en dan red ik 'm wel.

Offline mirage.

Ik red alleen lieveheersbeestjes en vlinders. De rest vind ik eng en mijn moeder pakt die op en zet ze buiten.

Offline xFREIJA

Ik pak enge beesten ook niet met de hand op. met een doekje ofzo xD

Offline June

Ik red echt alle insecten. :')))

Offline laraisalive

laatst trapte ik een beest dood, en toen kreeg ik zo'n vreemd gevoel.. van 'waarom deed ik dat?'
dus had ik spijt. maar voor de rest mogen ze allemaal dood.
I have crossed oceans of time to find you

Offline .LetsGetLaut

Haha, dat heb ik ook. :$
Ik red altijd vliegen en spinnen enzo. Of andere kleine dingen die eigenlijk dood moeten.
Second star to the right, and straight on till morning

Offline xFREIJA

Kijk, nu komen de mensen pas die ze wél redden :)

Offline Philae

Ik maak ze alleen dood als ik last van ze heb.
(8) "Counting al the assholes in the room, well i'm definitely not alone" (8)

Because the truth is, I am madly, truly, deeply, passionately in love with you.

Offline Jenny.

Ik maak ze alleen dood als ik last van ze heb.

precies, same here.
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)

Offline CHANINE.

oke roy dierenbeul.
ik steek altijd wespen nesten in de fik tijdens me werk,
we branden ze onder de dakpannen weg als we daar dichtbij aan het werk moeten

met een grote dak brander (vlam van een meter lang) oooh zo floep vleugeltjes er af, en dan krieoellen ze, en dan goed in de fik steken..

mja beter dat dan dat ze me prikken. en weg laten halen kost 1500 euro PER NEST!

Mijn held <3
People hate me, But I really don't care, they just make me famous.