Auteur Topic: "Hoe weet je dat iemand die je op internet spreekt echt is?"  (gelezen 662 keer)

Offline Psycho

"Hoe weet je dat iemand die je op internet spreekt echt is?"
« Gepost op: juli 16, 2010, 13:24:35 »
Dat vroegen mijn ouders gisteren. Ze zijn enorm tegen internetkennissen, facebook, twitter, fora,... omdat ze denken dat die enkel bestaan uit pedofielen. Dus ze vroegen als ik iemand met mij spreekt (zij namen als voorbeeld op facebook) hoe ik weet dat het werkelijk die persoon is. Of stel er is iemand nieuw op MH (meisje van 17 uit Amsterdam bijvoorbeeld), die persoon voegt je toe op msn en je hebt enkele leuke gesprekken. Hoe weet je dan dat het werkelijk dat meisje van 17 is, en geen oude viezerd van 47?
Ik zei dus dat ik dat gewoon merk tijdens de gesprekken. Je kan misschien wel goed acteren, maar als je elkaar veel spreekt en je bent 'vals' val je toch door de mand denk ik. Zowiezo, iemand die je pas twee dagen ken op het internet, daarmee afspreken is dom vind ik. Maar als je die persoon een aantal weken gesproken hebt, dan merk je toch of die persoon echt is of niet. Ok, het 'meisje van 17' kan 'haar' webcam aanzetten en haar harige piemel beginnen af te rukken. Maar op dat moment weet je waar je aan toe bent en is het maar op een knopje te klikken. Ik denk dat zoiets de dag van vandaag bij de jeugd (en ik heb het in dit topic dan niet meteen over de 'jonge' jeugd maar over de volwassenere jeugd, bv iemand van 15 hoort en ziet de dag van vandaag wel ergere dingen denk ik).
Verder vind ik het hele 'probleem' verouderd. Als ik kijk naar de mensen die ik ken, niemand trapt tegenwoordig in zo'n dingen nog in, terwijl dat 5 à 10 jaar geleden helemaal anders lag. Volgens mij zijn veel jonge mensen gewoon verstandiger geworden op dat gebied.

Nu goed, ik vroeg me af wat andere mensen dachten hierover. Hoe weet je dat iemand de persoon is die hij beweert te zijn?

Offline Aergia

Re: "Hoe weet je dat iemand die je op internet spreekt echt is?"
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2010, 13:29:37 »
Veel gesprekken met iemand houden, en vooral lange gesprekken. Als ze liegen dan verspreken ze zich op ten duur vanzelf wel..

Maar goed, ik spreek soms ook af met mensen die ik via internet ken.. ^__^"

Offline SUKI.

« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2010, 13:29:58 »
Ik weet het pas 'zekerder' wanneer ik diegene op de webcam heb gezien, misschien heb getelefoneerd, wanneer diegene een hyves heeft met veel vrienden uit haar/zijn omgeving, die ook actief is op hyves.

Offline Eline.

« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2010, 14:02:13 »
Profielpagina's. Als je diegene al een keer op de foto hebt gezien, en haar hyves heeft dezelfde foto, en dezelfde voornaam en achternaam, en ze heeft veel vrienden, niet maar 30 ofzo, dan is diegene meestal wel ''echt''. Ik denk niet dat mensen verstandiger zijn geworden, er zijn nu gewoon meer manieren om te checken of iemand ''echt'' is.

Offline laraisalive

« Reactie #4 Gepost op: juli 16, 2010, 14:14:22 »
door verschillende dingen. ik ken heel wat mensen van internet en ik weet van ze dat ze zijn wie ze zeggen te zijn. en op hyves is het inderdaad zoals Eline zegt heel makkelijk na te kijken of iemand echt is.
I have crossed oceans of time to find you

Offline angiee.

« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2010, 14:50:31 »
wat suki ook zei.
ik heb ook wel is gemeet, maar ik zou niet zo binnen een maand gaan meeten met iemand.
"When we do the best we can, we never know what miracle is brought in our life, OR in the life of another."

Offline Rann.

« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2010, 15:27:53 »
Ik weet het pas 'zekerder' wanneer ik diegene op de webcam heb gezien, misschien heb getelefoneerd, wanneer diegene een hyves heeft met veel vrienden uit haar/zijn omgeving, die ook actief is op hyves.

Dat ja. De vriendinnen waar ik een heel goede band mee heb, heb ik leren kennen via een ander forum. Ik ken ze nu zes jaar denk ik, ja zoiets. Lang leven webcam,tel,hyves. En wieowie is ook handig,
. . . . . . . . . . .

Offline Chimaera.

« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2010, 15:49:34 »
Verder vind ik het hele 'probleem' verouderd. Als ik kijk naar de mensen die ik ken, niemand trapt tegenwoordig in zo'n dingen nog in, terwijl dat 5 à 10 jaar geleden helemaal anders lag. Volgens mij zijn veel jonge mensen gewoon verstandiger geworden op dat gebied.
Ik denk dat dat niet waar is. Vijf jaar geleden (toen was ik 14) heb ik een heel nare ervaring gehad met iemand van internet die zich voordeed als iemand anders. Ik was naïef en vertrouwde mensen te snel. Waarom zouden mensen nu niet meer zo zijn?

Ik heb de laatste tijd ook echt heel weinig nieuwe mensen op internet leren kennen. Ik heb daar niet zo veel behoefte meer aan. Ik heb wel aardig wat internet-vrienden, voornamelijk van hier eigenlijk. En als er dan een meeting van hier is, weet je meteen dat het klopt. Ik zou nooit zo snel iemand gaan ontmoeten van internet. Vroeger deed ik dat wel.

En wat iedereen zegt. Hyves, webcam, telefoon. Enzovoorts.

Online Zebraaa

« Reactie #8 Gepost op: juli 16, 2010, 18:28:28 »
Ik heb d'r een soort radartje voor ofzo. Ik merk het vrij snel als iemand nep is of niet helemaal de waarheid spreekt. Sowieso is hyves wel handig maar als iemand geen hyves heeft kan ik het vaak alsnog wel aanvoelen. Ik weet niet hoe dat komt. Ervaring ofzo :''). Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat ik ging afspreken met een 'nep' iemand, alle mensen die ik heb gemeet (zijn d'r inmiddels aardig wat) waren gewoon echt. ^^ Heb het idee dat 't ook niet héél veel meer gebeurd of zo...

Offline Liinda

« Reactie #9 Gepost op: juli 16, 2010, 20:11:43 »
Ik merk dat ook best snel volgens mij. Ik heb ook een jongen via internet leren kennen en nu zijn we al 5 jaar beste vrienden. Mijn ouders vonden het niet echt chill, een beetje raar, maar uiteindelijk waren ze erbij toen ik hem ging ontmoeten en het is tot nu toe altijd goed gegaan. Ik praat nu ook al ruim een jaar met een jongen die ik heb leren kennen op Omegle, en ik geloof echt niet dat dat een perv is van +/- 50. Hij vertelt gewoon over zijn persoonlijke leven, zijn vrienden, familie, werk, school, etc. Heb eigenlijk ook geen ervaring met "pervs" op het internet, denk ik dan..
Hoi mensen, ik ben Lin, maar dit is mijn oude account waarop ik weer actief ga zijn! Woeeehhh

Offline Micha

« Reactie #10 Gepost op: juli 16, 2010, 23:25:54 »
Je weet het gewoon nooit helemaal zeker eigenlijk.
Tot je diegene ontmoet.
Ik meet alleen op openbare plaatsen, waar veel mensen zijn.
Dan zie ik dat die mensen wel zijn wie ze zeidden dat ze waren.

Offline SpringInTheSummer_

« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2010, 21:49:30 »
Ik had een jongen leren kennen via mijn vriendin mijn vriendin had die leren kennen van het internet
ik had dan zijn msn gevraagt en heb dat dan ook gekregen
naa een maand of 2 hebben we een paar keer videogesprek gedaan, ik voelde mij zo goet bij hem, hij was mijn ALLER beste vriend...maar een week geleden ben ik teweten gekomen dat hij niet bestaat, dat de foto's vant internet kwamen en zijn stem was vervormd, dat was gewoon een meisje die dat plezant vond..
ik vind het nu nog altijd raar, en nu vertoruw ik eigenlijk niet rap nog iemand van het internet
Music is my life , i can't life without it (l)

Offline Kelly.

« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2010, 21:55:35 »
Bellen- dan hoor je een stem
Cammen- Dan zie je iemand
Nooit van een foto uitgaan- degene kan ook een foto van google halen van een leuk onschuldig meisje bijv.
Rondvragen- Vraag rond op de plek waar je diegene ontmoet hebt of andere ervaringen hebben met degene. Misschien heeft iemand hem/haar bijv. al gemeet.
Hyves, facebook enz.- Probeer een beetje te zoeken naar zijn/haar profiel. Als degene weinig vrienden heeft of rare vrienden wees dan voorzichtig. Als er hele spontane foto's staan met bijv. vriendinnen zal het eerder echt zijn dan hele gemaakte foto's zegmaar. Gemaakte foto's kun je namelijk zo van het net afhalen.
Someday, I will make my dad and mom proud of me. I promise.

Offline Jessica.

« Reactie #13 Gepost op: augustus 05, 2010, 22:01:04 »
Wat iedereen al zegt, inderdaad.
Ik heb begin dit jaar contact gehad met iemand die dus een faker was, en eigenlijk heb je dat wel gauw door. Hij gaf zijn 06 niet, had geen hyves etc. Nu was het bij mij geen oude pedofiel, maar een meisje dat op mij verliefd was en zich voordeed als een jongen :') het was erg vreemd.

Offline Kelly.

« Reactie #14 Gepost op: augustus 05, 2010, 22:02:45 »
@ Jessica, dat lijkt me echt vreemd. Maar inderdaad merk je het vaak wel als het een faker is.
Someday, I will make my dad and mom proud of me. I promise.

Online Suspicious

« Reactie #15 Gepost op: augustus 21, 2010, 11:49:16 »
Iemand kan wel echt zijn en zijn echte naam en 06 en hyves en ditdat geven en hebben. Maar dan kan die alsnog niet te vertrouwen zijn. Ervaring ja. Dus ik denk wel 5 keer na voordat ik iemand mijn msn geef ofzo. En ik zal noooit meer iemand in mn eentje meeten.

(Okay nou lijkt het een beetje alsof me echt iets heeeeeeel ergs is overkomen, maar zo heftig is het ook weer niet. Maar erg genoeg voor mij om er wel iets van te leren)
Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Offline unattainable.

« Reactie #16 Gepost op: augustus 21, 2010, 11:58:00 »
Iemand kan wel echt zijn en zijn echte naam en 06 en hyves en ditdat geven en hebben. Maar dan kan die alsnog niet te vertrouwen zijn. Ervaring ja. Dus ik denk wel 5 keer na voordat ik iemand mijn msn geef ofzo. En ik zal noooit meer iemand in mn eentje meeten.

(Okay nou lijkt het een beetje alsof me echt iets heeeeeeel ergs is overkomen, maar zo heftig is het ook weer niet. Maar erg genoeg voor mij om er wel iets van te leren)
nou, ik vond het toch vrij erg wat er was gebeurd...
en jongen mag je nooit zo behandelen.
vouloir c'est pouvoir

Offline Jenny.

« Reactie #17 Gepost op: augustus 21, 2010, 21:44:30 »
op de een of andere manier heb ik het niet zo op internet en afspreken. Naar de mh meeting ben ik dan wel geweest, maar dat kwam omdat me stug leek dat een hele groep fake was haha.

En nog een paar andere heb ik gemeet, maar die meiden sprak ik wel al een jaartje of 2 via msn.
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)

Offline STEPHH.

« Reactie #18 Gepost op: augustus 21, 2010, 21:57:08 »
ik voel het aan mijn water.
sunshine cannot bleach the snow, nor time unmake what poets know

Offline unattainable.

« Reactie #19 Gepost op: augustus 21, 2010, 22:12:36 »
ik meet gewoon niet. :').
lekker makkelijk.
vouloir c'est pouvoir