Auteur Topic: Update: ik heb 'n baantje.  (gelezen 945 keer)

Speechless

• Gast
Update: ik heb 'n baantje.
« Gepost op: augustus 18, 2010, 22:51:11 »
Ik heb afgelopen zaterdag mijn laatste dag gehad bij de Hoogvliet, een supermarkt waar ik als caissière werkte. Ik ben nu tijdelijk werkloos, maar wil wel weer gaan werken als blijkt dat ik genoeg tijd ervoor heb naast mijn studie. Nu kwam ik ineens op het idee om bij De Schatkids te gaan werken.

http://deschatkids.nl/User/Pages/home.aspx

Aan de ene kant lijkt het me leuk om een beetje de ganse dag kinderen te vermaken in zo'n enorm kinderparadijs, aan de andere kant lijkt het me echt rotwerk. Ik kan namelijk niet (goed) schminken, en het lijkt me toch wel handig als je enigszins creatief bent. En zo zijn er nog wel meer dingen die me tegenstaan..

Ik weet het gewoon niet. Solliciteren kan in principe geen kwaad, toch? Dan kan ik altijd aangeven dat ik liever een dagje meeloop en kijk hoe het werk me bevalt, en dan besluit of ik er wil gaan werken ofzo.
« Laatst bewerkt op: september 21, 2010, 07:37:17 door Speechless »

Online June

• De oppergod der oppergoden
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zal ik solliciteren?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2010, 22:57:46 »
Ik weet niet wat voor opleiding je doet maar zo'n baantje is heel erg vermoeiend, vooral met allemaal kinderen om je heen. Ik heb zelf vrijwilligerswerk gedaan met kinderen, en elke dag was ik gewoon dood op. Eerlijk gezegd lijkt me dat niet echt het ideale bijbaantje voor een student, tenzij je zoiets hebt van, het is maar voor 1 dagje in de week of zo, en ik heb het toch niet zo druk met school. Maar het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen, kinderen zijn harstikke leuk, het is niet echt een sleur want het is elke dag weer wat anders. Je kunt natuurlijk even kijken maar onderschat het niet, misschien lijkt het leuk als je er 1 keertje gaat kijken, maar na 10 weken werken denk je daar, lijkt me, anders over. :p Het ziet er wel gezellig uit, toen ik op die site klikte schrok ik wel door dat deuntje zeg.

Offline unattainable.

• Eeuwig stalkende forummer
  • diva is a female version of a hustler
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2010, 10:45:59 »
je kan altijd een dagje meelopen, en ik denk dat je van jezelf dan wel in kan schatten of het niet te vermoeiend/te druk is in combinatie met je studie... (:
Iedereen krijgt wat geluk toebedeeld in het leven; de kunst is om het te herkennen als het zo ver is en die kans met beide handen aan te pakken.
Het gaat erom in te zien wanneer het geluk je toelacht, en er je voordeel mee te doen.

Offline Accordemoi

• Doerie doerie doe.
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2010, 16:30:06 »
dat is serieus heel leuk hoor.
ik deed altijd vrijwilligerswerk, 1 week in de zomervakantie fulltime zegmaar.
ook met kinderen een hele dag spelen en schminken (doe een cursus, dan leer je het zo)
het is wel zwaar werk maar als je goed bent met kinderen is het ideaal werk.
en als je het te zwaar vindt stop je er gewoon mee he.
You may say that I am a dreamer,
but I am not the only one.

Offline Kelly.

• Spammende Forummer
  • Patsboem.
« Reactie #4 Gepost op: augustus 19, 2010, 17:20:58 »
Dat is vet leuk joh!

Ik weet natuurlijk niet of je een hele zware studie gaat doen. En over dat schminken, ik kan ook niet schminken en ging op het buurtfeest hier ( braderi ) ook schminken voor geld en iedereen vond dat ook leuk, kinderen vinden alles leuk! Als ik jou was zou ik gewoon vragen of je een dagje mee mag lopen en dan alles nog is goed bekijken of het gaat met je studie enz. Maar zo'n baantje is wel vet leuk! Tof!
Old loves they die hard, old lies they die harder!

Offline Michelle

• Levenloze Forummer
« Reactie #5 Gepost op: augustus 19, 2010, 23:04:01 »
Ik denk dat het wel heel erg vermakelijk is waardoor de tijd misschien snel zal gaan als het je ligt. En wanneer je werkt is het zoiezo een moment dat je vrij moet hebben, voor welk baantje dan ook.
Je kunt het proberen en als het te zwaar is kun je inderdaad wel stoppen toch?
En dat schminken, daar zullen vast trucjes voor zijn en dat zul je vast een beetje leren.

Offline angiee.

• MHxPOSTER
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2010, 01:18:32 »
je kan altijd een dagje meelopen, en ik denk dat je van jezelf dan wel in kan schatten of het niet te vermoeiend/te druk is in combinatie met je studie... (:
"When we do the best we can, we never know what miracle is brought in our life, OR in the life of another."

Speechless

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 20, 2010, 08:14:04 »
Ik ga Pedagogische Wetenschappen studeren (universiteit), dus ik denk wel dat ik het druk ga hebben met school. En dat is eigenlijk meteen weer waarom ik dit werk níet wil doen: dan bestaat én m'n school, én m'n werk alleen maar uit kindjes kindjes kindjes.

Offline Kelly.

• Spammende Forummer
  • Patsboem.
« Reactie #8 Gepost op: augustus 20, 2010, 10:34:37 »
Als je daar tegenop ziet zou ik het niet doen, voor mij zou het geen probleem zijn maar ik snap dat jij ook iets anders wilt doen, misschien moet je een dan baan nemen waar je wat meer mert jongeren/wolwassenen te maken hebt. Je kunt het ook combineren, een vriendin van mij woont best dicht bij een pretpark dus die is daar in de snoepkraam gaan werken. Als je nou iets zoekt waar kinderen en volwassenen komen (like: snoepkraam ergens, iets van een eettentje/drinktentje.) heb je het gecombineerd. Nouja, zet voor jezelf alle positieve en negatieve dingen op een rijtje en denk er goed over na!
Old loves they die hard, old lies they die harder!

Offline Accordemoi

• Doerie doerie doe.
« Reactie #9 Gepost op: augustus 20, 2010, 11:42:56 »
ik zou niets liever willen dan school kindjes, werk kindjes, overal kindjes.
maarja, dat is dan mijn instelling he :')
You may say that I am a dreamer,
but I am not the only one.

Offline Michelle

• Levenloze Forummer
« Reactie #10 Gepost op: augustus 20, 2010, 16:21:21 »
Aan de andere kant heb je er juist wel wat aan dan met school, omdat je dan extra ervaring kunt op doen zegmaar.

Speechless

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 21, 2010, 00:14:59 »
Aan de andere kant heb je er juist wel wat aan dan met school, omdat je dan extra ervaring kunt op doen zegmaar.
Myeah, maar mijn studie is niet echt praktijkgericht. Ik leer meer over opvoeding en (hersen)ontwikkeling van het kind en dat soort dingen, dan dat ik stage ga lopen als kinderbegeleidster. Dat zijn vaak meer HBO en MBO studies (SPH en SPW). Dus later word ik geen medewerker op een kinderdagverblijf, maar bijvoorbeeld een educatief voorlichtster (dat je aan scholen uitlegt hoe kinderen op een plezierige manier informatie tot zich nemen) - ik zeg maar wat. Dat is namelijk meteen ook de grootste fout die PW-studenten maken (dat heeft een student mij verteld): sommige studenten denken KINDJEEEEES terwijl je daar waarschijnlijk helemaal niet mee te maken krijgt later. Dan kun je beter SPH doen, dan kom je meer echt in het werkveld terecht zegmaar.
Maaarrrr het duurt nog wel even voordat mijn studieleventje begint (vanaf 13 september pas echt), dus ik heb nog meer dan een maand om er goed over na te denken en evt. mee te lopen enzovoorts. Misschien heb ik over een maand alweer iets heel anders in m'n hoofd. ;p

Offline --maris

• Forum Chick
  • Nothing lasts forever.
« Reactie #12 Gepost op: augustus 24, 2010, 13:30:15 »
Ik heb niet alles gelezen dus misschien zeg ik iets wat al gezegd is. Maar is het niet een idee om dat werk alleen op zaterdag te doen? Zodat je de rest van de week gewoon aan je studie kan besteden.
I love the way he smells, how he holds me so close to him, how he kisses me on my forehead, when he gives me his last bite of ice cream, the last sip of his soda. He holds my hand a little tighter in front of other boys and isn't afraid to kiss me in front of his friends. I just love the feeling of knowing he’s falling as hard as I am .

Speechless

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: september 10, 2010, 14:17:22 »
Update: ik heb gesolliciteerd. M'n studiemaatjes zeiden allemaal dat ik het op z'n minst kon proberen, omdat zo'n bijbaantje wel goed op je CV staat als je Pedagogische Wetenschappen studeert. Het solliciteren ging alleen via een sollicitatieformulier via internet (hmmm..), dus ik weet niet echt wat ik er nu van moet verwachten.

Offline mandeu.

• Global Moderator
  • De oppergod der oppergoden
  • --
Re: Zal ik solliciteren? Update: ik heb gesolliciteerd.
« Reactie #14 Gepost op: september 10, 2010, 14:18:41 »
Tegenwoordig gaat alles via internet, Chantal.
Er is niets raars aan (:

succes in ieder geval! (:
puur op het gevoel hou ik van jou
helemaal vanzelf ben ik mezelf bij jou
ik wil jou alles geven en ik geef jou heel mijn leven
want ik ga blind voor jou
ik hou van jou

Offline Jenny.

• Levenloze Forummer
  • Trotse Mama!
Re: Zal ik solliciteren? Update: ik heb gesolliciteerd.
« Reactie #15 Gepost op: september 11, 2010, 23:47:34 »
Tegenwoordig gaat alles via internet, Chantal.
Er is niets raars aan (:

succes in ieder geval! (:

Precies :')

Good Luck.
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)

Speechless

• Gast
Re: Zal ik solliciteren? Update: ik heb gesolliciteerd. Update: en nu niet meer.
« Reactie #16 Gepost op: september 14, 2010, 22:35:50 »
Weer een update. Ik heb besloten niet te gaan werken bij de Schatkids (mede omdat mijn vriend er niet zo blij mee was dat ik daar op zondag wilde gaan werken, aangezien we elkaar dankzij drukke studies nu al best weinig zien), maar heb me ingeschreven bij een website voor oppassers, www.oppasbron.nl. Op deze site heb ik contact gezocht met een gezin hier in Veenendaal (alleenstaande moeder met een dochter van 12 en een zoon van 6), en ik ben heel enthousiast ontvangen. Aankomende maandag heb ik daar een soort 'sollicitatiegesprek', ik ben vanaf half 4 's middags welkom op de koffie. Ik ben benieuwd. Ik denk dat het voor mij toch slimmer is om af en toe en middag mee te pakken (zoals bij dat oppasgezin kan) dan dat ik vrijdag en zondag de hele dag werk. Ik merk namelijk dat m'n studie best pittig is, ik heb vandaag alleen al 4 uur lang Engelse literatuur gelezen. En ik wil inderdaad ook in het weekend nog tijd overhouden voor mijn vriend en vriendinnen.

Ik heb trouwens nog niets gehoord van Schatkids, maar mocht ik een mail ontvangen zal ik meteen doorgeven dat ik geen interesse meer heb.

Lekker wisselvallig zijn we weer, Chantal. :')

Offline --maris

• Forum Chick
  • Nothing lasts forever.
Re: Zal ik solliciteren? Update: ik heb gesolliciteerd. Update: en nu niet meer.
« Reactie #17 Gepost op: september 15, 2010, 20:14:19 »
Ga je dan bijvoorbeeld op een vaste dag oppassen?
Want ik pas regelmatig op bij 3 verschillende adressen maar ik heb daarmee geen vast inkomen omdat ik gewoon niet iedere week kan oppassen. En dat kan heel erg vervelend zijn.
I love the way he smells, how he holds me so close to him, how he kisses me on my forehead, when he gives me his last bite of ice cream, the last sip of his soda. He holds my hand a little tighter in front of other boys and isn't afraid to kiss me in front of his friends. I just love the feeling of knowing he’s falling as hard as I am .

Speechless

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: september 15, 2010, 21:07:09 »
Ze hebben iemand nodig voor op de maandag-, donderdag- en vrijdagmiddag, tot 7 uur 's avonds. Ik heb al aangegeven dat ik waarschijnlijk niet alle middagen kan dekken omdat ik ook aan m'n studie moet denken, en die vrouw gaf ook al aan dat ze niet altijd 3x in de week een oppas nodig heeft (ze is coach, waarvoor, geen idee). Ik ga gewoon even het gesprek afwachten en dan kan ik je vraag wat beter beantwoorden denk ik. (:

Offline Surrender

• Babbelkous
« Reactie #19 Gepost op: september 17, 2010, 15:29:26 »
Ik studeer nu ook Pedagogiek en heb meerdere oppasadresjes, waaronder één vaste waar ik 2 middagen per week oppas.
Dit werk sluit in principe perfect aan op je studie omdat je ervaring hebt met kinderen. Je past bovendien 's middags op en niet 's avonds waardoor je ook werkelijk tijd doorbrengt met de kinderen.
Op deze manier heb je wel een vast inkomen dus dat is wel fijn toch?
Ik doe ernaast ook af en toe avonden bij andere adresjes (of bij mijn vaste, als ze me nodig hebben. Morgen pas ik er bijvoorbeeld een hele dag op.) en zo vang je af en toe nog wat extra geld.
Het verdient bij mij trouwens erg goed.

Dus ik denk dat dit wel een prima baantje is om te combineren met studie, werkervaring en je sociale leven. (:
Everybody's talking how I, can't, can't be your love
But I want, want, want to be your love
Want to be your love, for real
Everybody's talking how I, can't, can't be your love
But I want, want, want to be your love
Want to be your love for real
Want to be your everything <3