Auteur Topic: Pijn.  (gelezen 514 keer)

Offline FEE.

• Vrolijke Forummer
  • Geslacht: Vrouw
Pijn.
« Gepost op: augustus 24, 2010, 19:30:58 »
Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik heb al best een tijd last van een spier, ik weet niet of het mijn hamstring is - ik heb écht totaal geen verstand van spieren en dingen.
Maar die spier loopt dus aan de achterkant van mijn bovenbeen, tot aan de onderkant van mijn rug - aan de zijkant. En soms voel ik het ook nog wel een klein beetje in m'n onderbeen. Daar heb ik dus best vaak last van, zomaar opeens schiet er dan pijn in of zo. En als ik bijvoorbeeld even lig en dan voel ik dat de pijn erin schiet en dan kom ik amper nog omhoog want dat doet zó'n pijn. Dan zou ik het liefst niet meer bewegen zeg maar :').
Soms heb ik er ook een hele tijd geen last van of zo, maar dan opeens weer wel, net ook weer. En nu vraag ik me af wat ik er nou mee moet, want ik vind het wel vervelend. En ik kan met niet voorstellen dat ik die spier verrekt heb of zo, want ik doe niet echt aan sport. Maar zou het dan gewoon een zwakke spier zijn of iets? Want ik heb er ook alleen maar last van in mijn linkerbeen, rechts nooit..

Heeft iemand hier ervaring mee of zo? En wat zou ik eraan moeten doen, of moet ik het gewoon maar zo laten?
Happiness is only real when shared (:

Offline Marissa.

• MH-STAR
  • Bla.
Re: Pijn.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 24, 2010, 19:48:04 »
Misschien toch een goed idee om langs de huisarts te gaan? Mijn moeder had ook een tijd last van een spier en werd toen doorverwezen naar de fysio.

Offline --maris

• Forum Chick
  • Nothing lasts forever.
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2010, 09:45:15 »
Als ik jou was zou ik inderdaad even langs de huisarts gaan. Een klasgenoot van me had ook al een tijd last van haar rug en bovenbeen en toen bleek ze een jeugdhernia te hebben.
I love the way he smells, how he holds me so close to him, how he kisses me on my forehead, when he gives me his last bite of ice cream, the last sip of his soda. He holds my hand a little tighter in front of other boys and isn't afraid to kiss me in front of his friends. I just love the feeling of knowing he’s falling as hard as I am .

Offline FEE.

• Vrolijke Forummer
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2010, 15:44:00 »
Op internet vond ik dit;
'Een hernia geeft zelden pijn laag in de rug en altijd in één van de benen, meestal de zij- of achterkant, en van de bil tot in het onderbeen, zelfs tot in de voet of tenen.'

uh, dat klinkt wel een beetje als waar ik pijn heb, eigenlijk best erg. Maar volgens mij kan dat het toch niet zijn.. het voelt als een spier die gewoon pijn doet of zo, en ja, bij een hernia is dat volgens mij niet toch? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ja.

Maar had jouw klasgenoot constant pijn of maar soms? Want ik dacht eigenlijk dat je met een hernia eigenlijk altijd pijn had of niet? Ja, zoals ik al zei, ik heb er niet veel verstand van.

En stiekem wil ik ook niet naar de huisarts, daar heb ik al een hekel aan en ik kom daar liever totaal niet, alleen als het écht echt nodig is..

Offline Marissa.

• MH-STAR
  • Bla.
« Reactie #4 Gepost op: augustus 25, 2010, 15:49:56 »
Ik hou er ook niet van om naar de huisarts te gaan. Maar soms is het gewoon nodig. Als je gaat, dan weet je tenminste wat je hebt, wat je er aan kan doen.

Offline --maris

• Forum Chick
  • Nothing lasts forever.
« Reactie #5 Gepost op: augustus 25, 2010, 16:08:11 »
Op internet vond ik dit;
'Een hernia geeft zelden pijn laag in de rug en altijd in één van de benen, meestal de zij- of achterkant, en van de bil tot in het onderbeen, zelfs tot in de voet of tenen.'

uh, dat klinkt wel een beetje als waar ik pijn heb, eigenlijk best erg. Maar volgens mij kan dat het toch niet zijn.. het voelt als een spier die gewoon pijn doet of zo, en ja, bij een hernia is dat volgens mij niet toch? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ja.

Maar had jouw klasgenoot constant pijn of maar soms? Want ik dacht eigenlijk dat je met een hernia eigenlijk altijd pijn had of niet? Ja, zoals ik al zei, ik heb er niet veel verstand van.

En stiekem wil ik ook niet naar de huisarts, daar heb ik al een hekel aan en ik kom daar liever totaal niet, alleen als het écht echt nodig is..

Nou zij had wel vaak pijn, maar niet constant.  En een hernia is volgens mij ook een spier die bekneld zit toch? Of zeg ik nu iets heel doms?
I love the way he smells, how he holds me so close to him, how he kisses me on my forehead, when he gives me his last bite of ice cream, the last sip of his soda. He holds my hand a little tighter in front of other boys and isn't afraid to kiss me in front of his friends. I just love the feeling of knowing he’s falling as hard as I am .

Offline FEE.

• Vrolijke Forummer
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2010, 16:11:50 »
Nou, dat is volgens mij niet echt dom haha. Er zit dan ergens één of andere uitstulping (laag in je rug ergens als ik dat goed lees) en daardoor kan een zenuw bekneld raken, en blijkbaar kan een zenuw zo lang zijn? Haha, biologie is niet mijn ding.

Hm, okee.. ik zal het wel eens afwachten en kijken hoevaak ik er eigenlijk last van heb..

Offline --maris

• Forum Chick
  • Nothing lasts forever.
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2010, 16:18:55 »
Ik denk dat het wel slim is om op korte termijn naar de huisarts te gaan! Want nu ga je jezelf alleen maar bang zitten maken met allemaal dingen die het zouden kunnen zijn, als je eventjes langs de huisarts gaat, heb je ook meer zekerheid. (:

Offline .LetsGetLaut

• Global Moderator
  • Babbelkous
« Reactie #8 Gepost op: augustus 25, 2010, 23:47:01 »
Als je een hernia hebt dan heb je niet alleen last van een spier. En daarnaast, áls je een hernia heb, zul je ook weten dat je die hebt. Dat doet echt veel pijn namelijk.
Misschien heb je een overbelaste spier? Kan zomaar. Mijn linkerarm is eens overbelast geweest, uit het niets, doet ook pijn.
En misschien ligt het er ook juist wel aan dat je niet sport. Dat je spier gewoon... weetikveel.
Of heb je kramp?
Second star to the right, and straight on till morning

Offline FEE.

• Vrolijke Forummer
« Reactie #9 Gepost op: augustus 26, 2010, 15:50:58 »
Ja, het zal wel geen hernia zijn dan inderdaad, want daar zou je dan veel meer last van moeten hebben..
En het is ook geen kramp, want daar heb ik ook wel eens last van, maar dat voelt wel heel anders.

Het zal in ieder geval wel niets ernstigs zijn, misschien inderdaad overbelast of zo, al is dat best raar dat dat ook uit het niets kan komen. Ach ja, misschien wordt het wel minder of zo als ik weer gym heb :') en als het dan juist erger wordt ga ik wel naar de huisarts of zo.