Auteur Topic: ovchipkaart  (gelezen 314 keer)

Offline Sayuri

• Levenloze Forummer
  • Geslacht: Vrouw
ovchipkaart
« Gepost op: augustus 25, 2010, 16:03:19 »
nou, omdat ik dit jaar ga studeren heb ik zo'n studentenchipkaart gekregen, alleen die is pas geldig vanaf 1 oktober, omdat ik in die maand ook pas studiefinanciering ontvang. dus hoe moet ik in september dan gaan reizen? kan ik dan gewoon saldo op die kaart zetten of gaat dat ook niet?

Offline Jacelyn

• Global Moderator
  • De oppergod der oppergoden
    • A Lost Angel
Re: ovchipkaart
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2010, 17:01:08 »
Volgens mij kan je zelf wel geld gaan opzetten maar dan moet je even controleren of er wel poortjes zijn waar je in en uit stapt e.d. ^^

Kan je niet meer ouderwets een maandkaart kopen? Dan hoef je niet in en uit te checken maar is wel iets duurder waarschijnlijk..

Speechless

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2010, 19:37:10 »
Je kan er wel saldo op zetten, maar wat ik je aanraad is een maandtrajectabonnement. Die kost ongeveer de prijs van 15 retourtjes, maar je haalt het er wel uit omdat je haast elke dag naar school gaat (dus dat is zo'n 20 à 23 keer per maand ofzo?). Je kunt wel met je OV-kaart reizen, maar de kosten zijn haast evenhoog als een normaal papieren retourtje (het is dus niet dat reizen op saldo veel goedkoper is) en je hebt ook geen 40% korting met je OV, omdat ie nog niet geldig is.

Dus, ik zeg: maandtrajectabonnement.

Edit: dan moet je daarnaast wel zelf voor buskaarten zorgen, ofcourse.
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2010, 19:38:47 door Speechless »

Offline Sayuri

• Levenloze Forummer
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2010, 20:34:57 »
Je kan er wel saldo op zetten, maar wat ik je aanraad is een maandtrajectabonnement. Die kost ongeveer de prijs van 15 retourtjes, maar je haalt het er wel uit omdat je haast elke dag naar school gaat (dus dat is zo'n 20 à 23 keer per maand ofzo?). Je kunt wel met je OV-kaart reizen, maar de kosten zijn haast evenhoog als een normaal papieren retourtje (het is dus niet dat reizen op saldo veel goedkoper is) en je hebt ook geen 40% korting met je OV, omdat ie nog niet geldig is.

Dus, ik zeg: maandtrajectabonnement.

Edit: dan moet je daarnaast wel zelf voor buskaarten zorgen, ofcourse.

hm nouja, ik ga op kamers, dus ik ga alleen in het weekend naar huis, dus gebruik alleen dan de bus eigenlijk..
met de trein ga ik niet..

Speechless

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2010, 10:24:14 »
Oh, dan haal je het geld er nooit uit nee. :')

Tsja, dan is het wat je zelf fijner vindt denk ik, buskaarten of de OV chip.

Offline Sayuri

• Levenloze Forummer
« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2010, 11:14:15 »
mja de ovchip lijkt me wel makkelijker, maar ik wist niet of ik die wel al kan gebruiken nu, met saldo, of dat dat ook pas vanaf oktober kan

Online Chimaera.

• Bekende forummer
« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2010, 11:17:28 »
mja de ovchip lijkt me wel makkelijker, maar ik wist niet of ik die wel al kan gebruiken nu, met saldo, of dat dat ook pas vanaf oktober kan
nee dat kan gewoon. het is gewoon net als een persoonlijke ov-chipkaart. alleen dan met een ov abonnement erop straks. je kan er nu gewoon geld op zetten.
Didn't anyone ever tell you? There's one thing you never put in a trap. If you're smart, if you value your continued existence, if you have any plans about seeing tomorrow, there is one thing you never, ever put in a trap.
And what would that be, sir?
Me.

Offline Sayuri

• Levenloze Forummer
« Reactie #7 Gepost op: augustus 26, 2010, 11:45:24 »
aah okee ^^
bedankt!

Offline mariekjens.

• Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
« Reactie #8 Gepost op: augustus 30, 2010, 10:04:13 »
Als je school niet te ver van je kamer is zou ik gewoon gaan fietsen :)

Offline Sayuri

• Levenloze Forummer
« Reactie #9 Gepost op: augustus 30, 2010, 17:38:26 »
Als je school niet te ver van je kamer is zou ik gewoon gaan fietsen :)

ja dat doe ik ook, maar ik bedoelde voor als ik naar huis ga in het weekend..