Auteur Topic: 'Productiefout OV-chip is blamage'  (gelezen 169 keer)

Offline Roy

• LuckyDevil
  • Administrator
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
'Productiefout OV-chip is blamage'
« Gepost op: augustus 31, 2010, 17:10:40 »
Circa 17.500 studenten kunnen door een productiefout hun OV-chipkaart bij sommige vervoerderbedrijven niet gebruiken. Dit meldt TransLink Systems, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de invoer van de chipkaart. Omdat de fout alleen bij nieuwe kaarten is gemaakt, hebben vooral eerstejaars studenten hier last van.

Reizigersorganisatie de Maatschappij Voor Beter OV noemt deze fout 'een regelrechte blamage'. De studenten kunnen niet overal met hun chipkaart reizen, krijgen een brief die als vervangend vervoerbewijs kan dienen en moeten hun extra uitgaven maar zien terug te krijgen via een website. Niet alleen het toch al zeer zwakke imago van de chipkaart loopt weer een deuk op, ook de uitstraling van het gehele openbaar vervoer loopt schade op.

Immers, een dienst die telkens weer genoegen neemt met zo’n gebrekkig betaalsysteem als de OV-chipkaart, neemt zijn klanten niet serieus, zo stelt de reizigersorganisatie. "Bij een supermarkt of een bankinstelling waar het betaalsysteem zo gebrekkig zou functioneren en misser op misser zou stapelen als de OV-chipkaart, waren de klanten allang vertrokken. Het is extra erg, dat uitgerekend studenten worden getroffen door een lawine van foute OV-chipkaarten. Juist zij zijn de OV-klant van de toekomst, en op deze manier worden zij nooit grote fans van het openbaar vervoer."

Voor Beter OV vindt dat het hoog tijd wordt dat de vervoerbedrijven in Nederland, die samen eigenaar zijn van Translink Systems, hun verantwoordelijkheid nemen en bij deze onderneming orde op zaken gaan stellen.

Speechless

• Gast
Re: 'Productiefout OV-chip is blamage'
« Reactie #1 Gepost op: augustus 31, 2010, 18:03:29 »
Lekker, ik ben dit jaar eerstejaars. Ik ben benieuwd wat we nog gaan beleven dan. -_-"

Offline Athena

• Spammende Forummer
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: augustus 31, 2010, 18:19:20 »
de ov-chip kaart is inderdaad niet dé uitvinding van de eeuw. vaak werken de kastjes niet en ik had er vorig jaar de grootste moeite mee om mijn studentenabbo er op te zetten. nee, mijn ding is het niet.

Offline Edic

• Dangerous Forummer
  • Geslacht: Man
  • 2268F0F5
« Reactie #3 Gepost op: september 05, 2010, 09:51:44 »
Het is slecht uitgevoerd, dit systeem zou best eens goed kunnen werken als niet half van de automaten om de zoveel tijd defect waren. Op het moment heb ik een studenten OV dus voor mij maakt het niet zoveel uit als ik een keer niet uitcheck (omdat de automaat op een van de station waar ik op arriveer niet werkt) maar voor iemand die de normale OV-chipkaart heeft betekent dit gewoon verloren geld die je vervolgens terug moet gaan vragen via allerlei lastige formulieren en veel te dure telefoontjes.

Ik moet er niet aan denken om mijn studenten OV in te leveren en ruilen voor een normale OV of ik kan beter nu een spaarrekening openen voor de kosten die het mij zal opleveren boven op de reiskosten.