Ja je PB'de me dus, hierbij mijn antwoord haha. Ik vind het ontzettend leuk. Hm, ja wat doe je. Wat doe je niet? Je hebt van alles, rekenen, taal, pedagogiek, knutselen, muziek, gym, en allerlei vakken over kinderen en ontwikkelingen maar ik weet zo even niet hoe die vakken heten ( vakantie, je kent het ) van alles haha. Gewoon echt leuk is dat. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar bij ons loop je na zoveel maanden stage, 1 dag per week. Ik kan niet zeggen of dat leuk is, ligt aan jezelf.. maar wees voorbereid op alle feedback, reflectie, verslagen enzo. Je moet veel, heel veel terug naar jezelf kijken, jezelf reflecteren enzo. Ja. En veel samenwerken, heel veel ( en daar houd ik totaal niet van ) Ik ga volgend jaar ( over een paar dagen ) naar de tweede, dan loop je 3 dagen stage, en je hebt veel minder vakken. Ja, het is een onderwijsassistent opleiding, persoonlijk vind ik deze opleiding zo onwijs simpel dus verwacht er geen spectaculaire dingen van haha ( ik vind de ROC opleidingen sowieso niet echt.. ja superduperwauw ) hierna ga ik een hbo opleiding doen, Pabo. Dat is zegmaar om ' echt ' juf te worden. Want ik wil namelijk geen assistente blijven, dit is eigenlijk een vooropleiding.. dus ik weet neit wat jij gaat doen? Wil je assistent blijven, wil je een eigen groep? ( net zoals mij) Denk daar maar eens vast over na. je doet veel op stage maar verwacht geen hele dagen voor jezelf, want als 1jaars onderwijsassistent krijg je gewoon hele simpele taken, gelukkig had ik een super begeleider, en van haar mocht ik vaak alleen voor de klas staan haha. Maar ja, ik heb goede ervaringen qua stage, qua opleiding geef ik het een mwah, ik weet niet... ja ik gaf het hierboven al aan. Dus eh, ja je krijgt geen spijt! En zo ja, kan je nog altijd een andere opleiding doen haha.