Auteur Topic: Wie doet de opleiding onderwijsassistent?  (gelezen 675 keer)

Offline Shawtyliciouss

• Blijvertje
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.meidenhoekje.nl
Wie doet de opleiding onderwijsassistent?
« Gepost op: september 01, 2010, 19:32:58 »
Dit is me 1ste jaar onderwijs assistent en ik wou graag jullie evaringen weten. Ik wil alles wel weten..

Wat vinden jullie ervan? Wat heb je gedaan of doe je tijdens de lessen? Wat is moeilijk?

Offline Sanne

• Levenloze Forummer
Re: Wie doet de opleiding onderwijsassistent?
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2010, 19:37:01 »
Ik doe het niet, maar weet wel dat Rabia het doet, dus aan haar kun je het zeker even vragen! ^^
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Jacelyn

• Global Moderator
  • De oppergod der oppergoden
    • A Lost Angel
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2010, 21:51:37 »
Ik doe kopjaar onderwijs assistent \o/

Wat ik tot nu toe weet van mijn jaar.. Ik krijg 1 docent die ons vandaag letterlijk liet zingen en de tafel van 7 liet opdreunen.. :')

Online June

« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2010, 21:15:15 »
Ja je PB'de me dus, hierbij mijn antwoord haha. Ik vind het ontzettend leuk. Hm, ja wat doe je. Wat doe je niet? Je hebt van alles, rekenen, taal, pedagogiek, knutselen, muziek, gym, en allerlei vakken over kinderen en ontwikkelingen maar ik weet zo even niet hoe die vakken heten ( vakantie, je kent het ) van alles haha. Gewoon echt leuk is dat. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar bij ons loop je na zoveel maanden stage, 1 dag per week. Ik kan niet zeggen of dat leuk is, ligt aan jezelf.. maar wees voorbereid op alle feedback, reflectie, verslagen enzo. Je moet veel, heel veel terug naar jezelf kijken, jezelf reflecteren enzo. Ja. En veel samenwerken, heel veel ( en daar houd ik totaal niet van ) Ik ga volgend jaar ( over een paar dagen ) naar de tweede, dan loop je 3 dagen stage, en je hebt veel minder vakken. Ja, het is een onderwijsassistent opleiding, persoonlijk vind ik deze opleiding zo onwijs simpel dus verwacht er geen spectaculaire dingen van haha ( ik vind de ROC opleidingen sowieso niet echt.. ja superduperwauw ) hierna ga ik een hbo opleiding doen, Pabo. Dat is zegmaar om ' echt ' juf te worden. Want ik wil namelijk geen assistente blijven, dit is eigenlijk een vooropleiding.. dus ik weet neit wat jij gaat doen? Wil je assistent blijven, wil je een eigen groep? ( net zoals mij) Denk daar maar eens vast over na. je doet veel op stage maar verwacht geen hele dagen voor jezelf, want als 1jaars onderwijsassistent krijg je gewoon hele simpele taken, gelukkig had ik een super begeleider, en van haar mocht ik vaak alleen voor de klas staan haha.  Maar ja, ik heb goede ervaringen qua stage, qua opleiding geef ik het een mwah, ik weet niet... ja ik gaf het hierboven al aan. Dus eh, ja je krijgt geen spijt! En zo ja, kan je nog altijd een andere opleiding doen haha.

Offline Shawtyliciouss

• Blijvertje
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2010, 22:00:28 »
Dankje wel iniedergeval! Ik wou al vanaf jong juf worden, dus vind het opzich wel leuk, maar vandaag kregen we kikker liedjes te horen en kregen we prentenboeken te zien, dat vond ik wel oke, maar op geven moment moesten we staan een dansje over kikker doen ( kikker met een kroon ) en dan met je handen een kroon nadoen, toen dacht ik wel van wtf waar ben ik beland? weetje wel haha. Na de herfst hebben we 2 dagen in de week stage, dat vind ik opzich wel heel leuk, toen ik geslaagd was, was ik met me oude basisschool meegegaan op kamp als begeleider, dat vond ik zoooo leuk. Ik kon echt goed met alle leerlingen opschieten, op geven moment was ik echt hun ''vriendinnetje'', een beetje een jonge juffrouw weetje wel haha, het was in 1 woord super! De docenten zeiden ook dat ik het echt goed deed en dat ik zeker iets met kinderen moest gaan doen. Ik heb ook gemerkt dat je echt veel moet samenwerken, normaal ben ik wel van het samenwerken, maar ik heb zo'n rare klas gekregen en rare mensen met wie ik niet ''wil samenwerken'' dan doe ik het liever alleen denk ik dan. Ik dacht ook van als we dit moeten doen, dan word het heeel simpel. Ik heb dit ook gekozen als ''tussenstap'', wil daarna ook naar de PABO, want onderwijsassistent lijkt me eerlijk gezegd niks.. Dit is pas me 4de dag dus ook een beetje wennen. Wij kunnen in het derde jaar trouwens ook 4 maanden stage lopen in Barcelona, dat trok me het meeste aan haha (A) Nouja, ik hoop dat ik het leuk blijf vinden, ik heb geen leuke klas ( nooit meegemaakt ), dat maakt het allemaal minder. Thanks iniedergeval xxx

Offline Dannie.x3

« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2010, 10:51:59 »
Ja je PB'de me dus, hierbij mijn antwoord haha. Ik vind het ontzettend leuk. Hm, ja wat doe je. Wat doe je niet? Je hebt van alles, rekenen, taal, pedagogiek, knutselen, muziek, gym, en allerlei vakken over kinderen en ontwikkelingen maar ik weet zo even niet hoe die vakken heten ( vakantie, je kent het ) van alles haha. Gewoon echt leuk is dat. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar bij ons loop je na zoveel maanden stage, 1 dag per week. Ik kan niet zeggen of dat leuk is, ligt aan jezelf.. maar wees voorbereid op alle feedback, reflectie, verslagen enzo. Je moet veel, heel veel terug naar jezelf kijken, jezelf reflecteren enzo. Ja. En veel samenwerken, heel veel ( en daar houd ik totaal niet van ) Ik ga volgend jaar ( over een paar dagen ) naar de tweede, dan loop je 3 dagen stage, en je hebt veel minder vakken. Ja, het is een onderwijsassistent opleiding, persoonlijk vind ik deze opleiding zo onwijs simpel dus verwacht er geen spectaculaire dingen van haha ( ik vind de ROC opleidingen sowieso niet echt.. ja superduperwauw ) hierna ga ik een hbo opleiding doen, Pabo. Dat is zegmaar om ' echt ' juf te worden. Want ik wil namelijk geen assistente blijven, dit is eigenlijk een vooropleiding.. dus ik weet neit wat jij gaat doen? Wil je assistent blijven, wil je een eigen groep? ( net zoals mij) Denk daar maar eens vast over na. je doet veel op stage maar verwacht geen hele dagen voor jezelf, want als 1jaars onderwijsassistent krijg je gewoon hele simpele taken, gelukkig had ik een super begeleider, en van haar mocht ik vaak alleen voor de klas staan haha.  Maar ja, ik heb goede ervaringen qua stage, qua opleiding geef ik het een mwah, ik weet niet... ja ik gaf het hierboven al aan. Dus eh, ja je krijgt geen spijt! En zo ja, kan je nog altijd een andere opleiding doen haha.
Rabia! Er gaan 2 goede vrienden van mij naar jou school, en jongen en een meisje.
Dat is best cool vind ik. :')
Oke dat moest ik even vertellen.
You can complain because roses have thorns,
Or you can rejoice because thorns have roses.

Online June

« Reactie #6 Gepost op: september 04, 2010, 01:31:29 »
Haha ja inderdaad, in de derde wil ik ook in het buitenland stage lopen! In Turkije, dat heb ik nu in mijn gedachte. Maar ja, je moet veel durven haha, je moet soms echt gekke dingen doen maar dat is leuk! En pas op met 'een vriendin' met je stagekinderen worden, haha want ik had dat ook een beetje.. zo'n band gecreëerd maar daarvan kunnen ze misbruik maken! :D Ik moet ook nog leren meer consequenter te zijn, trouwens. En Dannie, dat is grappig gaan ze naar de eerste?

Offline Dannie.x3

« Reactie #7 Gepost op: september 04, 2010, 10:18:11 »
Haha ja inderdaad, in de derde wil ik ook in het buitenland stage lopen! In Turkije, dat heb ik nu in mijn gedachte. Maar ja, je moet veel durven haha, je moet soms echt gekke dingen doen maar dat is leuk! En pas op met 'een vriendin' met je stagekinderen worden, haha want ik had dat ook een beetje.. zo'n band gecreëerd maar daarvan kunnen ze misbruik maken! :D Ik moet ook nog leren meer consequenter te zijn, trouwens. En Dannie, dat is grappig gaan ze naar de eerste?
Ja ze gaan naar de eerste, dus ik denk niet dat je ze zult leren kennen.
Maar toch :')
You can complain because roses have thorns,
Or you can rejoice because thorns have roses.

Offline --maris

• Forum Chick
  • Nothing lasts forever.
« Reactie #8 Gepost op: september 05, 2010, 15:04:48 »
Ik doe die opleiding. Ik zit nu in mn tweede jaar.
Ik vind het echt ontzettend leuk. Je hebt heel veel verschillende vakken, ontwikkelingspsychologie, sociale vaardigheden, crea, sport&spel, didactiek, pedagogiek, leren loopbaan burgerschap, rekenen, nederlands en engels, methodisch begeleiden. En nu vergeet ik er vast nog wel een paar. Je moet wel veel werkstukken en verslagen maken, tenminste ik wel.
Je hebt ook stage. In het eerste jaar had ik een half jaar stage en nu loop ik 3 dagen per week stage het hele jaar lang. Dus het is erg pittig want je krijgt voor je stage ook veel opdrachten en dingen die je moet voorbereiden enzo.
I love the way he smells, how he holds me so close to him, how he kisses me on my forehead, when he gives me his last bite of ice cream, the last sip of his soda. He holds my hand a little tighter in front of other boys and isn't afraid to kiss me in front of his friends. I just love the feeling of knowing he’s falling as hard as I am .

Offline Shawtyliciouss

• Blijvertje
« Reactie #9 Gepost op: september 06, 2010, 22:26:41 »
Ik heb stage in Spanje voor 4 maanden ( 3de leerjaar ) dat lijkt me echt geweldigg!!

Offline --maris

• Forum Chick
  • Nothing lasts forever.
« Reactie #10 Gepost op: september 08, 2010, 17:08:13 »
En dat weet je nu al? Wij moeten dan duizend brieven en 20 gesprekken inleverne/voeren voor dat dat mag.
I love the way he smells, how he holds me so close to him, how he kisses me on my forehead, when he gives me his last bite of ice cream, the last sip of his soda. He holds my hand a little tighter in front of other boys and isn't afraid to kiss me in front of his friends. I just love the feeling of knowing he’s falling as hard as I am .

Offline Rann.

• MHxPOSTER
« Reactie #11 Gepost op: september 08, 2010, 17:09:47 »
Moest ik ook doen voor stage op Malta. om niet goed van te worden, d'r is altijd toch een loting?????? Of ben ik nou gek..
. . . . . . . . . . .

Offline Shawtyliciouss

• Blijvertje
« Reactie #12 Gepost op: september 10, 2010, 00:27:43 »
Ja, ik denk het wel, maar ik moet nog wel 2 jaartje's wachten dus dat duurt nog even