Ik vind het wel grappig, want mijn oudjes hebben ook liever iemand die tegen hun praat dan al die supersonische middelen van tegenwoordig. Maargoed, misschien heb ik ouderwetse oudjes en jij nieuwe rappende bejaarden.
Edit: Ik vind het persoonlijk zo'n onzin om mensen zo goed genoeg voor de maatschappij te houden, mensen die al zo weinig kunnen dat je hun schoenen voor hen moet strikken zijn juist blij met de liefde die ze in het verzorgingstehuis krijgen, hebben dat liever dan al die snufjes. Ook bij de thuiszorg, de meesten vinden het frustrerend om dingen te blijven proberen die ze vroeger wel konden en nu niet meer kunnen. Dan hebben ze liever de liefde die wij hun geven dan een snufje om het toch voor elkaar te krijgen.
Je ziet nu een sneaker, maar als je zoiets uit bouwt zou 't ook bij andere schoenen kunnen krijgen. Daarbij zijn een boel ouderen bij mij heel erg op zichzelf en willen juist weinig hulp en vinden het helemaal niks daar te zitten. En zo is mijn oma ook, die weigerd hulp om bepaalde prive redenen. Ik werk eigenlijk op alle afdelingen en daardoor zie ik heel erg veel verschil in mijn bewoners. Dan heb ik 't van aanleun/inleun tot PG. Niet elke oudere is hetzelfde, en opzich vind ik het wel een goede uitvinding. Niet alleen voor ouderen, maar andere mensen met een beperking. - lang leven praatgroepjes.- :') Dat was mijn punt. En ik vind het juist goed dat ze deze mensen wel stimuleren, want ze zijn mens en moeten zo goed mogelijk in de maatschapij mee kunnen draaien. Ik zie gewoon dat het deze mensen goed doet, want ze voelen zich nog "belangrijk". Wat ze niet kunnen , kan je ze ook niet toe dwingen. En ik help mijn oudjes met al mijn liefde. Maar ik heb ook oudjes die gewoon liever lui dan moe zijn, en die zul je gewoon moeten stimuleren. Daar is niks mis mee, want uiteindelijk zijn ze heel erg trots dat ze het zelf hebben gedaan. En ik zei inderdaad dat mijn oudjes dat wel zagen zitten, en er zijn er idd genoeg die het gewoon zien zitten. En dat vind ik nog tof ook, dat ze zo mee gaan met de tijd.
Want ook werk ik met verpleeghuis mensen, en ze zijn niet allemaal 80. :') Ik heb ook genoeg jonge mensen met beperkingen waardoor ze niet thuis kunnen wonen. Dus zo vreemd is het niet.
Maargoed ik b en 't gewoon niet met je eens. en vind verder eigenlijk ook niet nodig om er een discussie over te voeren. Nogal nutteloos, wat jou oudjes en mijn oudjes vinden. dikke care.