Auteur Topic: M'n salaris klopt niet.  (gelezen 1038 keer)

Online June

• De oppergod der oppergoden
  • Geslacht: Vrouw
M'n salaris klopt niet.
« Gepost op: september 05, 2010, 15:59:26 »
Ja want ik heb echt veel te weinig gekregen.
Ik heb al mijn uren netjes bijgehouden, heb mijn agenda hier liggen en het komt totaal niet overheen. Ik heb even in mijn contract gekeken en daar staat in dat ik minimaal 8 uur per week werk, maar ik heb veel, veel, veel meer gewerkt dan dat.. dus ik heb even gerekend en ik heb dat blijkbaar dus uitbetaald gekregen, 8 uur per week. Sowieso ga ik morgen naar m'n baas hoor, daar niet van.. maar hoe zit dit nou eigenlijk? Ik heb even op google gekeken en daar las ik het een en ander, maar ik vraag me af of hier mensen zitten die dit ook wel eens hebben meegemaakt?

Ik word er helemaal naar van haha.

Offline Marissa.

• MH-STAR
  • Bla.
Re: M'n salaris klopt niet.
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2010, 16:20:58 »
Volgens mij krijgen wij ong hetzelfde loonstrookje hea. Je hebt op je loonstrookje staan aantal uren gewerkt, toeslaguren, adv uren etc etc. Het aantal uren dat je hebt gewerkt wordt vaak onderverdeeld zeg maar. Dus het aantal uren dat je hebt gewerkt volgens je contract(die 8 uur per week dus) die word neergezet bij gewerkt. De rest wat je meer hebt gewerkt word onderverdeeld bij die andere punten. Zo ongeveer:p ik werk bij de ah. Ah en etos vallen allebei onder ahold dacht ik. Mja, als je dan alsnog te weinig uren hebt uitbetaald gekregen kan je beter ff bij je baas langsgaan.

Offline Rann.

• MHxPOSTER
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2010, 18:41:52 »
Ja dat heb ik ook gehad, maar ik werk bij sxb dat is wat anders. :') Gewoon naar je baas gaan, vaak weten die wel hoe 't zo snel mogelijk geregeld kan worden.
. . . . . . . . . . .

Offline Lissa

• Babbelkous
« Reactie #3 Gepost op: september 05, 2010, 19:12:37 »
Oh, dat is vervelend. Inderdaad gewoon even aangeven bij je baas.
Ik krijg altijd te veel uitbetaald :')
Heb daarnet weer gecontroleerd van vorige maand, en weer 4 uur te veel.

Offline Roy

• LuckyDevil
  • Administrator
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #4 Gepost op: september 05, 2010, 19:17:12 »
het kan wezen dat het een maand later pas word verrekend zegmaar
omdat dan alles is ingevuld
dat je loon dus in feite een maand achter loopt (kwa ''overuren'' ) maar gewoon ff je baas aanspreken, en vragen wanneer de rest word uitbetaald

Offline mariekjens.

« Reactie #5 Gepost op: september 05, 2010, 19:26:10 »
Bij mij is het zo dat ik mijn contracturen uitbetaald krijg. Dus ik krijg in ieder geval 16 uur uitbetaald, en alles wat ik de vorige maand extra gewerkt heb :) Misschien is dat met jou ook zo. Als je je eerste salaris krijgt dan krijg je dus niet zoveel omdat je nog geen extra uren opgebouwd hebt.

Online June

« Reactie #6 Gepost op: september 05, 2010, 22:22:45 »
heb nog geen loonstrookje binnengehad, ben wel benieuwd hoeveel uren daar op staan. En de rest, ja ik ga het morgen vragen het zou best eens zo kunnen zijn, haha ik schrok wel maar ach het is mijn eerste salaris dus ik begrijp nog niet van alles, morgen ga ik gewoon even om duidelijkheid vragen. Thanks.
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2011, 17:23:28 door June »

Offline raw-pink

• Forum Chick
  • Twijfelen is niet erg, liegen wel.
« Reactie #7 Gepost op: september 08, 2010, 13:30:18 »
Ja ik heb dat gezeur ook gehad, omdat ik maar uitbetaald kreeg wat mijn contract was, later in het jaar kreeg ik dat pas. Echt rot is dat idd
Houden van is niet genoeg.

Offline Kayleigh.

• Babbelkous
    • hyves.
« Reactie #8 Gepost op: september 08, 2010, 16:26:43 »
Mijn zus heeft het ook, dat ze haar overuren een maand later krijgt uitbetaald.
En als jij je uren netjes hebt bijgehouden denk ik niet dat je je heel erg zorgen hoeft te maken. <3
Gooi je hart over de hindernis en je paard volgt vanzelf.

Online June

« Reactie #9 Gepost op: september 08, 2010, 19:28:30 »
 En mijn loonstrookje lag ergens op kantoor, ik ben er zo benieuwd naar!
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2011, 17:23:36 door June »

Offline Kayleigh.

• Babbelkous
    • hyves.
« Reactie #10 Gepost op: september 12, 2010, 11:27:23 »
Is het inmiddels al opgelost?

Online June

« Reactie #11 Gepost op: september 12, 2010, 14:51:23 »
Nee. Ik vraag er telkens na en het is bij ons in de winkel zo druk dat we er geen tijd voor hebben. En daar baal ik echt van, ik snap mijn baas wel, maar ik snap mezelf ook. :'))  Ze heeft mijn uren uitgedraaid en ik heb het nu bekeken en er klopt geen bal van, dus nu kan ik echt naar haar toe gaan met mijn probleem. Want ik legde het voor en zij kon er niks aan doen, maar vanaf nu wel. Want nu kan ik het laten zien.
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2011, 17:23:57 door June »

Offline Roy

• LuckyDevil
  • Administrator
« Reactie #12 Gepost op: september 12, 2010, 15:27:39 »
Als je je geld niet krijgt waar jij wel denkt recht op te hebben. En jou baas wil daar niet over praten en uitleggen of uitbetalen moet je naar de bond stappen. (Daar heb je wel lid van hoop ik voor je) en die mensen zorgen er voor dat je je geld wel gaat krijgen, Anders kunnen hun een proces aanspannen namens jou ect ect ect

maar voortaan er gewoon zelf bij wezen als ze jou ''overuren'' in de computer zetten. dan weet je het zeker

Offline Rann.

• MHxPOSTER
« Reactie #13 Gepost op: september 12, 2010, 15:35:29 »
Als je je geld niet krijgt waar jij wel denkt recht op te hebben. En jou baas wil daar niet over praten en uitleggen of uitbetalen moet je naar de bond stappen. (Daar heb je wel lid van hoop ik voor je) en die mensen zorgen er voor dat je je geld wel gaat krijgen, Anders kunnen hun een proces aanspannen namens jou ect ect ect

maar voortaan er gewoon zelf bij wezen als ze jou ''overuren'' in de computer zetten. dan weet je het zeker

Eens. Ik heb dit probleem ook, en nu ga ik de 4e maand in en nog steeds geen "normaal" loon. Tenminste, ik hoor meer te krijgen.. Ik krijg de helft waarvan ik recht op heb. Ik verdien best een boel geld, maar als ik de helft krijg zit ik weer een maand krap. Noway dat ik voor hun ga opletten hoeveel ik precies uit kan geven omdat hun de helft van mijn loon niet uitbetalen en daar dus heel lakoniek mee omgaan. Het is jouw geld, jij hebt er recht op! Idd naar de bond gaan, als je daar tenminste lid van bent.
. . . . . . . . . . .

Offline Kayleigh.

• Babbelkous
    • hyves.
« Reactie #14 Gepost op: september 12, 2010, 16:14:41 »
Dat is wel balen dan.
Ik zou toch echt blijven aandringen bij je baas, want ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Wel of geen tijd, je hoort tijd te maken voor je medewerkers.
Ik hoop dat het allemaal snel geregeld is, want dit is niet leuk.

Online June

« Reactie #15 Gepost op: september 12, 2010, 19:14:04 »
./
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2011, 17:23:08 door June »

Offline Roy

• LuckyDevil
  • Administrator
« Reactie #16 Gepost op: september 12, 2010, 19:26:26 »
Ik heb ooit ook problemen gehad met mijn loon
en idd mijn baas deed alles goed. Ik heb toen gezegt dat hij contact moest opnemen met zijn accountent
en die nam contact met mij op.
Ik heb toen voor een afspraak gevraagt tussen die man en mij,.
En toen ging hij het me uitleggen. En kwam er zelf achter tijdens dat gesprek dat ik dus jaren lang teweinig had gehad, dus kon ALLES alsnog uitbetaald krijgen en dat waren enkele duizenden euros

Dus je moet zelf ook een beetje wat er voor doen, Bazen besteden vaak loon-zaken uit aan een ander bedrijf.
Probeer er achter te komen welke dat is en neem daar contact mee op.

Ze boeken heus niet uit zichzelf geld naar je over, je moet er soms even achteraan.

Offline Rann.

• MHxPOSTER
« Reactie #17 Gepost op: september 12, 2010, 19:37:06 »
Oh je bent niet dom hoor, hoe kom je daar nou bij! Ik was op mijn 17e ook geen lid van de bond. Dat heb ik pas sinds ik een vaste baan heb. En ben nu 21, dus nee dom ben je echt niet hoor. Dom ben je als je het erbij laat zitten, en dat doe je toch niet? : D Verder ben ik het wel met Roy eens, omdat ik in dezelfde situatie zat. Groot bedrijf, alles ging naar p&o. Daar ging het fout, en mijn cordinator deed het juist allemaal goed. Wat ook naar is voor haar natuurlijk, want zei krijgt het "gezeur" waar ze niks aan kan doen.

Ik denk dat je gewoon moet volhouden, en door moet gaan met vragen. net zolang tot je weet waar je aan toe bent!
. . . . . . . . . . .

Offline Kayleigh.

• Babbelkous
    • hyves.
« Reactie #18 Gepost op: september 13, 2010, 16:19:54 »
Kun je niet aan je baas vragen wie de salaris doet bij jullie? Neem aan dat ie dat wel weet.
Dan kun je desnoods zelf contact opnemen met diegene.
En blijven aandringen hoor, want dit kan echt niet langer.

Online June

« Reactie #19 Gepost op: november 15, 2010, 21:13:07 »
Ik heb vandaag al dat geld gekregen.
WOW.
Da's heel veel. Heel, heel veel. Wow. Yes.

Want vanaf toen is dat nooit gestort. Nu dus wel. Alles in een keer.