Ik ben degene hier in huis die het papierwerk binnenbrengt. Schoolboeken, kranten, tijdschriften, en voornamelijk gewone boeken. Laatst weer drie boeken van Freud neergezet. Maar ik zie ook in mijn omgeving dat niemand meer leest, wat voor mij de motivatie voor lezen weghaalt omdat mensen me saai vinden als ik bij hen ga zitten lezen. Tja, en als je daar drie keer ruzie om hebt gehad, dan leer je het wel af.. Dus ik spendeer mijn tijd steeds meer met voor de TV zitten en achter de laptop zitten, waarmee mijn hersencellen langzaam afsterven en mijn IQ alleen maar achteruit gaat. Om nog maar niet te spreken over mijn vocabulaire en kennis van de Nederlandse taal die steeds en steeds meer verslechterd. Mijn Engels word daarentegen beter, maar dat heb ik minder nodig. Gelukkig doe ik een opleiding waarbij een geringe kennis van de Nederlandse taal noodzakelijk is, maar daar komt weer het volgende probleem, er zijn veel mensen die alleen maar internettaal en straattaal spreken waardoor hun grammatica ook niet beter word en de mijne ook weer achteruit gaat. Je omgeving vormt je, en de mijne maakt mijn kennis kapot, helaas. Ik heb geen kans om er uit te stappen en ik heb ook geen kans meer om veel boeken te lezen. Laatst heb ik eindelijk weer 3 dagen gehad om een boek uit te lezen.. maar dat is ook lang geleden. Vergeleken met mijn omgeving ben ik dus ook ouderwets, maar ik moet me maar aanpassen. Als het aan mij lag, stond de televisie nooit aan. Het is nutteloos. Je leert er niks van en het stimuleert je niet.
Dus als ik een boek wil lezen, wat wel stimuleert, in plaats van voor die klote TV te zitten, LAAT MIJ DAN EENS EEN KEER. En dat was weer de persoonlijke bijdrage aan deze post.
Kusjes,
Bren.