Auteur Topic: smoken.  (gelezen 1439 keer)

Offline Bloempje:3

smoken.
« Gepost op: oktober 15, 2010, 22:20:57 »
Mijn vriendje blowt.
t lijkt alsof ie het steeds vaker doet.
Hoe kan k m helpen met verminderen?

<3 .

Offline Edic

Re: smoken.
« Reactie #1 Gepost op: oktober 15, 2010, 22:57:05 »
Hoe kan k m helpen met verminderen?

<3 .
Hoezo moet die minderen?

Offline Kelly.

« Reactie #2 Gepost op: oktober 15, 2010, 23:34:38 »
Ik snap dat jij het niet leuk vind, maar toch, maak hem gewoon duidelijk dat je het niks vind. Meer kun je niet doen, het is zijn keuze, zijn mening, daar kun je waarschijnlijk weinig aan veranderen.
Someday, I will make my dad and mom proud of me. I promise.

Offline Zebraaa

« Reactie #3 Gepost op: oktober 16, 2010, 12:42:55 »
z'n joints/wiet afpakken :B

of dreig met iets heel ergs als hij er niet mee stopt, dat je het uit gaat maken ofzo (hoef je uiteindelijk niet écht te doen maar misschien schrikt het hem af :'D)

oke best lastig zoiets, ik weet 't niet xP

Offline Rann.

« Reactie #4 Gepost op: oktober 16, 2010, 15:39:38 »
z'n joints/wiet afpakken :B

of dreig met iets heel ergs als hij er niet mee stopt, dat je het uit gaat maken ofzo (hoef je uiteindelijk niet écht te doen maar misschien schrikt het hem af :'D)

oke best lastig zoiets, ik weet 't niet xP

Nee dat moet je niet doen. :')
Ik ben 't met Kelly eens
. . . . . . . . . . .

Offline --maris

« Reactie #5 Gepost op: oktober 17, 2010, 16:55:50 »
Gewoon zeggen dat je het echt niet prettig vind en dat ie ook niet stoned bij jou aan de deur hoeft te staan. En als je het echt heel vervelend vind zou ik het uitmaken denk ik. Maarja dat is persoonlijk.
I love the way he smells, how he holds me so close to him, how he kisses me on my forehead, when he gives me his last bite of ice cream, the last sip of his soda. He holds my hand a little tighter in front of other boys and isn't afraid to kiss me in front of his friends. I just love the feeling of knowing he’s falling as hard as I am .

Offline Jenny.

« Reactie #6 Gepost op: oktober 19, 2010, 22:42:52 »
ja geen idee. Gewoon hem het een keertje vertellen.
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)

Online STEPHH.

« Reactie #7 Gepost op: oktober 19, 2010, 22:47:56 »
zeg hem dat je er mee zit en praat er over.
sunshine cannot bleach the snow, nor time unmake what poets know

Offline Edic

« Reactie #8 Gepost op: oktober 19, 2010, 22:57:32 »
Als je praat tegen een drugsgebruiker dan praat je met drugs niet met de persoon. Het werkt ook niet en hij zal er niet mee zitten als het uit gaat om de drugs.

Online STEPHH.

« Reactie #9 Gepost op: oktober 19, 2010, 23:05:05 »
Als je praat tegen een drugsgebruiker dan praat je met drugs niet met de persoon. Het werkt ook niet en hij zal er niet mee zitten als het uit gaat om de drugs.
dat ligt er aan of hij echt 'verslaafd' is, lijkt me. niet dan?

Offline Edic

« Reactie #10 Gepost op: oktober 19, 2010, 23:19:11 »
dat ligt er aan of hij echt 'verslaafd' is, lijkt me. niet dan?
Jawel, maar blowen heeft vaak niet met verslaving te maken maar meer met verveling. Op het moment dat die moet stoppen moet je dus iets verzinnen want die wel zou moeten doen in de plaats.

Online STEPHH.

« Reactie #11 Gepost op: oktober 19, 2010, 23:29:52 »
Jawel, maar blowen heeft vaak niet met verslaving te maken maar meer met verveling. Op het moment dat die moet stoppen moet je dus iets verzinnen want die wel zou moeten doen in de plaats.
aja. dus de 'gewoonteblowers' om het zo maar even te noemen, zijn al zo erg dat als het je vriendje zou zijn en je het daar om uit maakt, het hem niks kan schelen?..

Offline Becca.

« Reactie #12 Gepost op: oktober 20, 2010, 14:02:30 »
Dudes. Ik ben ook om m'n lieffie gestopt met blowen. Dus het kan best. En ik zie er zelf idd niet het nut van in, ik zou zo weer blowen, ik geef geen reet om of het slecht zou zijn of die redenen. Maar ik weet dat hij heel teleurgesteld zou zijn, dus dat wil ik liever voorkomen. Daarom doe ik het niet, omdat ik respect voor zijn bezorgdheid heb. Ik heb nu al tijden niet meer geblowd. En zo ken ik er wel meer. Ik ken genoeg jongens in mijn vriendenkring die stopten met smoken zodra ze een vriendin hadden. Als het uit was gingen ze dan weer verder. Maar die vriendin was wel belangrijker voor hen, al werden sommigen goed gestressed als ze niet konden roken/blowen etc.
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Edic

« Reactie #13 Gepost op: oktober 20, 2010, 14:27:19 »
Ik zeg ook niet dat het niet kan, alleen is je partner aan de drugs helpen veel makkelijker en hebben beide geen last meer van elkaar. Het ligt ook aan de leeftijd, of het een meisje of een jongen betreft, hoeveel de gene nu blowt enz.

Wanneer het om een jongen gaat en die veel blowt, vooral bij vrienden die ook allemaal blowen dan is het lastig om te stoppen omdat al je vrienden gewoon door blijven blowen waardoor het zeer aantrekkelijk is om ook een hijs te nemen of een te draaien, hetzelfde met roken alleen je rookt vaker omdat je gewoon zin hebt in een sigaret maar blowen is gewoon een leuk bezigheid, je bent aan het verkruimelen, tipje aan het draaien, draaien van de joint en daarna steek je dat ding met trots op terugkijkend naar je kunstwerk. Misschien wilde je helemaal niet blowen?

Het is zo leuk om te doen en dan komt er iemand dit je ontnemen? Daar moet wel iets tegen over staan, een knappe leuke vrienden die met 101 dingen aankomt waarom jij zou moeten stoppen, dingen als: het is slecht voor je, je geheugen gaat achteruit zal niemand wat schelen, vertel een roker dat die kanker krijgt binnen 10 jaar en hij zal toch blijven roken. Nee... je moet het aanpakken waar het allemaal begint en dat is namelijk verveling. Ik geloof namelijk niet dat je verslaafd bent aan wat er in wiet/hasj zit maar aan het leuk draaien als je niets te doen hebt.

Ik blow zelf trouwens niet.

Offline Becca.

« Reactie #14 Gepost op: oktober 20, 2010, 14:37:26 »
Smoken bestaat niet alleen uit verveling, was dit zo, dan klopte alles wat je zei. Hoe jij het omschrijft geloof ik zeker dat voor veel mensen waar is. Maar er zijn meer redenen waarom mensen blowen. En als je eenmaal echt blowt, is het naast verveling, gewoonte ook gewoon net als roken dat je er zin in hebt. Voor je ergens heen gaat, terwijl je eigenlijk al weg moet, draai je toch nog even snel een jointje. Bijvoorbeeld.

Ik denk dat het er hier voor haar toch het beste is het eerst gewoon te zeggen wat zij vindt e.d. Als dit niet helpt moet je verder gaan kijken.
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Edic

« Reactie #15 Gepost op: oktober 20, 2010, 16:01:22 »
Uiteraard, je steekt nog een op omdat je al zo lekker aan het spacen bent en gaat liever iets later weg dan iets te vroeg, discipline ontbreekt daarom ook bij de meesten. Je maakt je ook niet druk over te laat komen of te vroeg of gewoon op tijd.

Daarom moet je de gewoonte vervangen door iets wat tegen op weegt dat staat in mijn vorige post ook alleen heb ik dat iets anders geformuleerd zie ik nu. Maar als je er spontaan mee stopt zul je nog dag in dag uit zin hebben om gewoon te draaien, niet om te blowen maar omdat je zin hebt om te draaien, puur uit verveling maar ook uit de gewoonte.

Net als dat rokers geadviseerd word om een flesje water bij zich te hebben om dat in hun hand vast te houden in plaats van een sigaret, iets anders draaien dan een joint is in dit geval iets lastiger dus moet je maar iets anders op verzinnen.

Offline xTirza

« Reactie #16 Gepost op: november 09, 2010, 20:25:18 »
Ik begrijp je probleem wel.

Je moet het er even duidelijk met hem over hebben.
en als het echt serieus is wat jullie hebben en hij dat ook zo neemt,
dan zal hij jou wel begrijpen.

en gewoon over praten hoe hij er tegenaan kijkt.;)

Offline Belinda.

« Reactie #17 Gepost op: november 15, 2010, 18:59:02 »
ik snap het wel, gewoon tegen hem zeggen (:
Cos your amazing, just the way you are.

Offline Sayuri

« Reactie #18 Gepost op: november 15, 2010, 20:34:01 »
Gewoon vertellen dat je het niet zo prettig vindt. Als je er heel erg mee zit wil hij misschien wel stoppen voor je.
Maar sowieso vind ik niet dat je hem zoiets kan verbieden.

Offline PARA_DiVA

« Reactie #19 Gepost op: december 08, 2010, 22:34:21 »
Uiteraard, je steekt nog een op omdat je al zo lekker aan het spacen bent en gaat liever iets later weg dan iets te vroeg, discipline ontbreekt daarom ook bij de meesten. Je maakt je ook niet druk over te laat komen of te vroeg of gewoon op tijd.

Daarom moet je de gewoonte vervangen door iets wat tegen op weegt dat staat in mijn vorige post ook alleen heb ik dat iets anders geformuleerd zie ik nu. Maar als je er spontaan mee stopt zul je nog dag in dag uit zin hebben om gewoon te draaien, niet om te blowen maar omdat je zin hebt om te draaien, puur uit verveling maar ook uit de gewoonte.

Net als dat rokers geadviseerd word om een flesje water bij zich te hebben om dat in hun hand vast te houden in plaats van een sigaret, iets anders draaien dan een joint is in dit geval iets lastiger dus moet je maar iets anders op verzinnen.

Hoe weet je dat nou als je niet blowt ?
het heeft echt niks met draaien te maken er zijn echt zat mensen die niet eens kunnen draaien zoals ik, ik smoke al 4 jaar maar draai nooit omdat ik het echt haat om te draaie.
dus daar gaat het totaal niet om. het zit gewoon tussen je oren.

En waarom zit het je zo dwars dat je vriendje blowt?
Je kan hem wel vragen om het minder te doen in jou bij zijn, dus dan meot hij wel iets voor je over hebben. maar je moet je ook in zijn voeten plaatsen en beseffen dat hij het gewoon leuk vind om te doen.
En eigenlijk had je daar dan eerder naar moeten kijken, want je moet eigenlijk een persoon nemen zoals ie is. (Als die natuurlijk niet als een junk eruit ziet of ernaar gedraagd)
-- -----  --- -- ----- - -----