Ik zeg ook niet dat het niet kan, alleen is je partner aan de drugs helpen veel makkelijker en hebben beide geen last meer van elkaar. Het ligt ook aan de leeftijd, of het een meisje of een jongen betreft, hoeveel de gene nu blowt enz.
Wanneer het om een jongen gaat en die veel blowt, vooral bij vrienden die ook allemaal blowen dan is het lastig om te stoppen omdat al je vrienden gewoon door blijven blowen waardoor het zeer aantrekkelijk is om ook een hijs te nemen of een te draaien, hetzelfde met roken alleen je rookt vaker omdat je gewoon zin hebt in een sigaret maar blowen is gewoon een leuk bezigheid, je bent aan het verkruimelen, tipje aan het draaien, draaien van de joint en daarna steek je dat ding met trots op terugkijkend naar je kunstwerk. Misschien wilde je helemaal niet blowen?
Het is zo leuk om te doen en dan komt er iemand dit je ontnemen? Daar moet wel iets tegen over staan, een knappe leuke vrienden die met 101 dingen aankomt waarom jij zou moeten stoppen, dingen als: het is slecht voor je, je geheugen gaat achteruit zal niemand wat schelen, vertel een roker dat die kanker krijgt binnen 10 jaar en hij zal toch blijven roken. Nee... je moet het aanpakken waar het allemaal begint en dat is namelijk verveling. Ik geloof namelijk niet dat je verslaafd bent aan wat er in wiet/hasj zit maar aan het leuk draaien als je niets te doen hebt.
Ik blow zelf trouwens niet.