Leuk dat je deze discussie opend!
Ik zal eerst even mijn situatie toelichten. Ik ben bijna 17, als het kind geboren zou worden zou ik dus ook 17 zijn. Mijn vriend is ook 17, laten we er maar dan vanuit gaan dat hij de vader is. Ik ben aan de pil, dus als ik zwanger zou raken zou dat komen doordat ik de pil vergeten zou zijn, of het net die 0,01 % is.
Ik woon nog thuis en zit nog op school, 5vwo. Mijn vriend woont ook bij zijn ouders, maar wel een half uur rijden hier vandaan. Mijn ouders zijn beide in de 50, dus ik zou het hun niet aan kunnen doen om hun het kind op te laten voeden (Ik heb wel eens meegemaakt dat de moeder van het meisje, die redelijk jong was, het kind op zou voeden).
Ik hecht veel waarde aan de vrijheid die ik nu heb. Ik kan eigenlijk alles doen wat ik wil (qua sport, school hobbies, uitgaan etc.). Een kind zou die vrijheid in zeer grote malen wegahalen. Ik weet dat sommigen mensen zeggen dat een eigen kindje veel goed maakt, maar ik weet niet zeker of ik wel van dat kind zou kunnen houden. Waarom? Ik zou het verwijten dat mijn leven niet zo zal vorderen zoals ik het me had voorgesteld. Geen wilde studentenjaren met een kind op je heup. Daarbij weet ik gewoon zeker dat mijn vriend het ook niet aan zou kunnen, een kind.
Dus, als nu, á la moment, zou blijken dat ik zwanger ben, zou ik een abortus plegen.