Auteur Topic: oorbellen bij baby's  (gelezen 2049 keer)

Offline Lori.

oorbellen bij baby's
« Gepost op: oktober 18, 2010, 16:33:52 »
ik vind dat zó verschrikkelijk. ik vind dat echt niet staan.
zo'n klein koppie, en dan oorbellen eraan.

en bij jongetjes vind ik 't nog veel erger dan bij meisjes.

dus. wat vinden jullie ervan?
The steps we take on the way to free our minds
And lives have changed by the way we free our minds
And being with you was the moment I opened my eyes

Offline Anne.

Re: oorbellen bij baby's
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2010, 16:34:51 »
hetzelfde als wat jij vind ;p

Offline Kelly.

« Reactie #2 Gepost op: oktober 18, 2010, 16:47:44 »
Ik vind het opzich niet zo erg. Omdat ik het ook had. Ik vind het niet zo erg hoor, als het gewoon van die kleine knopjes zijn ofzoiets, ik had hele kleintjes van tommy en micky ofzoiets.
Someday, I will make my dad and mom proud of me. I promise.

Offline STEPHH.

« Reactie #3 Gepost op: oktober 18, 2010, 16:53:46 »
ik vind dat echt vetordinair. waarschijnlijk omdat ik dat altijd bij van die achterbuurtkinderen zie met hun goude oorbellen zo, terwijl ze 3 zijn enzo. bah.
sunshine cannot bleach the snow, nor time unmake what poets know

Offline Eline.

« Reactie #4 Gepost op: oktober 18, 2010, 17:03:18 »
Ik vind het echt verschrikkelijk, het staat ordinair.

Online Nathaliee.

« Reactie #5 Gepost op: oktober 18, 2010, 17:23:28 »
Ik vind het ook echt lelijk, ik zou het nooit doen bij mijn baby.
+ ik denk dat het niet zo goed is voor de oren, aangezien die nog moeten groeien enzo.
Maar dat weet ik niet zeker ;D

Offline Emergency

« Reactie #6 Gepost op: oktober 18, 2010, 17:31:29 »
Ik vind het ook echt niet mooi
All along i believed i would find you.

Offline Em.

« Reactie #7 Gepost op: oktober 18, 2010, 17:36:44 »
Ik vind het raar om je baby te piercen. Ik bedoel, het is een baby, het kan niet eens praten. En ik vind het niet mooi, maar ook omdat ik het niet vind passen.
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline PUCK.

« Reactie #8 Gepost op: oktober 18, 2010, 17:44:37 »
ik vind het inderdaad ook echt. zó lelijk. ik vind sowieso dat je een kind pas moet piercen als
hij of zij zelf bewust erbij kan zijn of in ieder geval, dat 't niet alleen de keuze van de ouders is.
vaak zie je dat wel bij donkere mensen hè. dat die dat allemaal eerder hebben.

Offline Rann.

« Reactie #9 Gepost op: oktober 18, 2010, 17:45:59 »
ik vind dat echt vetordinair. waarschijnlijk omdat ik dat altijd bij van die achterbuurtkinderen zie met hun goude oorbellen zo, terwijl ze 3 zijn enzo. bah.

Plus dat ik niet vind dat het hoort. Ik ga jou toch ook niet onnodig pijn doen omdat ik vind dat het jou mooier staat?
. . . . . . . . . . .

Offline Kelly.

« Reactie #10 Gepost op: oktober 18, 2010, 18:18:15 »
xD gaast, ik was ordinair. Koelman :'D
Ik vind het ook echt lelijk, ik zou het nooit doen bij mijn baby.
+ ik denk dat het niet zo goed is voor de oren, aangezien die nog moeten groeien enzo.
Maar dat weet ik niet zeker ;D
Mijn oren zijn ook gewoon normaal hoor, en die van andere mensen die ik ken die dat hadden ook. :'D
Someday, I will make my dad and mom proud of me. I promise.

Offline Joy

« Reactie #11 Gepost op: oktober 18, 2010, 18:38:46 »
ik vind het niet mooi bij baby's staan.
ik vind dat als je voor oorbellen kiest je dat zelf moet bepalen en dus op een leeftijd dat je ervoor kan kiezen.
voor de informatie mijn nickname was eerst: LOVExJOY

Offline Sanne

« Reactie #12 Gepost op: oktober 18, 2010, 18:40:10 »
Ordinair vind ik niet het goede woord, want ik vind niet echt dat een baby ordinair kan zijn.
Wel vind ik het onzin. Het is niet heel heftig ofzo, maar het is toch in sommige gevallen een permanente verandering - niet bij iedereen groeien hun gaatjes zo mooi dicht. Ik snap niet echt dat ouders zo nodig gaatjes moeten laten schieten bij hun baby, ik vind het een beetje raar eigenlijk.

Als een kind van een jaar of 6 het zelf graag wilt, vind ik het heel wat anders, dan vind ik er niets mis mee (:
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline STEPHH.

« Reactie #13 Gepost op: oktober 18, 2010, 19:06:42 »
Ordinair vind ik niet het goede woord, want ik vind niet echt dat een baby ordinair kan zijn.Wel vind ik het onzin. Het is niet heel heftig ofzo, maar het is toch in sommige gevallen een permanente verandering - niet bij iedereen groeien hun gaatjes zo mooi dicht. Ik snap niet echt dat ouders zo nodig gaatjes moeten laten schieten bij hun baby, ik vind het een beetje raar eigenlijk.

Als een kind van een jaar of 6 het zelf graag wilt, vind ik het heel wat anders, dan vind ik er niets mis mee (:
hm. nee. maar de baby reflecteert zo wel een beetje de ouders. alsnog, ordinair.
sunshine cannot bleach the snow, nor time unmake what poets know

Offline Lenthe

« Reactie #14 Gepost op: oktober 18, 2010, 19:14:49 »
Ik kreeg voor mijn geboorte oorbellen van mijn tante uit Peru. Daar was het de gewoonte ofzo om bij alle meisjesbaby's te doen, zodat iedereen ook gelijk kon zien dat het een meisje was, ofzo. Mijn ouders wilden er alleen liever toch nog eventjes mee wachten, maar ik geloof dat ik ze toen ik twee was sowieso wel al had (als het niet al eerder was). Vind het zelf verder bij hele kleine baby's niet zo heel leuk staan. Maar verder, als het gewoon hele kleine bescheiden knopjes blijven tot op een zekere leeftijd, vind ik er ook niet zo veel mis mee.

Offline Jenny.

« Reactie #15 Gepost op: oktober 18, 2010, 19:42:06 »
Ik had ze met 9Maanden, maar het kan geen kwaad voor de groei ofzo. Zoveel ouders doen het, had ik een meisje gekregen had ze het ook rond der eerste jaar gekregen.
Nu ik een jochie heb, moet ie het later maar beslissen.

@Sanne, een kind van 6 kan zoveel willen. Die vinden alles wel leuk.
Dus ja, of dat dan wel een reden is...
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)

Offline SandyMauryMichiel

« Reactie #16 Gepost op: oktober 18, 2010, 19:51:49 »
ik vind dat je kindje dat uiteindelijk zelf moet beslissen ik heb ze pas om mijn 10e genomen omdat ik ze toen pas ECHT wilde, maury krijgt ze niet totdat ze zelf tegen mij zegt van mam ik wil oorbellen, je kindje moet deze beslissing nemen dalijk laat jij met 6 maanden bijv. oorbelletjes schieten en dan wilt je kind ze misschien hellemaal niet uiteindelijk. en ik vind het ordinair. en waarom zou je je kindje daarvoor pijn doen terwijl jij t als ouder zijnde misschien mooi vind! is toch belachelijk.

Offline Rann.

« Reactie #17 Gepost op: oktober 18, 2010, 19:53:38 »
Ik had ze met 9Maanden, maar het kan geen kwaad voor de groei ofzo. Zoveel ouders doen het, had ik een meisje gekregen had ze het ook rond der eerste jaar gekregen.
Nu ik een jochie heb, moet ie het later maar beslissen.

@Sanne, een kind van 6 kan zoveel willen. Die vinden alles wel leuk.
Dus ja, of dat dan wel een reden is...

Jamaar... Een jongen mag 't wel zelf beslissen, maar een meisje niet? :')
. . . . . . . . . . .

Offline Jenny.

« Reactie #18 Gepost op: oktober 18, 2010, 19:59:09 »
Ja maar ik denk dat heel veel meisjes leuke oorringen willen.
Daarbij kunnen ze anders eventueel de gaatjes dicht laten groeien he :')

Ik zeg ook niet dat het een geweldige keuze is als je beslist je kindje oorbellen te geven,
maar ik zie er ook niks verkeerds in. Zolang het wel bij een erkend iets wordt gedaan.
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)

Offline Rann.

« Reactie #19 Gepost op: oktober 18, 2010, 20:01:28 »
Dat snap ik wel. :') Maar over dat dichtgroeien, dat kan bij een jongen ook. Ik vind 't gewoon vreemd dat je 't bij een meisje wel doet, bij een jongen niet. :') Want die mag 't zelf beslissen, waarom dat meisje niet? :')

Ik heb altijd zoiets van: waarom moeten die ouders dat in godsnaam zelf beslissen. Die kinderen moeten er later mee lopen, hun niet. Stel dat ze 't niet mooi vinden, en dan.. En gewoon, ik vind 't on nodig om kinderen een naald door de oorlellen te laten douwen omdat ouders 't mooi vinden. :') Oke mijn mening, jij jouw mening. :'D
. . . . . . . . . . .