Auteur Topic: trouwen of samen wonen?  (gelezen 2563 keer)

Offline smarlicia

trouwen of samen wonen?
« Gepost op: november 04, 2010, 18:45:44 »
wat willen jullie samen wonen?
of eerst trouwen?
(l)

Offline Micha

Re: trouwen of samen wonen?
« Reactie #1 Gepost op: november 04, 2010, 18:46:30 »
samenwonen denk ik.
ik weet het niet.
of misschien wel eerst trouwen en dan gaan samenwonen.
in ieder geval wil ik allebei sowieso wel n__n.

Speechless

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 04, 2010, 18:51:16 »
Sowieso eerst samenwonen. Straks blijk je helemaal niet in één huis te kunnen leven met je partner (dat je elkaar continu op de huid zit), en dan ben je al getrouwd.. Oh nee. Dat gaat mij echt niet gebeuren.

Offline Gaby.

« Reactie #3 Gepost op: november 04, 2010, 18:51:45 »
Eerst samenwonen, en als we allebei studie klaar hebben willen we wel trouwen.

Offline STEPHH.

« Reactie #4 Gepost op: november 04, 2010, 18:52:56 »
eerst samenwonen.
sunshine cannot bleach the snow, nor time unmake what poets know

Online Sanne

« Reactie #5 Gepost op: november 04, 2010, 18:57:33 »
Precies, eerst samenwonen en dan trouwen.
Sowieso niet andersom en een LAT relatie lijkt me ook niets, dus de enige andere optie is geen huwelijk, maar een huwelijk lijkt me - als het geld er voor is - toch wel heel erg leuk.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Em.

« Reactie #6 Gepost op: november 04, 2010, 19:14:27 »
Samenwonen. Ik hoef bovendien helemaal niet te trouwen. En áls ik trouw, dan lijkt het me het tofst om dat dus voor één of andere exotische God te doen waar maar twintig mensen in geloven en die heel liefhebben is en alles. (h) Maar dat is slechts een hersenspinsel.
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Jenny.

« Reactie #7 Gepost op: november 04, 2010, 19:42:23 »
Als ik nu een vriend krijg, zou ik na een jaartje, of 2 jaar graag willen samenwonen. En dan eerst kijken of dat goed gaat, tenslotte krijgt mijn aanstaande vriend niet alleen mij, maar mijn zoontje erbij. Dat moet iemand ook maar kunnen.

En als alles goed verloopt wie weet trouwen, maar dat hoeft niet van mij. Als alles gewoon goed zit tussen ons tweetjes, heb ik geen trouwpapiertje nodig.
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)

Offline Joris

« Reactie #8 Gepost op: november 04, 2010, 19:45:01 »
Samen wonen dan trouwen :-) zijn wel dingen wak ooit  wil ghehe
be yourself

Offline Zebraaa

« Reactie #9 Gepost op: november 04, 2010, 19:45:46 »
Ik weet het niet zo goed, ik denk eerst een paar maanden samenwonen en dan trouwen. We kunnen in elk geval wel samen leven want we logeren regelmatig een paar nachten bij elkaar omdat we niet bij elkaar in de buurt wonen. Soms zijn onze ouders dan niet thuis dus dan doen we gewoon alles, koken enzo, dat gaat gewoon goed. Dus ik denk dat ik het ongeveer tegelijk wil met maximaal een halfjaar ertussen. Maar misschien dat we het anders doen als het er eenmaal op aankomt, ik weet het niet.

Speechless

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 04, 2010, 19:48:41 »
Ik weet het niet zo goed, ik denk eerst een paar maanden samenwonen en dan trouwen. We kunnen in elk geval wel samen leven want we logeren regelmatig een paar nachten bij elkaar omdat we niet bij elkaar in de buurt wonen. Soms zijn onze ouders dan niet thuis dus dan doen we gewoon alles, koken enzo, dat gaat gewoon goed. Dus ik denk dat ik het ongeveer tegelijk wil met maximaal een halfjaar ertussen. Maar misschien dat we het anders doen als het er eenmaal op aankomt, ik weet het niet.
En toch kan je dat niet vergelijken, dat ie soms blijft slapen. Denk ik. Want zodra je samenwoont, kom je pas écht zijn nare habits tegen. Overal sokken op de grond gesmeten, weet ik het wat. (Om maar iets te noemen.)

Maar dat is meer wat ik vind, ofcourse. (:

Offline Zebraaa

« Reactie #11 Gepost op: november 04, 2010, 21:46:38 »
En toch kan je dat niet vergelijken, dat ie soms blijft slapen. Denk ik. Want zodra je samenwoont, kom je pas écht zijn nare habits tegen. Overal sokken op de grond gesmeten, weet ik het wat. (Om maar iets te noemen.)

Haha ja daar heb je wel gelijk in hoor xD. Maar ik voed hem dan hopelijk wel op.. "sokken bij de wasmand!!" "maak je bed op!" ofzo x)

Offline Chimaera.

« Reactie #12 Gepost op: november 04, 2010, 21:50:21 »
Eerst samenwonen, en dan trouwen.

Niet echt. Maar als je, zoals mijn vriend en ik, écht praktisch altijd bij elkaar bent (we slapen 6 nachten per week samen onder normale omstandigheden) dan kan je dat wel zeggen denk ik.
Ik denk dat ik met Shane wel zou kunnen samen wonen. Dat wil ik ook heel graag, omdat ik nu al niet meer alleen kan slapen en hem altijd mis als hij er niet is. Maar natuurlijk zouden er ook irritaties zijn.

Maargoed. Dat is een droom die nog lang niet uitkomt.

Offline Anne.

« Reactie #13 Gepost op: november 04, 2010, 21:55:36 »
Ik wil eerst samen wonen. Hij ook. Daarna trouwen :)

DanseMacabre

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 05, 2010, 18:01:41 »
Ik wil eerst trouwen.

Offline Edic

« Reactie #15 Gepost op: november 05, 2010, 18:02:37 »
Samen wonen maar niet trouwen.

Offline Lori.

« Reactie #16 Gepost op: november 05, 2010, 18:11:32 »
Ik heb niets te willen, want we wonen al samen, en zijn nog niet getrouwd :')
en daar heb ik geen problemen mee, vind 't prima zo.
Stel je voor dat 't niet lukte, samen wonen, en dat je wel getrouwd ben.
Nou, daar zit je dan :')

Trouwens; Reem en ik woonden ook bij elkaar, voordat we echt gingen samenwonen. We sliepen áltijd samen, aten bij elkaar. Maar dat is niet te vergelijken. Echt niet. Ik zeg niet dat het nu slecht gaat, want het gaat nog steeds super. Maar je kan het echt niet vergelijken met elkaar.
The steps we take on the way to free our minds
And lives have changed by the way we free our minds
And being with you was the moment I opened my eyes

Offline Samira

« Reactie #17 Gepost op: november 05, 2010, 18:59:09 »
M'n mannetje en ik wonen nu samen, nog niet getrouwd maar al wel verloofd. :)

Offline Ravenheart

« Reactie #18 Gepost op: november 18, 2010, 17:18:21 »
Eerst samenwonen, daarna trouwen!

Offline Rann.

« Reactie #19 Gepost op: november 18, 2010, 17:30:00 »
Ik woon nu bijna twee jaar "samen". Wel één keer samen terug gegaan naar mijn schoonouders ivm de situatie. Het gaat mij erom dat we samen gelukkig samen, trouwen is voor ons "het papiertje". Al wil ik wel trouwen, echt trouwen. Dat kost geld, en dat geld heb ik nu nog niet. :'D
. . . . . . . . . . .