Ik vind het goed dat er rekening mee wordt gehouden, dat hebben sommige echt nodig.
Maar wat ik hele vervelend vind, bij mij is geen discalculie vastgesteld. Maar ik heb ongelofelijke moeite met cijfers en rekenen, krijg ik toch niet meer tijd bij een belangrijke toets dit jaar, als ik die toets faal moet ik van school af. En ik kan het gewoon niet, rekenen. Ik heb er zo ongelofelijk moeite mee, maar ik heb geen discalculie, dus de leraar vind dat ik mn mond moet houden en ik geen meer tijd krijg.
Er zit een verschil in ergens moeite mee hebben omdat je het niet snapt of moeite hebben dat je iets niet kunt snappen.
Wat veel mensen niet snappen is wat dyslectie en dyscalcutsie is.
het heeft te maken met de snelheid van je hersenen, het comminuseren tussen je langere en kortere termeingeheugen met bepaalde woorden/letters
oftewel een beperkt korte termeingeheugen. Daarom hebben mensen met dyslectie moeite met begrijpend lezen
en mensen met dyscalcutsie moeite met cijfers uit elkaar houden.
Niet met het rekenen zelf, maar met het begrijpen er van 'wat' er uitgerekend moet worden ja het is echt lastig uitleggen.
maar zoals ook in mijn vorige post die vriend van mij die slechter is in taal als ik dat was, had geen dyslectie en ik wel
ik kreeg wel meer tijd, en hij niet