Auteur Topic: ADHD, Autisme, Dyslexie, ...  (gelezen 1559 keer)

Offline Micha

Re: ADHD, Autisme, Dyslexie, ...
« Reactie #60 Gepost op: december 08, 2010, 19:49:43 »
ik denk niet dat je dat hier in kan verwerken.
want antibiotica heeft niet veel te maken met waar deze discussie over gaat.

maar ik kreeg het na een operatie.

Offline Lokkie Sponk

Re: ADHD, Autisme, Dislectie, ...
« Reactie #61 Gepost op: december 08, 2010, 19:50:08 »
Hierboven; ja, maar het is zo gek om dan een nieuw topic te maken?

wow, dit topic is wel populair geworden o.O
« Laatst bewerkt op: december 08, 2010, 19:51:47 door Lokkie Sponk »
Nobody dies a virgin, life fucks us all - Kurt Cobain      I don't go looking for trouble. Trouble usually finds me. - Harry Potter

Offline Rann.

« Reactie #62 Gepost op: december 08, 2010, 19:51:33 »
O, moet ik dan eerst overleggen met Roy? Even een berichtje naar Roy sturen..

Nee. was meer iets van, eh geen idee of je dat hier mag plaatsen. Aangezien we nu offtopic gaan. :'D Maar micha heeft inderdaad wel gelijk ja.
. . . . . . . . . . .

Offline Lokkie Sponk

« Reactie #63 Gepost op: december 08, 2010, 19:52:47 »
Nee. was meer iets van, eh geen idee of je dat hier mag plaatsen. Aangezien we nu offtopic gaan. :'D Maar micha heeft inderdaad wel gelijk ja.

Dat snap ik niet?

Oké, ik laat dit gewoon staan, en de volgende keer als ik online kom zie ik wel weer.
« Laatst bewerkt op: december 08, 2010, 19:54:46 door Lokkie Sponk »
Nobody dies a virgin, life fucks us all - Kurt Cobain      I don't go looking for trouble. Trouble usually finds me. - Harry Potter

Offline Micha

« Reactie #64 Gepost op: december 08, 2010, 19:55:19 »
open maar gewoon een nieuw topic.
laten we het vanaf nu nog meer even over de discussie praten waar het over hoort te gaan.
niet over medicatie.

Offline Lokkie Sponk

« Reactie #65 Gepost op: december 08, 2010, 19:58:34 »
open maar gewoon een nieuw topic.
laten we het vanaf nu nog meer even over de discussie praten waar het over hoort te gaan.
niet over medicatie.

Klaar.

Terug naar het werkelijke onderwerp, en nu echt!

Offline Kelly.

« Reactie #66 Gepost op: december 08, 2010, 20:06:37 »
Heb ik niet gezegd. Het lijkt op wat er in zit.
Oké, ik ga mezelf verbeteren. Het ging in die reportage over kinderen die het vaak niet nodig hadden. Die daarna ook stopten.
Ik heb niet gezegd dat het niet helpt, want, het helpt ook. Maar die man gaf die pillen ook aan doodnormale kinderen.
Kelly, ze zijn zeker goed, en ze doen hun werk. Maar als je ze niet nodig hebt, dan herken je als ouder je kind niet meer. Als je een vrolijk kind hebt, dat gewoon vaak blij is, dan hoeft het helemaal niet. Terwijl ze dat veel te vaak voorschrijven.

Daar ging die hele reportage over, dat het teveel werd voor geschreven.
Ik bedoelde het niet zo..
Kijk, dat is een heel ander verhaal. Dan is het wel ernstig, als ze niet nodig zijn geweest. Maar uit je andere reactie maakte ik op dat het over mensen ging die het WEL nodig hadden.
Someday, I will make my dad and mom proud of me. I promise.

Offline Lokkie Sponk

« Reactie #67 Gepost op: december 09, 2010, 20:18:44 »
Kijk, dat is een heel ander verhaal. Dan is het wel ernstig, als ze niet nodig zijn geweest. Maar uit je andere reactie maakte ik op dat het over mensen ging die het WEL nodig hadden.
Sorry. Ik moet daar duidelijker in zijn.

Offline Kelly.

« Reactie #68 Gepost op: december 10, 2010, 12:08:27 »
Sorry. Ik moet daar duidelijker in zijn.
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor! :'D Het kan ook zijn dat ik het anders lees dan dat jij bedoeld. Maargoed, ot;
Maar, voor dyslectie zijn toch geen medicijnen?

Offline Rann.

« Reactie #69 Gepost op: december 10, 2010, 12:54:56 »
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor! :'D Het kan ook zijn dat ik het anders lees dan dat jij bedoeld. Maargoed, ot;

Niet dat ik weet. :'D
. . . . . . . . . . .

Offline Lokkie Sponk

« Reactie #70 Gepost op: december 10, 2010, 17:10:19 »

Oké..
Het klinkt nogal moeilijk om een medicijn uit te vinden waardoor je hersens beter of op een andere manier gaan werken.

Offline Micha

« Reactie #71 Gepost op: december 10, 2010, 18:48:18 »
je kan je hersenen wel trainen.
dat werkt wel.

Offline Kelly.

« Reactie #72 Gepost op: december 10, 2010, 19:00:33 »
je kan je hersenen wel trainen.
dat werkt wel.
Veel puzzelen geloof ik ook? Dat is trouwens ook goed tegen alzheimer.

Offline Lokkie Sponk

« Reactie #73 Gepost op: december 11, 2010, 08:59:01 »
Veel puzzelen geloof ik ook? Dat is trouwens ook goed tegen alzheimer.

Altzheimer, is dat niet die ziekte waardoor je alles vergeet? Of was dat iets anders..

Offline enomis28

« Reactie #74 Gepost op: december 28, 2010, 18:04:36 »
ik ben een persoon met een stempel.
ADHD.
als ik het soms vertel is de reactie veelal verbaasd.
maar door die stempel is het heel moeilijk te kunnen laten zien wie je zelf bent. puur en alleen omdat mijn schoolgenoten wisten dat ik ADHD heb, ben ik in de brugklas weggepest. en de 2e school wou me na een jaar niet meer hebben.
terwijl ik mijn stnkende best deed op alles! ik zal een leuk voorbeeld noemen.
als er in de aula gevochten werd, was ik degene met een waarschuwing, ook al was ik niet eens in de buurt.
want ik zorgde altijd voor onrust.
dat is toch niet eerlijk? voor mensen met een gebroken been houdt men de deur open, aan een downpatient stelt niemand eisen of verwachtingen. en bij mij en heel veel anderen kan niemand iets zien, dus is er ook niets. ofzo.
ik ben het met veel van jullie eens dat er teveel uitzonderingen worden gemaakt. want daardoor gaan mensen ADHD'ers laag inschatten. ze kunnen niet wachten, niet stilzitten... onzin!
ik kamp vooral met een permanent gevoel van rusteloosheid. en dat is niet niks. denk je eens in, continu het gevoel hebben dat je nog zoveel moet doen dat je niet eens precies weet wat... je kan het niet overzien... alles gaat fout... dat is vreselijk lastig, en de maatschappij van nu maakt het er niet beter op.

Offline Ezjuh

« Reactie #75 Gepost op: december 31, 2010, 10:19:01 »
Tja... naar mijn idee krijgen we steeds meer versie's van al deze afwijkingen!
Niet dat ik daar tegen ben, het geeft wel duidelijkheid voor de ouders bijvoorbeeld,
maar ik vind het soms wel heel oneerlijk hoe dat soort kinderen soms meer mogen dan anderen.