Auteur Topic: 'Aantrekkelijke mensen zijn intelligenter'  (gelezen 906 keer)

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
'Aantrekkelijke mensen zijn intelligenter'
« Gepost op: januari 16, 2011, 14:41:18 »
Dat aantrekkelijke mensen meer kans maken op een goede baan en meer verdienen was al langer bekend. Nu is uit Engelse en Amerikaanse onderzoeken ook gebleken dat er een correlatie is tussen schoonheid en intelligentie.

Uit de onderzoeken blijkt dat mooie mensen maar liefst 14 punten boven het gemiddelde scoren op iq-tests. Dit is te verklaren doordat attractieve mensen vaak partners krijgen die intelligent zijn. Hun kinderen krijgen vervolgens beide kenmerken mee in de genetische structuur.

Bij mannen is de correlatie tussen aantrekkelijkheid en intelligentie groter dan bij vrouwen. Mooie mannen scoren gemiddeld 2 punten hoger op iq-tests dan mooie vrouwen.

Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Speechless

• Gast
Re: 'Aantrekkelijke mensen zijn intelligenter'
« Reactie #1 Gepost op: januari 16, 2011, 14:51:13 »
Werkt het dan ook andersom? 'Ik ben intelligent, dus ik ben aantrekkelijk?' :')

DanseMacabre

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 16, 2011, 15:05:05 »
Misschien dat aantrekkelijke mensen meer zeker van zichzelf zijn en daarom hoger scoren. Omdat ze meer vertrouwen in zichzelf hebben.
Ofzo.

Offline Joy

• De oppergod der oppergoden
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: januari 16, 2011, 15:07:52 »
wat dus als je onaantrekkelijk bent ben je ook niet slim?
ppff en trouwens het is iederes eigen mening om te beslissen of iemand aantrekkelijk is of niet .
misschein vind ik diegene die ze aantrekkelijk noemen wel helemaal niet mooi.
voor de informatie mijn nickname was eerst: LOVExJOY

Speechless

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 16, 2011, 15:25:07 »
Nouja, het is opzich wel logisch aan de ene kant.

Dit is te verklaren doordat attractieve mensen vaak partners krijgen die intelligent zijn.
Intelligente mannen (lees: mannen met geld) krijgen vaak aantrekkelijke vrouwen (al dan niet intelligent, maar vaak niet volgens het stereotype :p), omdat die ruiken waar het geld zit. En mannen op hun beurt willen weer 'een lekker wijf'. En als die kindjes krijgen, dan hebben ze en een gen voor intelligentie, en een gen voor aantrekkelijkheid. (Dit is wel stereotypering to the max, trouwens.) Maar, intelligentie is maar voor een deel genetisch bepaald; je genen bepalen de range van je intelligentie, en je omgeving (je opvoeding bijvoorbeeld; word je gestimuleerd om je hersenen te gebruiken door boeken of ander speelgoed) bepaalt uiteindelijk of je onderaan je range zit (dus je capaciteiten niet volledig benut) of bovenaan je range (volledige benutting van je capaciteiten).

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: januari 16, 2011, 15:25:07 »

Offline Igneous

• MH_Oppergod
« Reactie #5 Gepost op: januari 16, 2011, 15:37:46 »
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
« Reactie #6 Gepost op: januari 16, 2011, 16:52:30 »
Ik heb juist het idee dat slimme mensen ("Nerds") altijd lelijk zijn juist :'D. Maarja lelijk hoeft natuurlijk niet meteen onaantrekkelijk te betekenen.. ofzo x)