Auteur Topic: Huisdieren en kinderen  (gelezen 10581 keer)

Offline Radioactive

• Magische Forummer
  • Geslacht: Vrouw
Huisdieren en kinderen
« Gepost op: januari 17, 2011, 19:16:44 »
Toen ik klein was, hadden we een kat. Die ging altijd mee in mijn wieg liggen. Om mijn hoofd heen. Heel schattig, maar wel een beetje riskant.
Uiteindelijk hebben we die kat maar weg gedaan, omdat het te gevaarlijk zou worden. (Dat ze op me ging liggen, en dat ik stikte ofzo).

Hoe gaan jullie om met kleine kinderen, EN huisdieren? Of hoe gaan kleine kinderen om met huisdieren of omgedraait.

Speechless

• Gast
Re: Huisdieren en kinderen
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2011, 19:26:41 »
Wij hadden vroeger een puppy, Rex. Ik was toen zelf 5. Mijn hobby was om aan Rex' staart te trekken, en als reactie - want het is logisch dat ie daar niet bepaald blij van werd - beet hij al m'n spijkerbroeken kapot. En dan ging ik huilen. Heel hard huilen. Uiteindelijk hebben m'n ouders 'm weg gedaan, dankzij mij.

Ik heb er nu nog spijt van, want telkens als ik zeg dat ik een hond wil krijg ik dat weer te horen. C'mon, ik was 5.

Offline Lori.

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
  • --
« Reactie #2 Gepost op: januari 17, 2011, 19:38:54 »
M'n ouders hadden vroeger een hele lieve kater. Hij was 6 toen ik geboren werd. Hij was altijd heel lief voor me en kwam bij me liggen als ik bij papa op schoot lag.
Zie hier:

Ik wil best een huisdier als een kat of een hond, maar niet als ik net een kindje heb, dan wil ik me aandacht daaraan geven. Als ons kind een jaar of 3, 4 is, vind ik dat persoonlijk beter
Time heals but the scars still show.

Offline Jenny.

• verdwaalde forummer
  • Moderator
  • Spammende Forummer
  • Trotse Mama!
« Reactie #3 Gepost op: januari 17, 2011, 21:49:23 »
Wij hadden hier thuis al een kat, hond en 2 cavia's voor Jayden's komst.

Uiteindelijk gaat het goed, in de kamer van Jayden en mij mogen ze niet komen. Zo loop ik ook geen risico dat de kat op hem gaat liggen. En de hond wil een soort moeder zijn, maar dat mag ook niet. Ze moet wel haar plek kennen.

Maar opzich heb ik weinig last van problemen!

Jayden vind het allemaal wel prima, die bekijkt de beesten af en toe. Maar verder :'P
Wacht maar tot hij ouder is, zit ie ook aan hun staarten te trekken haha.
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)

Caught in a feeling
All on our own
Needing no reason now
Cause we know we are
We know we are not alone    

Offline Radioactive

• Magische Forummer
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2011, 17:22:12 »
M'n ouders hadden vroeger een hele lieve kater. Hij was 6 toen ik geboren werd. Hij was altijd heel lief voor me en kwam bij me liggen als ik bij papa op schoot lag.
Zie hier:

Oooh, die kat. Wat schattig!

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2011, 17:22:12 »

Offline Kelly.

• Spammende Forummer
  • Patsboem.
« Reactie #5 Gepost op: januari 18, 2011, 17:24:04 »
Mijn ouders hadden 2 husky's (honden dus, grote.) en 9 katten toendertijd. De honden hebben nooit iets bij mijn broer gedaan, en bij mij ook nooit en de katten ook niet. Ja, toen we kleuter waren maar toen hadden we beiden zon tijd met 'hoi ik ga de kat plagen'  tijd. Dus dan was het ons eigen schuld
Someday, I will make my dad and mom proud of me. I promise.

Offline Rann.

• MH_Oppergod
« Reactie #6 Gepost op: januari 18, 2011, 17:35:24 »

Offline Micha

• Bekende forummer
  • ? ? ? ? ?
    • Michainyourarms
« Reactie #7 Gepost op: januari 18, 2011, 18:22:19 »
ik kan het altijd goed vinden met mijn kat volgens mijn ouders.
we hadden twee katten.
een mannetje en een vrouwtje (broer en zus. dus dat ging wel samen.)
en het mannetje was echt de baas in huis. die liep altijd rondjes om mijn wieg heen en om te kijken of er geen onbekende in de buurt van mij kwamen.
en het vrouwtje was mijn speel katje. ik ging altijd spelen met haar.
met balletjes enzo.
ik ben uiteraard wel is gekrabd. maar nooit gebeten.
want die mannetje kat houd niet zo van geaaid worden door kinderen.

ik was er wel kapot van toen het vrouwtje dood ging. peewee heette ze. dat was echt mijn kat laat ik maar zeggen. ze lag altijd bij me, in mijn bed (ook op latere leeftijd) en ik speelde altijd met haar. maar ze was heel erg ziek.
het mannetje (tarzen) is een paar jaar geleden ook dood gegaan ( 4 jaar om precies te zijn.) en ik was er echt kapot van.
want uiteindelijk was hij ook best lief. en hij was heel stoer, want hij ging altijd de honden weg jagen bij onze tuin vandaan.
maar hij was 21 (of 22) dus dat werd wel is tijd.
I traced your love around a figure 8, I need you more than I can take.

DanseMacabre

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2011, 20:39:25 »
Voordat ik geboren werd kreeg mijn zus haar hond Frieske. Frieske sprong altijd tegen mijn moeder op maar na een tijdje deed ze dat niet meer. Bleek m'n moeder zwanger te zijn van mij.

Frieske paste op me, beschermde me. Zelfs als het ten koste van haarzelf ging. Zo duwde ze mij tijdens het buitenspelen op de grond en ging boven me staan, het onweerde. Zelf was ze doodsbang maar over d'r lijk dat iets mij pijn deed, letterlijk. Het was niet zo dat ze een moeder voor me wilde zijn maar ik was gewoon het kindje van haar baasje en ik moest beschermd worden. Ze heeft nooit tegen me gegromd. Een keer heb ik haar horen grommen, toen een vriendje mijn schepje in de zandbak afpakte. Ik weet nog dat ze ziek was, ze had baarmoederkanker en dat ik bij haar ging liggen. Met m'n hoofd op haar buik waar ze juist zo'n pijn had (dat besefte ik toen nog niet) en dat ze ondanks haar pijn mijn tranen van m'n gezicht likte. Tot haar laatste snik paste ze op me, tot ze dood ging. Tot ik thuis kwam en mijn liefste Frieske was weg. Ik was hysterisch, MIJN hond waar ik zoveel van hield. Gewoon weg. Ik begreep er niks van. Nu ik dit typ, krijg ik nog tranen in m'n ogen.

Kleine DM en Frieske

Daarna krijgen we Asko, een dwergteckel met een pittig karakter. Zij beschermde de dochters van mijn zus heel erg, op het extreme af. We hebben haar een keer naar huis moeten brengen tijdens een carnavalsoptocht omdat ze agressief was tegen onbekende mensen die te dicht in hun buurt kwamen. Tegen kinderen, bekend of onbekend was ze altijd lief. Vlak voordat we haar in lieten slapen, ze had een tumor van drie kilo op haar lever liet ze zich nog optillen door de kinderen, onder de voorpootjes en dan lekker tegen haar aan liggen.

Nu hebben we Rinske, zij is van hetzelfde ras als Frieske en zit zelfs in dezelfde lijn. Rinske is een achterachterachterkleindochter van een nestbroer van Frieske. Rinske heeft het zelfde zachtaardige karakter als Frieske. Rinske is niet zo beschermend maar vindt alles en iedereen leuk. Vooral kinderen. Rinske gromt wel, ook tegen de kinderen maar alleen tijdens het spelen. Als de kinderen komen, loeit ze als een wolf. Bij wijze van begroeting.

Zo liggen ze regelmatig met z'n allen.

Offline Linda

• Stalkende Forummer
  • Je bent een SOEPKIP!
« Reactie #9 Gepost op: februari 03, 2012, 20:58:05 »
Ik denk dat kinderen en huisdieren best wel goed samen kunnen gaan. Al moet je het overzicht er van natuurlijk nooit verliezen, dieren blijven toch onvoorspelbaar. Het kan juist wel heel erg leuk samen zijn. Ook het dier moet je er wel aan laten wennen dat het kind voorgaat, maar hij/zij zeker niet vergeten wordt. Kinderen (als ze wat ouder zijn) moeten ook weer leren omgaan met dieren.

Zelf ben ik niet opgegroeid met een huisdier. Onze hond kwam pas toen ik 11 was.
:gif_0337:

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
« Reactie #10 Gepost op: februari 03, 2012, 22:22:19 »
Ik vind huisdieren denk ik wel goed gaan met kinderen. Ik zelf heb altijd konijnen gehad. Eerst hadden we altijd een konijn, maar toen kregen we een nestje. en daarna nog een.
En ook al is mijn konijn Jackie pas in mei van vorig jaar geboren, ik heb echt een super goede band met hem. Ik denk ook omdat ik hem dus al heb sinds hij geboren is enzo.

Offline Bubblegum

• De oppergod der oppergoden
« Reactie #11 Gepost op: september 30, 2012, 01:01:44 »
mijn ouders hadden toen ik er was al een hond een teckel (worst op pootjes) en dat was zowat mijn 2de moeder. vanaf het begin hebben ze de hond een luier laten leeg eten. en dan was het eigen..
vanaf het moment beschermde ze mij, als me zus,broer of ik gingen huilen, moest niemand aan ons zitten of je hand een hond aan je arm hangen lettelijk!
alleen mijn ouders (zelf soms me pa ook niet) en me achterbuurvrouw mochten ons optillen verder niemand.
ik trok haar ook poppen kleding aan echt heel schattig soms als ik die foto's terug zie. ik was dol op haar en zij op mij! maar het meeste om me moeder.
als we bevoorbeeld (vooral me broer of vader) op me moeder been sloegen en me moeder riep auu dan ging ze keihard blaffen zo van blijf je van der af

ze is overleden toen ik 12/13 was. en ik was er kapot van... ze staat nu  nog steeds met een foto in me huis, omdat het mijn eerste echte hondje was waar ik onwijs veel van hield!
29-05-2017 forever and always <3

Offline Carel

• Magische Forummer
« Reactie #12 Gepost op: oktober 01, 2012, 20:51:15 »
Luier leegeten vind ik wel vies.

Offline Bubblegum

« Reactie #13 Gepost op: november 30, 2012, 17:12:33 »
Luier leegeten vind ik wel vies.

het is een teken. dat als de hond dat doet. dat het eigen is zodat de hond nooit het kind kwaad zou doen. meer het kind onder likken schijnt nu ook voldoende te zijn :)

Offline MerciBeaucoup

• Dangerous Forummer
« Reactie #14 Gepost op: november 30, 2012, 17:13:23 »
het is een teken. dat als de hond dat doet. dat het eigen is zodat de hond nooit het kind kwaad zou doen. meer het kind onder likken schijnt nu ook voldoende te zijn :)

volgens mij is snuffelen aan de luier ook al voldoende hoor, het beest hoef het niet op te eten hoor :')
Gatverdamme hahaha.

Offline Carel

• Magische Forummer
« Reactie #15 Gepost op: november 30, 2012, 17:33:09 »
Bakerpraatjes.
En je weet het nooit, het blijft een hond.

Offline Bubblegum

« Reactie #16 Gepost op: februari 07, 2013, 22:47:20 »
Bakerpraatjes.
En je weet het nooit, het blijft een hond.

het klopt dat het een hond blijft. maar onze tekel hield nooit van kinderen, ze was er zelfs bang voor. ze heeft zeg maar aan me nichtje geroken, en gelikt aan haar voetjes.
sinds dien bewaakt ze haar met der leven.

ik zeg ook niet dat elke hond te vertrouwen is. we vertrouwen deze hond ook niet 100% maar onze vorige tekel wel.

maar over de luierleg eten praat ik ook over 23 jaar geleden :p

Offline Lonneke

• Forum Chick
« Reactie #17 Gepost op: februari 13, 2013, 11:27:47 »
toen ik nog een babaytje was hadden we een hond en daar kon ik echt alles mee doen. Dat beest vond echt alles goed.
Nu heben we een poes en die houd helemala niet van kinderen. Ze doet niks ofzo maar ze loopt erbij weg en ontwijkt ze (as bijvoorbeeld mn neefjes op visitite zijn)

Offline Carel

• Magische Forummer
« Reactie #18 Gepost op: februari 13, 2013, 11:49:38 »
het klopt dat het een hond blijft. maar onze tekel hield nooit van kinderen, ze was er zelfs bang voor. ze heeft zeg maar aan me nichtje geroken, en gelikt aan haar voetjes.
sinds dien bewaakt ze haar met der leven.

ik zeg ook niet dat elke hond te vertrouwen is. we vertrouwen deze hond ook niet 100% maar onze vorige tekel wel.

maar over de luierleg eten praat ik ook over 23 jaar geleden :p
24 jaar geleden kreeg onze hond ook geen poep te eten.

Offline Philae

• Dangerous Forummer
  • <3
« Reactie #19 Gepost op: februari 13, 2013, 12:27:04 »
Bij ons is alles altijd prima gegaan met de huisdieren. Ze mochten gewoon niet op de slaapkamer. Als we een hond hadden gehad, hadden mijn ouders me geleerd dat ik niet in de hond z'n mand mag liggen of aan het eten mag komen.

Dat van dat poep uit de luier eten is eigenlijk gewoon niet waar, er is geen enkele studie voor zo ver ik weet van school of de artsen waar ik mee werk, waar uit blijkt dat dat helpt. Waarschijnlijk komt dat omdat teven als de pups net geboren zijn het nest schoonhouden en alle poep en plas van de pups op likken. Maar dat heeft ook niets met de band tussen moeder en pups te maken.