Auteur Topic: Kosten.  (gelezen 1087 keer)

Offline Micha

Kosten.
« Gepost op: januari 24, 2011, 23:24:54 »
Ik wil een beetje al wat onderzoek gaan doen naar op mezelf wonen.
Maar nu zat ik dus met de vraag vast. Hoeveel ben je ongeveer kwijt aan boodschappen? (per week. of per maand.) Als je alleen of met zijn tweetjes bent.

Offline Zebraaa

Re: Kosten.
« Reactie #1 Gepost op: januari 24, 2011, 23:58:21 »
Ik heb doordeweeks op kamers gewoond en toen was ik ca 20 euro per week kwijt. Maar ik at vrijwel nooit vlees (soms wel vleesvervanger), dat scheelt wel... En in de weekenden was ik thuis... Dus ik denk dat het ca 30-50 euro zal zijn! In je eentje of met z'n twee zal weinig uitmaken, want de meeste dingen in de supermarkt zijn toch gericht op minimaal 2 personen... Of je moet voor 2 dagen koken elke keer, dan zal het wel schelen.

Offline Micha

« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2011, 23:59:36 »
Wow. Dat zou dan wel ongeveer (maximaal) dan 200 euro in de maand zijn aan boodschappen.
Wij met zijn vieren nu ik nog thuis woon zijn 150 euro in de maand kwijt aan boodschappen :'D. Voor 4 personen.

Offline Zebraaa

« Reactie #3 Gepost op: januari 25, 2011, 00:00:45 »
Wow dat is best weinig, dat zijn wij elke week wel zowat kwijt volgens mij (5 pers.)... ö serieus... en we gaan nog wel vaak naar de aldi :'). Wat doen we fout..? xD

Offline Micha

« Reactie #4 Gepost op: januari 25, 2011, 00:01:47 »
Haha, wij gaan altijd naar de lidl.
Maar wij hebben een hoop ingevroren spul liggen eigenlijk.
Dus vlees wordt niet elke maand gehaald. Want dan ligt er nog ingevroren vlees in de vriezer.

Offline Zebraaa

« Reactie #5 Gepost op: januari 25, 2011, 00:02:56 »
Oohw dat scheelt dan wel. Wij kopen vlees en maken dat dan ook binnen een paar dagen op zegmaar. Als er resten zijn vriezen we die wel in, en dat wordt dan vaak in het weekend opgemaakt.
Mja we hebben ook altijd vrij veel snoep en koek enzo in huis, dat scheelt misschien ook wel veel.

Offline Rann.

« Reactie #6 Gepost op: januari 25, 2011, 00:05:12 »
Wij zijn 50 euro in de week aan boodschappen kwijt. Ik heb een hele voorraad liggen, ook dat. Moet ik wel zeggen dat ik wel veel vreterij en merk spul haal. Bij de Aldi voor m'n eentje zal ik op 20 euro zitten denk ik. Ik ga alleen nooit meer naar de Aldi.
. . . . . . . . . . .

Offline Joris

« Reactie #7 Gepost op: januari 25, 2011, 01:29:22 »
ik haal vrij weinig aan boodschappen dit omdat ik 5 dagen in de week opt werk eet offc =)

en dus maar voor 2 avonden eten nodig heb thuis :)
be yourself

Offline June

« Reactie #8 Gepost op: januari 25, 2011, 16:57:18 »
Wij met zijn vieren nu ik nog thuis woon zijn 150 euro in de maand kwijt aan boodschappen :'D. Voor 4 personen.
Maar dat komt toch door je moeder, right? Althans, ik dacht dat ik ooit had gelezen dat er problemen waren met jullie voedsel..

Het ligt puur aan jezelf en Yorick. Zijn jullie fruitliefhebbers, willen jullie elke dag een stukje vlees en groente, wat drinken jullie, cola, fanta en dat soort zooi, of sapjes en melk enz. Het ligt echt aan je eetgewoonte. Bij mij zou het veel duurder zijn dan bijvoorbeeld bij mijn broer, ik eet heel gezond en snoep al maanden niet meer. Maar mijn broer vindt het al goed als hij bijvoorbeeld een eitje eet als avondeten, om daarna los te barsten met junkfood. ;p

Offline Micha

« Reactie #9 Gepost op: januari 25, 2011, 17:23:24 »
Nouja, het soort boodschappen wat we kopen zijn gewoon normaal.
Maar ja, wel altijd simpele vieze dingen. :'D. Vieze goedkope dingen denk ik dan.

Ik was wel van plan gezond te gaan eten natuurlijk, niet alleen fastfood.
Ik denk ook wel dat ik let op mijn geld als ik boodschappen zou doen.
Ik moet nu ook wel is een week alleen thuis blijven en dan kook ik voor mijn broertje, Yorick en mij. En dan kan ik wel een week van 30 euro rondkomen.

Offline Mishiru

« Reactie #10 Gepost op: januari 25, 2011, 17:34:26 »
:'D Ik las de hele tijd kotsen. Dus ik dacht echt ''waarom dat?'' :')
Maargoed. Wij wonen met zn vijven hier, en we zijn denk ik rond de.. 60/70 per week kwijt? Mja, jullie zijn dan met zn tweeën en ik ben het ook eens met Rabia, en het ligt er ook aan waar je het koopt. De Ah is dus stukke duurder dan de lidl of aldi..
When you're feeling lonely, look up at the moon. Somewhere, someone is staring at the same moon, feeling lonely too.

Offline Lissa

« Reactie #11 Gepost op: januari 25, 2011, 17:34:48 »
ik weet niet hoor, maar ik vind 150 euro in de maand voor 4 personen echt bizar weinig.
wij gaan ook naar de lidl en aldi enzo, maar wij zijn toch echt minstens 150 euro per week kwijt.
en mijn moeder koopt ook geen dure merkspullen ofzo, die koopt juist alles wat in de reclame is want dat vindt ze een sport.
gehakt in de reclame, inslaan want als het goedkoop is kun je het in de vriezer bewaren.
ik vind 150 euro aan eten echt heeeeel weinig voor een maand voor 4 personen.
dat is like... 1,25 aan eten per persoon per dag - er van uitgaande dat je 30 dagen in een maand hebt.
en dan zou je ontbijt, middageten en avondeten hebben?
you must be joking.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Rann.

« Reactie #12 Gepost op: januari 25, 2011, 17:49:29 »
Ik vind dat opzich ook wel een redelijk bedrag bij jullie Lissa, jullie zijn ook met meerde mensen toch?

150 euro permaand is echt niks. :') Dat is dan eh? 35 euro per week of zo voor 4 personen. Dat red ik echt niet, nou je het zo zegt. En ik leef met mijn vriend samen en m'n kat.
. . . . . . . . . . .

Offline Micha

« Reactie #13 Gepost op: januari 25, 2011, 17:50:59 »
nou nee. ik maak geen grapje.
maar wij hebben zoals ik al zei een hele hoop voedsel al in huis waar je een maand op kan overleven.
superveel van die mega goedkope spaghetti.
nou, met een beetje olie en kruiden heb je al gelijk een maaltijd (ik houd niet van gehakt).
omdat ik en mijn broertje zo weinig vlees eten gaat er ook weinig vlees doorheen.
drinken hoeven we ook niet elke week opnieuw te kopen. wij drinken veel thee. (en we hebben echt een heeeeele hoop verschillende smaken hier.)
en ja, ook meestal aanbiedingen.
soms is het wel is wat meer per week als mijn vader honger heeft als hij boodschappen gedaan heeft en met een hoop snoep en chips thuis komt :'D.

of dan maken ze peen en uien voor een paar keer. dus invriezen.
of soep en dan invriezen.

Offline Rann.

« Reactie #14 Gepost op: januari 25, 2011, 17:55:48 »
Ja oke, je hebt een punt. Jullie hebben enorm veel ingevroren, wij ook trouwens. Maarja wij halen ook best veel vreterij en dat tikt ook aan. Verschilt per huishouden denk ik. :'D
. . . . . . . . . . .

Offline Lissa

« Reactie #15 Gepost op: januari 25, 2011, 20:07:46 »
Ik vind dat opzich ook wel een redelijk bedrag bij jullie Lissa, jullie zijn ook met meerde mensen toch?

150 euro permaand is echt niks. :') Dat is dan eh? 35 euro per week of zo voor 4 personen. Dat red ik echt niet, nou je het zo zegt. En ik leef met mijn vriend samen en m'n kat.
ja wij zijn met z'n 4en, maar mijn moeders vriendin en mijn vriend blijven geregeld eten, zegmaar eigenlijk iedere avond hebben we wel een extra persoon aan tafel zitten.
dus bij ons moet je eigenlijk 5 personen rekenen.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Michelle

« Reactie #16 Gepost op: januari 25, 2011, 21:23:53 »
Misschien moet je eens bijhouden wat je zelf allemaal zou willen eten en kopen als je zelf woont, maak bijvoorbeeld een week menu en kijk in de winkel wat dat bij elkaar kost.

Offline SnabbyMe

« Reactie #17 Gepost op: januari 25, 2011, 21:31:55 »
Wow dat is best weinig, dat zijn wij elke week wel zowat kwijt volgens mij (5 pers.)... ö serieus... en we gaan nog wel vaak naar de aldi :'). Wat doen we fout..? xD

Wij zijn elke keer dat we in de supermarkt zijn geweest zo'n 100 euro kwijt, en we gaan iets van 3 of 4x per week naar de supermarkt, dus da's rond de 350 euro per week x'D.
Maar wij zijn thuis ook met z'n zevenen, haha.

Offline vroow

« Reactie #18 Gepost op: januari 26, 2011, 12:30:41 »
met z'n tweetjes was ik gemiddeld 70 euro per week kwijt.

(maar ik had meestal onwijze voorraden van shampoo, dove, tandenpasta, make up enzo)
en dan was ik soms wel in 1x 200 euro lichter :P
mja als het dan 2 voor de prijs van 1 is scheelt het uiteindelijk wel.
Verbannen van dit forum voor altijd

Offline QueenOfHearts_4

« Reactie #19 Gepost op: februari 11, 2011, 14:41:51 »
Veel aanbiedingen kopen werkt handig..
Wij eten voornamelijk pasta, dat is ook niet zo heel duur, alleen de verse ingrediënten zijn duur..

Ik denk dat we met 50 euro per week wel rond komen. Maar m'n vriend haalt eigenlijk alleen maar merkproducten, en als ik boodschappen doe, dan haal in de nodige extraatjes.. (Extra omdat het niet nodig is op dat moment: crackers voor als het brood op is, aanmaaklimonade voor als het drinken op is, poedersaus voor als we geen verse hebben, je weet wel)

Groente is wel heel heel duur trouwens, hoor. Echt absurd. ;s Had ik zo hard niet verwacht.

Maar ja, als we alleen in het weekend op de kamer zitten, dan is het alsnog 50 euro..

"I really think that everyone should have watercolors, magnetic poetry,
 and a harmonica."