Auteur Topic: Dieren uit het Asiel KIJKUIT  (gelezen 896 keer)

Offline MEIDx

Dieren uit het Asiel KIJKUIT
« Gepost op: januari 26, 2011, 10:55:29 »
Hallo,,

Ik wilde even iets met jullie delen.

Willen jullie echt heel erg goed uitkijken als jullie een kat (of hond, maar mijn onderwerp is 'kat') kopen uit het asiel? Ik zeg niet dat ik het jullie verbied, maar let wel even op.

Gisteren kreeg ik opeens een telefoontje van mijn vader. Mijn kat, die ik zelf even niet meer kon houden, is perongeluk in een vrachtwagen gesprongen en kwam in een andere plaats uit. Die meneer heeft hem naar het asiel gebracht, waar ze hem meteen allemaal prikken hebben gegeven (die die al heeft gehad, en nu zou ik ze van hun moeten betalen) en meteen op internet gezet.

Dit is wat er staat:

Naam: Sneeuwbal (gereserveerd)

Rasgroep: Anders langharig   
  Ras: Kruising Pers   
  Leeftijd: Volwassen   
  Geslacht: Poes   
  Kleur: wit

Kan bij andere katten: Ja   
  Kan bij honden: Onbekend   
  Kan bij kleine kinderen: Onbekend   
  Kan bij grote kinderen: Ja   
  Kan in een flat: Ja   
  Kan in de tuin: Nee   

Omschrijving:

Sneeuwbal (11 maanden) is afgestaan vanwege allergie.
Witte katten met blauwe ogen zijn meestal doof en dat is dus ook met Sneeuwbal het geval.
Ze kan dus alleen geplaatst worden als binnenkat of in een huis met afgeschermde tuin.
Verdere informatie volgt.   

Ik lees dit en ik denk WTF!... mijn kat staat op internet, en er zijn verdomme maar een paar dingen die kloppen. De rest is allemaal gelogen.
Dit is wat het hoort te zijn:

Naam: Lemon (gereserveerd)

Rasgroep: Anders langharig   
  Ras: MaineCoon x Britsekorthaar/Sibirische boskat   
  Leeftijd: Volwassen   
  Geslacht: Poes   
  Kleur: wit

Kan bij andere katten: Nee inprincipe niet   
  Kan bij honden: Onbekend   
  Kan bij kleine kinderen: Onbekend   
  Kan bij grote kinderen: Ja   
  Kan in een flat: Nee
  Kan in de tuin: Ja

Omschrijving:

Lemon (2jaar) is afgestaan wegens weglopen.
Witte katten met blauwe ogen zijn meestal doof en dat is dus ook met Lemon het geval.
Ze kan dus alleen geplaatst worden als binnenkat of in een huis met afgeschermde tuin. 'Dit klopt ook van geen kant'
Verdere informatie volgt.   

Het gaat er dus om dat ze dus eigenlijk helemaal niet te vertrouwen zijn. Ik vind dit echt te ombeschoft voor woorden. Katten op internet zetten met een hele andere beschrijving erbij.. Ik vind dat dus echt niet kunnen. Ik vind het zelfs te gek voor woorden. Bijna niks klopt,, zo kun je toch geen kat verkopen? Ze bedonderen mensen.. echt, ik vind dit heel erg. En dan gaat het er nog niet eens om dat het mijn kat was.. maar uberhaupt dat ze gewoon lekker informatie neer gaan zetten.

Offline vroow

Re: Dieren uit het Asiel KIJKUIT
« Reactie #1 Gepost op: januari 26, 2011, 11:03:01 »
ik denk dat het asiel jouw kat als zwerfkat ziet.
en dan verzinnen ze gewoon het een en ander erom heen om zo snel mogelijk een nieuw baasje voor hem te krijgen.

maar waarom heb je het asiel niet gebeld en gezegd dat het jouw kat is?
Verbannen van dit forum voor altijd

Offline Philae

« Reactie #2 Gepost op: januari 26, 2011, 11:03:29 »
Ze moeten die inentingen wel geven als een kat binnen komt dat is wettelijk verplicht.
Zij weten niet als dat beest binnen komt of die inentingen jaarlijks gegeven zijn. Anders krijgen ze een enorme boete.

Alle informatie die ze krijgen is van de dierenambulance of van de dierenarts.  Dus namen enzo worden altijd verzonnen.

Alle ja's en nee's die jij geeft zijn eigenlijk hetzelfde verhaal.. Zij weten dat toch niet. Dus ze kijken hoe de kat op het asiel reageert. Leeftijd wordt trouwens ook altijd geschat, wat nog best lastig kan zijn aangezien dat alleen via de tanden en de ogen kan op zicht.

En dat gereserveerd zetten ze er altijd op omdat het niet anders kan.

Dat hij afgestaan is vanwege een allergie is wel vreemd, hoewel het natuurlijk ook kan omdat die meneer van de vrachtwagen dat zelf heeft gezegt.

Zo zie je maar dat heel veel of wettelijk verplicht is. En mensen als zo'n beestje binnen komt heel veel informatie moeten neerzetten die ze niet weten.

En trouwens de mensen die op een asiel werken hebben alles voor de dieren over die daar zitten..

Dus misschien een beetje meer dingen nakijken voordat je wat zegt.

Die mensen doen heel erg hun best.
(8) "Counting al the assholes in the room, well i'm definitely not alone" (8)

Because the truth is, I am madly, truly, deeply, passionately in love with you.

Offline Rann.

« Reactie #3 Gepost op: januari 26, 2011, 11:06:45 »
Opzich is dit wel logisch, mijn oom en tante moesten daar ook voor betalen. Hun hond is echt serieus 10 keer wegelopen ofzo, was een duur grapje. :')
. . . . . . . . . . .

Offline Philae

« Reactie #4 Gepost op: januari 26, 2011, 11:07:43 »
Ja maar de inentingen zijn ook best duur, en de ontworming en ontvlooiing.. gewoon geen goedkope dingen ook.

Zij doen wat ze moeten doen.
(8) "Counting al the assholes in the room, well i'm definitely not alone" (8)

Because the truth is, I am madly, truly, deeply, passionately in love with you.

Offline Rann.

« Reactie #5 Gepost op: januari 26, 2011, 11:08:21 »
Uhuh inderdaad, hun vonden dat ook vreemd in 't begin. Totdat het assiel uit begon te leggen wat zoiets voor hun wel niet kost, hun werken ook niet voor niks. Tja, zit wat in. :')
. . . . . . . . . . .

Offline MEIDx

« Reactie #6 Gepost op: januari 26, 2011, 13:36:19 »
Ik weet dat er een aantal dingen wettelijk verplicht zijn. Maar al met al vind ik het gewoon raar.
Mensen kunnen nu niet meer vertrouwen op een dierenasiel want er worden gewoon dingen verzonnen. Je hebt dus geen enkele zekerheid over of de informatie die bij jou nieuwe huisdier word beschreven wel klopt.
Dat vind ik niet kunnen. Je koopt een huisdier omdat je de punten bij je vind passen. Krijg je opeens een heel ander beest dan op de foto staat xS

Offline .LetsGetLaut

« Reactie #7 Gepost op: januari 26, 2011, 14:44:07 »
Ik vind echt niet dat je recht heb van spreken. Ik heb net zelf 10 weken in een asiel 'gewerkt'.
Sowieso wat Philae zegt, over de inentingen, dat klopt. Zodra een dier binnen wordt gebracht, moet hij ingeent worden. Dit moet gewoon, voor de veiligheid van het dier en eigenlijk van het hele asiel. Anders zitten ze binnen no-time met een niesziekte door het hele asiel heen.

Daarnaast. Katten gedragen zich heel anders in een asiel, waar ze opgepropt zitten met een hoop andere katten, dan dat ze thuis doen, waar het vertrouwd is. De informatie klopt dus wel. En mensen moeten altijd in hun achterhoofd houden dat een dier veranderd zodra zijn omgeving veranderd.

Daarnaast. Die kat kan hun toch niet vertellen dat hij Lemon heet, dus verzinnnen zij wat. En dit is puur zodat ze weten over welke kat ze praten. 'Die ene kat' of 'kat nr. 1' gaat niet werken.

En inderdaad, de leeftijd van een kat word geschat door een dierenarts meestal, en ook die kunnen het wel eens bij het verkeerde eind hebben. Niks raars aan.

En ik zeg; EIGEN SCHULD. Had je je beest maar moeten laten chippen.
Second star to the right, and straight on till morning

Offline Pavignon.

« Reactie #8 Gepost op: januari 26, 2011, 14:56:21 »
Dacht je niet meer van; Godverdomme, dat is mijn kat. -bel op- ?

Offline MEIDx

« Reactie #9 Gepost op: januari 26, 2011, 15:14:23 »
Nee dat dacht ik niet. Ik heb hem maar gelaten voor wat het was. Wat is dat nou weer voor onzin? Ik zeg daar verder niks over omdat het niet over mijn kat gaat.

Waarom heb ik geen recht van spreken? En wie ben jij om dat te bepalen? Ik laat met dit topic merken dat als iemand een kat van het asiel wil kopen, dat er hele andere eigenschappen bij staan die voor geen meter kloppen, wat de reden ook is.
Het gaat verder NIET over mijn kat, of wat ze wel of niet over dat beest mogen of moeten verzinnen... het gaat erom dat je moet uitkijken als je daar een kat wil kopen.

Offline Pavignon.

« Reactie #10 Gepost op: januari 26, 2011, 15:25:19 »
Mijn kat, die ik zelf even niet meer kon houden, is perongeluk in een vrachtwagen gesprongen en kwam in een andere plaats uit. Die meneer heeft hem naar het asiel gebracht, waar ze hem meteen allemaal prikken hebben gegeven (die die al heeft gehad, en nu zou ik ze van hun moeten betalen) en meteen op internet gezet.

Maar, het gaat dus niet over jouw kat, niet zo wild doen met je stekende woorden. 'onzin' en 'verder' enzo. En ehm, oke. Dus, maar, oke, wat is het probleem. Dat die mensen verkeerde informatie geven. Oh, oke oke. Maar kunnen ze die informatie wel weten? Zegmaar, sinds ze die kat helemaal niet kennen en alles op het oog opnieuw moeten ehm. Bepalen. En en, als alles zo een beetje naast de werkelijkheid zit, is dat dan heel erg erg? Waarom dan.

Offline Willes

« Reactie #11 Gepost op: januari 26, 2011, 15:42:06 »
Ik snap het niet, eerst is het wel jouw kat en daarna opeens niet meer?

Offline Em.

« Reactie #12 Gepost op: januari 26, 2011, 15:44:53 »
Ik dacht eerst dat je het had over iemand die katten stal en vervolgens onder een expres gelogen naam + gegevens doorverkocht, zo verontwaardigt klink je. Maar dat asiels het niet allemaal aan z'n vacht kunnen aflezen + die inentingen moet geven, wat is daar nu zo absoluut vreselijk aan dat je nooit meer een kat/hond uit het asiel moet halen?
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline MEIDx

« Reactie #13 Gepost op: januari 26, 2011, 15:49:45 »
Willes: Hoezo was het opeens mijn kat niet meer? Nu is ie niet meer van mij nee, maar daarvoor wel..   ??

Em: ik heb niet gezegt dat je ze daar niet vandaan mag halen. Je moet alleen uitkijken omdat ze informatie die erbij staat mogelijk niet klopt.

Pavignon: Als je niks over een kat weet vind ik het niet eerlijk om erover te liegen.. dingen te verzinnen. Zeg dan dat je het niet weet en laat de klant het zelf uitzoeken wat z'n karakter is.

Offline Em.

« Reactie #14 Gepost op: januari 26, 2011, 15:54:05 »
D'uh, natuurlijk klopt niet alles. Maar dat is toch niet meteen liegen? Ik zie het meer als een inschatting van hoe zo'n kat ongeveer is.

Of nou ja, laat ik het zo zeggen. Als iets niet klopt, is het nog geen leugen. Het sprookje van Sneeuwwitje is geen leugen. Dat wordt het pas als je erin gelooft. Als jij kleine kinderen Sneeuwwitje vertelt, alsof het de waarheid is, dán pas is het een leugen, dan wel.

En als jij gewoon in je achterhoofd houdt dat ze het niet allemaal kunnen weten, want dat kan niet, dan is het geen leugen, gewoon een indicatie, wat je ongeveer kan verwachten. Je kan moeilijk zeggen 'we weten de naam van deze kat ook niet want hij is aan komen lopen' en 'we weten de leeftijd niet' ect, bij elke kat. Een beetje aantrekkelijk met een zelfverzonnen naam en een geschatte leeftijd, mag je het wel maken toch? Niemand hoeft 'naamloze kat nummer 3088094' maar 'Sneeuwbal houdt niet zo van kinderen, maar wel van knuffelen' is al veel leuker.

Dus.

Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline MEIDx

« Reactie #15 Gepost op: januari 26, 2011, 15:54:57 »
Even ter verduidelijking.

ik open een topic om te zeggen dat je uit moet kijken met het kopen van een dier in het asiel omdat ik, door eigen ervaring vandaar mijn voorbeeld, heb gezien dat de informatie totaal niet kan kloppen. Overigens vind ik het ook niet kunnen voor de mensen dat ze dat dus doen, maar dat is mijn punt niet.

Doe ermee wat je wilt. Neem de tip aan of niet. Dat was het doel van dit topic.

Speechless

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 26, 2011, 15:59:12 »
Misschien moet je het zo zien: het dierenasiel krijgt een kat, laat 'm inenten en weet ik het wat. Zo'n dierenasiel wil zo snel mogelijk een nieuw thuis voor het dier vinden. Als ze dan eerst 2 weken de kat moeten observeren zodat de informatie beter klopt.. Ik vind 't persoonlijk al best netjes dat ze in zo'n korte tijd hebben kunnen vinden dat de kat doof is bijvoorbeeld. De dingen die niet helemaal kloppen (volgens jou), zijn naar mijn mening niet dermate hinderlijk dat ik nooit meer een kat zou adopteren via een asiel. (:

Offline .LetsGetLaut

« Reactie #17 Gepost op: januari 26, 2011, 16:36:52 »
Jij hebt geen recht van spreken omdat jij niet weet hoe het eraan toe gaat in een asiel.

Misschien moet je er eens één bezoeken. Dan zal je zien dat ik in een gemiddeld asiel zo'n 30 katten zitten. Op een kluitje. Kan je dan te tijd nemen om 1 van die katten even te observeren? Nee. Zo'n nieuw binnen gekomen kat word onderzocht door de dierenarts, krijgt wat prikjes en wordt even in quarantaine gezet. In die tijd wordt bekeken wat (in grote lijnen) het karakter van zo'n beest is. TUURLIJK gedraagt zo'n beest zich anders dan normaal. Aangezien het beest stress heeft en in een klein kut hokje word gestopt. D0h.

Er zitten in het asiel katten die ontzettend schrikachtig en schuw, soms wel vals zijn. En zodra ze in een huisje komen veranderen ze in onwijs lieve schootkatten. Dat kan. Maar kan zo'n asiel voor elke kat de tijd nemen? Nee, tuurlijk niet.

Ik kan dit zo niet hebben. Het is zó hard werken in een asiel. Zo hard werken en je verdient er nog eens geen kut mee. Die mensen verdienen van mijn part een dikke pluim.

Offline Pavignon.

« Reactie #18 Gepost op: januari 26, 2011, 16:40:16 »
Oja, Oja, oke, dus oke. En vlees, hoe zit het met vlees?

Offline .LetsGetLaut

« Reactie #19 Gepost op: januari 26, 2011, 16:48:33 »
Vlees is gewoon vetkoel.