Auteur Topic: Dieren uit het Asiel KIJKUIT  (gelezen 896 keer)

Offline Philae

Re: Dieren uit het Asiel KIJKUIT
« Reactie #40 Gepost op: januari 26, 2011, 17:38:53 »
Volgens mij reageert iedereen hier op je eigen verhaal. Ik reageer omdat je een asiel zit af te kraken, terwijl je duidelijk niet weet hoe het er op een asiel aan toe gaat. Terwijl ze alles doen zoals het wettelijk verplicht is. En katten gaan toch niet zeggen ik heet zo en zo. En ik vond dat en dat wel leuk, en andere dingen weer helemaal niet. Katten zijn dieren die heel erg snel bang zijn. En dan moeten ze invullen wat je op dat moment ziet en merkt.

Leeftijd schat je door voornamelijk aan het gebit. Een kat van een jaar heeft een  niet heel ander gebit dan een kat van 2 jaar.
Jou persoonlijke problemen boeien me geen ene reet.

Maar ga geen dingen af lopen kraken waar je niets van weet.
Die mensen doen heel erg hun best om die dieren zo snel mogelijk een goed nieuw huisje proberen te geven. En meet dan de helft werkt vrijwillig.

Dat is beter dan dat ze buiten rond lopen zwerven
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2011, 17:41:40 door Philae »
(8) "Counting al the assholes in the room, well i'm definitely not alone" (8)

Because the truth is, I am madly, truly, deeply, passionately in love with you.

Offline Athena

« Reactie #41 Gepost op: januari 26, 2011, 17:40:20 »
Nee vroow, het komt door de manier waarop ze het brengt, en door de manier waarop ze meteen in de verdediging schiet en niets wilt uitleggen. Ik vind dat Sanne gelijkt heeft: ze argumenteerd niet goed, en alles wat wij zeggen is fout.

Offline Sanne

« Reactie #42 Gepost op: januari 26, 2011, 17:41:21 »
Als wij kinderachtig zijn, doet zij ook kinderachtig.
We doen dit namelijk met zijn allen, dus je kunt moeilijk zeggen dat wij alleen kinderachtig zijn.

Haar situatie enkel over de kat? Of over meerdere dingen? Dat eerste, nou ik oordeel zoals zij het hier heeft verteld. In die zin ken ik de situatie, zo niet dan komt het omdat zij een incompleet verhaal heeft neergezet. Zo dat laatste, nee die ken ik niet. Ik ken haar niet namelijk, en dat doet er ook niet toe.

Mensen oordelen nou eenmaal over elkaar als je iets post. Dit is echt niet de eerste keer dat er zo'n soort topic is, mensen oordelen als ze dingen lezen. Het is een forum, op een forum reageer je op elkaar. Is het voor niets dat iedereen hetzelfde vindt? We zijn heus niet met zijn allen een stelletje debielen.

Ik vraag me ook heel sterk af waarom haar ouders de kat niet is gaan halen. Is ook nog niet op gereageerd. Nee, ze wilden hem niet meer. Maar je wilt toch zien waar je kat dan terecht komt?

Ook sluit ik me bij de post van Philae aan, zij toont dan net zo min respect als ons. Die mensen werken heus hard in zo'n asiel ( :
Ook bij Nikki (Athena) sluit ik me aan. De manier waarop zegt nog veel meer dan de situatie zelf, ook iets waar mensen op reageren.

Zo, hoop dat ik mezelf wat heb toegelicht.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Athena

« Reactie #43 Gepost op: januari 26, 2011, 17:48:39 »
Maar ze beschrijft haar situatie niet, hoe moeten wij er dan rekening mee houden? Wij reageren op wat we lezen.
Wat wij lezen is dat haar kat is weggelopen en dat ze hem niet meer ophaald en in het asiel laat zitten. Dáár reageren wij dus ook op.

Offline Philae

« Reactie #44 Gepost op: januari 26, 2011, 17:54:08 »
Ik werk dagelijks met een asiel samen. Nogmaals als een kat gebracht wordt zit er niet een  briefje bij met alle informatie, ook zegt de hond of kat dat niet zelf. Je vult die informatie dus in op base van wat je ziet. Natuurlijk klopt dat nooit helemaal. We zijn niet telepatisch begaafd ofzo. En die kosten. Tja als dat daar met ieder dier gratis zou zijn dan zijn alle ze allemaal zo failliet. Al die spullen moeten ook betaald worden toch?! Gewoon een standaard procedure.
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2011, 17:55:50 door Philae »
(8) "Counting al the assholes in the room, well i'm definitely not alone" (8)

Because the truth is, I am madly, truly, deeply, passionately in love with you.

Offline Sanne

« Reactie #45 Gepost op: januari 26, 2011, 17:55:35 »
En weer sluit ik me bij Athena aan.
Iemand kan van alles hebben in zijn privéleven, maar daar heeft dit topic niets mee te maken.
Als ze het daar moeilijk mee heeft, doe er niets aan. Is het echt een reden waarop ze anders op dingen zou reageren, maak er een topic over aan of iets, dan weten mensen het en kunnen ze er rekening mee houden.
Wil je dat niet, ja dan kunnen wij er ook weinig rekening mee houden. Mensen kunnen geen rekening houden in een willekeurig topic met de TS omdat zij 'iets' heeft in haar privésituatie waar wij verder niets van weten. Dat is echt het slechtste argument tot nu toe, sorry hoor.

@sanne. Nou ik vind dat philae anders reageert als jou.
Lees je eigen posts maar eens na.

Dit bedoel ik nou precies. Bevestigd voor mij alleen maar dingen. Ik houd een heel verhaal om mezelf toe te lichten, en krijg dit als reactie. Zegt meer over jou dan over mij. Verder weet ik heel goed wat ik heb gezegd en sta ik er nog steeds achter. Tuurlijk reageer ik anders dan Philae, ik ben een ander mens dan haar. Als je wilt zeggen dat ik bot of wat dan ook reageer, zeg dan 'je reageert bot.' En niet je reageert 'anders' dan haar. Weer zo'n nonargument.

Offline Athena

« Reactie #46 Gepost op: januari 26, 2011, 18:00:33 »
Wie ordeeld er over haar thuissituatie? Wij beoordelen haar reacties en haar beginpost.
Mogen wij daar niet op reageren? Omdat we haar niet kennen?

Offline Sanne

« Reactie #47 Gepost op: januari 26, 2011, 18:02:40 »
Welk andere topic? Als ze er een topic over heeft gemaakt geldt wat ik net heb gezegd niet meer, wil je hem dan linken? Heb niet zoveel zin om allerlei berichten te gaan doorspitten.

Waar oordeel ik/wij over dan? Over haar situatie met de kat? Ja, daar gaat dit topic over. Tuurlijk oordeel je dan.
Wie oordeeld over hun thuissituatie? Nogmaals, mensen reageren op DIT topic, over het omgaan met de kat. Niet over de rest. Heb nog niemand offtopic zien gaan, kan het fout hebben.

En lees alsjeblieft mijn posts eens goed door, jij bent namelijk meer degene die alleen maar beschuldigd zonder reden, ik degene die argumenten geeft en zichzelf onderbouwt. Mocht ik straks te horen krijgen dat je helemaal niet beschuldigd, ben ik niet te beroerd om wat dingen te quoten.

Offline Zebraaa

« Reactie #48 Gepost op: januari 26, 2011, 20:02:28 »
Huuuu Haaaa

Wil je je kat niet terug ofzo 0___0

Als mijn huisdier weg is gelopen en in 'n Asiel belandt zou ik hem hoe dan ook terug willen hoor, al moet ik daar geld voor betalen of wat dan ook... 0_0

Iig. Ik wil hier even aan toevoegen. Wees ook voorzichtig met dieren uit de dierenwinkel. Konijnen, hamsters, ratten, gerbils, muizen, etc.
Ik heb uit meerdere bronnen vernomen dat daar:
- vaak gelogen wordt over het geslacht (uit onwetendheid)
- vaak gelogen wordt over de leeftijd (ook onwetendheid)
- er veel sprake is van inteelt (zorgt voor ziektes)
Er zullen zeker wel goede dierenwinkels zijn waar mensen werken die er WEL verstand van hebben, maar er zijn veel dierenwinkels waar de dieren er echt slecht aan toe zijn. Waar niet goed voor ze gezorgd wordt en waar de medewerkers er té weinig van weten. En als je een dier daar koopt zetten ze er weer een nieuw dier voor in de plaats waardoor er altijd dieren in dierenwinkels verkocht zullen blijven worden. Wil je 'n gezond beestje, haal die dan dus bij de fokker vandaan. Die hebben er verstand van en dan weet je zeker dat je een gezond dier heeft van het geslacht en de leeftijd die jij wilt. Misschien belandt zo'n zielig dierenwinkel konijntje dan bij een slang, maar dan wordt de inteelt e.d. daar in elk geval NIET in stand gehouden.

Een schrijnend geval wat ik zelf heb gezien is bij een bepaald Welkoop-Filiaal waar een mongoolse gerbil van meer dan een jaar oud (de arme beestjes worden gemiddeld 3!) ALLEEN!!! (het zijn groepsdieren die alleen vereenzamen!!) in een hokje zat (KLEIN!) met een mini laagje zaagsel (ze moeten kunnen graven) zonder enige speeltjes (ze moeten kunnen knagen). Hij zag er echt weggekwijnt uit, ik moet bijna janken joh, het was zoo zielig. Dat beest was gewoon niet meer gezond. Ik vind dat ze dat echt NIET kunnen maken. En dan nog 8 euro er voor vragen ook. Belachelijk. Sowieso moeten ze die beesten altijd met zijn tweeën verkopen! Bij de dierenwinkel waar ik m'n eerste paar gerbils vandaan haalde wisten ze dat ook niet. Ik ben blij dat ik uberhaupt nog 2 mannetjes heb gekregen daar en niet per ongeluk een mannetje en een vrouwtje. Bij de fokker waar ik de gerbils nu vandaan haal zijn de gerbils goedkoper EN GEZOND. Bovendien lichten ze me daar goed voor over alles wat ik wil weten over de beestjes als ik een vraag heb. Ik ga nu echt nooit meer naar de dierenwinkel voor een dier, nooooit.

Het asiel weet ik verder trouwens weinig van. Denk dat dieren daar iig beter af zijn dan in een dierenwinkel. Maar dat is niet te vergelijken want in een asiel hebben ze doorgaans andere diersoorten.

Offline Roy

« Reactie #49 Gepost op: januari 26, 2011, 20:10:03 »
kunnen we ons even gedragen en niet als een stelletje kleuters? maar gewoon iemand in zijn waarde laten, en het topic behandelen om de begin post.

Offline Lissa

« Reactie #50 Gepost op: januari 26, 2011, 20:12:50 »
wat een bizar topic is dit.
als mijn kat nog had geleefd en die was weggelopen, dan was ik zelfs lopend naar de andere kant van het land gegaan om hem op te halen als dat de enige manier was.
ik had er meer van geld voor over om hem terug te krijgen.
maargoed, dit topic vermaakt mij wel tbh. :')

edit; wat roy zegt ben ik het wel mee eens.
maargoed. als je kijkt naar de beginpost, dan ben ik het met philea eens.
ze kunnen niet alles weten en krijgen er geen instructies bij als ze een kat vinden.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline .LetsGetLaut

« Reactie #51 Gepost op: januari 26, 2011, 20:31:31 »
Ik heb het topic gesloten. Gaat nergens meer over.
Second star to the right, and straight on till morning