Auteur Topic: Probleempje..  (gelezen 1268 keer)

Offline Anne.x

Probleempje..
« Gepost op: februari 07, 2011, 21:30:16 »
Sinds gistermiddag heb ik mijn nieuwe kat Tara. nou had ze gisteravond op me bed geplast ik had zo iets van ja kan gebeuren ze is er net maar nu net vond ik weer een plas. ik heb haar ook gisteren in haar nekvel gepakt en in de plas geduwd en daarna op de kattebak gezet.. ik snap niet waarom ze het doet :(
iemand tips?

Offline Lissa

Re: Probleempje..
« Reactie #1 Gepost op: februari 07, 2011, 21:32:10 »
ze is waarschijnlijk nog een beetje van slag dat ze een nieuw huis heeft?
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Rann.

« Reactie #2 Gepost op: februari 07, 2011, 21:32:24 »
Omdat je denk ik toch nog vreemd voor haar bent, dus onwennig. Je haalt haar wel uit haar vertrouwde omgeving weg, en ja dan kan 't gebeuren :') Daarom valt het nu ook even slecht dat je haar in d'r eigen plas duwt. Ik vind dat echt evil. :') Laat dat beessie effe wennen.
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2011, 21:34:08 door Rann. »
. . . . . . . . . . .

Offline Anne.x

« Reactie #3 Gepost op: februari 07, 2011, 21:33:56 »
het zou kunnen maar ik merk het niet heel erg ofzo. Ze ligt gewoon op me bank en veegt soms wel over me vloer om haar geur af te geven.. ze schrikt nog wel van geluide die ze niet kent..

@rann kan er ook niks aan doen dat haar baasje der weg wou doen...

Offline Rann.

« Reactie #4 Gepost op: februari 07, 2011, 21:35:21 »
Dat zeg ik toch ook niet. :'D Stel dat jij bij je ouders weg gehaald word of je vertrouwde baasje? Dan denk je ook niet: Hellleuuuu here i aaaaaaaaaam.
. . . . . . . . . . .

Offline Rietje

« Reactie #5 Gepost op: februari 07, 2011, 21:35:48 »
Je moet haar alleen niet te ruw aanpakken zo'n eerste dag. Laat haar even rustig wennen aan het huis en de kattenbak. Katten zijn (over het algemeen) allemaal al zindelijk van zichzelf, dus het is waarschijnlijk alleen maar stress. Komt vanzelf wel goed.

Offline Anne.x

« Reactie #6 Gepost op: februari 07, 2011, 21:37:23 »
nou ik pak haar niet ruw aan hoor!
want dat doe ik niet zo snel vind ik zielig:(

maar ik heb gehoord dat als je haar met der neus in de plas duwd dat dat best wel lullig staat en dan is het meestal dat ze het niet meer doen...

Speechless

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 07, 2011, 21:40:40 »
Waarom in hemelsnaam duw je je eigen kat in haar plas? Leuk baasje ben jij.. Als je zo doorgaat blijft dat arme beest alleen maar meer plassen, want dan wordt ze helemaal gestrest, als ze dat al niet is. Best sneu om haar zo miserabel te laten voelen meteen op de eerste dag. Zo zal ze op een leuke manier met jou kennismaken als nieuw baasje..

Waarom hebben d'r vorige eigenaren haar weg gedaan eigenlijk? Ze is hartstikke jong.

Offline Anne.x

« Reactie #8 Gepost op: februari 07, 2011, 21:43:05 »
wat moet ik dan doen om te zorgen dat ze het niet doe? hoe leer je het dan af? ik heb het op die manier gehoort.

der baasje was een stundent en die had het te druk met haar opleiding en stage en daarnaast nog sporte en afspreken met vrienden dus had ze heel weinig tijd voor haar

Offline Suspicious

« Reactie #9 Gepost op: februari 07, 2011, 21:45:53 »
Dat moet je niet doen, dan denken ze juist dat dát hun plasplekje is en zullen ze het blijven doen. Daarnaast is het ook gewoon smerig.

Ik zou dr kattenbak op een rustige plek zetten met een soort grit dat Tara lekker vindt ruiken. Vraag bijv. de dierenwinkel om raad ofzo voor dat grit. Ga dat beest niet nog meer lopen stressen, sowieso dat je nog meer plassen vindt.
Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Offline Rann.

« Reactie #10 Gepost op: februari 07, 2011, 21:47:49 »
Haar gewoon naar de kattenbak brengen, en zeggen dat ze daar moet plassen. Elke keer als ze het doet, daar heen brengen. En de plas gewoon opruimen.
. . . . . . . . . . .

Offline Anne.x

« Reactie #11 Gepost op: februari 07, 2011, 21:49:44 »
ik heb der kattebak in me badkamer staan :) want de rest van de dag gaat ze wel op de kattebak niet echt heel vaak ofzo..

en dat doe ik zowiezo naar de kattebak brengen ;)

Offline SandyMauryMichiel

« Reactie #12 Gepost op: februari 07, 2011, 21:50:07 »
klopt anne ze leren daar wel van. doe haar dan ook in de kattenbak dan weet ze ohj wacht daar moet ik me behoefte doen en hou goed achter de gordijnen of daar ontlasting ligt.

Offline Anne.x

« Reactie #13 Gepost op: februari 07, 2011, 21:51:54 »
ze doet het veder is huis niet. alleen op me bed voor savonds... :(
veder is ze een lief katje behalve dat ze op me bed plast :(

Offline Suspicious

« Reactie #14 Gepost op: februari 07, 2011, 21:52:06 »
Heeft ze een open of gesloten kattenbak? Sommige katten vinden het fijner om een gesloten bak te hebben, voor de privacy ;p.

En als je Tara later eventueel naar buiten laat gaan, zal het ook wel schelen, want veel katten vinden het ook fijner om buiten te plassen, weet ik uit ervaring.

Offline Anne.x

« Reactie #15 Gepost op: februari 07, 2011, 21:56:05 »
Tara mag niet naar buiten omdat ik op een flat zit en als ze naar beneden valt dat best hoog is (2hoog maar toch) en zowiezo zit er een drukke weg bij me flat..(wil geen plat katje)
dus naar buiten is geen optie.

nou het is haar kattebak die ze bij haar baasje ook had en hij is niet geslote maarja als ze dat niet gewend is weet ik niet of ze dat nu prettig vind? dat zou inhouden dat ik hele nieuwe kattebak zou moeten kopen?

Offline Suspicious

« Reactie #16 Gepost op: februari 07, 2011, 21:58:16 »
Nee ja dat hoeft niet hoor ( :, t was meer een oplossing voor als de andere oplossingen niet zouden werken. Maar je schrijft al dat ze het gewend is, dus dan neem ik aan dat dit niet het probleem is.

Speechless

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: februari 07, 2011, 21:59:33 »
Het is denk ik niet verkeerd om haar eigen kattenbak te hebben, want dan heeft ze toch haar vertrouwde geur - maar dan wel in een nieuwe omgeving. Ik snap dan ook niet helemaal waarom ze daar geen toevlucht in ziet.

Maargoed, misschien moet ik ook wel niet oordelen want ik heb zelf geen kat. Ik ben wel een soort-van-peettante van maarliefst 3 katten (twee bij m'n oppasgezin, en de kat van Saskia is ook wel een bééétje van mij (a)), maar ik heb er niet fulltime eentje door het huis lopen, so..

Offline Em.

« Reactie #18 Gepost op: februari 07, 2011, 22:00:35 »
Als je ziet dat ze op je bed plast, moet je haar wegjagen. Gewoon door te schreeuwen/handen te klappen, want anders dan 'keur' je het goed. Achteraf straffen werkt niet, dan koppelt ze het niet meer aan wat ze fout heeft gedaan (katten zijn niet zo intelligent als mensen).

Verder werkt het inderdaad om een goede kattenbak te hebben. Ze kunnen ook nog wel eens ergens anders gaan plassen omdat het grit bijv. niet fijn is, maar als ze normaal wel daar haar behoefte doet, ligt het daar niet aan. Wat ook kan helpen, als je katten wilt leren ergens te plassen, is haar voorpootjes pakken en op die plek graven. Katten graven automatisch (nette dieren, dus ze begraven hun poep/plas) als ze hun behoefte moeten doen, en zo koppelen ze (door het graven) die plek aan 'een behoefte doen'. Hoewel dat niet nodig hoeft te zijn als ze dus al bekend is met de kattenbak. Oh, en zorg ervoor dat de kattenbak regelmatig verschoont wordt, het zijn nette beesten en gaan niet graag op een vieze kattenbak.

Verder houden katten niet van bijv. de geur van azijn, dat zou je in principe ook kunnen gebruiken om een kat van die plaats 'af te schrikken', maar ik snap dat je dat niet zo graag in je bed wilt. Misschien zou je het wel kunnen proberen met iets over je bed heen leggen, zoals plastic, zodat het niet 'fijn' is om daar te graven. (Daarom werken van die steentjes ook heel goed als je kat z'n behoefte doet in de plantenpot, met een bepaald soort steentjes, ik weet even niet welke, vinden ze het daar niet fijn meer en zoeken ze een andere plek.)

En als laatste middel zou je haar uit je slaapkamer kunnen houden. Hier mogen de katten ook niet in de slaapkamers/boven komen.
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Roy

« Reactie #19 Gepost op: februari 07, 2011, 22:02:10 »
..... maar nu net vond ik weer een plas. ik heb haar ook gisteren in haar nekvel gepakt en in de plas geduwd ...
ik vind je een dierenbeul zo ga je niet met je huisdieren om!
zowizo niet met dieren.