Auteur Topic: Probleempje..  (gelezen 1268 keer)

Offline Rann.

Re: Probleempje..
« Reactie #40 Gepost op: februari 08, 2011, 16:24:44 »
Een moeder doet dat alleen bij een kitten. Als ze wat groter worden is het wel pijnlijk.
En een hond met z'n neus in de poep duwen is ook achterhaald. Zo'n beest weet echt niet waarom je 'm door z'n poep heen jast.

En daarbij, ik vind 't ook nog eens vies. :')
. . . . . . . . . . .

Offline Philae

« Reactie #41 Gepost op: februari 10, 2011, 10:57:16 »
Sterker nog, als het grote katten zijn mag je ze niet eens aan het nekvel omhoog tillen, dat is super pijnlijk en je hebt kans dat de weefsels gaan scheuren.

Er kunnen verschillende redenen zijn dat een kat binnen plast, dat kan met de omgeving te maken hebben, stress, gezondheid. enz.

Jij hebt een katje ergens vandaan gehaald, dus die is in een hele vreemde omgeving. Katten zijn dieren die heel snel bang zijn. Sommige gaan dan in huis plassen. In dat geval kun je naar de dierenarts gaan, misschien kun je het zelfs op internet kopen. Er bestaat een middel dat feliway heet. Daar zitten feromonen in voor katten. Van de 20 mensen die dit proberen voor hun dier werkt het 13 keer. en de andere 7 niet. Maar je kunt het in elk geval proberen. Mensen ruiken die feromonen trouwens niet hoor.

Verder kun je misschien een keer de urine opvangen en naar de dierenarts brengen, daar kunnen ze kijken of je kat geen blaasontsteking heeft of bijv. struviet. (kristallen) Als een kat daar last van heeft kunnen ze ook gewoon gaan plassen in huis. Maar vaak is het kleine beetjes op de bak. Maar ook vaak zat gewoon grote plassen door het huis heen.

(8) "Counting al the assholes in the room, well i'm definitely not alone" (8)

Because the truth is, I am madly, truly, deeply, passionately in love with you.

Offline Anne.x

« Reactie #42 Gepost op: februari 10, 2011, 13:46:49 »
ik heb gezorgt dat de slaapkamer dicht gaat. en ze doet het ook nergens anders dus eigelijk is het wel opgelost.. ;)
iedergeval bedankt voor de tips !:D

Offline Ravenheart

« Reactie #43 Gepost op: februari 10, 2011, 20:13:39 »
Mooi dat het is opgelost! ^^

Offline Sylvia

« Reactie #44 Gepost op: februari 12, 2011, 16:10:57 »
je heb anders ook nog spray te koop dat heet Keep off! die geur haten ze.. en anders aleminium foli op je bed legge daar schrikken ze van als ze op je bed springen

Offline Anne.x

« Reactie #45 Gepost op: februari 14, 2011, 12:30:30 »
je heb anders ook nog spray te koop dat heet Keep off! die geur haten ze.. en anders aleminium foli op je bed legge daar schrikken ze van als ze op je bed springen
waar koop je dat spul?
ging vandaag namelijk weer proberen om me deur open te laten.. maar de poging is mislukt :( de kamerdeur stond nog geen halfuur open en ze had alweer der plasje gedaan :(
dus ga denk die spray hale ;)

Offline Anne.

« Reactie #46 Gepost op: februari 14, 2011, 12:33:39 »
Ik denk gewoon dat je je slaapkamer deur altijd dicht moet houden.
Een kat hoort niet in je slaapkamer te komen en op je bed te slapen.
In ieder geval zo is dat bij onze katten.

Offline Anne.x

« Reactie #47 Gepost op: februari 14, 2011, 13:34:22 »
@Anne.

het probleem is dat mijn deur heel iritant is als je hem open doet lijkt het net alsof het tocht.. terwijl er geen raam ofzo open staat. bij me ouders thuis kwam de kat ook altijd op de slaapkamer ik heb er geen problemen mee dus vandaar;)

Offline QueenOfHearts_4

« Reactie #48 Gepost op: februari 14, 2011, 13:36:44 »
Ik heb de rest niet gelezen, sorry...

..maar het laatste wat je moet doen bij een kat is zijn/haar neus in de urine douwen.
Je moet haar op de kattenbak leren gaan. Als er ergens urine ligt moet je die geur zien te verplaatsen naar de kattenbak. En zet haar vaak op de kattenbak. Katten zijn in principe altijd al zindelijk, dus dat soort ruwe straffen werkt averechts.

Koop een goede kattenbak en zet haar er vaak op, bijvoorbeeld na het eten/drinken. Deed ik bij mijn kitten ook.

"I really think that everyone should have watercolors, magnetic poetry,
 and a harmonica."

Offline Anne.x

« Reactie #49 Gepost op: februari 14, 2011, 13:43:16 »
Ik heb de rest niet gelezen, sorry...

..maar het laatste wat je moet doen bij een kat is zijn/haar neus in de urine douwen.
Je moet haar op de kattenbak leren gaan. Als er ergens urine ligt moet je die geur zien te verplaatsen naar de kattenbak. En zet haar vaak op de kattenbak. Katten zijn in principe altijd al zindelijk, dus dat soort ruwe straffen werkt averechts.

Koop een goede kattenbak en zet haar er vaak op, bijvoorbeeld na het eten/drinken. Deed ik bij mijn kitten ook.

ze plast en poept altijd op de kattebak alleen als ik me slaapkamer open heb plast ze op me bed en dat is beetje gek:S

Offline QueenOfHearts_4

« Reactie #50 Gepost op: februari 14, 2011, 13:48:41 »
ze plast en poept altijd op de kattebak alleen als ik me slaapkamer open heb plast ze op me bed en dat is beetje gek:S

Schijnbaar herkent ze dat meer als kattenbak..

Als ik m'n kat ergens weg wilde jagen (voornamelijk bij de plant omdat hij die kapot krabt) dan pak ik een plantenspuit met water.
Ah. En je bed heel heel heel goed schoonmaken.

"I really think that everyone should have watercolors, magnetic poetry,
 and a harmonica."

Offline Anne.x

« Reactie #51 Gepost op: februari 14, 2011, 13:50:54 »
Schijnbaar herkent ze dat meer als kattenbak..

Als ik m'n kat ergens weg wilde jagen (voornamelijk bij de plant omdat hij die kapot krabt) dan pak ik een plantenspuit met water.
Ah. En je bed heel heel heel goed schoonmaken.

ze vind water niet eng of vervelend dus dat schiet niet echt op! ik gebruik sleutels dat had ik een keer van een vriendin gehoord zeg maar naar der toe gooien (niet opder) of gewoon met je sleutels rammele dan schrikken ze ook!
maarja meestal als ze heeft geplast merk ik het niet want dan ben ik niet in de kamer.
dus ga denk bij dierenwinkel dat spul hale waar ze niet van houde...