Poll

Wat vind jij van pesten?

Stom.
6 (20%)
Leuk.
1 (3.3%)
Het moet de wereld uit!
20 (66.7%)
Super.
0 (0%)
Geen mening.
3 (10%)

Totaal aantal stemmen: 29

Auteur Topic: Pesten.  (gelezen 2719 keer)

Offline Femmie-Love

Pesten.
« Gepost op: april 23, 2011, 17:40:20 »
Wat vind jij van pesten?
Tears in the night
tears in the daylight

tears of joy
tears of sadness

tears 'cause you are with me
tears 'cause you have to leave

days that were so beautiful
but the farewell was very hard

now after these beautiful days
there are stil tears

tears from those beautiful memories
tears 'cause I miss you

tears that say all the same
tears that say i love you

Offline Micha

Re: Pesten.
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2011, 18:59:59 »
Je ontkomt er niet aan.
Pesten zal ook nooit de wereld uit zijn.
En ik moet toegeven, ik heb ook wel is gepest.
Maar ik ben ook heel erg veel gepest.
Alleen ja, het doet mij niet veel eigenlijk :'D Ik ben tevreden met mezelf, dus pesters kunnen mij niet omlaag krijgen.

Offline Rann.

« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2011, 21:41:34 »
Nou je het er over hebt. :') Ik ben vroeger gepest door hele populaire mensen die nou door en door lelijk zijn en leven van een uitkering en zichzelf stoer vinden. Ik kwam er net weer één tegen en die dacht me weer onderuit te kunnen halen, zulke mensen moet ik altijd keihard met de neus op de feiten drukken want ik heb een allergie ontwikkeld voor dat soort mensen. Dan druipen ze af, heerlijk. En dan zie je me spontaan groeien. Ik heb zelf nooit gepest maar ik heb wel een uitgesproken mening die niet altijd even handig is maar ik zal nooit iemand bewust kwetsen omdat ik iemand niet leuk vind.

Iedereen is zoals hij of zei is.
. . . . . . . . . . .

Offline Melanie2103

« Reactie #3 Gepost op: april 24, 2011, 21:19:58 »
je kan er niks aan doen om het nooit meer te laten gebeuren
ik ben zelf nooit gepest,
maar vriendinnen wel en ik kwam dan ook altijd voor ze op
op die manier zijn die vriendinnen kwa zelfvertrouwen niet helemaal
naar 0 gezakt en durven ze nu zelf ook voor zichzelf op te komen.

Offline Em.

« Reactie #4 Gepost op: april 24, 2011, 22:58:45 »
Ik vraag me eigenlijk af wat de opties 'leuk' en 'super' in de poll doen.
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Zebraaa

« Reactie #5 Gepost op: april 24, 2011, 23:01:14 »
Hahaha, wat is dit voor 'n poll.
Alsof er mensen zijn die pesten 'super' vinden. Achja, die zullen er vast zijn, maar dan zullen ze 't niet toegeven denk ik zo. Of dat misschien niet eens beseffen.

Ik vind pesten laag. Leef en laat leven.

Offline Roy

« Reactie #6 Gepost op: april 25, 2011, 00:20:42 »
Geen mening,
Want Het gebeurt altijd, Zo zou het altijd zo blijfen
Een opmerking wat mischien wel een feit is kan gewoon een bijnaam zijn, en niet  iets om te pesten wezen.
Het is hoe je er zelf voor open staat.

ik hoorde laatst iets op tv,
Dat je niet de pestkop moest aanpakken,
maar je moest de gepeste persoon 'harder' maken.
Die moet je niet beschermen maar er mee om laten gaan

Sommige mensen lokken het niet uit om gepest te worden, maar laten zich pesten.
Van je af bijten is ook niet alles, nja iig, het is een lang moeilijk verhaal toen.
<wat een kromme zinnen>

Offline Bugeltje

« Reactie #7 Gepost op: april 25, 2011, 12:37:42 »
Het zal altijd blijven gebeuren, maar pesten doet zoveel pijn dat ik het niemand gun. Ik vind gewoon dat we iedereen moeten proberen te accepteren zoals hij/zij is, al mogen we hem of haar niet, of is hij/zij een beetje anders dan de rest, dat is natuurlijk nooit een geldige reden om iemand belachelijk te maken en pijn te doen door diegene te gaan pesten. Dus ik ben absoluut geen voorstander van pesten, omdat ik zelf ook gepest ben weet ik hoe het voelt, en geloof me, dat wil niemand voelen ;)

Offline angiee.

« Reactie #8 Gepost op: april 25, 2011, 22:58:18 »
Heb zelf ook gepest echt heel veel, soms nog maar ik zie soms mensen die echt te ver gaan. ben vroeger ook gepest maar gelukkig nu niet meer ;)
"When we do the best we can, we never know what miracle is brought in our life, OR in the life of another."

Offline Becca.

« Reactie #9 Gepost op: april 25, 2011, 23:50:23 »
@ angela
waar ligt voor jou de grens?
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Micha

« Reactie #10 Gepost op: april 25, 2011, 23:58:01 »
Geen mening,
Want Het gebeurt altijd, Zo zou het altijd zo blijfen
Een opmerking wat mischien wel een feit is kan gewoon een bijnaam zijn, en niet  iets om te pesten wezen.
Het is hoe je er zelf voor open staat.

ik hoorde laatst iets op tv,
Dat je niet de pestkop moest aanpakken,
maar je moest de gepeste persoon 'harder' maken.
Die moet je niet beschermen maar er mee om laten gaan

Sommige mensen lokken het niet uit om gepest te worden, maar laten zich pesten.
Van je af bijten is ook niet alles, nja iig, het is een lang moeilijk verhaal toen.
<wat een kromme zinnen>
Ja, inderdaad.
Pesters stop je toch niet.
Misschien voor heel even als ze hard aangepakt zijn door school bijvoorbeeld (dat had ik). Maar een paar weken later gingen ze weer vrolijk verder met mij pesten.
Tot ze door begonnen te krijgen dat het me niks deed.
Ze bleven maar dingen roepen, en ik bleef er maar om lachen en zeggen dat ze gelijk hebben.
Dat was uiteindelijk niet leuk meer, omdat ik niet brak, ik was er niet kapot van. :'D dus ik was saai voor hun.
Helaas zijn er te veel mensen die dat niet kunnen, het niet kunnen negeren.
Ik ben door dat k zoveel gepest ben juist wat harder geworden. Het boeit mij niet meer laat ik maar zeggen, wat hun vinden.
Zo zou iedereen eigenlijk moeten denken.
Natuurlijk, ik hoor liever niet; GA IN JEZELF SNIJDEN! maar ik akn er alleen maar om lachen :'D. Want ik weet dat ik dat uitlok infeite, door hoe ik eruit zie. Als het me echt dwars had gezeten had ik mijn uiterlijk wel verandert naar 'normaal voor hun.'

Offline Nathaliee.

« Reactie #11 Gepost op: april 26, 2011, 17:59:53 »
Ik snap niet dat je zegt, ik ben ook gepest geweest, maar ik pest ook soms.
Ik snap niet dat als je weet hoe dat voelt, dat toch nog andere mensen gaat aandoen.

Offline Micha

« Reactie #12 Gepost op: april 26, 2011, 18:39:48 »
Ik snap niet dat je zegt, ik ben ook gepest geweest, maar ik pest ook soms.
Ik snap niet dat als je weet hoe dat voelt, dat toch nog andere mensen gaat aandoen.
als wraak.
ik pestte de mensen die mij pestte terug. omdat ik wist hoe kut het voelde om gepest te worden, gunde ik hun dat net zo hard.
en op de basisschool pestte ik wel eens.
waarom ik dat deed? :'D weet ik veel. dat is alweer 6 jaar geleden, wat ik toen dacht weet ik echt niet meer hoor.

Offline Nathaliee.

« Reactie #13 Gepost op: april 26, 2011, 19:19:19 »
als wraak.
ik pestte de mensen die mij pestte terug. omdat ik wist hoe kut het voelde om gepest te worden, gunde ik hun dat net zo hard.
en op de basisschool pestte ik wel eens.
waarom ik dat deed? :'D weet ik veel. dat is alweer 6 jaar geleden, wat ik toen dacht weet ik echt niet meer hoor.
Ahja, als wraak vind ik het anders. Het is maar zo mensen die vroeger gepest werden, en daarna 'populair' ofzo worden. En dan denken dat ze beter zijn als iedereen en andere mensen pesten, dat snap ik echt niet.
Maar als wraak snap ik het wel ;D

Offline Rann.

« Reactie #14 Gepost op: april 26, 2011, 19:26:32 »
Ik snap dat juist heel erg goed. Mensen die gepest worden zijn boos en willen vaak (niet altijd) wraak op degene die hun gepest heeft. Ik heb dat zelf helemaal niet maar ik als ik ze nu zie begint het me wel te jeuken, my gawd. En als je altijd gepest bent en jezelf wil beschermen om niet gepest te worden geloof ik ook wel dat de drang dan heel groot is.

Al keur ik het niet goed of zo.. maar ik snap het ergens wel. Zo houd pesten juist nooit op, denk ik.

. . . . . . . . . . .

Offline Micha

« Reactie #15 Gepost op: april 26, 2011, 19:42:07 »
Ik snap dat ook wel hoor ja.
Ik denk dat je dan ook gaat pesten, omdat je weet dat die pesters ja. populair waren (tenminste. meestal wel.) dus je zo dan een soort van 'masker' hebt dat je niet gepest wordt omdat jij ook een pester bent.

Offline Sanne

« Reactie #16 Gepost op: april 26, 2011, 19:50:05 »
Ja maar Micha, in dat geval vind ik het heel wat anders. Ik snap wel, dat je op een gegeven moment echt wraakgevoelens hebt. Zou ik ook hebben. Bij Angela staat nergens dat het om dezelfde mensen gaat. Ze zegt zelf dat ze heel erg heeft gepest, maar sommige mensen gaan echt te ver? Waarin dan? Als mensen te ver gaan, vind ik het logischer om er wat van te zeggen dan te pesten. Want pesten vind ik mensen uitschelden, en als het echt ver gaat pijn doen.

Ik ben zelf wel eens gepest. Niet in zin van, ik was overal het pispaaltje, dat niet. 1 zo'n jongen maakten altijd kutopmerkingen naar me, in de tweede. Heel vaak als niemand het doorhad even een kutopmerking maken. Ik weet niet wat erger is, in hebijzijn van iedereen of dat, want dan heeft niemand het door en zou er ook niemand zijn die je ermee gaat helpen als je zelf niets zegt. Ik was er wel een keer mee naar een docente geweest, die was flink boos, maar hij ging wel verder. Toen was ik het een keer zo zat, dat ik hem een bloedneus sloeg :') Ja, ik zet er rustig zo'n :') poppetje achter, want daarna volgde er een gesprek, ik was heel snel weg met de belofte dat ik voortaan naar haar toe moest komen en niet moest gaan saan, hij kreeg een flinke preek, zijn ouders werden gebeld en hij moest de hele dag tussen de leraren zitten ofzoiets.  Daarna is het nooit meer gebeurd. Echt nooit meer. Vandaar dat ik nou niet bepaald spijt heb van die bloedneus.

En nog 1 keer, een jongen die me continu zat uit te schelden. Gelukkig zat ik die niet vaak, hij zat in een ander jaar op school, ik zag hem alleen bij de bushalte. Toen moesten we wel regelmatig een tijdje wachten op de bus, en vraag mijn god niet waarom, maar hij zat me altijd verrot te schelden. Dat was rond de 1e/2e. 1 keer, ben ik gewoon heel serieus, rustig (moeite dat het me koste, ik kookte van binnen, en niet zo'n beetje ook) zovan gaan zeggen: 'Vind je dit nou normaal? Iemand die jou nooit wat heeft gedaan, verrot schelden? Voel jij je er beter door? Heb ik iets fout gedaan?' iets in die trant. Toen zei hij, dat ik ooit heel chagrijnig op iets had geantwoord wat hij vroeg. Ik herinnerde me dat echt niet meer, het zou vast wel waar zijn, maar goed. Toen vroeg ik: 'Moet ik er serieus nu nog last van hebben, dat ik je ooit heb afgesnauwd? Ik herinner me het niet eens meer, dan is het zeker een tijd terug.' Zei die: 'nee, daar zul je de rest van je leven last van hebben' Ik meen het, die jongen was echt niet goed. Gelukkig is hij iets van 2 jaar geleden naar een andere school gegaan. Heel af en toe kom ik hem nog tegen, we wonen in dezelfde plaats. Als ik zijn kop zie, krijg ik echt haatgevoelens.

Verder zijn er nog wel wat dingetjes gebeurd, maar dit zijn wel echt degene die ik echt pesten vond. De rest was meer, dat het zeg maar net wat te ver ging, dat het echt niet grappig meer was, maar dat viel wel mee. Gelukkig is het niet zo dat ik er lang mee gezeten heb ofzo. Toen het klaar was, was het voor mij ook klaar. Alleen blijven wel die haatgevoelens, vooral naar die laatste. Ik zou hem wat graag een keer op zijn bek slaan, maarja. Geen goed plan.

Pesten na een bepaalde leeftijd vind ik nog het ergst. Dan moet je gewoon genoeg verstand hebben om te weten dat het andere pijn kan doen. Bij kinderen ligt die grens nog wat moeilijker, die hebben minder snel door dat het niet leuk is. Maar op je 16e echt nog een willekeurig iemand pesten, gaat er bij mij niet in. Ik vind echt dat scholen het harder moeten aanpakken, vaak wordt er volgens mij veel te weinig aan gedaan.

O, ik word later waarschijnlijk juf en dan ga ik het boek spijt van Carry Slee zeker voorlezen, mits ik er de goede leeftijdsgroep voor heb.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Rann.

« Reactie #17 Gepost op: april 26, 2011, 20:08:11 »
Daar heb je een heel goed punt. Maar op werkplekken word ook vaak genoeg "gepest" en dat zijn mensen van boven de 40. En geloof me, die zijn het allerergst. Die gaan zo laag dat een klein kind van tien jaar het niet kan verzinnen. Op mijn vorige werkplek gingen ze zo ver dat mensen huilend naar huis gingen en nooit meer terug kwamen, lang leven de volwassenen die een manager functie hebben. Ik ben daar op den duur ook weg gegaan omdat ik echt iemand keihard voor zijn bek wou slaan dat ik er van begon te hyperventileren. En dan ging het niet eens om mij want ik trok - ook niet altijd verstandig - altijd mijn mond open.

Ik denk dat je sowieso de mensen - ongeacht hun leeftijd - die gepest worden op een assertiviteitstraining of zelfverdedigingscursus moet zetten, want dat zal ze goed doen. En leerlingen/werknemers een paar dagen naar huis moet sturen. Leerlingen schorsen met wat grotere gevolgen en werknemers onbetaald thuis laten zitten.

Ik heb op 2 middelbare scholen gezeten en op één school werd bijna niet gepest omdat de gevolgen net iets te groot waren waardoor je wel twee keer nadacht voordat je zo'n actie zou ondernam. En op 't werk betekend het einde contract, per direct. Ow en bij mij op 't MBO werd ook gepest, zat je in een klas van 16 t/m 50 jaar. Oh joyyyyyy.

How low can you go, echtwaar. juk. Dus als ik 't nu zo bekijk na mijn verhaal, pesten zal nooit overgaan hoe oud je ook bent. :')

En ik herken best wel veel in jouw verhaal Sanne, over die haat gevoelens. :'D
« Laatst bewerkt op: april 26, 2011, 20:12:27 door Rann. »
. . . . . . . . . . .

Offline angiee.

« Reactie #18 Gepost op: april 26, 2011, 21:07:49 »
ja, ik weet ook niet waarom ik het doe.
soms zit ik met me vriendinnen te lollen, maar ja me grens is echt als je mensen echt naar een grootje helpt dat ze niet meer naar school durven of echt zelfmoordneigingen krijgen wat je vaak ziet.
ik pest soms nog, als ik mensen echt er niet uit vind zien en dan ga ik belachelijke dingen doen en krijg ik daarna best spijt van...
"When we do the best we can, we never know what miracle is brought in our life, OR in the life of another."

Offline Sanne

« Reactie #19 Gepost op: april 26, 2011, 21:24:13 »
@ Miranda
Pff Miranda, ergens wist ik wel dat dat gebeurde - van verhalen- maar ik kan het me gewoon niet voorstellen. Kijk, tuurlijk zijn volwassenen niet perfect, maken ze ook ruzie, grapjes die niet goed kunnen vallen, maken fouten. Maar echt pesten, een willekeurig iemand (bewust) naar de grond werken, ik kan daar niet bij, zeker niet als je die leeftijd hebt. Maar goed dat je daar weg bent.

Ik heb wel vaak het idee dat er veel managers zijn die zichzelf heel wat vinden, graag laten weten dat ze hoger zijn, en werknemers gebruiken. Dat vind ik al niet kunnen, maar tot daar aan toe. Ging het echt tot schelden aan toe? Wat een niveau.

@ Angela
Ligt daar pas je grens? Je grens ligt bij dat mensen niet naar school durven, en zelfmoordneigingen krijgen? Heb je het echt dan over mensen die jou niets gedaan hebben? Weet je wel wat er daar aan vooraf gaat? Die grens ligt echt veel en veel te ver. Lang voor dat 'stadium' kan iemand al lang ongelukkig zijn.
Wat doe je dan, als ik vragen mag? Bij mensen die er in jouw ogen belachelijk uit zien? Kijk, dat je er over roddelt, ga je gang. Vinden sommigen misschien al te ver gaan, maar je doet iemand er geen pijn mee, iedereen lult wel. Maar ik versta zelf onder 'belachelijke dingen' wel anders.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan