Poll

Wat vind jij van pesten?

Stom.
6 (20%)
Leuk.
1 (3.3%)
Het moet de wereld uit!
20 (66.7%)
Super.
0 (0%)
Geen mening.
3 (10%)

Totaal aantal stemmen: 29

Auteur Topic: Pesten.  (gelezen 2719 keer)

Offline Nathaliee.

Re: Pesten.
« Reactie #40 Gepost op: april 28, 2011, 19:39:35 »
Wat ik persoonlijk grappig vind is dat er emo's zijn die zeggen dat ze huppelkutjes haten. Dat ze dus compleet anti zijn. Maar dat is dan ook een soort van pesten? Ik bedoel, dan doen ze precies hetzelfde. Niet alle meisjes met hakken aan zijn verkeerd ofzo.
Dat vind ik ook.
Maar je hebt ook van die meisjes die er gewoon over gaan qua schmink en bruine crème enzo, en daar heb ik gewoon een natuurlijk afkeer van. Totdat ik ze beter leer kennen en vaak besef dat dat eigenlijk heel vriendelijke meisjes zijn.
Dus ik vind het stom om op uiterlijk te gaan baseren, en als je dat wel doet vind ik het stom als je ze echt recht in hun gezicht gaat uitlachen/uitschelden. Want daar is toch niemand iets mee, daar kwets je alleen maar mensen mee.

Offline Becca.

« Reactie #41 Gepost op: april 28, 2011, 20:26:10 »
Het is geen persoonlijke aanval op Angela. Dit is een discussietopic over pesten.
Mensen die gepest zijn, mensen die pesten, mensen die er buiten staan. Iedereen kan reageren.

Mensen die toegeven dat ze soms pesten: ik heb hier respect voor. Dat men het toegeeft. Niet dat men pest. Ik keur pesten nooit, nooit goed. Maar genoeg mensen zouden er niet voor uit durven komen. Dus dat even ten eerste. Wanneer je er echter trots op bent, is dit wat anders. Angela meldt dat ze er wel altijd spijt van heeft. Ik denk dat bijna iedereen wel eens een negatieve gedachte over iemand heeft. Zo van: woaah. dat is echt lelijkk.:')
Bijvoorbeeld.
Met pesten ga je echter een stap verder. Je doet klote tegen die persoon.

Ik denk dat een punt in dit topic ook is dat men allemaal een andere opvatting heeft over pesten.
Wanneer is iets pesten? Is dat wanneer je herhaaldelijk mensen voor schut zet? Wanneer je een rotopmerking maakt? Wanneer je banden leeg laat lopen en/of herhaaldelijk fysieke streken uithaalt? Wanneer je gemeend/bewust even lullig tegen een persoon doet?
Ik denk dat sommige mensen het hebben over pesten in kleine vorm, wat anderen niet eens pesten noemen. Op die manier krijgen we vertekende beelden van elkaar. Want als de ene pesten noemt dat je wel eens bewust gemeen doet, en een ander denkt dat jij andermans leven fulltime tot een hel maakt, is dit wel degelijk een groot verschil.

Pesten is nooit, nooit goed, in welke vorm dan ook. Maar ik heb ook wel eens bewust iets lelijks tegen m'n vriendin gezegd. Is dat dan pesten? En als ik dat vaker dan één keer heb gedaan? En als ik nu spijt heb achteraf? Wanneer ga ik te ver?

Ik heb nooit mensen gepest. Maar iedereen doet wel eens lelijk. Echt pesten, hartgrondig pesten, ik denk dat dat door iedereen gehaat wordt. En ja, ook mensen gaan wel eens echt te ver, zomaar. Ook dan kun je achteraf spijt hebben en het toch de volgende keer weer doen. Nee, pesten is verschrikkelijk, het maakt inderdaad mensen kapot. Maar we moeten, voor we persoonlijk worden, wel weten waar we het over hebben.

Pesters zijn onzeker. Ja, ik denk dat dit waar is. Of er wordt gepest door middel van groepsdruk, misschien zelfs uit verveling. Natuurlijk moet dit stoppen. Dat weet iedereen.
Ook moeten mensen zich niet laten pesten. Dit is zeker zo, geef de pester geen kans, of laat het voor wat het is. Maar je weet nooit wat er speelt. Waarom mensen zich niet verdedigen. Pesten is vaak zinloos. Er gaan ook vaak ongegronde roddels over personen. Verhaaltjes die absoluut niet waar zijn. Maar wat als je een keer in de roos schiet? Dat je een keer het goede verhaal te pakken krijgt, zonder dat je dat weet? Wat kan dat kapot maken?

Over dit forum. Er zit hier een redelijk vaste groep. Je weet een beetje van elkaar hoe hun insteek is. (Ik zeg niet dat je elkaar echt kènt, maar jullie snappen me wel.)
We hoeven toch niet elke keer als we wat zeggen er bij te zeggen dat het niet persoonlijk bedoeld is, dat we de persoon in kwestie echt wel mogen, etc.
Bijna iedereen heeft hier wel respect voor elkaar. En zo niet, dan weten we dat zelf wel. Men moet niet alles zo persoonlijk opvatten. Dude, ik heb respect voor Micha. We mogen elkaar graag. Maar ik vind het slecht dat ze gepest heeft. Omdat ik pesten slecht vind. Natuurlijk weet ik niet in hoeverre dit ging, maar in zijn algemeen vind ik het slecht.
We kunnen immers alleen maar een mening geven over wat we horen. Dat moet je zelf ook begrijpen als je iets neer zet.
Als ik dit nu zeg over Micha.. zou ze zich nu verdedigen met: 'ja, ik ben jong, ik wist niet beter, en ze pestten mij ook!!' ?
Waarschijnlijk. Een mens heeft de neiging zich te verdedigen. En misschien is het nog een verzachtende omstandigheid ook. De een vind van wel, de ander van niet. En verdedigen is natuurlijk. Ik zou mezelf ook verdedigen.
Maar ze hoeft zich niet persoonlijk aangevallen te voelen over wat ik zeg. Puur omdat het om deze discussie gaat, het pesten, niet over Micha als persoon zelf. Ze kan gewoon verder huppelen in haar leven, happily ever after, en misschien gaan we nog een keer meeten ook.
Kom mensen, relax.

Pesten is klote.

en btw.. Waarom zijn het per se emo's die zeggen dat ze huppelkutjes haten? En is huppelkut het uiterlijk of het gedrag? Waarom moet dat per se samen gaan? Ik ken facking aardige 'huppelkutten' en freaking gemene 'alto's'.
Respect is het sleutelwoord.
« Laatst bewerkt op: april 28, 2011, 20:34:52 door Becca. »
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Hensen

« Reactie #42 Gepost op: april 28, 2011, 21:30:37 »
Het is geen persoonlijke aanval op Angela. Dit is een discussietopic over pesten.
Mensen die gepest zijn, mensen die pesten, mensen die er buiten staan. Iedereen kan reageren.

Mensen die toegeven dat ze soms pesten: ik heb hier respect voor. Dat men het toegeeft. Niet dat men pest. Ik keur pesten nooit, nooit goed. Maar genoeg mensen zouden er niet voor uit durven komen. Dus dat even ten eerste. Wanneer je er echter trots op bent, is dit wat anders. Angela meldt dat ze er wel altijd spijt van heeft. Ik denk dat bijna iedereen wel eens een negatieve gedachte over iemand heeft. Zo van: woaah. dat is echt lelijkk.:')
Bijvoorbeeld.
Met pesten ga je echter een stap verder. Je doet klote tegen die persoon.

Ik denk dat een punt in dit topic ook is dat men allemaal een andere opvatting heeft over pesten.
Wanneer is iets pesten? Is dat wanneer je herhaaldelijk mensen voor schut zet? Wanneer je een rotopmerking maakt? Wanneer je banden leeg laat lopen en/of herhaaldelijk fysieke streken uithaalt? Wanneer je gemeend/bewust even lullig tegen een persoon doet?
Ik denk dat sommige mensen het hebben over pesten in kleine vorm, wat anderen niet eens pesten noemen. Op die manier krijgen we vertekende beelden van elkaar. Want als de ene pesten noemt dat je wel eens bewust gemeen doet, en een ander denkt dat jij andermans leven fulltime tot een hel maakt, is dit wel degelijk een groot verschil.

Pesten is nooit, nooit goed, in welke vorm dan ook. Maar ik heb ook wel eens bewust iets lelijks tegen m'n vriendin gezegd. Is dat dan pesten? En als ik dat vaker dan één keer heb gedaan? En als ik nu spijt heb achteraf? Wanneer ga ik te ver?

Ik heb nooit mensen gepest. Maar iedereen doet wel eens lelijk. Echt pesten, hartgrondig pesten, ik denk dat dat door iedereen gehaat wordt. En ja, ook mensen gaan wel eens echt te ver, zomaar. Ook dan kun je achteraf spijt hebben en het toch de volgende keer weer doen. Nee, pesten is verschrikkelijk, het maakt inderdaad mensen kapot. Maar we moeten, voor we persoonlijk worden, wel weten waar we het over hebben.

Pesters zijn onzeker. Ja, ik denk dat dit waar is. Of er wordt gepest door middel van groepsdruk, misschien zelfs uit verveling. Natuurlijk moet dit stoppen. Dat weet iedereen.
Ook moeten mensen zich niet laten pesten. Dit is zeker zo, geef de pester geen kans, of laat het voor wat het is. Maar je weet nooit wat er speelt. Waarom mensen zich niet verdedigen. Pesten is vaak zinloos. Er gaan ook vaak ongegronde roddels over personen. Verhaaltjes die absoluut niet waar zijn. Maar wat als je een keer in de roos schiet? Dat je een keer het goede verhaal te pakken krijgt, zonder dat je dat weet? Wat kan dat kapot maken?

Over dit forum. Er zit hier een redelijk vaste groep. Je weet een beetje van elkaar hoe hun insteek is. (Ik zeg niet dat je elkaar echt kènt, maar jullie snappen me wel.)
We hoeven toch niet elke keer als we wat zeggen er bij te zeggen dat het niet persoonlijk bedoeld is, dat we de persoon in kwestie echt wel mogen, etc.
Bijna iedereen heeft hier wel respect voor elkaar. En zo niet, dan weten we dat zelf wel. Men moet niet alles zo persoonlijk opvatten. Dude, ik heb respect voor Micha. We mogen elkaar graag. Maar ik vind het slecht dat ze gepest heeft. Omdat ik pesten slecht vind. Natuurlijk weet ik niet in hoeverre dit ging, maar in zijn algemeen vind ik het slecht.
We kunnen immers alleen maar een mening geven over wat we horen. Dat moet je zelf ook begrijpen als je iets neer zet.
Als ik dit nu zeg over Micha.. zou ze zich nu verdedigen met: 'ja, ik ben jong, ik wist niet beter, en ze pestten mij ook!!' ?
Waarschijnlijk. Een mens heeft de neiging zich te verdedigen. En misschien is het nog een verzachtende omstandigheid ook. De een vind van wel, de ander van niet. En verdedigen is natuurlijk. Ik zou mezelf ook verdedigen.
Maar ze hoeft zich niet persoonlijk aangevallen te voelen over wat ik zeg. Puur omdat het om deze discussie gaat, het pesten, niet over Micha als persoon zelf. Ze kan gewoon verder huppelen in haar leven, happily ever after, en misschien gaan we nog een keer meeten ook.
Kom mensen, relax.

Pesten is klote.

en btw.. Waarom zijn het per se emo's die zeggen dat ze huppelkutjes haten? En is huppelkut het uiterlijk of het gedrag? Waarom moet dat per se samen gaan? Ik ken facking aardige 'huppelkutten' en freaking gemene 'alto's'.
Respect is het sleutelwoord.

Omdat ik ze ken en wel eens door een paar ben uitgescholden als een huppelkut met metalmuziek :')
<33

Offline Becca.

« Reactie #43 Gepost op: april 28, 2011, 22:11:11 »
Omdat ik ze ken en wel eens door een paar ben uitgescholden als een huppelkut met metalmuziek :')
Maar dat is dan toch precies hetzelfde als andersom? Of je nou emo's of huppelkutten over één kam scheert maakt toch geen verschil?
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline angiee.

« Reactie #44 Gepost op: april 28, 2011, 22:36:14 »
Weet je het komt erop neer dat mensen dit niet van mij hadden verwacht.
ik pest soms eenmaal, maar een stuk minder. en achterop denk ik soms waarom heb ik dat gezegd?
ik ben gewoon iemand die het soms doet, maar ik vind het beetje dom om mensen 'namen' te geven huppelkutje of emo en altos.
mensen zijn mensen, en ja de 1 is kleed zich anders dan andere en mag je wat over zeggen vind ik als je niet mooi vind,en ik loop gewoon met de mode mee en iedereen kent mij en me vriendinnen ook en sommige hebben lagen make-up op. nou en? ben je dan gelijk een huppelkut? sommige 'huppelkutjes' kunnen heel aardig zijn, maar sommige die doen dat nou eenmaal niet en ik ken er zat van. en heb ook vrienden die zich anders kleden nou als hun dat leuk vinden maar als ze aan mij vragen of ik het mooi vind dan zeg ik het gewoon eerlijk en maak er geintjes om en hun kunnen er ook om lachen.
"When we do the best we can, we never know what miracle is brought in our life, OR in the life of another."

Offline Athena

« Reactie #45 Gepost op: april 28, 2011, 22:49:08 »
mensen zijn mensen, en ja de 1 is kleed zich anders dan andere en mag je wat over zeggen vind ik als je niet mooi vind,en ik loop gewoon met de mode mee en iedereen kent mij en me vriendinnen ook en sommige hebben lagen make-up op. nou en? ben je dan gelijk een huppelkut? sommige 'huppelkutjes' kunnen heel aardig zijn, maar sommige die doen dat nou eenmaal niet en ik ken er zat van.

Ik zei niks over lagen make-up en met de mode meelopen? Als mensen dat leuk vinden moeten ze dat lekker doen. Ikzelf vind het in sommige gevallen ook leuk om met de mode mee te doen. Ik heb dus niets aan te merken op uiterlijke kenmerken ofzo (oké oké behalve op de arrogante kop die sommige meisjes soms trekken), als je post op mij gericht was. Ik doelde op mensen die andere mensen die er anders uit zien uitschelden en lachen, daarop was het woord 'huppeltrut' gericht. Verkeerde woordkeuze dus misschien. Ik ken genoeg mensen die lagen make-up ophebben die super aardig zijn.
Het was dus alleen gericht op het pesten.

Offline Micha

« Reactie #46 Gepost op: april 28, 2011, 23:57:13 »
Overigens, wat verstaan jullie allemaal onder pesten?

Want ik geloof dat mensen nu denken dat ik keihard pestte ofzo, maar ik scheldde alleen mensen uit die mij pestte.
En toen Yorick zijn tas kapot gemaakt werd heb ik hun tas kapotgeschopt.
Het pesten was bij mij altijd een reactie op wat hun deden.

Dat versta ik onder pesten, in ieder geval. xD.

Maar ik bedoel dus niet dat ik mensen helemaal kapot maakte van binnen enzo, dat ik 'dat nerderige meisje met die bril met jampotglazen (als eenv oorbeeldje maar even xD)' uitschold omdat ze 'niet mooi' was.
Dat soort dingen deed ik gewoon nooit.
Maar dacht ik bijvoorbeeld wel (maar daar kan je niks ana doen he, dat je denkt; hee die is lelijk.) maar ik zei het nooit tegen ze.

Offline Lisaa

« Reactie #47 Gepost op: mei 05, 2011, 16:10:44 »
Ik vind zelf dat het niet zou moeten bestaan, maar er zijn zoveel dingen waarvan ik dat vind.
Zelf heb ik eigenlijk nooit gepest, alleen voor de grap (en ja, de andere vonden het dan ook grappig).

Offline Daantje

« Reactie #48 Gepost op: mei 07, 2011, 22:41:19 »
Ik vind pesten laf.
Er worden zoveel mensen door kapot gemaakt.
De pesters weten niet wat ze aanrichten.
Maar hoe kun je het voorkomen?

Offline Sacheride-emo

« Reactie #49 Gepost op: juni 12, 2011, 21:44:16 »
pesten is stom..
bij mij hebben(en doen ze nog )
sommige mensen pesten mij omdat ik wat donkerder ben
dat is super irritant zoals deze opmerkingen:poepdrol, zwarte piet,
bruine boterham, schimmelmens, alien, :( :(
maar ik kan ertegen ik word er niet boos of verdrietig van
maar ik krijg er een rot gevoel bij..
maar ik laat me niet zomaar pesten
als iemand pest dan denk ik'laat die maar lekker praten'
en als ik dan niet naar ze luister en ik zeg niks houden ze op :)
Love The Life You Love life ;)

Offline Edic

« Reactie #50 Gepost op: juni 21, 2011, 02:12:33 »
Citaat
50 Cent schrijft boek tegen pesten
AMSTERDAM - 50 Cent gaat een boek schrijven waarin hij zich sterk maakt tegen pesten. Playground verschijnt begin volgend jaar, heeft uitgever The Penguin Young Reader Group maandag bekendgemaakt.
Foto:  Wenn.com

Het boek van de 34-jarige rapper is gericht op jongvolwassenen en is semi-autobiografisch. 50 Cent beleefde geen fijne jeugd. Al op jonge leeftijd kwam hij in aanraking met geweld en drugshandel.

De rapper schreef eerder al de autobiografie From Pieces to Weight en het boek The 50th Law, samen met auteur Robert Greene. Playground ligt vanaf januari in de winkels.

http://www.nu.nl/boek/2544824/50-cent-schrijft-boek-pesten.html

Voor geïnteresseerden.

Offline Nathaliee.

« Reactie #51 Gepost op: juni 21, 2011, 08:21:18 »
Oh dat vind ik heel goed van 50 cent.

Offline Rann.

« Reactie #52 Gepost op: juni 21, 2011, 09:30:17 »
Oh dat vind ik heel goed van 50 cent.

Vind ik ook ja.
. . . . . . . . . . .

Offline Lokkie Sponk

« Reactie #53 Gepost op: juni 27, 2011, 20:33:48 »
Ik versta onder 'pesten' mensen kwetsen. Maar dan is roddelen in principe ook pesten (als je het te weten komt), nou, zo vind ik van niet. Het is niet mooi natuurlijk, maar het gebeurt het gewoon, en zolang je het niet weet, kwetst het je ook niet.
Maar bijvoorbeeld een president die een racistische uitspraak doet, kwetst ook. Maar dat is ook weer geen pesten? Je kunt het niet echt algemeen maken vind ik.
Ik vind pesten het meest onzinnigste wat er bestaat. Het heeft totaal geen nut. Mensen die pesten reageren hun frustraties en problemen enzo af op anderen, die dan 'minderwaardig' ofzo zouden zijn.
Ik vind het zielig, laag. Maar er valt niets aan te doen, denkik zo.

Nouja, ik zeg het waarschijnlijk weer fout, omdat ik het niet kan uitleggen..
Nobody dies a virgin, life fucks us all - Kurt Cobain      I don't go looking for trouble. Trouble usually finds me. - Harry Potter