Auteur Topic: oh man, sommige mensen zijn zo dom.  (gelezen 1302 keer)

Offline Athena

Re: oh man, sommige mensen zijn zo dom.
« Reactie #20 Gepost op: mei 14, 2011, 00:22:29 »
Het mag dan wel aangeleerd zijn bij bijna iedereen op de middelbare school.

Maar ik vind het nogal kansloos als je dus nu mensen dom noemt die het antwoord hierop fout hadden.
Ik weet dit soort dingen gewoon niet meer, want ik heb hier geen les in.
Niet iedereen is ontzettend goed in wiskunde en onthoudt dingen die ooit in de 2e zijn aangeleerd, voor mij is het alweer 4 jaar geleden dat ik voor het laatst dit soort sommen heb gemaakt.

Ze heeft al meerdere malen sorry gezegd en zal het dus niet gemeen bedoelen.

Verder heb je wel gelijk ja. Voor mij is het ook een paar jaar geleden en ik haalde alleen maar onvoldoendes dus ehm. xD
Er zijn ook mensen (uit een 4vwo klas) die denken dat de 2e wereldoorlog ergens in de 18e eeuw was, dus dan valt dit nog mee.

Offline Nathaliee.

« Reactie #21 Gepost op: mei 14, 2011, 11:01:19 »
Ik dacht eerst ook dat het nul was, toen ik snel keek enzo. Toen dacht ik 'ohnee, eerst de keer natuurlijk' en die vijf moet niet keer nul. En ergens daartussen vroeg ik me af waarom er geen 7 in de pol stond, omdat er vast nog wel mensen waren die dat ook dachten. Dusja.
Ja je kan ook commentaar geven bij de polls en echt veel mensen zeiden dat het 7 was.  Maar ik snap persoonlijk niet hoe je aan 7 komt, je moet toch iets maal nul doen?

Ik vind het trouwens grappig hoe jullie allemaal keer zeggen, bij ons noemt dat maal haha ;D
Eerst gaan dus de haakjes, Dan zelfs de machten en de wortels, En pas dan komen de keren.
dus als het (4 + 6²) x 0 is het antwoord nul
Ja dat is toch logisch, omdat alles in de haakjes samen hoort. En dat doe je dan maal 0, dus het wordt 0. Maar als daar geen haakjes stonden zou het antwoord ook gewoon 4 zijn.

Offline Michelle

« Reactie #22 Gepost op: mei 14, 2011, 11:16:14 »
Ja je kan ook commentaar geven bij de polls en echt veel mensen zeiden dat het 7 was.  Maar ik snap persoonlijk niet hoe je aan 7 komt, je moet toch iets maal nul doen?

Ik vind het trouwens grappig hoe jullie allemaal keer zeggen, bij ons noemt dat maal haha ;DJa dat is toch logisch, omdat alles in de haakjes samen hoort. En dat doe je dan maal 0, dus het wordt 0. Maar als daar geen haakjes stonden zou het antwoord ook gewoon 4 zijn.

Het is toch niet zoooooo onlogisch dat er mensen zijn die 7 denken.
Als je even niet denkt aan dat je ooit wiskunde hebt gehad met haakjes of x gaat voor +..
Dan is het gewoon:
5... + 2... nou dat is 7... en 7 x 0... volgens mij denken ze dan gewoon 'oh nu, dus je hoedft niet te vermenigvuldigen' dus het is 7.

Ik dacht ook 7 maar nu ik deze som beredeneer zonder haakjes en er bij de denken dat x voor + gaat (want daar denk ik dus écht niet meer al na 5 jaar geen wiskunde te hebben gehad) vind ik het ook niet zo slim van mezelf want 0 x 7 is natuuuuurlijk 0.
maar dan was ik zelf alsnog op 0 uitgekomen in plaats van 5, omdat ik met de rest geen rekening houd uit het niets.

Offline Nathaliee.

« Reactie #23 Gepost op: mei 14, 2011, 11:25:42 »
Oh oké, sorry dan mensen (:
Ik doe dan ook wel een wiskunde richting haha, misschien daarom dat ik het allemaal zo logisch als iets vind.

Offline Em.

« Reactie #24 Gepost op: mei 14, 2011, 12:15:36 »
Ik vind niet per se dom als je iets niet weet. Maar wel als je iets niet weet terwijl je het hoort te weten, omdat je er bijvoorbeeld me bezig bent of dat het je net uitgelegd is. Als iemand hier nou stug blijft beweren 'je moet van links naar rechts lezen dus het is nul en het is fukking onzin om eerst keer te doen, dat slaat nergens op' dan was dat wel dom. Of als mensen stug zoziezo schrijven. D: Maar da's ook gewoon irritant. ;P
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Edic

« Reactie #25 Gepost op: mei 14, 2011, 12:25:49 »
Einstein heeft gebeld hij wil zijn formule terug.

Offline Micha

« Reactie #26 Gepost op: mei 14, 2011, 12:41:46 »
Ik vind niet per se dom als je iets niet weet. Maar wel als je iets niet weet terwijl je het hoort te weten, omdat je er bijvoorbeeld me bezig bent of dat het je net uitgelegd is. Als iemand hier nou stug blijft beweren 'je moet van links naar rechts lezen dus het is nul en het is fukking onzin om eerst keer te doen, dat slaat nergens op' dan was dat wel dom. Of als mensen stug zoziezo schrijven. D: Maar da's ook gewoon irritant. ;P

Dat je zowiezo schreef als sowieso wist ik pas sinds 2 jaar terug ofzo :'d. of een jaar.
het is mij nooit verteld dat het met een s is.

Offline Nathaliee.

« Reactie #27 Gepost op: mei 14, 2011, 15:44:16 »
Ik schrijf ook altijd zowiezo, maar ik weet wel dat het sowieso is.
Maar ik vind het raar want je spreekt z uit.
Tenzij dat van het duits komt? Daar kom ik nu net op, haha ;D dan is het wel zowiezo uitgesproken.

Offline L1871

« Reactie #28 Gepost op: mei 14, 2011, 18:38:24 »
Ik keek er snel na en toen dacht ik ook 0
Maar toen stond er dat het 5 was, dus moest ik even kijken en dacht ik OJA.
Dan denk ik toch wel van Lisa, foei! :')

Offline Lissa

« Reactie #29 Gepost op: mei 14, 2011, 18:53:24 »
MENEER VAN DALE WACHT OP ANTWOORD.
please mensen.... please.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Em.

« Reactie #30 Gepost op: mei 14, 2011, 19:13:20 »
Ik zeg sowieso niet met een z hoor. En hoe kun je zowiezo nu als sowieso schrijven, dat is de omgekeerde wereld. Dat is net zoiets als 'ik schrijf kint nu als kind' terwijl het gewoon kind is en geen kint. maar oké. Ik vind 'zowiezo' en varianten gewoon spuuglelijk.

(...)

Offline Nathaliee.

« Reactie #31 Gepost op: mei 15, 2011, 00:00:19 »
Ik zeg sowieso niet met een z hoor. En hoe kun je zowiezo nu als sowieso schrijven, dat is de omgekeerde wereld. Dat is net zoiets als 'ik schrijf kint nu als kind' terwijl het gewoon kind is en geen kint. maar oké. Ik vind 'zowiezo' en varianten gewoon spuuglelijk.
Zeg jij dat echt met een s dan? Misschien is het gewoon vlaams dan om met een z uit te spreken, dat weet ik niet. Maar iedereen hier in België spreekt het echt wel uit als zowiezo. Daarom dat wij ook automatisch gaan denken dat je het met een z schrijft, want het is nogal onlogisch om daar dan ineens een s te gaan schrijven. Maar ik weet niet hoe dat bij jullie zit dus ;D

Offline Edic

« Reactie #32 Gepost op: mei 15, 2011, 00:16:51 »
Zeg jij dat echt met een s dan? Misschien is het gewoon vlaams dan om met een z uit te spreken, dat weet ik niet. Maar iedereen hier in België spreekt het echt wel uit als zowiezo. Daarom dat wij ook automatisch gaan denken dat je het met een z schrijft, want het is nogal onlogisch om daar dan ineens een s te gaan schrijven. Maar ik weet niet hoe dat bij jullie zit dus ;D
Wel meer schrijven zowiezo maar het is fout. Ja mij boeit het niet dat mensen het schrijven omdat ik meestal de enige ben die sowieso schrijft.

Offline Em.

« Reactie #33 Gepost op: mei 15, 2011, 14:36:30 »
Nou ja, hier is de z nooit echt een z, maar mijn s van sowieso is toch echt meer s dan de z van zee oid. Voor de eerste s van sowieso is echt een s, geen z, als mensen 'zowieso' zeggen dan denk ik echt 'wtf, waarom spreek je dat woord niet normaal uit?'

(...)

Offline Nathaliee.

« Reactie #34 Gepost op: mei 15, 2011, 15:52:30 »
Maar in België is dat normaal, als iemand sowieso zou uitspreken zou ik denken 'wtf, waarom spreek je dat woord niet normaal uit?' dus dat is gewoon een kwestie van gewoonte, plaats en blabla ;D

Offline Edic

« Reactie #35 Gepost op: mei 15, 2011, 15:58:26 »
Maar in België is dat normaal, als iemand sowieso zou uitspreken zou ik denken 'wtf, waarom spreek je dat woord niet normaal uit?' dus dat is gewoon een kwestie van gewoonte, plaats en blabla ;D
Waarschijnlijk net als dat ik zou zeggen 'requiescat in pace' want 'rest in peace' is namelijk fout. Maar of zowiezo in België wel correct is weet ik natuurlijk niet, wat ik probeer te zeggen is als iedereen het fout doet het niet betekent dat het dan goed is.

Offline Nathaliee.

« Reactie #36 Gepost op: mei 15, 2011, 16:03:43 »
Waarschijnlijk net als dat ik zou zeggen 'requiescat in pace' want 'rest in peace' is namelijk fout. Maar of zowiezo in België wel correct is weet ik natuurlijk niet, wat ik probeer te zeggen is als iedereen het fout doet het niet betekent dat het dan goed is.
Ja nee maar dat is anders. West-vlamingen spreken de G uit als H. Ze zeggen 'alles hoed?' Natuurlijk is dat niet juist, maar dat is gewoon hun dialect. Dus als wij zowiezo zeggen, is dat misschien niet juist volgens de Nederlandse taal ofzo, maar het is wel vlaams en hoe (denk ik) heel Vlaanderen het uitspreekt. Dus dan vind ik het logisch dat niet één persoon ineens 'sowieso' gaat zeggen omdat het zogezegd juist is.

Offline Em.

« Reactie #37 Gepost op: mei 15, 2011, 17:46:50 »
Nou ja, als je zowiezo zegt omdat je dialect spreekt is, vind ik niet echt stom of zoiets. Maar dat je ook zowiezo schrijft omdat je zowiezo zegt vind ik wel raar, tenminste, wel als je weet dat je het moet schrijven als sowieso. De meeste dingen schrijf je niet zoals je het zegt, toch?

(...)

Offline Lissa

« Reactie #38 Gepost op: mei 15, 2011, 17:58:05 »
ja 't zou nohal wa zain ak alles ier in main dialek moe hoan shraiven.
omda ta dan 'lohies' zou zain.

serieus mensen :') dat kan toch niet.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Nathaliee.

« Reactie #39 Gepost op: mei 15, 2011, 18:20:40 »
Nee ik weet het maar zowiezo is een uitzondering ;D omdat er heeel veel mensen zijn die denken dat het ook gewoon zo wordt geschreven. Denk ik.

ja 't zou nohal wa zain ak alles ier in main dialek moe hoan shraiven.
omda ta dan 'lohies' zou zain.

serieus mensen :') dat kan toch niet.
En van mijn moogt gij alles int dialect schrijven ze ;D