Auteur Topic: Samenwonen  (gelezen 2007 keer)

Offline Rietje

Samenwonen
« Gepost op: juni 07, 2011, 20:05:15 »
Ik heb een vraagje over samenwonen, aangezien er al een boel dat doen hier op het forum.:P

In september/oktober willen mijn vriend en ik gaan samenwonen. Alleen hebben we nu nog 'maar' 4 maanden, tegen die tijd ruim een half jaar.
Ik vroeg me af hoe je dit in godsnaam tegen je ouders moet vertellen. Zeg je dan gewoon doodleuk; mam, pap, ik ga uit huis, samenwonen, daagg? De laatste tijd heb ik al veel ruzie met mijn moeder.
Wanneer is het slim om het te zeggen, ik dacht zelf in juli ofzo, omdat ze dan nog een beetje te tijd hebben om er aan te wennen.

Offline Roy

Re: Samenwonen
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2011, 20:08:07 »
zeggen zosnel je een huis heb.

ze weten toch wel dat je reageert op huisen of bezig bent met een lening of w/e

je kunt ook vragen aan je ouders wat nou eigenlijk een huis kost,
vaste lasten enzo, gas water electra enzo per maand, dat maakt een makkelijke brug

maar een half jaartje verkeering,, en dan al samen wonen.. jij durft ^^

Offline Anne.x

« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2011, 20:57:15 »
ik zou zowiezo zeggen dat je er mee bezig bent en dan tegen de tijd dat je weet waarneer je de sleutel krijgt ook zeggen(:
maar is best wel snel, maar kan het begrijpen want mijn vriend en ik hebben het er ook al over ;)
maar kan je zo snel een huis krijgen dan?
succes(:

Offline missbitch92

« Reactie #3 Gepost op: juni 08, 2011, 09:06:06 »
Ik zou gewoon al een beetje laten merken dat je er mee bezig bent..
desnoods als je op internet ofzo kijkt je ouders er bij betrekken
door te vragen over of ze weten waar dat huis is ofzo..
misschien komen hun dan met de vragen..

misschien om het makkelijker te maken......

Offline Lori.

« Reactie #4 Gepost op: juni 08, 2011, 15:20:35 »
Inderdaad gewoon zeggen dat jullie er mee bezig zijn.
Neem eventueel je ouders mee met een bezichtiging, betrek ze erbij.
Onze ouders vonden dat in ieder geval heel fijn. : )
The steps we take on the way to free our minds
And lives have changed by the way we free our minds
And being with you was the moment I opened my eyes

Offline Rietje

« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2011, 21:29:12 »
Maar ik heb nu nog net geen 4 maanden met mijn vriend. Ik vind het best heftig om het nu al te zeggen.
Ook omdat het ineens zo snel gaat. Ik stotpe met school, ging werken en kreeg een vriend en dan nu ineens uit huis enzo.
Ik weet niet of we snel een huis krijgen, maar als we nu gaan kijken zit er voor oktober vast wel wat leuks tussen.:)

Maar ik ga het wel vertellen deze maand denk ik, of iig laten merken dat ik er mee bezig ben. Dat is inderdaad beter dan het stiekem doen, zoals ik eigenlijk wilde doen.

Dank voor de tips iig!:D

Offline Edic

« Reactie #6 Gepost op: juni 08, 2011, 22:03:08 »
Mijn moeder zei dat ik aan het liegen ben toen ik zei dat ik al erg lang ingeschreven ben. Waarschijnlijk moet ik haar een slap geven als ik met tassen in de gang kom omdat ze denkt dat ze droomt...

Ik zou ook dromen, scheelt wel in je portemonnee als je kinderen opgerot zijn vooral die van 18+ die geen kinderbijslag meer opleveren.

Offline Chimaera.

« Reactie #7 Gepost op: juni 08, 2011, 22:10:44 »
Mijn ouders stelden het zelf al voor toen ik pas 4 maanden ofzo met mijn vriend was. We waren altijd samen, "ga dan samenwonen". :p Dus nu weten ze wel dat we er wel mee bezig enzo. Maar voor ons zal het nog wel even duren.

Offline Rann.

« Reactie #8 Gepost op: juni 08, 2011, 22:16:40 »
Maar ik heb nu nog net geen 4 maanden met mijn vriend. Ik vind het best heftig om het nu al te zeggen.
Ook omdat het ineens zo snel gaat. Ik stotpe met school, ging werken en kreeg een vriend en dan nu ineens uit huis enzo.
Ik weet niet of we snel een huis krijgen, maar als we nu gaan kijken zit er voor oktober vast wel wat leuks tussen.:)

Maar ik ga het wel vertellen deze maand denk ik, of iig laten merken dat ik er mee bezig ben. Dat is inderdaad beter dan het stiekem doen, zoals ik eigenlijk wilde doen.

Dank voor de tips iig!:D

Ik weet niet waar je woont, en of je al ingeschreven staat? Maar hier zijn de wachttijden echt minimaal een jaar, dus ik denk dat je niet van oktober moet uitgaan wil je huren via de woningbouw. Ze berekenen je inkomen ook naar de huur, en dan moet dat weer kloppen. Het is echt een enorm gedoe, wil je een huis vinden. Tenzij je particulier gaat wonen of kopen, dan ben je natuurlijk sneller klaar. Tenminste, in de meeste gevallen of je moet geluk hebben bij de woningbouw. Maar mensen om mij heen hebben in ieder geval echt een jaar actief moeten reageren op huurhuisjes via de woningbouw.

Maar ik vond de tip van missbitch wel heel goed. Ik denk toch dat je het moet zeggen omdat het voor je ouders ook een hele verandering is. Dat je niet op de één of andere dag met je koffers in de gang staat en zegt: Nou de groeten, bedankt voor alles. :P

(Ik woon btw in het oosten van het land. Van mijn schoonouders hoor ik nog ergere verhalen qua wachttijd en die komen oorspronkelijk uit Haarlem.)
« Laatst bewerkt op: juni 08, 2011, 22:18:22 door Rann. »
. . . . . . . . . . .

Offline Micha

« Reactie #9 Gepost op: juni 09, 2011, 06:44:45 »
Sommige mensen wachten hier al 5 jaar lang op een huurhuisje.
Echt belachelijk.
:'D En ze hebben nu zoveel gespaard dat ze toch maar gaan kopen.

Offline Rann.

« Reactie #10 Gepost op: juni 09, 2011, 11:16:50 »
Sommige mensen wachten hier al 5 jaar lang op een huurhuisje.
Echt belachelijk.
:'D En ze hebben nu zoveel gespaard dat ze toch maar gaan kopen.
Precies, daarom is oktober echt mazzel als je dat haalt. Want ik had hem in een jaar met urgentie. :')
. . . . . . . . . . .

Offline Pysho

« Reactie #11 Gepost op: juni 11, 2011, 11:06:13 »
leuk ik wou dat ik nu kon samenwonen
Hallo, ik ben verbannnen van dit forum. ik ben dom geweest. ging beetje ruzie zoeken enzo..

Offline Anne.x

« Reactie #12 Gepost op: juli 03, 2011, 12:42:10 »
ik sta ook sinds kort ingeschreven dus dat kan nog wel 4/5 jaar duren voordat ik een beetje kan gaan regeeren op huisjes...

Offline Rann.

« Reactie #13 Gepost op: juli 03, 2011, 12:51:08 »
ik sta ook sinds kort ingeschreven dus dat kan nog wel 4/5 jaar duren voordat ik een beetje kan gaan regeeren op huisjes...

Je kan nu wel reageren hoor? Je krijgt alleen over vijf jaar een huisje waarschijnlijk. Of je moet dit ook bedoelen.
. . . . . . . . . . .

Offline Anne.x

« Reactie #14 Gepost op: juli 04, 2011, 12:36:03 »
@Rann ik bedoel ook dat ik over 4/5 huisje heb want nu op huizen regeeren heeft geen zin ;)

Offline Rann.

« Reactie #15 Gepost op: juli 04, 2011, 20:34:12 »
@Rann ik bedoel ook dat ik over 4/5 huisje heb want nu op huizen regeeren heeft geen zin ;)

Wat raar want bij ons krijg je door te reageren punten. Als je niet reageert spaar je dus niks op, maar dat kan bij jullie natuurlijk anders zijn.
. . . . . . . . . . .

Offline Philae

« Reactie #16 Gepost op: juli 04, 2011, 21:10:57 »
Ja bij ons ook.

Mijn vriend komt bij me wonen zodra hij een baan heeft, dan hebben we ook net pas een jaar.

Zodra ik mijn eigen huisje had, hadden we ook net een half jaar. En toen hebben we het er wel al over gehad en ook tegen zijn en mijn ouders verteld.

Die reageerden beide positief. Mijn moeder zei toen als het goed voelt moet je het gewoon doen.

Maar ik wou eerst echt alleen gaan wonen, en hij wilde eerst een baan hebben.

Dus ik zou het ook gewoon zeggen, of in iedergeval meedelen dat jullie over een tijdje willen gaan samen wonen.
(8) "Counting al the assholes in the room, well i'm definitely not alone" (8)

Because the truth is, I am madly, truly, deeply, passionately in love with you.

Offline Anne.x

« Reactie #17 Gepost op: juli 05, 2011, 11:38:17 »
Wat raar want bij ons krijg je door te reageren punten. Als je niet reageert spaar je dus niks op, maar dat kan bij jullie natuurlijk anders zijn.

bij ons is het hoelanger je ingeschreve staat hoe sneller je huisje krijgt, ik had inderdaad gekeken of het helpt als je regeerd maar helaas niet..
wel geve ze aan dat zodra je een groene smilie heb je kan beginnen met regeeren want dan heb je de hoogste slaagkans..

Offline Rann.

« Reactie #18 Gepost op: juli 05, 2011, 16:04:20 »
bij ons is het hoelanger je ingeschreve staat hoe sneller je huisje krijgt, ik had inderdaad gekeken of het helpt als je regeerd maar helaas niet..
wel geve ze aan dat zodra je een groene smilie heb je kan beginnen met regeeren want dan heb je de hoogste slaagkans..
Wat gaar.
. . . . . . . . . . .

Offline Lori.

« Reactie #19 Gepost op: juli 05, 2011, 16:07:10 »
Nee Anne, je moet niet alleen ingeschreven staan, maar ook actief zijn. (:
The steps we take on the way to free our minds
And lives have changed by the way we free our minds
And being with you was the moment I opened my eyes