Auteur Topic: Willen jullie trouwen?  (gelezen 1630 keer)

Offline Nathaliee.

Willen jullie trouwen?
« Gepost op: juni 09, 2011, 18:37:38 »
Het valt me op dat ik de laatste tijd veel mensen hoor zeggen dat ze niet willen trouwen, wat ik mij écht niet kan inbeelden, omdat ik er zeker van ben dat ik sowieso wil trouwen later.

Hoe zit dat bij jullie?

Offline Kelly.

Re: Willen jullie trouwen?
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2011, 18:42:01 »
Ik wil later niet trouwen, omdat ik het ergens onzin vind.
Ik heb geen ring of officiële verklaring nodig om te weten dat degene waarmee ik samen ben van me houdt. En het lijkt me heel tof om later in het bejaardentehuis te zeggen: 'Dat is mijn vriend.' Haha ja.
Someday, I will make my dad and mom proud of me. I promise.

Offline Nathaliee.

« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2011, 18:43:20 »
Oh ja dat wou ik eigenlijk vragen, lijkt het je niet raar om op je 40ste hem te moeten voorstellen als 'Dit is mijn vriend' ipv 'Dit is mijn man'? Dat lijkt zo onnatuurlijk in mijn ogen. Tenzij je gescheiden bent ;D

Offline Athena

« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2011, 18:45:20 »
Ja ik wil trouwen, waarom weet ik niet precies. Het lijkt me tof, ofzo.

Offline Micha

« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2011, 18:46:20 »
Ik vind het altijd zo raar om te zeggen; Ik heb geen ring en huwelijk nodig om te weten dat het echte liefde is.
Want dan klinkt het alsof mensen die trouwen dat wel nodig hebben.
Trouwen is ook een stuk makkelijker geloof ik, qua stuff met kinderen bijvoorbeeld en andere dingen enzo, geloof ik.

Maar ik wil trouwen, het lijkt mij echt heel erg mooi en leuk.
Lekker romantisch enzo <3.

Offline Roy

« Reactie #5 Gepost op: juni 09, 2011, 18:47:46 »
ik wil wel trouwen. met wie weet ik nog niet
maar gewoon in kleine kring trouwen, niet zo met een luxe auto en groot feest. maar gewoon gezellig met een klein groepje famillie en hele goeie vrienden

Offline Chimaera.

« Reactie #6 Gepost op: juni 09, 2011, 18:48:22 »
Oh ja dat wou ik eigenlijk vragen, lijkt het je niet raar om op je 40ste hem te moeten voorstellen als 'Dit is mijn vriend' ipv 'Dit is mijn man'? Dat lijkt zo onnatuurlijk in mijn ogen. Tenzij je gescheiden bent ;D
Je kunt altijd nog partner zeggen. :') Vandaag was er wel een vrouw van een jaar of 40 bij mij op het werk die een chocoladereep voor haar 'vriendje' kocht. Ik vond het eigenlijk wel schattig dat ze dat zo zei. Het klonk zo verliefd.

Maar @topic: Ja, ik wil trouwen. Ik weet eigenlijk niet waarom, maar het hoort er gewoon een beetje bij denk ik. Niet dat ik een grote bruiloft wil of een groot feest. Mijn vriend en ik hebben al helemaal bedacht wat we willen. :') Er komt iig veel bier bij kijken.

Offline Resistance

« Reactie #7 Gepost op: juni 09, 2011, 18:48:40 »
En het lijkt me heel tof om later in het bejaardentehuis te zeggen: 'Dat is mijn vriend.' Haha ja.
(lol)

OT: Ik kan nu nog niet zeggen of ik later wil trouwen, aangezien ik de juiste persoon nog niet tegengekomen ben.
Het gevoel van 'Je bent zo leuk. Ik wil met je trouwen' heb ik nooit gehad eigenlijk. :')
Maar ik vind trouwen op zich wel iets heel moois hebben. Dus wie weet, ooit.

Offline Rann.

« Reactie #8 Gepost op: juni 09, 2011, 18:52:16 »
Hmm. Aan de ene kant denk ik dat het alleen maar een papiertje is en die niet nodig ben om te beseffen hoeveel we van elkaar houden. Voor het financiële stuk hebben we ook alles geregeld zonder te trouwen, en voor kinderen hoef je het tegenwoordig ook niet meer te doen. Ik vind trouwen wel mooi hoor, dat wel. En uiteindelijk gaan we ook trouwen, maar niet om alle redenen die ik me kan bedenken waarom trouwen zo handig is.

Wij gaan trouwen omdat we een hele nare periode willen afsluiten en dit zeg maar als een nieuw begin zien met ons gezinnetje. En omdat we echt bij elkaar horen, en samen oud willen worden. En ik draag nog steeds de achternaam van mijn biologische vader, daar wil ik vanaf. En ik wil echt "echt" trouwen. Zoals je dat in films ziet, zo wil ik trouwen en niet anders.

Zo denk ik er nu over. :')
. . . . . . . . . . .

Offline Nathaliee.

« Reactie #9 Gepost op: juni 09, 2011, 18:53:42 »
Oh ik wil net wel een grote bruiloft. Met super veel mensen en kei chique en de perfecte jurk en bloemen en aaaaaaaal die dingen ;D

Offline L1871

« Reactie #10 Gepost op: juni 09, 2011, 18:54:50 »
Ik wil heel graag trouwen!

Offline Rann.

« Reactie #11 Gepost op: juni 09, 2011, 18:55:50 »
Oh ik wil net wel een grote bruiloft. Met super veel mensen en kei chique en de perfecte jurk en bloemen en aaaaaaaal die dingen ;D

Ja en dan dansen tussen al die mensen, dat is wauw.
. . . . . . . . . . .

Offline Micha

« Reactie #12 Gepost op: juni 09, 2011, 18:57:00 »
Ja! <3. Met een hele grote mooie jurk, hihi.

En daarna een honeymoon, hihi. <3. Dat lijkt me ook leuk, een huwelijksreis.

Offline STEPHH.

« Reactie #13 Gepost op: juni 09, 2011, 18:58:04 »
Nee. Ik wil niet trouwen eigenlijk. Ik weet niet hoe allemaal. Al dat plechtige. Dat is ook weer niet echt iets voor mij en tegelijkertijd ook wel weer mooi. Als ik ooit zou trouwen, dan denk ik dat dat alleen is omdat dingen dan handiger zijn met geld en dingen. Trouwen in gemeenschap van goederen. En dan een hele kleine bruiloft. Misschien wel met zijn 2en gewoon. Maar in principe wil ik het niet, al zou ik ook weer niet meteen 'nee' zeggen als ik ten huwelijk gevraagd werd en heel erg verliefd was en dat soort dingen.
Edit: En qua kleding zou ik al helemaal niet trouwen in een of andere witte prinsessenjurk. En al helemaal niet met een lange sleep of een sluier. Nee. Ie.
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2011, 19:09:27 door STEPHH. »
sunshine cannot bleach the snow, nor time unmake what poets know

Offline Nathaliee.

« Reactie #14 Gepost op: juni 09, 2011, 18:58:53 »
Ja en dan dansen tussen al die mensen, dat is wauw.
Ja inderdaad!

Ja! <3. Met een hele grote mooie jurk, hihi.

En daarna een honeymoon, hihi. <3. Dat lijkt me ook leuk, een huwelijksreis.
Oh ja dat lijkt me ook geweldig, en dan dat je direct na het feest vertrekt en dat iedereen je uitzwaait. Jaja ik zie het al zitten ;D

Offline Kiki.

« Reactie #15 Gepost op: juni 09, 2011, 20:57:55 »
Mij lijkt trouwen heel mooi, maar dan wel niet in Nederland.
Waarom niet?
Omdat ik er heilig van overtuigd ben dat ik niet in Nederland blijf wonen.
Daarnaast zijn bruiloften in andere landen juist extra speciaal en leuk en tof. :)

Woorden raakten op, klanken echter niet.

Offline Nathaliee.

« Reactie #16 Gepost op: juni 09, 2011, 21:00:59 »
Mij lijkt trouwen heel mooi, maar dan wel niet in Nederland.
Waarom niet?
Omdat ik er heilig van overtuigd ben dat ik niet in Nederland blijf wonen.
Daarnaast zijn bruiloften in andere landen juist extra speciaal en leuk en tof. :)
Ga je dan iedereen laten overkomen, of ga je het dan klein houden?
Want anders gaat iedereen veel mogen betalen haha ;D

Offline Suspicious

« Reactie #17 Gepost op: juni 09, 2011, 21:01:41 »
Ik wil het wel. Ooit. Maar het heeft absoluut geen haast. Eerst maar eens 10 jaar een relatie met iemand, denk ik. Zonder overdrijven.
Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Offline Kiki.

« Reactie #18 Gepost op: juni 09, 2011, 21:03:01 »
ik hou het klein dan denk ik.
Mijn nicht is getrouwd in Egypte echt WAAAAAW.
Het was zo enorm leuk, zo spontaan iedereen danste en er was geen druppel alcohol nodig.
Dat vind ik pas echt feesten.
Woorden raakten op, klanken echter niet.

Offline Nathaliee.

« Reactie #19 Gepost op: juni 09, 2011, 21:10:24 »
Dat klinkt inderdaad heel leuk!

Haha ik heb onlangs een programma gezien van 4 vrouwen, die elk hun huwelijk gingen regelen, en de andere 3 mochten er ook naar komen en ze speelden zo jury voor elkaar, en die met het beste huwelijksfeest kreeg gratis een huwelijksreis.

En één koppel had serieus een frietkraam op hun feest. SERIEUS?
En dan zei ze nog 'Ja ik denk écht dat ik ga winnen want ik ben uniek, ik bedoel, ik was de enige met een frietkraam op mijn trouw!'

JA DUH, misschien is daar een reden voor dat niemand dat doet, loser ;D
Sorry, maar dat gaat er echt over vind ik.