Auteur Topic: Willen jullie trouwen?  (gelezen 1630 keer)

Offline Lokkie Sponk

Re: Willen jullie trouwen?
« Reactie #40 Gepost op: juni 29, 2011, 19:18:44 »
Het lijkt me wel fijn om te trouwen met 'de ware'.
Ik kan niet uitleggen waarom

Langs de andere kant hoeft het voor mij ook niet.
Idd, omdat het dan zo'n 'verbinding' is.

Ik zie later wel weer..
Nobody dies a virgin, life fucks us all - Kurt Cobain      I don't go looking for trouble. Trouble usually finds me. - Harry Potter

Offline Em.

« Reactie #41 Gepost op: juni 30, 2011, 12:36:17 »
Trouwen lijkt net alsof je vastzit aan een contract ofzo.

Dat is het in weze toch ook? Met voorwaarden van al dan niet de helft van iemands spullen krijgen als het contract verbroken wordt en dergelijke dingen.
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Sam.

« Reactie #42 Gepost op: juli 04, 2011, 11:43:49 »
Toen ik jonger was was ik heel erg tegen het hele principe van trouwen.. Ik was (en ben ergens nog steeds wel) er van overtuigd dat je niet zo'n contract/papiertje nodig hebt om te laten zien dat je echt van elkaar houdt. Het zou in principe niets toevoegen, behalve een heleboel extra lasten mócht je weer uit elkaar gaan..
Nu ik ouder ben, zie ik toch wel in dat er een bepaalde symbolische betekenis aan het huwelijk zit. Ik kan me voorstellen dat je je op zo'n manier wilt verbinden met de persoon waar je het meest om geeft..
aka POPcore.

Offline Jenny.

« Reactie #43 Gepost op: juli 08, 2011, 20:24:04 »
Nee van mij hoeft het niet meer.

Zo'n trouwakte voegt niets toe aan de band die je met je vriend heb.
Het is leuk zo'n trouwerij en het feest, de huwelijksnacht romantisch.

Maar echt nodig vind ik het al niet meer.
Nee van mij hoeft het niet.
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)

Offline ukkie

« Reactie #44 Gepost op: juli 08, 2011, 20:28:14 »
ik wil best wel trouwen denk ik. maar eigenlijk vind ik het niet heel erg nodig. als iemand mij ten huwelijk vraagt, dan zeg ik 'ja'. (als het iemand is waar ik heel veel van hou en lang een relatie mee heb). De vriend die ik nu heb daar ben ik best wel close mee. maar ik weet echt nog niet of ik wil gaan trouwen.

Offline laraisalive

« Reactie #45 Gepost op: juli 18, 2011, 21:11:57 »
Voor mij hoeft het niet per se eigenlijk, maar ik weet het niet. Ik ben pas 16, het duurt nog wel 40 jaar voordat ik trouw ofzo.
I have crossed oceans of time to find you

Offline Chimaera.

« Reactie #46 Gepost op: juli 19, 2011, 22:50:08 »
haha, ja dat geloof ik graag ja. Dan ben je er wel vroeg bij als je volgend jaar augustus pas gaat trouwen.
Maar beter te vroeg dan te laat.
Heb je al een jurk? x
Valt wel mee hoor. Ik ben twee weken geleden naar een huwelijk geweest waarvoor ze in januari 2010 zijn begonnen met plannen. Dus ook meer dan 'n jaar.

Offline Lizzelicious

« Reactie #47 Gepost op: juli 20, 2011, 08:42:02 »
Valt wel mee hoor. Ik ben twee weken geleden naar een huwelijk geweest waarvoor ze in januari 2010 zijn begonnen met plannen. Dus ook meer dan 'n jaar.

Oke,
Ik heb pas 2 bruiloften meegemaakt en dat was eigenlijk binnen een half jaar geregeld.
Maar op tijd is wel beter natuurlijk. Ben je wel voorbereid.

Offline Chimaera.

« Reactie #48 Gepost op: juli 20, 2011, 10:28:29 »
Oke,
Ik heb pas 2 bruiloften meegemaakt en dat was eigenlijk binnen een half jaar geregeld.
Maar op tijd is wel beter natuurlijk. Ben je wel voorbereid.
Ik heb er ook niet zo veel verstand van hoor.. En het verbaasde me ook heel erg dat ze daar zo lang mee bezig waren geweest. Maar ze deden het wel op een locatie die denk ik laaaang van tevoren geboekt moest worden. Heel chique allemaal enzo.

Offline Lizzelicious

« Reactie #49 Gepost op: juli 20, 2011, 10:29:33 »
Oke, ja dan moet je er natuurlijk snel bij zijn.
Maar als je gewoon standaard in stadhuis en kerk zou trouwen denk ik dat een half jaar van tevoren lang genoeg zou moeten zijn.
Misschien wel op tijd het zaaltje huren als je daar je feest zou willen houden denk ik.

Offline schorpioentje

« Reactie #50 Gepost op: juli 23, 2011, 16:13:28 »
Ik wil heel graag trouwen, maar dan wel echt alles er op en er aan ! Mijn vriend zegt (nu nog) dat hij het onzin vind en dat het geldklopperij is.. maar ik wacht gewoon geduldig af, wie weet vraagt ie me wel gewoon !

Offline AUTUMN

« Reactie #51 Gepost op: juli 25, 2011, 20:57:10 »
ik weet niet, ik heb niet echt vertrouwen in het huwelijk, je kunt ook gelukkig samen zijn zonder zo'n officieel papiertje. maar ik moet zeggen, als ik bruidsjurken zie ofzo dan denk ik wauw, dat wil ik ook ooit. puur om de bruiloft haha :)