Auteur Topic: "Benetton, C&A en Delhaize willen geen allochtonen"  (gelezen 1630 keer)

Offline Nathaliee.

• Forumprinses
  • Geslacht: Vrouw
"Benetton, C&A en Delhaize willen geen allochtonen"
« Gepost op: juni 16, 2011, 21:56:50 »

Offline Edic

• Dangerous Forummer
  • Geslacht: Man
Re: "Benetton, C&A en Delhaize willen geen allochtonen"
« Reactie #1 Gepost op: juni 17, 2011, 01:46:44 »
Ik kijk hier niet van op, als je 200 sollicitaties hebt dan pak je toch ook gewoon de knapste en slimste Nederlander eruit, gebeurt nog steeds vaak dat je een dure pasfoto bij je sollicitatieformulier moet doen. Veel bedrijven schreeuwen alleen niet van de daken dat ze dat doen. Zelfs voor mijn stage moest ik een foto erbij doen bij mijn CV, gelukkig heb ik een soort van pasfoto digitaal.

Je laat toch ook niet iemand die eruit ziet als een zwerver bij Mexx werken of bij Louis Vuittonin aan de PC Hooftstraat. Je wilt dat soort mensen ook niet in je winkel hebben, het schaad je imago en die rechtszaken heeft in ieder geval C&A zo betaald (want rijkste familie van Nederland), Adecco moet gewoon blijven ontkennen en goede advocaat nemen, geen bewijs = vrijspraak.

Ik ben zelf ook een allochtoon maar ik accepteer dat dit gewoon zo werkt, ik zie eruit als een Nederland en kan voor de gein de naam van mijn stiefvader gebruiken (die Nederlands is) als het echt moet, mijn accent hoor je nauwelijks... Wellicht dat ik me daarom hier niet druk om maak.

Offline Nathaliee.

• Forumprinses
« Reactie #2 Gepost op: juni 17, 2011, 07:28:06 »

Offline Micha

• Bekende forummer
  • ? ? ? ? ?
    • Michainyourarms
« Reactie #3 Gepost op: juni 17, 2011, 08:36:32 »
Ik snap het aan de ene kant wel.
Tenminste, ik werk bij een supermarkt (c1000) en er werken zowat alleen maar allochtonen.
En die doen allemaal (ook bij andere winkels hier. dus niet alleen waar ik werk) asociaal tegen klanten, ze zijn niet zo klantvriendelijk, want ze doen niet ja, aardig als ze een vraag krijgen.
Ik zit altijd met een glimlach achter de kassa, ook het andere nederlandse meisje die er werkt, maar de allochtonen die er werken zijn altijd, maar dan ook ALTIJD sacherijnig.

En ze doen gemeen tegen me, allemaal. Dus ik snap dit aan de ene kant wel.
Aan de andere kant, het is natuurlijk gewoon discriminatie en dat zou niet moeten kunnen.
I traced your love around a figure 8, I need you more than I can take.

Offline Rann.

• MH_Oppergod
« Reactie #4 Gepost op: juni 17, 2011, 09:03:34 »
Ik kijk hier niet van op, als je 200 sollicitaties hebt dan pak je toch ook gewoon de knapste en slimste Nederlander eruit, gebeurt nog steeds vaak dat je een dure pasfoto bij je sollicitatieformulier moet doen. Veel bedrijven schreeuwen alleen niet van de daken dat ze dat doen. Zelfs voor mijn stage moest ik een foto erbij doen bij mijn CV, gelukkig heb ik een soort van pasfoto digitaal.

Je laat toch ook niet iemand die eruit ziet als een zwerver bij Mexx werken of bij Louis Vuittonin aan de PC Hooftstraat. Je wilt dat soort mensen ook niet in je winkel hebben, het schaad je imago en die rechtszaken heeft in ieder geval C&A zo betaald (want rijkste familie van Nederland), Adecco moet gewoon blijven ontkennen en goede advocaat nemen, geen bewijs = vrijspraak.

Ik ben zelf ook een allochtoon maar ik accepteer dat dit gewoon zo werkt, ik zie eruit als een Nederland en kan voor de gein de naam van mijn stiefvader gebruiken (die Nederlands is) als het echt moet, mijn accent hoor je nauwelijks... Wellicht dat ik me daarom hier niet druk om maak.

Ik ben het niet heel erg vaak met Edic eens, maar nu wel. :'D Het is niet omdat ik racistisch ben hoor, absoluut niet.
En dat terwijl mijn familie ook niet Nederlands is maar er wel zo uit ziet. Vrijwel niemand heeft een accent bij ons in de familie, behalve oma. (de kleinkinderen zijn gewoon in Nederland geboren, de rest niet) Als je kan kiezen tussen een knappe Nederlandse met een goede naam en bijv. een buitenlandse waar veel oordelen over zijn dan neem je automatisch degene die je het meest aanspreekt. Dan ga je niet de "mindere" kiezen. Maar kies je degene waarvan je zeker weet dat je imago goed blijft.

En dit is een bericht uit belgie denk ik, en ik weet niet hoe het in belgie werkt. Maar ik snap het wel.

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: juni 17, 2011, 09:03:34 »

Offline Nathaliee.

• Forumprinses
« Reactie #5 Gepost op: juni 17, 2011, 13:15:28 »

Offline Rann.

• MH_Oppergod
« Reactie #6 Gepost op: juni 17, 2011, 13:31:14 »

Offline Nathaliee.

• Forumprinses
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2011, 13:48:36 »
Eh dat zeggen wij toch ook niet dat het wel zo is? Onvriendelijk zijn is persoonsgebonden en niet van uit welk land/cultuur je komt. Maar het is wel zo dat er enorm veel vooroordelen zijn en dan snap ik wel dat een winkel dan daar achter aan huppelt om z'n imago.
Micha heeft het erover hoe de allochtonen op haar werk onvriendelijk zijn, daarom zeg ik even dat niet iedereen zo is ;D
Maar hun imago gaat toch niet veranderen omdat er allochtonen werken? Ik denk dat niemand daar nog rekening mee houdt hoor.

Offline Rann.

• MH_Oppergod
« Reactie #8 Gepost op: juni 17, 2011, 13:58:15 »

Offline Igneous

• MH_Oppergod
« Reactie #9 Gepost op: juni 17, 2011, 14:07:45 »
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Nathaliee.

• Forumprinses
« Reactie #10 Gepost op: juni 17, 2011, 17:52:11 »

Offline June

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
    • Dingen die ik leuk vind
« Reactie #11 Gepost op: juni 17, 2011, 22:20:46 »
Tenminste, ik werk bij een supermarkt (c1000) en er werken zowat alleen maar allochtonen.
En die doen allemaal (ook bij andere winkels hier. dus niet alleen waar ik werk) asociaal tegen klanten, ze zijn niet zo klantvriendelijk, want ze doen niet ja, aardig als ze een vraag krijgen.
Ik zit altijd met een glimlach achter de kassa, ook het andere nederlandse meisje die er werkt, maar de allochtonen die er werken zijn altijd, maar dan ook ALTIJD sacherijnig.

En ze doen gemeen tegen me, allemaal. Dus ik snap dit aan de ene kant wel.
Aan de andere kant, het is natuurlijk gewoon discriminatie en dat zou niet moeten kunnen.
Dit vind ik echt zo belachelijk om te lezen Micha, Kom op zeg denk je nou echt dat alle allochtonen (ja want dat zeg jij) asociaal tegen klanten doen? Ik ben zelf een Turkse en jij beweert dus eigenlijk dat ik ook asociaal doe? Nou kom maar eens bij mij in de winkel, ik ben misschien wel een van de vrolijkste hier... bleg ik werd hier helemaal naar van je opmerking van sorry hoor ik kan me er zo boos om maken terwijl je het niet eens tegen mij hebt (naja, uiteindelijk ben ik ook een allochtoon dus dan wel).

Ik ben het verder helemaal met Emmeke eens.
the minute you think of giving up, think of the reason why you held on so long

Offline Edic

• Dangerous Forummer
« Reactie #12 Gepost op: juni 17, 2011, 22:25:51 »
Jullie willen zeker ook vrede op aarde? De grote bazen van dat soort bedrijven kan het geen zak schelen, het is wetenschappelijk bewezen dat bij dit soort mensen de hersenen stuk actiever zijn bij het horen van het woord 'geld' (http://www.sonyclassics.com/insidejob/) en als je meer 'geld' kan verdienen door betere mensen aan te nemen waarom niet? Allochtonen of autochtonen die slecht werken of klanten kosten aannemen past niet in het perfecte plaatje.

Zo als ik zei, veel bedrijven doen dit, zo niet alle, maar niemand hoeft het te weten, als 30 mensen bij jou op een gesprek komen pak je gewoon de beste eruit. Maar dit bericht legt de nadruk op de uitzendkrachten, het probleem hiermee is dat je nooit weet wie er bij jou komt werken, de uitzendbureau zegt gewoon tegen de uitzendkracht dat die persoon volgende week maandag om 9.15 bij C&A moet staan om te beginnen.

Ik zie bij mij in het dorp Marokkaantjes van 20 in een Audi rijden, ik denk niet dat ze met dat baantje bij de C&A die kunnen betalen en mocht de auto van papa of broer zijn dan zal die het ook niet bij elkaar verdiend hebben met schoonmaken of leiding geven bij de Mac.

Offline Igneous

• MH_Oppergod
« Reactie #13 Gepost op: juni 17, 2011, 22:36:38 »
Ik kan je volgen over het deel dat bedrijven gewoon asociaal zijn en alleen blanken willen. Maar ik kan het niet helemaal rijmen met 'als 30 mensen bij jou op een gesprek komen pak je gewoon de beste eruit'. Dat is dus eigenlijk standaard geen allochtoon / iemand met een niet-westers uiterlijk?

(...)

Offline Eline.

• MH_Oppergod
« Reactie #14 Gepost op: juni 17, 2011, 22:54:50 »
Ik zie bij mij in het dorp Marokkaantjes van 20 in een Audi rijden, ik denk niet dat ze met dat baantje bij de C&A die kunnen betalen en mocht de auto van papa of broer zijn dan zal die het ook niet bij elkaar verdiend hebben met schoonmaken of leiding geven bij de Mac.
Jeetje, wat ben jij ontzettend racistisch zeg. Is het ooit bij je opgekomen dat Marrokanen niet altijd bij de C&A of Mac Donalds werken maar dat ze ook gewoon een goed betaalde baan kunnen hebben?
Die bedrijven moeten naar het opleidingsniveau kijken, niet naar de afkomst.

Offline Edic

• Dangerous Forummer
« Reactie #15 Gepost op: juni 17, 2011, 23:03:54 »
Jeetje, wat ben jij ontzettend racistisch zeg. Is het ooit bij je opgekomen dat Marrokanen niet altijd bij de C&A of Mac Donalds werken maar dat ze ook gewoon een goed betaalde baan kunnen hebben?
Ja kan, maar ik ben zelf ook een buitenlander en ben bekend met hoe zaken hier lopen in Veenendaal.

Offline Nathaliee.

• Forumprinses
« Reactie #16 Gepost op: juni 17, 2011, 23:21:36 »
Weetje wat ook zo belachelijk is. Benetton neemt dus ook geen allochtonen aan, maar hun advertenties zijn ALTIJD met buitenlanders erop.

Offline Igneous

• MH_Oppergod
« Reactie #17 Gepost op: juni 17, 2011, 23:34:02 »
Ja kan, maar ik ben zelf ook een buitenlander en ben bekend met hoe zaken hier lopen in Veenendaal.

Weten we voortaan ook weer hoe jij aan je (toekomstige) auto's/luxeartikelen komt, dus.

(...)

Offline Edic

• Dangerous Forummer
« Reactie #18 Gepost op: juni 17, 2011, 23:39:42 »
Weten we voortaan ook weer hoe jij aan je (toekomstige) auto's/luxeartikelen komt, dus.
:$

Offline June

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
    • Dingen die ik leuk vind
« Reactie #19 Gepost op: juni 17, 2011, 23:55:13 »
Ohjha en omdat jij ook een buitenlander bent heb jij gelijk als je zo over buitenlanders praat want jij kunt het weten wat 'jij bent zelf ook een buitenlander'. .:)
the minute you think of giving up, think of the reason why you held on so long