Auteur Topic: respect op hyves en facebook  (gelezen 10027 keer)

Offline Lori.

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • --
respect op hyves en facebook
« Gepost op: juni 19, 2011, 17:49:45 »
Ik zie steeds meer mensen die echt letterlijk alles respecteren op hyves en facebook.
Elke www, wat je er ook inzet, elke foto die je maar plaatst. En dan alleen respect, geen reactie ofzo.
Je kan natuurlijk zeggen 'dan moet je het niet online zeggen', maar ik druk alleen op 'respect' en 'vind ik leuk' als ik dat ook daadwerkelijk doe.

Laatst respecteerde iemand een krabbel die ik naar iemand anders stuurde. En toen dacht ik: waarom alles respecteren?

Wat vinden jullie ervan? Respecteren jullie ook alles?

Time heals but the scars still show.

Offline Micha

• Bekende forummer
  • ? ? ? ? ?
    • Michainyourarms
Re: respect op hyves en facebook
« Reactie #1 Gepost op: juni 19, 2011, 17:54:38 »
ik like alles wat ik ook echt leuk vind.
ik ga niet dingen liken van mensen die ik niet leuk vind.
ik like bijvorbeeld ook niet alles wat yorick post, dat vind ik onzin xD want ik vind echt niet alles boeiend of leuk.
I traced your love around a figure 8, I need you more than I can take.

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #2 Gepost op: juni 19, 2011, 17:55:20 »
Ik heb pas sinds kort facebook, maar op hyves respecteerde ik eigenlijk gewoon foto's die ik leuk vind, of soms als ik WWW zie waar ik het bij vond passen. Maar ik wist niet eens dat het op krabbels kon joh XD Is dat niet een beetje facebook na-apen? Omdat je daar bij ongeveer alles op vind ik leuk kan drukken? Vind het wel een beetje overdreven en na-aperij dus.

Maar, ik respecteer gewoon dingen die ik mooi/tof vind ofzo maar ik ga niet een beetje alles zitten respecteren.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Nathaliee.

• Forumprinses
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2011, 17:58:18 »
respecteren, haha grappig. ik heb nooit hyves gehad dus ;D
maar liken, ik like gewoon foto's die ik mooi vind, maar te lui ben om er een reactie op te schrijven.
en nu kun je ook elke reactie die iemand schrijft liken, dus like ik ook grappige reactie's ofzo, wel bij vrienden dan.
en ja ik like eigenlijk wel veel volgens mij ;D

Offline Anne.

• De oppergod der oppergoden
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2011, 18:32:15 »
Ik vind het zelf echt verschrikkelijk. Op facebook 'like' ik ook echt iets als ik het echt leuk vind.
Net zoals op hyves.
Wel wordt ik er op hyves en facebook helemaal naar van mensen die alles respecteren.

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2011, 18:32:15 »

Offline June

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
    • Dingen die ik leuk vind
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2011, 18:33:37 »
Respect geven vind ik zo iets stoms. En liken denk ik ook (weet het verder niet, heb geen Facebook, maar is denk ik hetzelfde als respecteren?)
the minute you think of giving up, think of the reason why you held on so long

Offline Becca.

• Global Moderator
  • I'm not b-o-s-s-y. I just have better i-d-e-a-s.
« Reactie #6 Gepost op: juni 19, 2011, 19:09:35 »
Ik stoor me er eigenlijk niet aan als mensen alles 'liken'. Maar dan wel aangenomen dat ze het echt leuk vinden. Niet dat ze het doen om maar te 'liken'. Maar als mensen een bepaalde opmerking hilarisch vinden, like wat je wilt. Sommige mensen vinden al snel iets hilarisch, maar goed:') Ik maak me er niet druk om als onder een opmerking een aantal likes staan, het voegt voor mij niets toe. Ik zelf like of respecteer eigenlijk bijna nooit. Dat komt omdat ik dingen ook gewoon 'normaal' of 'leuk' kan vinden. Ik hoef niet per se iets stom te vinden als ik het niet 'like'. Maar ik hoef ook niet iets te 'liken' omdat het toevallig een glimlach om mijn lippen brengt. Ik zeg in het dagelijks leven ook niet na elke zin van grappige personen: oh, wat een leuke opmerking.
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Kelly.

• Spammende Forummer
  • Patsboem.
« Reactie #7 Gepost op: juni 19, 2011, 20:17:03 »
Ik heb er niet zo'n moeite mee enzo.
Het enige waar ik wel moeite mee heb zijn mensen die alleen maar vragen om 'likes' en 'respects' en van die slijmreacties.
Someday, I will make my dad and mom proud of me. I promise.

Offline FRAN.

• Blijvertje
  • "Oh, the drama."
« Reactie #8 Gepost op: juni 19, 2011, 20:17:41 »
Het enige waar ik wel moeite mee heb zijn mensen die alleen maar vragen om 'likes' en 'respects' en van die slijmreacties.

Offline Igneous

• MH_Oppergod
« Reactie #9 Gepost op: juni 19, 2011, 20:22:44 »
Ik heb geen facebook, en op hyves respecteer ik eigenlijk nooit. Of gewoon nooit, zegmaar. Ik doe alleen aan reacties geven, maar dat ook meestal niet. ;p
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Nathaliee.

• Forumprinses
« Reactie #10 Gepost op: juni 19, 2011, 20:55:08 »
Wat ik wel leuk vind is als er mensen zo'n discussie hebben en iemand z'n comment word super veel keer geliked, dan wordt die andere echt geownd haha ;D

Offline Rann.

• MH_Oppergod
« Reactie #11 Gepost op: juni 20, 2011, 12:12:23 »
Uhuh, ik wordt er ook een beetje naar van. Maar ik zit eigenlijk voor het grootste deel alleen nog maar op facebook. :)

Offline Rann.

• MH_Oppergod
« Reactie #12 Gepost op: juni 20, 2011, 12:26:43 »
Wat ik wel leuk vind is als er mensen zo'n discussie hebben en iemand z'n comment word super veel keer geliked, dan wordt die andere echt geownd haha ;D

Hahhahaahhaah ja dat is wel leuk. Btw like ik alleen gevatte opmerkingen van vrienden of gewoon iets heel leuks. Wat jij nu zegt heb ik ook een keer gehad, dat was nice. xD

Offline Edic

• Dangerous Forummer
  • Geslacht: Man
« Reactie #13 Gepost op: juni 20, 2011, 19:37:09 »
Veel bedrijven doen ook lekker aan mee, als je iets [Like]t kun je iets winnen, zal ook wel een groep mensen over de lat helpen.

Offline STEPHH.

• Hersenspinsels
« Reactie #14 Gepost op: juni 20, 2011, 20:13:14 »
Inderdaad. Een beetje puberaal gedrag vind ik dat.
sunshine cannot bleach the snow, nor time unmake what poets know

Offline Lizzelicious

• Stalkende Forummer
« Reactie #15 Gepost op: juni 21, 2011, 08:11:15 »
Ik vind hyves en facebook zoiezo al triest op zich.
Ik heb er echt niets mee en vooral dat respecteren van onzin dat is typisch iets als je niets beters te doen hebt.
Ik onderhoud sociale contacten liever in het echte leven in plaats van het worldwideweb.

Offline Nathaliee.

• Forumprinses
« Reactie #16 Gepost op: juni 21, 2011, 08:19:35 »
Ik snap eigenlijk niet wat er zo triest is aan iets liken (of respecteren dan, maar dat kan ik niet, ga ervan uit dat dat hetzelfde is).
Ik zie gewoon echt niet in waarom het triest zou zijn ;D

Offline Lizzelicious

• Stalkende Forummer
« Reactie #17 Gepost op: juni 21, 2011, 09:05:47 »
Ik snap eigenlijk niet wat er zo triest is aan iets liken (of respecteren dan, maar dat kan ik niet, ga ervan uit dat dat hetzelfde is).
Ik zie gewoon echt niet in waarom het triest zou zijn ;D

1 woord: Levenloos

Offline Rann.

• MH_Oppergod
« Reactie #18 Gepost op: juni 21, 2011, 09:26:07 »
Ik vind hyves en facebook zoiezo al triest op zich.
Ik heb er echt niets mee en vooral dat respecteren van onzin dat is typisch iets als je niets beters te doen hebt.
Ik onderhoud sociale contacten liever in het echte leven in plaats van het worldwideweb.
Ik ben het wel voor een groot deel met je eens. Maar toch is facebook wel handig.. in zekere zin. Zo kan ik ook contact houden met een makkelijke manier met vrienden die momenteel niet in Nederland wonen. Waar een tijdverschil tussen zit van sowieso 10uur. En dat vind ik super relaxed want met haar kan ik goed praten als ik ergens mee zit, of een probleem heb. En mijn vrienden die letterlijk aan de andere kant van Nederland wonen. Ik vind het wel fijn wat dat betreft, dat ik ze zo nog spreek want irl wordt het nogal moeilijk. :p

Verder is het inderdaad wel gaar dat je je vrienden die je regelmatig ziet meer spreekt op Facebook. (De koningin had daar ook zo'n hele speech over vorig jaar, haha)

Offline Lizzelicious

• Stalkende Forummer
« Reactie #19 Gepost op: juni 21, 2011, 09:30:59 »
Ik ben het wel voor een groot deel met je eens. Maar toch is facebook wel handig.. in zekere zin. Zo kan ik ook contact houden met een makkelijke manier met vrienden die momenteel niet in Nederland wonen. Waar een tijdverschil tussen zit van sowieso 10uur. En dat vind ik super relaxed want met haar kan ik goed praten als ik ergens mee zit, of een probleem heb. En mijn vrienden die letterlijk aan de andere kant van Nederland wonen. Ik vind het wel fijn wat dat betreft, dat ik ze zo nog spreek want irl wordt het nogal moeilijk. :p

Verder is het inderdaad wel gaar dat je je vrienden die je regelmatig ziet meer spreekt op Facebook. (De koningin had daar ook zo'n hele speech over vorig jaar, haha)

Ja, daar heb je helemaal gelijk in, en voor vrienden die ver weg wonen is het inderdaad wel handig.
Maar inderdaad mensen die om de hoek wonen bij wijze van spreken vind ik het echt onzin voor.